Hotel/appartementen tips Londen

04-05-2016 12:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Aankomende zomer wil ik een weekje naar Londen gaan. Momenteel ben ik mezelf aan het oriënteren op hotels, maar het aanbod valt wat tegen, vooral qua prijs. Londen is uiteraard een dure stad. Daarom ben ik benieuwd of jullie wellicht nog tips voor (betaalbare en goede) hotels of appartementen (!) voor mij hebben? Bij voorkeur niet meer dan 15-20 minuten vanaf Central London Budget wat ik in mijn hoofd had ligt rond 160 euro per nacht.



Hoop dat jullie nog wat leuke suggesties hebben. Alvast hartelijk dank.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Airbnb.

Wij waren vorig jaar ook een weekje in Londen en bij Airbnb hadden ze best wel leuke en betaalbare opties.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent geslapen in Croydon (voorstad aan de zuidkant), in dit hotel. Vooral praktisch als je met de auto gaat, er zit een parkeergarage bij. Het hotel is meer dan prima, voorzien van wellness en ligt op 100 meter van het station waar je 9x per uur een trein naar Victoria station pakt, kost 6 pond en duurt minder dan 20 minuten.



Ik vond het top, zeker als ik het vergelijk met de prijs-kwaliteitverhouding van eerdere hotelkamers die dichter in het centrum lagen. Londen is zo enorm groot dat je toch moet reizen, dus die 20 minuten kunnen er nog wel bij.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip HappyGoLucky! Airbnb heb ik vorige week toevallig al even gekeken, maar het aanbod viel ook een beetje tegen. Vooral veel appartementen ver van het centrum. Ik vind 30-45 minuten reizen net wat te ver voor een citytrip.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort naar Arran House Hotel. Vind het wel betaalbaar en ligt op 2,5 km. van bijv. Buckingham Palace. Het lijkt een eenvoudig hotel, zonder eigen badkamer, maar dat voldoet prima voor mij en mijn reisgenoot.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyGoLucky schreef op 04 mei 2016 @ 12:10:

Kijk eens op Airbnb.

Wij waren vorig jaar ook een weekje in Londen en bij Airbnb hadden ze best wel leuke en betaalbare opties.De voorlaatste keer dat ik in Londen was, heb ik ook AirBnB gedaan maar ik vond het aanbod tegenvallen, zeker in vergelijking met andere steden waar ik het gedaan heb. Veel van wat ik aanvroeg werd geweigerd (geen idee waarom, verder nooit meegemaakt, toch al vaak Airbnb gebrukt) en wat we uiteindelijk hadden was echt maar een lullig kamertje in een heel beroerde buurt (van bus naar appartement lopen door park vol drugsgebruikers) voor nog steeds veel geld. Ik heb dus de laatste keer met liefde een paar euro meer betaald en iets langer gereisd, maar daarvoor had ik wel een hoop luxe.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 04 mei 2016 @ 12:12:

Ik heb recent geslapen in Croydon (voorstad aan de zuidkant), in dit hotel. Vooral praktisch als je met de auto gaat, er zit een parkeergarage bij. Het hotel is meer dan prima, voorzien van wellness en ligt op 100 meter van het station waar je 9x per uur een trein naar Victoria station pakt, kost 6 pond en duurt minder dan 20 minuten.



Ik vond het top, zeker als ik het vergelijk met de prijs-kwaliteitverhouding van eerdere hotelkamers die dichter in het centrum lagen. Londen is zo enorm groot dat je toch moet reizen, dus die 20 minuten kunnen er nog wel bij.Bedankt Sassafras! Ik ga het hotel gelijk even bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:toedeledokie schreef op 04 mei 2016 @ 12:16:

Ik ga binnenkort naar Arran House Hotel. Vind het wel betaalbaar en ligt op 2,5 km. van bijv. Buckingham Palace. Het lijkt een eenvoudig hotel, zonder eigen badkamer, maar dat voldoet prima voor mij en mijn reisgenoot.Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 04 mei 2016 @ 12:17:

[...]





De voorlaatste keer dat ik in Londen was, heb ik ook AirBnB gedaan maar ik vond het aanbod tegenvallen, zeker in vergelijking met andere steden waar ik het gedaan heb. Veel van wat ik aanvroeg werd geweigerd (geen idee waarom, verder nooit meegemaakt, toch al vaak Airbnb gebrukt) en wat we uiteindelijk hadden was echt maar een lullig kamertje in een heel beroerde buurt (van bus naar appartement lopen door park vol drugsgebruikers) voor nog steeds veel geld. Ik heb dus de laatste keer met liefde een paar euro meer betaald en iets langer gereisd, maar daarvoor had ik wel een hoop luxe.



Tsja, wij hebben uiteindelijk ook eieren voor ons geld gekozen en een goed hotel geboekt in Canary Wharf.

Zit je ook niet in het centrum, maar de wandeling van het metrostation naar het hotel voelde altijd wel heel veilig aan.



Tip voor TO: google altijd de buurt even of kijk naar de hotelrecensies. Om de ervaring van Sassafras te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf in het Novotel London West gezeten. Er is een metro dichtbij, dus je zit zo in het centrum van Londen. Het is wel een 4-sterren hotel, maar volgens mij is de prijs zo'n 140 euro per nacht?

Ik vond het in ieder geval een heerlijk hotel, en er zit een geweldige fish&chips zaak vlakbij!
Alle reacties Link kopieren
Enorm Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga dat hotel ook nog even opzoeken mepi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, naar aanleiding van een tip in een ander topic, in het LSE geslapen. Dit zijn gedurende het collegejaar kamers van buitenlandse studenten die aan de London School of Economics studeren en in de zomer worden ze verhuurd aan studenten.



Let op dat je wel oordoppen meeneemt wat er verblijven veel schoolreisjes en dergelijke dus het is soms wel wat luidruchtig. Ik zat in de locatie op de bankside, met een Engels ontbijt inbegrepen in de prijs en redelijk goed bereikbaar. Al heb ik ook gewoon een paar keer geinvensteerd in een taxi omdat ik geen zin meer had om nog 2 keer over te moeten stappen.
https://www.millenniumhot ... at-chelsea-football-club/





Super hotel en locatie is goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen! mooie tips wederom.



Wat betreft Canary Wharf: volgens mij is vanaf deze plek ook het centrum vrij snel te bereiken met de 'jubilee-lijn' toch?
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij Kings Cross - St. Pancrass: Princess hotel. We hadden een kleine kamer met gedeelde badkamer maar alles was schoon en in orde. Prima voor een citytrip waarbij je toch niet veel in je hotelkamer bent. Groot (metro-) station om de hoek en toch aan een rustige straat.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
quote:Whoopsadaisies schreef op 04 mei 2016 @ 13:50:

Vlakbij Kings Cross - St. Pancrass: Princess hotel. We hadden een kleine kamer met gedeelde badkamer maar alles was schoon en in orde. Prima voor een citytrip waarbij je toch niet veel in je hotelkamer bent. Groot (metro-) station om de hoek en toch aan een rustige straat.Bedankt Whoopsadaisies!
Alle reacties Link kopieren
Voor recensies kun je misschien even op TripAdvisor kijken! Vaak heb ik wel een goede keuze gemaakt door die site (of app) omdat er veel recensies opstaan en ook bezoekersfoto's. London is prachtig!!!!
Alle reacties Link kopieren
Voor dat geld (uiteraard wel afhankelijk van wanneer je gaat) kan het zelfs in het centrum. Ik heb vorig jaar en dit jaar in het Novotel bij de Tower en Strand Palace voor minder gezeten. Al moet je wel mazzel hebben met aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Loontjee en Viva1966 voor jullie adviezen! Daar ga ik ook nog even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Kensington Gardens Hotel. Vlakbij 2 metrostations, en Hyde Park. Douche op kamer en toilet op gang. Schoon. Recent nieuw interieur. Boeken via hotel punt com was goedkoopst. Ligt een hotel met een stwr meer naast van zelfde eigenaar en neemt in avonduren de receptie taken waar. Als je wil kan je daar ook ontbijten.



Waterkoker op kamer. Vond ik erg handig en had een aantal goede supermarkten, eettenten en één van de beste chocolatiers in de buurt...
Alle reacties Link kopieren
quote:hanke321 schreef op 05 mei 2016 @ 01:22:

Kensington Gardens Hotel. Vlakbij 2 metrostations, en Hyde Park. Douche op kamer en toilet op gang. Schoon. Recent nieuw interieur. Boeken via hotel punt com was goedkoopst. Ligt een hotel met een stwr meer naast van zelfde eigenaar en neemt in avonduren de receptie taken waar. Als je wil kan je daar ook ontbijten.



Waterkoker op kamer. Vond ik erg handig en had een aantal goede supermarkten, eettenten en één van de beste chocolatiers in de buurt...Bedankt Hanke321!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan. De receptioniste die daar werkt is een bijzonder aangenaam persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geslapen in Novotel London West. Is wel iets verder vanaf het centrum, maar lag prima. Niet te druk en uitgebreid ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Irene1404! Iemand hierboven raadde dit hotel ook al aan. Heb tich weer wat mooie adressen ontdekt die niet direct via de bookingsites waren opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in het Nh hotel kensington. Superfijn hotel, bushalte voor de deur en metro 5 min lopen. Met 15 min ben je in t centrum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven