Gezondheid alle pijlers

huisarts schrijft vrij verkrijgbare rommel voor 😡😡

29-09-2014 20:25 180 berichten
Al de meerderheid van mijn leven ga ik gebukt onder heftige pijnlijke vrijheid berovende candidainfecties. Daar krijg ik altijd de niet vrij verkrijgbare middelen voor voorgeschreven, al jaren en jaren. Ik heb er al vele versleten zeg maar. De meest simpelen zoals flucanazol werken al niet eens meer.



Ik bel dus in alle vroegte de huisarts voor een recept... Na tig keer in gesprek eindelijk gehoor. Ik krijg iets voorgeschreven ga na werk naar de apotheek, uitverkocht. Naar de andere apotheek, moet ik ineens zelf betalen. Vreemd denk ik, want ik betaal nooit voor de medicijnen die ik krijg op recept. Was ook aardig duur 19 fucking euro. Tel maar uit je verlies als je dat 12x per jaar moet dokken.



Ik pak het uit en wat blijkt? Het is gewoon die vieze ordinaire canesten meuk die je ook bij de drogist kan halen.



Ik ben woest! Het kost mij moeite en tijd om die medicijnen te regelen. Als ik toch dat {>#
Nu moet ik uitzoeken waar in NL ik eens in zo'n soortgelijk mineraalbad kan zitten. Ik herrinner me dat ik me kwaaltechnisch ook aardig goed voelde toen ik in de blue lagoon in IJsland ben geweest. Maar ik kan niet elke twee weken naar IJSland afreizen of costa rica om een uur in een bad te zitten.



Ik ga ook nog in september een weekje naar een medische spa in tjechie. Ik slaap zonder ondergoed, was met neutral, douche zelfs met neutral shampoo e.d.
Heb je de Gentiaan ooit nog uitgeprobeerd? Nu ik je topic voorbij zie komen wilde ik t je toch even vragen. Verder lijkt t me op z'n zachtst gezegd een rotprobleem. Jammer dat je nog steeds geen goede oplossing hebt
Ja dat maakte t erger lol.. Ik ben nogal gevoelig voor van alles enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat een tens gebruikt werd om weeën te verzachten ?



Volgens mij is dat half uurtje wel te vinden.

Even forummen, dan ben je gemakkelijk een half uur verder.

Sterkte !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sporten uitbesteden? Bijzonder hoor.

Maar meer nog vind ik het bijzonder dat mensen die zeggen ergens heel erg last van hebben, behandelingsadviezen die helpend of genezend kunnen zijn, niet opvolgen omdat ze er geen tijd voor hebben. Ik denk dan altijd dat het met de klachten dan nog wel meevalt, anders maakte je er wel tijd voor....
Alle reacties Link kopieren
Ik zag inderdaad dat het een oud topic was, en was ook heel benieuwd wie hem omhoog heeft gehaald.

Leuk dat je een update geeft!



Snap niet dat iedereen jou zo zuur vindt. Als je echt zuur genoeg was had je helemaal geen last gehad van al die klachten



Hoop dat er snel een oplossing voor je gevonden wordt.

Heb er zelf gelukkig maar twee keer last van gehad en toen vloog ik al tegen het plafond van de jeuk en pijn
Je weet hopelijk wel dat een schimmel graag een warme een vochtige omgeving heeft (mineraalbad) dus daar zou ik mee uitkijken als ik jou was
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo subtiel gebracht, maar ik begrijp je fustraties: hier zijn de regulier medicijnen ook niet meer verkrijgbaar ivm leveringproblemen. Ik kreeg ook die cana-dinges en heb het geprobeerd maar werkte voor geen meter. Gelukkig vond ik nog een kuurtje wat ik voor een lange reis preventief had besteld (3x400mg) en dat heeft zijn werk gedaan... Nu heb ik het maar eens in de 6-8 maanden, hopelijk is het dan wel weer leverbaar.



succes ermee :/
Alle reacties Link kopieren
oeps, reageerde op een heel oude post
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 06 mei 2016 @ 06:05:

Sporten uitbesteden? Bijzonder hoor.

Maar meer nog vind ik het bijzonder dat mensen die zeggen ergens heel erg last van hebben, behandelingsadviezen die helpend of genezend kunnen zijn, niet opvolgen omdat ze er geen tijd voor hebben. Ik denk dan altijd dat het met de klachten dan nog wel meevalt, anders maakte je er wel tijd voor....Het helpt altijd maar een beetje en nooit helemaal, maar als ik stress ergens van krijg, dan werkt dat weer tegen. Als ik per ongeluk in een situatie kom dat ik even geen keuze heb wat te eten.. Kan t gelijk weer mis zijn. Ik kreeg na 3 maanden heel streng ineens toch weer klachten, op een gegeven moment moet de behandeling niet erger zijn dan de kwaal idd. Ik kan prima leven met pijn, maar dat zal wel betekenen dat ik geen seks heb of een relatie aan kan gaan ofzoiets. Het is altijd keuzes keuzes, de dokter zegt ook candidadieet zou niet nodig moeten zijn.
quote:Sommar schreef op 06 mei 2016 @ 08:55:

Je weet hopelijk wel dat een schimmel graag een warme een vochtige omgeving heeft (mineraalbad) dus daar zou ik mee uitkijken als ik jou wasHet is toch sowieso al warm en vochtig daar. Ik kan alleen linken aan dat dat speciale mineraalspul mijn klachten aanzienlijk verzachtte, hoe snap ik ook niet maar het hield twee weken aan
Maar goed. Maandag weer kweek. Heb nergens energie voor ook nu, blehh. Kapot moe
Hey TS,

Hier dé gouden tip zodat je die medicatie überhaupt niet meer nodig zal hebben , ik heb in het verleden last gehad van hetzelfde probleem en heb het als volgt opgelost;



Koop Turkse Yoghurt of de Griekse variant. Doop er een tampon in en breng in, paar keer per dag verwisselen uiteraard. I.p.v. een tampon kun je het ook inbrengen d.m.v. een spuit o.i.d.

Tevens smeer je de rest van je zone in met de yoghurt.

Evt. Jeuk e.d. verdwijnt direct en de infectie is met 2 dagen weg.

In jouw geval zou ik adviseren om dit een paar keer per jaar te doen als preventie.



Ik heb er al twee jaar geen last meer van en medicatie gebruik ik al ruim 4 jaar niet meer.
Dat lijkt me vreselijk, heb yoghurt wel eens geprobeerd hoor, maar gaat dat noet enorm lekken? En deed je dat elke maand? Ik heb ook spastische bekkenbodemspieren.. En t jeukt niey.. Ik heb altijd pijn
Yoghurt werkt echt niet . Misschien helpt stomen je wel ?

http://www.dames-eerst.com/steam-your-v/
@ Biobitch. Nee, Turkse Yoghurt is erg lobbig, lekken valt reuze mee.

Ik deed het als ik weer eens voelde dat het eraan zat te komen, ik had voornamelijk last van jeuk en een branderig gevoel. Toen ik ermee startte deed ik het maandelijks gedurende 4 maanden.



@Pretzel Bij mij werkt het al 4 jaar net zoals het bij hele volksstammen al eeuwen werkt.....je weet wel...voordat er allerlei middeltjes verkrijgbaar waren.
quote:zusters schreef op 06 mei 2016 @ 19:20:

Hey TS,

Hier dé gouden tip zodat je die medicatie überhaupt niet meer nodig zal hebben , ik heb in het verleden last gehad van hetzelfde probleem en heb het als volgt opgelost;



Koop Turkse Yoghurt of de Griekse variant. Doop er een tampon in en breng in, paar keer per dag verwisselen uiteraard. I.p.v. een tampon kun je het ook inbrengen d.m.v. een spuit o.i.d.

Tevens smeer je de rest van je zone in met de yoghurt.

Evt. Jeuk e.d. verdwijnt direct en de infectie is met 2 dagen weg.

In jouw geval zou ik adviseren om dit een paar keer per jaar te doen als preventie.



Ik heb er al twee jaar geen last meer van en medicatie gebruik ik al ruim 4 jaar niet meer.dit wordt echt afgeraden omdat het niet helpt.
quote:S-Meds schreef op 06 mei 2016 @ 20:24:

[...]



dit wordt echt afgeraden omdat het niet helpt.Zei ik ook al maar nee het werkt kennelijk al eeuwen bij hele volksstammen.
quote:Pretzel66 schreef op 06 mei 2016 @ 20:29:

[...]



Zei ik ook al maar nee het werkt kennelijk al eeuwen bij hele volksstammen.

placebo effect.

anders lag de yoghurt tampon wel bij de apotheek
quote:Pretzel66 schreef op 06 mei 2016 @ 20:29:

[...]



Zei ik ook al maar nee het werkt kennelijk al eeuwen bij hele volksstammen.



Je kunt het meteen afschrijven of je kunt het zelf eens proberen of het werkt ja/nee.



Voor mij heeft het iig wonderen verricht, ik zat 4x per jaar aan de antibiotica en leek er immuun voor te worden, het werkte steeds minder goed.

Inmiddels adviseert mijn huisarts het zelfs aan patiënten die last hebben van terugkerende candida.



Maargoed, het is allemaal onzin volgens jullie! Ik ben er blij mee, zoals zovelen.
quote:zusters schreef op 06 mei 2016 @ 20:33:

[...]





Je kunt het meteen afschrijven of je kunt het zelf eens proberen of het werkt ja/nee.



Voor mij heeft het iig wonderen verricht, ik zat 4x per jaar aan de antibiotica en leek er immuun voor te worden, het werkte steeds minder goed.

Inmiddels adviseert mijn huisarts het zelfs aan patiënten die last hebben van terugkerende candida.



Maargoed, het is allemaal onzin volgens jullie! Ik ben er blij mee, zoals zovelen.Bij mij werkt Griekse yoghurt ook. Heb twee keer een infectie gehad en als tip meegekregen om eens in de vier maanden een yoghurt tampon in te brengen om een nieuwe infectie te voorkomen. Tot nu toe heb ik geen nieuwe infectie gehad
Als je belooft dat dit topic niet elke week wordt geupt ;)



Geef ik je nu de tip dat het sanadome in nijmegen een mineraalbad heeft!
als de infectie steeds terugkeert moet je je man ook eens laten behandelen met schimmeldodende middelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 06 mei 2016 @ 20:33:

[...]





Je kunt het meteen afschrijven of je kunt het zelf eens proberen of het werkt ja/nee.



Voor mij heeft het iig wonderen verricht, ik zat 4x per jaar aan de antibiotica en leek er immuun voor te worden, het werkte steeds minder goed.

Inmiddels adviseert mijn huisarts het zelfs aan patiënten die last hebben van terugkerende candida.



Maargoed, het is allemaal onzin volgens jullie! Ik ben er blij mee, zoals zovelen.Antibiotica helpt tegen bacteriën, niet tegen schimmels. Sterker nog, antibiotica breekt je natuurlijk afweer af, waardoor je juist vatbaarder wordt voor schimmels. Dus of je maakt hier een (schrijf?)fout, of ik heb nu net het hele probleem opgelost.
quote:S-Meds schreef op 06 mei 2016 @ 20:43:

als de infectie steeds terugkeert moet je je man ook eens laten behandelen met schimmeldodende middelen.Man? Wel een compliment dat iedereen denkt dat ik die kan krijgen ondanks dat ik seksueel gehandicapt ben.. Maar nee, en ik ben meer van de vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven