Zwanger worden mbv IUI, IVF of ICSI

05-04-2016 16:22 1550 berichten
Dit topic is een vervolg op dit eerdere iui-topic: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... bUxnuYE3aQ.

Welkom vrouwen bij wie het zwanger worden niet vanzelf gaat en die (bijna) bezig zijn met een IUI- IVF- of ICSI-traject. Een topic om je gevoelens te delen, je hart te luchten, vragen te stellen en steun te vinden in deze lastige en soms frustrerende tijd.
Er is meer dan genoeg ruimte voor nieuwe schrijfsters, voel je vrij om mee te schrijven!

:redrose: Onze dames!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Status Bijzonderheden
Diamond30 ♀ 31
♂ 37
febr 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IVF2 mk maart'16, 6x IUI en 1xIVF gehad
Mevrouwkoekie ♀ 31
♂ 31
?? ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IUI6 5x IUI mislukt
mssfiddler ♀ 28
♂ 28
aug 2014 ♀ 1 discutabele eileider
♂ op het randje
officieel geen oorzaak gevonden
pauze eerst mk’s verwerken MA mei (7,5W), MA oktober (10,5W) 4x iui
Zizo ♀ 34
♂ 38
okt 2014 ♀ goed ♂ matige zaadkwaliteit
geen oorzaak gevonden
wachten op start ICSI2 6x IUI en ICSI 1mislukt
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!

:sun: Zwanger!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Opmerkingen Uitgerekend
Anne-1985 ♀ ?
♂ ?
sept 2014 ♀ rechter eileider ws dicht
♂ goed
zwanger ivf1, na 4x iui 13 okt 2017
Wensel ♀ 30 ♂ 33 april 2015 ♀ goed
♂ verminderde zaadkwaliteit
zwanger icsi 2 half nov 2017
Sammie81 ♀ 36
♂ 33
april 2014 ♀ goed ♂ goed
Geen oorzaak gevonden
1x mk(2016), 4x iui, ivf1 zwanger 31 jan 2018
jongen
Angel88 ♀ 27
♂ 31
jan 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
6x IUI, zwanger IVF1 1 mrt 2018
Chevrolet ♀ 30
♂ 28
maart 2013 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
na 6x iui, 4x vmk, spontaan zwanger 9 april 2018

Bevallen:
Luina, zoon ivf1
Sohappy, dochter iui3
Rockabillies, baby ivf1 na 7x iui
Miesjee, zoon iui6
Heytan, zoon iui4
Gadgetfreak, zoon iui4
Blueroosje, zoon spontaan na iui3
Ylva85, dochter ivf1 na 6x iui


*NOD = Je 'niet-ongesteldheids-dag', de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen, maar hopelijk, de dag waarop je een positieve test krijgt!

Je kunt de tabel zelf aanpassen:
Login: zwangerwillenworden
Wachtwoord: ZwangerV1V4!
♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
anoniem_283255 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 21:18
72.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@angel 88: ja ook clomid gebruikt maar bij de eerste iui zwanger geraakt. Die lijdensweg van mij was korter. Sterkte nogmaals allen
Alle reacties Link kopieren
@Rockabillies, hoop dat er nog niks is doorgebroken, maar vanwaar zou je denken dat ivf snel zal volgen voor jullie? Door jullie geschiedenis?



@sohappy, oef wat spannend weer, ik hoop en duim ontzettend met jullie mee! Zou toch geweldig zijn, als dit de maand van de positieven is!!



@Wensel, nog geen echo gehad, ik moet nog 2 dagen de pil slikken en dan wachten op 'menstruatie' en dan het zh bellen voor uitgangsecho. En dan pas begint het stimuleren, het echte werkt, zeg maar.

Maar wat raar zeg, dat je follikel niet was gegroeid. Ik heb dat ook nog nooit gehad. Wel eens gehad dat er waarschijnlijk een cyste was gemeten (overgebleven blaasje van vorige rond) en dat pas nadat die weg was de rest ging groeien. Misschien dat het zoiets was?

Maar ik heb wel elke cyclus iets anders geks gehad, das het mooie van deze behandeling, alles kan!

Hoop dat er morgen vooruitgang te zien is op je echo!
Alle reacties Link kopieren
@wensel dank je ...en nee nog nooit mee gemaakt ik heb turbo eieren ..Ook dat is niet alles helaas . Hoop voor jou dat eitje snel gaat groeien , en dat er stiekem nog 1 bij komt .



@sohappy je houdt de spanning erin zo ;) Bijna vrijdag ...schiet op nu



@Luina , Voor mijn operatie hadden ze het erover om gelijk op te starten met ivf . Maar omdat ik dat gelijk zo heavy vond en hun eerst wilde kijken hoe ik op hormonen reageerde zijn ze opgestart met iui met hormonen . Toen werd er al gezegd normaal is 3 zonder hormonen 3 met ...Maar je mag er 6 doen met hormonen . En dan op na ivf of op moment dat je het niet meer trekt , aan de bel trekken . Dan starten we dat eerder op .

Dus zit enorm in twijfel , heb er nog 3 ...Denk dat ik zie zo deze nog pak ,dat is dan 4 en dan op na ivf . Maar ga vrijdag overleggen .



*nog steeds geen bloeding ...nog steeds geen positieve test * Hopelijk breekt vandaag niet door , dagje op neefjes( tweeling van 2 )en nichtje passen (5) . Voor zekerheid maar schone kleren mee ;)
Alis volat propriis
Alle reacties Link kopieren
@ rockabilly, succes vrijdag en met het nemen van jullie beslissing!

Hoop ook voor jullie dat het niet nodig is



Hier is het wederom weer omdat ik weet dat ik deze week wel of niet ongesteld moet worden, anders zou ik me niet anders als anders voelen..

Heb behalve zere boobs nergens last van.. Zit op dag 28 en 14 dgn na de iui.

Zou eigenlijk morgenochtend wel een test willen doen maar doe het niet. Ben toch bang dat ik me zo teleurgesteld voel als hij negatief is en moet dan nog werken..

Zal je net zien dat me cyclus nu weer langer is.

het geeft ook wel weer lichte hoop nu ik nog geen last heb van afscheiding stom he..

Bij de 2e iui in januari werd ik na 14 dgn ongesteld. Van de 1e iui was ik gelijk zwanger dus heb ook geen vergelijking.

afwachten he.. Gelukkig straks werken..
Alle reacties Link kopieren
@Luina: poeh jij moet ook geduld hebben lees ik... Dus voor de verandering eens een keer blij zijn met een menstruatie over een paar daagjes!



@ Rockabillies: Ik blijf voor je duimen. Geniet van je neefjes en nichtje vandaag!



@Sohappy: ik snap het helemaal dat je niet wil testen en daarna moet gaan werken... Vrijdag wel vrij toevallig?! Ik weet niet of ik mijn nieuwsgierigheid zou kunnen inhouden. Ik duim voor je!



Hier vandaag gelukkig goed nieuws. Vanochtend was mijn eitje gegroeid naar 16 mm, dus in 2 dagen ineens een groeispurtje gemaakt. Mijn man zei gisterenavond nog dat ik vaak laat op gang kom, maar als het erom hangt ineens heel snel ben (vooral in de ochtenden). Nou hij had gelijk

Ik hoef verder ook geen pregnyl te spuiten maar aan de slag met ovultatietesten. Als die positief is, krijg ik de volgende dag de IUI. Zal dus vrijdag of zaterdag worden denk ik! Wel haat ik die ovulatietesten... want wanneer is het nou duidelijk genoeg een streep. En

de testen met smiley zijn weer zo duur..



Hopelijk kunnen jullie lekker genieten van het weertje dames, ik nog een middag werken en dan... de zon in!
Alle reacties Link kopieren
@wensel, wat kan het snel veranderen dan he. Hoop dat jullie t weekend de iui hebben.



Is best lastig hoor het afwachten maar wil mezelf gewoon niet blij maken met een dooie mus.

Moet vrijdagavond werken en dan lekker 4 dgn vrij

Nu nog even lekker in de tuin een boek lezen.

Fijne middag!
Alle reacties Link kopieren
@sohappy, snap je overwegingen heel goed, knap hoor, dat je het volhoudt! En ik stuur je naast zonnestralen alle positieve energie, hopelijk helpt het!! Lekker in de tuin, geniet er van!



@Wensel, ja inderdaad, voor het eerst in 2,5 jaar dat ik uitkijk naar m'n menstruatie

Wat fijn dat het bij jou gewoon lekker is gaan groeien! Goed zo! Wel apart dat je dan nu zelf met ovulatietesten het af moet maken, je hoeft dus niet nog een keer terug naar het zh voor een echo? Gaat overal zo anders he. Ja, die smilies lijken me wel een stuk makkelijker dan, duidelijker.



@Rockabillies hoop dat jij een fijne afleidende dag hebt! En nog steeds uitgebleven? Poe ook zo spannend...

En lastige beslissing, maar wellicht dat jij ook na je gesprek vrijdag (heb ik dat goed begrepen?) wat meer helderheid hebt. Ik denk dat je het wel voelt als je er klaar voor bent. Misschien is een maandje rust niet zo'n gek idee. Krijg je weer even wat lucht en perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Meestal doe ik niet aan forums, maar ben nu toch een beetje onzeker. Ik ben 3 jaar geleden ook zwanger geraakt Door middel van icsi me eerste zwangerschap was een bbz, 4 maanden later was ik weer zwanger Door middel van icsi en heb ondertussen een zoontje van bijna 2 jaar!

We zijn weer gestart met icsi en heb 27 april een terugplaatsing gehad van een cryo. Nu zit ik dus op wachtdag 8 en kon mezelf niet bedwingen vanmorgen. Heb dus positief getest een dikke vette tweede streep! Nu zit ik erg in twijfel of dat Door de ovitrelle komt, of dat het echt zo is!

We hopen natuurlijk dat het echt zo is en ik blijf nu elke dag testen tot en met zondag dat is mij officiële test dag!

Wou toch een keer me verhaal kwijt aan medemensen



Groetjes ladytata
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladytata, welkom. Wat heftig, een bbz. Gelukkig is het daarna toch goed gegaan en hebben jullie een zoon!

Poe, dat van je positieve test klinkt erg spannend en snap helemaal dat je die test hebt gedaan. Ja, ik heb er verder helemaal geen ervaring mee, dus ik zeg ook maar wat, maar ja, ze zeggen niet voor niks dat je nog niet zo vroeg mag testen natuurlijk. Op dag 8 heb je volgens mij nog niet genoeg hcg om een positieve test te krijgen... Denk ik.

Dus het kan sowieso nog allebei de kanten op gaan, maar ik zou denken dat je echt nog even geduld moet hebben.

Aaaargh, niet wat je wilt natuurlijk, maar wachten is het devies.

En duimen, ik ga duimen dat je volgende week gewoon nóg zo'n dikke vette positieve test hebt!
Alle reacties Link kopieren
@ladytata, heftig idd een bbz en helaas welkom. Ik zou ook denken helaas dat je te vroeg getest heb, denk idd ook dat ze dat niet voor niks zeggen en dat je test best positief kan zijn door de hormonen die je gebruikt heb.

Ga ook voor je duimen!



Zit hier enorm in twijfel wat ik morgenochtend zal doen. Waar we gisteravond besloten hadden om evt als het zover komt, pas zondag te testen, dan ben ik me langste cyclus voorbij. Maar twijfel enorm, omdat ze vanuit het ziekenhuis hadden gezegd dat we vanaf morgen mogen testen.

Heb nog nergens last van, anders had ik altijd een 1 a 2 dagen voor ik ongesteld moest worden wel lichtbruine afscheiding enzo. Nu nog geen last van behalve zere borsten.

Denk dat we allebei gewoon heel bang zijn voor een negatieve test omdat je het zo graag wil.

Het voelt zo gek om morgenochtend naar het ziekenhuis te gaan voor intake ivf als we bij wijze van spreken morgen wel positief zouden testen..

Het maakt me ook blij dat ik nog geen last heb van bruine afscheiding oid maar tegelijkertijd voel ik me zo onzeker en zul je net zien dat ik nu bv na 17 dagen na iui ongesteld wordt. Morgen zit ik op dag 16 na de iui..

Wat zouden jullie doen?



Ben toch wel teleurgesteld als ik ongesteld wordt of negatieve test heb dus denk ik wat maakt het uit terwijl ik tegelijkertijd wil wachten..
@sohappy Ik zou serieus morgenochtend testen. Als het negatief is, dan moet je sowieso IVF doen en kan je je daar al direct volledig op focussen. Is het positief, dan kan je IVF direct afzeggen en een echo-afspraak ervoor in de plaats maken. Dat is mijn pragmatische benadering ;), maar oh oh, wat snap ik je twijfel en angst... Hou je taai meid, ik duim voor je en heb stiekem een goed gevoel.



@hier sorry dat ik zo stil ben! Ik leef met iedereen onwijs mee en lees elke dag even bij, maar ik moet nog wachten op mn menstruatie voordat ik een beetje mee kan praten. :( Plus dat het even inkomen was op mijn werk ;).
Alle reacties Link kopieren
@ylva, net met me man erover gehad en toch besloten om morgenochtend te testen. Vooral omdat het zo gek voelt om misschien wel zwanger te zijn en intake ivf te doen.

Wat ik zei, normaal heb ik wel last van bruine afscheiding vlak voor me nod maar dat heb ik nu helemaal niet.

Dus ws slaap ik vannacht ook onrustig..
Alle reacties Link kopieren
@sohappy, jeumig wat spannend! Ik zou ook morgenochtend een test doen idd, vooral omdat je dat gesprek hebt. Ik duim heel hard voor je dat we morgen wakker worden met 2 dames in de onderste tabel!!
Alle reacties Link kopieren
Meiden

Kon het net niet meer laten, lag al ff wakker en heb een test gedaan. En deze gaf aan...

Zwanger 2-3 wkn

Straks het ziekenhuis bellen om de afspraak te wijzigen

En duimen dat het dit keer wel goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
*trouwe meelezer breekt in*

Wow! Sohappy wat geweldig! Ik wist het! :hello:Ik vond het zo ontzettend knap dat je het testen zo lang kon uitstellen. Gefeliciteerd!

Ik heb zelf van de week op de 12e dag na de iui getest... En diezelfde avond ongesteld geworden. Op naar iui #2.
Alle reacties Link kopieren
Sohappy, ik zit bijna met tranen in mijn ogen je bericht te lezen! O wat ontzettend geweldig!! Wat fijn!!

En jaaaaaaa, we voelden het stiekem toch al een beetje, maar durfden het niet té hard te hopen... Ik duim met je mee dat dit een heerlijke zwangerschap gaat worden voor je, meis!
Alle reacties Link kopieren
En @barbje, balen zeg... Heel veel succes met de volgende iui!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, even een ego berichtje. Ik reageer zo op iedereen uitgebereid en vooral op Sohappy! wat een geweldig nieuws.



Ben in ziekenhuis en heb net het goedje ingeleverd van manlief voor inseminatie. hij had er moeite mee en zat er uiteindelijk maar 1ml in de potje. Baal er wel van. Normaal heeft hij genoeg, maar nu door spanning kon hij zich niet concentreren. Hoop dat dat genoeg is. Ben erg zenuwachtig voor.

Ik laat jullie weten. Nu nog even wachten op iui....
Allereerst! Wat geweldig Sohappy! Gefeliciteerd! Ik duim voor je dat alles goed gaat!



Balen Barbje, je klinkt vol goede moed voor iui 2.



Wanneer verwacht je je ongi Ylva?



Balen zeg Angel. Ik snap dat dit even een domper is. Was de zaadkwaliteit in het algemeen wel goed? Ze adviseren iui bij meer dan een miljoen zaadjes en ze waren bij ons met 4 en 7 miljoen dik tevreden.

Ik duim voor je dat het er genoeg zijn.



Ik schrijd even wat minder maar ik lees trouw mee. Dikke voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
@ sohappy: gefeliciteerd!! Wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden! Kan nog amper geloven dat het zo is, alsof het over iemand anders gaat.

Gek dat ik nu zo meer me buik voel, zou haast denken dat ik ongesteld moet worden maar test was toch echt positief.

Het ziekenhuis gebeld en onze afspraak gewijzigd, we hebben nu 26 mei onze 1e echo met 7 wkn.



@angel, balen zeg. Ik hoop voor jullie dat het genoeg zijn en dat de iui doorgaat!

@barbje, we mogen ook pas vanaf vandaag testen hoor dus wilden ook niet eerder testen ( al is dat gerust door me hoofd gegaan) maar was zo bang voor een teleustelling.



Eerst maar weer positief erin staan en hopen dat het nu wel goed blijft gaan.



Geniet van het mooie weer
Alle reacties Link kopieren
Sohappy gefeliciteerd !



Helaas hier doorgebroken ...gloeiende . Morgen mocht ik officieel testen , en zolang heeft nog nooit geduurd . Was bijna op weg na drogist om test te kopen .

Dit even laten bezinken en op na volgende traject .



*komt weer terug als koppie rustiger is * knuff allemaal
Alis volat propriis
Alle reacties Link kopieren
@sohappy, nog een keer, o wat heerlijk voor je! En dan de echo met 7 weken, goed zo!



@Angel, he balen van die spanning, herkenbaar, mijn vriend vindt het ook een crime. Maar was het genoeg? En hoe ging het met jou? Hoop dat je je goed voelt!



@Rockabillies, verdikkeme, wat irritant! Aargh, dan helemaal als het wat langer duurde en je toch weer hoop hebt. Sterkte! En wees lief voor jezelf vandaag. Hopelijk kan je beetje va de zon genieten?
Alle reacties Link kopieren
even reageren op iedereen



@ sohappy, wat ben ik blij dat get gelukt is! En Wat fijn dat ivf jullie bespaard blijft. Gefeliciteerd en geniet ervan, hoe moeilijk dat ook is. het is je gegund lieve meid! Laat wel weten hoe het gaat. Ik zal iig duimen voor je dat het een plakker is je toekomstige kindje



@ rockabillies he bah! Wat vervelend! Sterkte meid. Gaan jullie nu verder met ivf? Waarom eigenlijk?



@ dazzle en luina, hoe gaat get met ivf? Waar zitten jullie ongeveer in je cyclus?



@ wensel, wat fijn dat je eitje was gegroeid. We lopengelijk, heb vandaag ook iui gehad. Spannend!



@ barbie wat vervelend. Succes in 2e ronde! Wat is de reden dat jullie iui doen?



@ yilva, wanneer mag jii beginnen?



@ miesjee, hor gaat met jou? Waarom heb jij clomid nodig voor extra zetje?



@ mssfiddler, kun je al beetje geloven dat je zwanger bent? hoe gast get met je? Veel klachten?



@ hier, vandaag iui gehad. Volume sperma waz laag, dat zagen we in de potje en manlief had er moeite mee. Maar concentratie viel erg mee.

3 eicellen, 55milioen zwemmers, inseminatie op juiste moment zag verpleegkundige aan dunne slijm.

Zoals het is gelopen ben ik erg tevreden, maar ben bang dat ik daardoor nu teveel hoop heb. Het zegt allemaal nog niks natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
sorry voor taalfouten, maar lig even in bed te rusten, en op mijn I phone te typen:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven