Slowcooker, is het iets?

05-05-2016 22:02 32 berichten
Als we een feestje geven maak ik vaak een buffetje, voor de warme gerechten gebruik ik dan een aantal Chafing Dishes. Nu kwam ik laatst op internet deze tegen: http://www.amazon.com/Riv ... r-Stainless/dp/B002TSJEYO



Het lijkt me super handig, geen gedoe met water en branders. Wat ik ook lees is dat je er ook prima je dagelijkse maaltijden in kan bereiden, ik zou niet weten wat trouwens, verder als hachee kom ik denk ik niet ;). Iemand ervaring of tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slowcooker van 6,5 liter waar ik stoofschotels in maak, soepen, broodpudding, rijstebrij, kippenpoten, groenteschotels, alle soorten vlees, je kunt het zo gek niet bedenken.

Zoek maar eens op internet, je komt gigantisch veel recepten tegen. Ik zou wel voor een grote gaan en niet drie kleintjes, daar kun je alles net niet maken of maar hele kleine hoeveelheden.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Je wil er meteen drie? Ik zou er eerst één kopen en dan kijken of je hachee daar beter in wordt dan in een gewone pan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 1. Maak vooral draadjesvlees/curry (kip,rund en varken) en soep erin.
Alle reacties Link kopieren
Voor die 250 dollar heb je 5 slowcookers van een ander merk. Volwaardige met een grote inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 1, van zo'n 6 liter. Prima voor hachee, boeuf bourguignon, daging rendang, stoofpeertjes etc, maar niet meer dan dat. Op FB is zo'n groep actief die werkelijk alles er in mikt en dus alleen maar (in mijn ogen) gaarkeukenvoer eet. Het ding is dus, volgens mij, niet geschikt om je hele maaltijd te maken.
quote:Pikkie22 schreef op 05 mei 2016 @ 22:12:

Voor die 250 dollar heb je 5 slowcookers van een ander merk. Volwaardige met een grote inhoud.Deze is ook niet in Nederland verkrijgbaar, ik denk er ook aan om eerst 1 slowcooker aan te schaffen. Dat is ook al een behoorlijke uitgave. Ik ben er helaas totaal niet in thuis, qua merken al helemaal niet, dus hoor graag jullie advies.
Alle reacties Link kopieren
Op Facebook heb je een slowcookergroep in het Nederlands, waar veel ervaringen en recepten worden uitgewisseld.

Ik heb zelf een crockpot, maar je hebt ze bv. Ook van Russel Hobs en die zijn veel goedkoper
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 05 mei 2016 @ 22:17:

Ik heb er ook 1, van zo'n 6 liter. Prima voor hachee, boeuf bourguignon, daging rendang, stoofpeertjes etc, maar niet meer dan dat. Op FB is zo'n groep actief die werkelijk alles er in mikt en dus alleen maar (in mijn ogen) gaarkeukenvoer eet. Het ding is dus, volgens mij, niet geschikt om je hele maaltijd te maken.

Eens wat betreft die groep, zij willen gewoon alles wat eetbaar is in het ding maken.

Stoofpotten zijn vanzelfsprekend het meest geschikt.

Ik maak inderdaad ook rendang en vulling voor tortilla's en dat soort dingen. Maak dan ook meteen extra veel voor in de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een crockpot en ook al zijn wij maar met zijn tweeën ideaal dus om in voorraad te koken.
quote:Pikkie22 schreef op 05 mei 2016 @ 22:22:

Op Facebook heb je een slowcookergroep in het Nederlands, waar veel ervaringen en recepten worden uitgewisseld.

Ik heb zelf een crockpot, maar je hebt ze bv. Ook van Russel Hobs en die zijn veel goedkoperDank je! Welke groep is dat op facebook?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat als ik de ingrediënten er 's morgens indoe, het veel te vroeg op de dag al gaat geuren naar avondeten.



En als je 's avonds met het koken begint dan ruik je de hele nacht stoofpot.



Ik heb dit probleem (etensgeuren buiten dinertijd) nooit goed kunnen oplossen, dus ik kook hachee liever gewoon in een middagje in de braadpan. Misschien dat een échte hooikist minder geuren verspreidt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik maak er wel eens aardappels met vlees in. Aardappels in folie, dan zijn ze gepoft. Maar voornamelijk stoofschotels of soepjes. Pulled pork/chicken/beef.

Vind het een fijn apparaat, al gebruik ik hem niet dagelijks. Mijne komt van Bol
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil of voordeel van een slowcooker vs. zo'n sudderplaatje met een gewone pan er op?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 05 mei 2016 @ 22:49:

Wat is het verschil of voordeel van een slowcooker vs. zo'n sudderplaatje met een gewone pan er op?Ik zet niet een pan op het gas en ga heen werken, slowcooker zet ik wel aan
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 05 mei 2016 @ 22:49:

Wat is het verschil of voordeel van een slowcooker vs. zo'n sudderplaatje met een gewone pan er op?

Ik denk de energie/gas/electra.



Ik heb sinds een paar maanden de crockpot van 6 liter en vind het echt een ideaal ding! De lekkerste recepten haal ik via Pinterest binnen. Ik heb er al verschillende heerlijke gerechten in bereidt! Onlangs goulashsoep in de crockpot gemaakt, en daarvoor een oud recept van mijn oma gebruikt. En het smaakte echt geweldig!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:sassafras schreef op 05 mei 2016 @ 22:17:

Ik heb er ook 1, van zo'n 6 liter. Prima voor hachee, boeuf bourguignon, daging rendang, stoofpeertjes etc, maar niet meer dan dat. Op FB is zo'n groep actief die werkelijk alles er in mikt en dus alleen maar (in mijn ogen) gaarkeukenvoer eet. Het ding is dus, volgens mij, niet geschikt om je hele maaltijd te maken.Het leek me ook te mooi, een hele maaltijd in een pan maar in Amerika zijn ze er schijnbaar dol op. Ik zou ze voornamelijk willen aanschaffen als vervanging voor de chafing dish. Maar ik heb ze nog nooit ergens op een buffet gezien, dus geen idee of ze er überhaupt geschikt voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyes123 schreef op 05 mei 2016 @ 22:54:

[...]



Ik zet niet een pan op het gas en ga heen werken, slowcooker zet ik wel aanEn dit dus, heb ik laatst ook gedaan. En toen ik thuis kwam was het eten lekker gaar.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem dus niet aanschaffen voor een buffet als warmhoudschaal, daarvoor heb je veel mooiere, ruimere en goedkopere zaken te koop.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 05 mei 2016 @ 23:00:

Ik zou hem dus niet aanschaffen voor een buffet als warmhoudschaal, daarvoor heb je veel mooiere, ruimere en goedkopere zaken te koop.Mag ik vragen welke? Ik kom op internet niet verder als vrij kleine (elektrische) via bijvoorbeeld bol. Als ik verder ga zoeken kom ik meer in het professionele en dat is een uitgave die ik dus niet wil doen voor die paar feestjes . Normaal gezien maak ik voor ongeveer 40 mensen een warm buffet, met meestal 3 warme gerechten.
Alle reacties Link kopieren
quote:EffieHG schreef op 05 mei 2016 @ 23:08:

[...]





Mag ik vragen welke? Ik kom op internet niet verder als vrij kleine (elektrische) via bijvoorbeeld bol. Als ik verder ga zoeken kom ik meer in het professionele en dat is een uitgave die ik dus niet wil doen voor die paar feestjes . Normaal gezien maak ik voor ongeveer 40 mensen een warm buffet, met meestal 3 warme gerechten.Zelf maak ik geen buffetten voor zoveel personen, ik houd het bij ongeveer 15 personen Maar hier is een ruime keuze en de prijzen vind ik meevallen: link
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een jaar of 10 2 slow cookers, eentje van 6 liter een een kleintje van 1.5. Die laatste gebruik ik af en toe maar de grote regelmatig. Ik maak er vaak spicy meatballs in wanneer ik naar een feestje ga. Gemakkelijk de rauwe balletjes erin, sauce erover en aanzetten en je kunt je gang gaan.



Ik maak er wel veel in zoals stoofpotten, pulled porc en ribs, maar sommige recepten gaan me een beetje te ver; die kun je ook zo maken in een half uurtje zonder de slow cooker.



Ik heb net ook even op bol.com gekeken maar wat een prijzen zeg! Ik heb een jaar of 15 geleden geprobeerd eentje vanuit de VS mee te nemen maar dat was lastig met voltage, maar ze waren toen nog niet in Nederland te krijgen.

Nu woon ik niet meer in Nederland en ik koop ze hier voor $ 40 oid, een EUR 30 of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 05 mei 2016 @ 22:17:

Ik heb er ook 1, van zo'n 6 liter. Prima voor hachee, boeuf bourguignon, daging rendang, stoofpeertjes etc, maar niet meer dan dat. Op FB is zo'n groep actief die werkelijk alles er in mikt en dus alleen maar (in mijn ogen) gaarkeukenvoer eet. Het ding is dus, volgens mij, niet geschikt om je hele maaltijd te maken.Dat is absoluut niet waar, zelfs de groentes blijven er lekker knapperig in.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
quote:EffieHG schreef op 05 mei 2016 @ 23:08:

[...]





Mag ik vragen welke? Ik kom op internet niet verder als vrij kleine (elektrische) via bijvoorbeeld bol. Als ik verder ga zoeken kom ik meer in het professionele en dat is een uitgave die ik dus niet wil doen voor die paar feestjes . Normaal gezien maak ik voor ongeveer 40 mensen een warm buffet, met meestal 3 warme gerechten.Ik heb er eentje bij de Blokker gekocht in de aanbieding: 35 euro. 3 schalen van elk 2 liter, warmt snel op en werkt heel fijn bij buffetjes.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 06 mei 2016 @ 10:26:

[...]





Dat is absoluut niet waar, zelfs de groentes blijven er lekker knapperig in.Nou dat vind ik dus echt niet, of je moet ze pas een half uurtje voor het eten erin doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven