Uitgerekend eerste helft januari 2017

03-05-2016 14:34 602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe gegevens voor in de tabel graag vetgedrukt.



NaamLeeftijdUDj/m?kindjeafsprakenmamakiki1230/3624-121e (huid. partner)Kiwicatz25/311-1meisje1e15-8 20 weken echo159025/321-11e19-8 20 weken echokleinwondertje28/302-1?15-8 20 weken echoFN9223/343-1meisje1e15-8 20 weken echoSophia-9025/293-11e19-8 20 weken echonadine19887-14eRomy3028/287-11e18-8 20 weken echoBloempje18729/268-11e23-8 20 weken echoLady-199322/278-11e28-7 controle & 27-7 geslachtsechoAnoniemlisa843115-11emodji23/2916-11e





Veel sterkte Autumn_87, mssfidler, kloktikt en tara82
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Leuk dat er al veel dames meeschrijven. Ik zal niet zo heel actief mee schrijven ivm mijn erg drukke leven maar ik lees zeker mee hoor !!!



Ik heb echt heel erg gevoelige borsten, ben niet misselijk ofzo maar wel moe. Kan echt lang slapen.



Wij hebben het tegen onze kids gezegd en onze ouders. Met de kinderen hebben we een geheimpje tot aan de eerste echo.

Mijn vriend heeft twee kinderen uit zijn vorige relatie en ik ook.... Straks samen 1, drukke bedoeling dus. Maar erg gezellig.



Sophia: voor in de tabel, vriendlief is 36.



Ben wel erg benieuwd naar de 1e echo. Vond het superspannend.



Kiki x
Alle reacties Link kopieren
quote:mamakiki12 schreef op 03 mei 2016 @ 14:40:

Hoi!



Ik wil graag mee schrijven maar ben 24-12 (ongeveer) uitgerekend!

De vorige groep zit blijkbaar vol.... misschien kan ik hier meeschrijven.



Ik ben zwanger van de eerste samen met mijn vriend nu, na een vaso-vasostomie zwanger geworden (hersteloperatie sterilisatie) en al moeder van 2 lieve kids uit een eerdere relatie.



Gr Kiki



Hey! Same here! Ik wil ook graag meeschrijven Mede omdat idd die andere tabel ook vol is, maar ik toch een beetje kletspraat wil. Aangezien nu alleen mijn man en ik het weten, en mijn leidinggevende, terwijl je het van de daken wilt schreeuwen ;)



Ik heb gisteren een positieve test gehad en na uitrekenen ben ik 7 weken zwanger en 26-12 uitgerekend (hoe verzinnen ze het ;) ).

Maar maandag hebben we de eerste afspraak bij de huisarts over hoe en wat en de exacte datum enzo.



Het is ons eerste kindje en we zijn getrouwd. Ik ben 25 en mijn man is 31. Enige waar ik last van heb, is dat ik steeds duizelig ben op het werk en mijn ontbijt niet kan verdragen, ik zit ondertussen al een half uurtje naar mijn bordje te staren maar nee... ;) (ik werk vaak tot middernacht en daarom laat ontbijt omdat je later uit bed komt).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook iets minder symptonen dan gister, maar gelukkig geen bloedverlies of buikpijn. Maar het maakt je wel gelijk onzeker...Verder maak ik er maar vooral gebruik van dat ik me fitter voel.

Ik ben ook benieuwd welke sporten jullie doen! Ik mag mijn sport niet doen tijdens de zwangerschap, dus ik zoek vervanging
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die onzekerheid als je geen symptomen hebt. Ik heb hetzelfde haha.

Wel last van mijn darmen maar dat heb ik normaal ook met spastische darmen, errrrg fijn!

Savonds soms ook een opgezette buik maar ook dat heb ik vaker..

Hebben jullie ook al rond 7/8 weken een echo om een hartslag te checken en daarna pas een keer de intake?

Ik ben trouwens 23 en mijn vriend 34.
Alle reacties Link kopieren
In het begin kunnen de symptomen wisselen las ik op internet. Mijn borsten doen nu ook iets minder pijn dan eerst. En gister was ik misselijk, vandaag maar een beetje.



Wat een drukke boel zal het straks worden bij jullie Kiki! Maar wel gezellig natuurlijk.



Kiwicatz, dat lijkt me zwaar hoor, tot zo laat werken. Hopelijk is het vol te houden nu je zwanger bent.



Wat betreft sporten, dat doe ik eigenlijk niet vanwege een hernia in mijn rug. Ik beweeg wel veel (fietsen en wandelen) en doe fysiotherapie oefeningen. Maar echt sporten mag sowieso niet voor mij.
Hee dames.

Ik heb gebeld voor de eerste echo! Kon amper uit me woorden komen Vond het zo spannend! Ze moest er wel een beetje lachen :-)

We hebben 27 mei de eerste echo!!! ik ben dan 8weken. Een week later heb ik een intake gesprek en controle.. Spannend hoor! Gelukkig kon ik hem zetten op de dagen dat ik vrij ben.

Vanmorgen weer wat misselijk en een beetje emo. Nu al weer een opgezette en volle buik. Ook mijn borsten voelen nog steeds hetzelfde aan, gevoelig.



Vriend is ook al een beetje bezorgd, mocht niet eens meer tillen van hem



Het besef moet hier wel écht nog landen geloof ik. Hebben jullie dat ook???
Kiwicatz Heb je ook z'n lange cyclus of heb je zo lang gewacht met testen dat je al 7 weken zwanger bent? Als ik alleen van mijn cyclus uit was gegaan (50 dagen deze keer) dan zat ik nu al op week 8, maar omdat ik mijn temperatuur bij heb gehouden weet ik ongeveer wanneer mijn eisprong was. Ik ben wel benieuwt of ik inderdaad gelijk heb met mijn 5 weken nu of dat het toch iets langer is. De VK wilde mij ieder geval niet te vroeg langs laten komen, omdat je dan misschien nog niks ziet en het onnodige onzekerheid geeft.



De symptomen wisselen bij mij ook. Gisteren heel moe en vandaag helemaal niet. Wel nog steeds erg last van obstipatie. Ik zit soms gewoon een kwartier voor niks op het toilet. Vanmiddag was ik ook even misselijk, maar dat ging met een bekertje warme chocomel weer over en ik heb vandaag meer last van mijn rug, maar misschien komt dat dus door mijn darmen en de spanning. Dan ga ik verkrampt zitten achter mijn bureau. Verder heb ik wel het gevoel dat mijn verkoudheid en benauwdheid weer erger worden, dus ik ga morgen toch maar eens de huisarts bellen. Ik ziet niet staan op de site dat ze dicht zijn.



De echo heb ik met 8 weken, maar ik ga er eigenlijk van uit dat het ook meteen de intake is. Ze heeft daar niks over gezegd, maar ik moet wel een vragenlijst invullen en mee nemen. Mogen jullie ook 1 uur voor de echo niet meer plassen? Als bij de uitwendige niet genoeg te zien is en ze een inwendige moeten doen moet ik daar eerst naar het toilet. Ik had dat nog nooit gehoord. Na het telefoontje met de VK stond ik ook te stuiteren hoor. Ik heb het wel kunnen plannen op een ochtend dat mijn man niet hoeft te werken, maar zelf moet ik er wel vrij voor nemen. Ze hadden helaas geen avonden meer vrij.



Sporten doe ik niet echt op het moment. Ik deed een tijd geleden aan hardlopen, maar ik voel mijn borsten al als ik de trap af loop, dus dat lijkt mij nu niet fijn. We wandelen wel veel met de hond, dus met gewoon bewegen zit het wel goed. Mijn man is de echte sportieve van ons twee.



Mijn man is alleen bezorgt over wat ik wel en niet mag eten en drinken tot nu toe. Gisteren gewoon zelf de boodschappen naar binnen getild. Gelukkig weet mijn schoonmoeder dat ik een theeleut ben en vond ze het niet raar dat ik geen koffie wilde. Mijn collega's is het ook nog niet opgevallen, dat ik alleen thee drink. Ik hou het nu bij 1 kopje koffie per dag en om eerlijk te zijn vind ik meer ook niet zo lekker momenteel.



Nu ga ik lekker op de bank kruipen met de hond en kijken of er nog een leuke film komt. Ik ben wel blij dat ik lekker 4 dagen vrij heb.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik schrijf graag mee want ik had vanochtend een positieve test in handen! Kan het nog niet helemaal geloven en hoop ook echt dat alles goed blijft gaan. Ik ben 28 en mijn vriend wordt eind deze maand 30, dit is ons eerste kindje.



Volgens eigen berekening zou ik dan 11 januari uitgerekend zijn.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben zwanger!! Heb al een week dat ik moe ben en mijn borsten zijn veranderd. Ook buikpijn en misselijk. Gister en vandaag test gedaan, wat wel frustrerend is dat de streepjes heeeeel vaag zijn maar er zit wel degelijk een streepje. Moet wel zeggen dat dat hele vage steepje me onzeker maakt maar anders zou er toch helemaal niets te zien zijn? En heb echt alle verschijnselen. Zou zondag eigenlijk pas over tijd zijn maar kon natuurlijk niet wachten met testen. Als alles goed is zou ik rond 15januari2017 mama worden!!! Mijn vriend zag het streepje ook. Was zo bang dat ik het me inbeelde maar toch zo bang omdat het zo vaag was. Hadden jullie dat ook??
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, gezellig hier!

Als eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!



Zou ook graag mee willen schrijven, mag dat nog?



Wij hebben afgelopen maandag positief getest, het word ons vierde kindje. Om heel eerlijk te zijn is dit kindje een grote verrassing, maar van harte welkom. Het moet nog een beetje wennen weer, het idee. Onze drie oudsten zijn 9, 6 & (bijna) 4.



Mijn uitgerekende datum zal omstreeks 9 januari zijn.
Welkom nieuwe dames! Gefeliciteerd!!

Spannende tijd he!



@Lisa. Een streepje is een streepje zeggen ze toch altijd.. Mijn eerste streepje was ook niet zo duidelijk. Maar 2 dagen later (dag van NOD) wel een duidelijke streep..



Nadine, jij ook gefeliciteerd! Spannend hoor! Weten jullie andere kinderen het al???
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Bloempje! Jij ook ;)



Onze kinderen weten nog van niks. We willen een goede echo afwachten en daarna vertellen wij het aan hen en daarna de rest. Dat denk ik...



Nu vertellen vinden we nog geen optie; ze kunnen hun mondjes vast niet stilhouden nog ;)
Alle reacties Link kopieren
Lisa, er zijn ook digitale testen waar op het schermpje gewoon 'zwanger' of 'niet zwanger' komt te staan. Ik heb die ook gedaan na een heel vaag streepje. Maar zoals Bloempje al zegt, een streepje is een streepje!
Gefeliciteerd voor de nieuwkomers.



Ik had een heel duidelijk streepje, maar ik was toen al 2 dagen overtijd. Ik heb expres nog even gewacht, maar dat was makkelijk omdat ik geen test in huis had. Anders had ik misschien ook wel eerder getest. Een streepje is een streepje en voor de gerust stelling gewoon over een paar dagen nog eens testen.
Alle reacties Link kopieren
@ tara82,



Mijn cyclus was sowieso inderdaad al erg wisselend. Dan was het gewoon 28 dagen, dan 40 en dan weer 33 dagen. Ik had 4 weken geleden een test gedaan omdat ik ziek naar huis was gegaan vanuit werk en steeds misselijk en duizelig was. Maar die was negatief. En daarna ging het ook wel weer. En de laatste 2 week weer steeds duizelig en mijn borsten werden gevoelig. Maar mede omdat ik in die 2 weken steeds 1x in de week echt een heel klein beetje donker bloedverlies had, dacht ik: nou dat is het begin van de menstruatie. Tot mijn man zei: Doe nou eens een test, want 3 week overtijd is wel erg lang. En zodoende



@Kloktikt,

Ja ik hoop het ook, gisteren viel het wel weer mee maar de dag daarvoor was ik om 23uur naar huis gegaan. Gelukkig ga ik bij mijn werk sowieso terug naar 2 dagen in de week (45 uur werd me sowieso al te veel) en ga het combineren met mijn vorige baan wat een stuk rustiger is. In de hoop dat ik minder duizelig ben steeds.
Alle reacties Link kopieren
En we kunnen trouwens morgen al naar de huisarts Ik ben ook wel erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige boel al!
Hebben jullie al gekke dromen???

Ik droomde vannacht dat we de echo hadden, inwendig.. Maar ze kwam aanzetten met een grote stok met een soort van schuurspons erop!!!! en dit moest naar binnen en ze had niks van glijmiddel ofzo.... Erg vreemd!!! Vriend moest er hard om lachen!



Ik heb me trouwens ook aangemeld voor moeders voor moeders. Hier nog meiden die dit doen of gaan doen??
Alle reacties Link kopieren
Haha nee nog geen last van zover ik weet. Ik werk 40 uur op een groot kantoor dus zou zo niet weten hoe ik de komende weken onopvallend deel kan nemen aan moeders voor moeders.



Weten jullie al wanneer jullie aanstaande opa's en oma's gaan inlichten?
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Geen rare dromen hier.



Ik heb er wel over moeders voor moeders nagedacht, maar ik zit ook 40 uur op kantoor en zou dus alleen thuis het kunnen opvangen. Wat ik verder vervelend vind is dat je het voor de deur moet zetten als het opgehaald word. Er staat misschien niet op wat het is, maar de buren zijn niet gek en ik wil niet dat mijn schoonmoeder via via vragen krijgt terwijl wij nog niks hebben verteld.



We willen als de eerste echo goed is een rondje langs alle toekomstige opa, oma's, ooms en tantes rijden. Mijn schoonzus is een dag eerder dan mijn echo uitgerekend, dus misschien kunnen we het combineren met de kraamvisite.
autum en tara ik werk 36 uur. Maar wil het dan wel gewoon sochtends en savonds opvangen.

Wat leuk Tara, dat je schoonzus bijna is uitgerekend!! Spannend!



Wij willen het al eerder vertellen. Mijn ouders zijn nu voor 2 weken op vakantie en als ze terug komen willen wij het al vertellen. Dit is dan een week voor de echo. Ik kan niet liegen tegen mijn moeder, ze ziet dit gelijk aan mij! Wel fijn dat ze nu weg zijn, zodat het toch even 'ons' geheimpje is.. Waarschijnlijk vertellen we het dan ook aan zijn moeder en onze broers. Maar miss wachten we daar dan ook wel mee. Ik weet het nog niet zo goed...

Doen jullie nog iets speciaals??
Het is de derde voor mijn broer en zijn vrouw en het was wel even slikken dat ze onverwacht zwanger was toen wij al aan het proberen waren. Maar ik verheug mij er erg op om hem binnenkort te kunnen knuffelen.



We gaan het gewoon vertellen. Wel nog even grapjes gemaakt over moederdag cadeautjes en dat we macaroni plaksels gingen knutselen voor de opa en oma's.



Hoe doen jullie dat trouwens met nieuwsgierige vrienden? Er is binnen kort een vriend jarig en ik vrees dat ze het wel gaan opmerken als ik geen wijntje neem. Er is ons al meerde keren gevraagd wanneer we aan kinderen gaan beginnen. Wat ik zelf een hele vervelende vraag vind. Vooral als je al een half jaar bezig bent en het nog niet is gelukt. We willen het eerst aan familie vertellen. Ik hoop dat hij zijn verjaardag niet viert en anders gaat mijn man waarschijnlijk alleen.
Alle reacties Link kopieren
Tara dat is inderdaad ook een deel van mijn overweging. Wij wonen in een klein dorp dus de geruchten gaan heel erg snel. Bloempje ik ben ook heel close met mijn moeder en die heeft al door als ik haar aan de telefoon heb, maar wil wel dat alles in orde is.



Wij hebben binnenkort ook een verjaardag, ik zit er vooral mee dat ik heel fanatiek sport en dat vrienden het dus snel gaan zien aan mijn lichaam. Daarnaast ben ik heel slecht in geheimpjes houden, dus dat wordt nog wat de komende 8 weken
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Mijn moeder zegt altijd dat ze dit soort dingen eerder weet dan dat het haar verteld word, maar volgens mij had ze niks door toen ik haar gisteren aan de telefoon had en ik geloof sowieso niet in dat zweverige gedoe van haar. Ik vraag mij wel af wat ze gaat zeggen als we het vertellen. Ze is soms heel negatief, maar mijn man denk dat ze het juist geweldig gaat vinden. Ze zal sowieso oma bellen, dus het is wel zaak om bij mijn vader langs te gaan voor hij het weer van oma hoort. Gelukkig wonen mijn ouders niet zo ver van elkaar. De rest van mijn familie hoort het vast ook via oma (ze is de spin in het familie roddel web). Ik verwacht dat mijn schoonmoeder in tranen uitbarst van blijdschap. Mijn vader, zijn vrouw en mijn broer gaan het ook geweldig vinden. Maar die weten ook min of meer dat we er mee bezig zijn. Mijn schoonzus zal het vast weer allemaal beter weten, maar naar haar luister ik niet meer. Het vertellen aan de zus van mijn man word vast emotioneel. Ze hebben zelf een grote kinderwens maar ze mag nu om medische redenen niet zwanger worden en het is de vraag of het in de toekomst wel mag. Ze wil ook erg graag tante worden, maar het zal wel dubbel zijn voor haar. Mijn man ziet er ook een beetje tegen op. Hij wil haar geen verdriet doen. Hij blijft toch altijd haar beschermende grote broer. Vrienden zitten dus al 3 jaar te wachten op de zwangerschapsaankondiging, dus die zijn vast ook erg enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil ook graag meelezen en schrijven! Gisteravond de positieve test in handen, nu voor de 3e keer zwanger na 2 miskramen vorig jaar. Dus nu zijn we super blij! Maar ook heel spannend allemaal of drie keer echt scheepsrecht is... Mijn vriend en ik zijn allebei 30, dit wordt ons 1e kindje, ik ga zo bellen voor de eerste afspraak. Wat ik op internet lees is onze uitgerekende datum 12/01/2017!

Groetjes Romy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven