Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Hell no. Niks voor mij.

Maar als ik zin zou hebben echt heel erg. Nee dan ook niet denk ik.



Heb nog heeeeel veel gedaan vanavond. Samen met mijn lieve buurvrouw.

Net broodje gegeten. Zo lekker in bed. Morgen knallen in de keet.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Pinda. Heb net een soort van Tinder aangemaakt maar krijg bij de eerste pagina al de kriebels en niet de goede, ook niks voor mij hoor.

Slaap lekker, ik ga ook.
Hatsjikideee...
In m'n eentje met een bakkie koffie. Wachten op de hulptroepen. Stilte voor de gezellige storm ik heb er zo zin in.

Bedankt om dat stressvolle gedoe van mij te lezen en op te reageren. Ik heb veel aan t forum. Zowel hier als op andere topics. Vaak herkenning en een nieuwe kijk op dingen krijgen. Veranderen is nog best lastig merk ik cbepaalde eigenschappen. Door ervaringen angstig geworden. Wat dan nu niet terecht is en niet op die plek hoort waar t dan omhoog komt. Daar zijn de waarom vragen goed voor lijkt me. En nog lekker verder lezen. Viva is m'n kleine wereldje voor mezelf. Onuiputtende bron van informatie en ervaringen en inzichten. Fijn.

Fijne dag allen.

Nieuwkomers hoe is t gister gegaan?

En wat ga je vandaag doen en qua alcohol?
Bella hoe is t met je dromen?

En je slaap?

Betty lukt het?

LD wat ga je vandaag doen? En heb je beetje geslapen met pil?

Pausini welke is dat een soort tinder? Krijg t al benauwd bij t idee van zon app Haha

Wining nog plannen vandaag?



Niet dat dat moet hoor op deze dag. Kunt ook de keukenkastjes gaan poetsen
Alle reacties Link kopieren
Ha Pin, ik ook aan de koffie. Pil was hemels, 9 uur geslapen, yes.

Ik mis zoveel mensen, hoe is het met jullie?

Wel heel fijn dat er nieuwkomers zijn die bewust met alcohol willen omgaan. Even dit, een aantal van ons kennen elkaar al wat langer, daardoor is het misschien een beetje intimiderend of onduidelijk hoe en wat we posten. Niet de bedoeling hoor.

Vraag gewoon als je iets niet begrijpt!

Ik zal even over mezelf aftrappen: midden 50 , drink nu 2 jaar niet meer, lig in scheiding na lang huwelijk. Scheiding verloopt niet bepaald vlekkeloos, zitten nu nog onder 1 dak. Maar niet lang meer.

Ben op zoek naar een plek voor mezelf en voel ineens de vrijheid helemaal opnieuw te beginnen, op een plek ver weg. Heb heel lange vriendschappen hier, dus het is wel een stap.

Iemand vroeg naar Zeeland, dat is een ander topic " partner biecht op".

Dus lekker meeschrijven en vragen!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Pinda!
Alle reacties Link kopieren
Ja succes Pinda, hoop dat het wordt wat je er van verwacht.

Hier spijt want niet fris. Ga mijn leven weer beteren.
Hatsjikideee...
Pindaatje lieve schat, wat zit je soms toch in een emotionele rollercoaster. Dat zuigt je zo leeg! Ik heb daar ook regelmatig ingezeten maar op een gegeven moment ben ik uitgestapt. Het kostte me teveel energie en het leverde me niks op. Hoop dat je een goeie dag hebt vandaag!



Met mijn droompjes gaat het geweldig! Ik ga deze droom verder uitbouwen, dat kan nu nog niet, dat kost eerst weer tijd. Maar als je dromen hebt en er is een mogelijkheid om ze waar te maken MOET JE HET ALTIJD DOEN!!!



Pausini ach, zo herkenbaar! Al is het een tijdje geleden alweer dat ik niet fit was door de alcohol. Ben nu ook niet fit maar daar zijn andere dingen de boosdoeners van



Nieuwe mensen altijd welkom hier, fijn juist!



Verder iedereen, ik lees jullie maar van reageren komt momenteel niet veel.

Vandaag ga ik denk ik niet de keukenkastjes poetsen. Morgen ook niet trouwens

Even een dagje relaxen, heerlijk! Daar zal wel een wijntje aan te pas komen. Ik herken dat dus ook heel erg van jou Pausini, dagje vrij, drukke week achter de rug, dus nu mag het! Gek eigenlijk, of eigenlijk niet? Momenteel ben ik tevreden, ik denk wel dat ik ooit nog minder ga drinken.



Mijn a.s. noem ik weer even ex. Ruim twee weken niet gezien, ik voel dat ik dan weer afstand neem. Maakt niet uit want ook zonder hem is mijn leven goed. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij me onverschillig laat maar ik bedoel dat hij niet verantwoordelijk is voor mijn geluk. Dat ben ik zelf



Ohja Tinder, daar had ik mijn jonge scharrel vandaan. De enige ook want ik vind het ook niet echt iets. En die scharrel liet alleen van zich horen als hij zin had, tussendoor nooit eens een leuk, lief of geïnteresseerd berichtje. Prima voor de mensen die dat prettig vinden maar ik merkte dat ik op een gegeven moment dacht dat ik er dan net zo goed geld voor kon gaan vragen, haha
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed met je gaat Bella. Ik heb gister half een kadootje voor iemand anders opgedronken, dat is echt oud verkeerd gedrag.

Fijne dag, ik moet rennen.
Hatsjikideee...
Hopelijk was het een lekker kadootje, haha

Fijne dag lieve Pausini!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het redelijk. Ik denk dat ik tegenwoordig een halve fles wijn drink in plaats van een hele. Verder
Alle reacties Link kopieren
(hmm, dat ging niet goed) zit ik te wachten op een nieuw huis. Bij de woningbouw ingeschreven en via makelaars; maar er is niet zoveel..



Intussen staan er verschillende grote dozen met spullen voor mijn nieuwe stek in de slaapkamer. Heel raar dat man totaal niet vraagt wat ik allemaal gekocht heb. Gewoon een rare situatie hier dus. We gaan beschaafd met elkaar om, maar we willen beide graag uit elkaar..



Maar goed, buiten een woning moet ook nog de alimentatie berekend worden. Volgens de mediator hoefde man geen partneralimentatie te betalen ivm draagkracht. Dat vonden we beide raar. Hij wil 400 betalen, maar hoe dat vorm gegeven moet worden is nog niet duidelijk..



Zucht.



Ga nu masterchef kijken. Tot later!
Alle reacties Link kopieren
He Marjo, ik vind het zo knap hoe rustig je blijft. Maar weet hoe het is om te moeten afwachten.

Ik ga morgen naar het " verre" huis kijken en zal jullie morgenavond laten weten hoe het ervoor staat.

Bel, lekker aan het genieten?

Ik geniet ook zo van mijn hond, mijn beste vriend!

Betty opperhoofd, fijn dat het beter gaat.



Paus, morgen weer een dag.

Pinda, opgeschoten? Hoofd weer een beetje leeg.

Beetje emotioneel hier, positief. Vind dit topic zo fijn en jullie zijn fijne meiden, stuk voor stuk.

Marjo, als ik het had kunnen laten bij 2 a 3 glazen per dag, was ik nooit gestopt (denk ik). Zou mezelf dan niet zo als probleemdrinker zien.

Ga zo naar boven lekker lezen. Ben alleen thuis, lekker.

Ik stuur een aantal van jullie een pb. Mario heeft het al gezien. Betty kan ik niks sturen.
Hier veel gedaan. Nog lang niet klaar maar ben tevreden voor vandaag. T was erg gezellig en fijn. Ben nog duidelijk tegen kind geweest. Ook goed.

Bella hoe stap je daar uit dan?



Marjolein wat goed een halve ipv hele fles.

Lijkt me ook raar. Normaal deelde je alles. Ook de wissewasjes. En nu niks meer.

Pausini heb je de dag een beetje volgehouden?

Heb chips en nepbier Yeah. Losgaan. Hihi
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben pb
Ik had er zelfs 2. Dezelfde of 2 verschillende? Miss doe ik wat verkeerd. Moet ik pb reageren erop? Of kan hier ook?
Alle reacties Link kopieren
Mag ook hier hoor, maar dan graag zonder adres. Per ongeluk 2 naar jou gestuurd....
Mooi hoor!
quote:ldbieepl schreef op 30 april 2016 @ 09:24:

Hoi Effie welkom. Heb het artikel net gelezen, waarom is het zo belangrijk voor jou? Wat doe je zelf met de resultaten?Dank je! Verschillende dingen grepen me aan, in het artikel wordt er verwezen naar een experiment met ratten, in een mooiere, leukere omgeving waren ze minder geneigd drugs te nemen. Ook wordt er verwezen naar de veteranen die in oorlogsituatie behoorlijk veel drugs gebruikte en die bij thuiskomst, in een veilige omgeving, hun verslaving achter zich lieten. Heel bijzonder. Daarnaast wordt er ook beschreven in hoeverre iemand daar gedrogeerd wordt als ze bijvoorbeeld een lichaamsdeel moeten afstaan bij een operatie (in Amerika). Na de operatie gaan ze 'cold turkey' en blijkt dat het toch tussen de oren zit vaak, een verslaving.
Alle reacties Link kopieren
Pinda, het is inderdaad heel raar. Er zijn zoveel dingen die gebeuren op een dag en die je voorheen besprak. Nu dus niet meer..
Prachtig LD, zou menig mens jaloers op zijn!! (Ik ook een beetje)



Goeie vraag Pindaatje, hoe stap je daaruit?

Het levert gewoon niks op, ik werd het moe, hoe dramatischer je ergens op reageert hoe groter het drama wordt, vaak dus groter dan in werkelijkheid, groter dan nodig. Bovendien bestond mijn leven al uit een overdosis drama op zich.



Zomaar een voorbeeld, mijn ex heb ik nu ruim twee weken niet gezien. Hij weet dat ik vrij ben geweest en zelf heeft ie behoorlijk veel tijd en hij woont in de buurt. Twee keer zou hij komen en heeft ie afgezegd. Daar kan ik drama van maken maar ik kan ook, zoals ik nu gedaan heb, er geen drama van maken. Bovendien is het ook jammer voor hem dat ie afgezegd heeft want ik ben hartstikke leuk.

Nou kwam ik hem toevallig tegen vanmiddag en hij vroeg hoe het ging. Ik zei, gewoon normaal, dat het goed gaat, dat ik alleen moe ben. Hij vroeg nog eens of het echt wel goed ging, en omdat hij het vroeg zei ik het eerlijk, ja het gaat goed alleen ik miste jou, heb je lang niet gezien.



Wat ik eerder deed, of had kunnen doen, was mezelf al flink druk lopen maken, allerlei scenario's speelden zich dan al in mijn hoofd af, 1000 redenen had ik bedacht waarom hij mij dan dus blijkbaar niet wilde zien want anders was hij wel geweest toch? En tegen de tijd dat ik hem dan zou zien of nog voor het zover was had ik ruzie gemaakt, verwijten gestuurd, hints (nooit doen, begrijpen mannen niet) en steken onder water gegeven. Wat levert dat op? Gedoe, rotgevoelens, ruzie, drama. Terwijl ik eigenlijk alleen maar wilde zeggen, ik miste je. En dat is wat ik nu gedaan heb, ik zei hem, ik miste je. Hij aaide over m'n wang en zei, ik kom morgenochtend op de koffie.



Het is niet zo dat het vanzelf gaat maar het is vrij gemakkelijk te leren. Wat is de basis? Wat is je vraag? Je verlangen? Blijf daar gewoon bij en spreek dat uit. Eerlijk en duidelijk, dan worden dingen helder zonder drama en nog een stuk sneller en gemakkelijker ook.



Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik probeer uit te leggen.



Effie, dat klinkt als een interessant experiment.

Drink jij te wel? Of iets anders? Ik ben het even kwijt.



Marjolein, minder is sowieso goed, minder is ook beter voor jou nu, meer maakt het allemaal nog erger denk ik.



Nou, ik had maandag m'n favoriete flesje gehaald, vandaag pas open gemaakt, tegen 17 uur. Lekker hoor, maar na twee glazen had ik er genoeg van. De rest van de avond had ik tomatensap met tabasco, fris en water. Ik kan me echt verbazen over de ommekeer die ik gemaakt heb.



Denk dat het nu wel een heel lang bericht is geworden.

Ik kon toch nog niet slapen, mijn naamgenoot heeft last van obstipatie
Is ook Bella, moet je eens lezen. Ik drink soms te veel. Geen drugs absoluut geen drugs!
Bella dat is een duidelijk voorbeeld. Kan ik ook met ex toepassen. Maar ook met zoon. Ik maak er een drama van ipv dat ik zeg wat ik wil.

Wakker. Grrrr. Warm he. Haha



Effie apart he. Als wij geopereerd worden in t ziekenhuis krijgen we narcose. En komen niet verslaafd uit t ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Bel, Pin drama was my middle name. Hele ruzies en gesprekken in mijn hoofd voordat er nog iets moest gebeuren. Zeker met wijn op! Man wat een drama's.

Ben nu veel rustiger en laat dingen meer gebeuren. Belangrijkste is, ik doe het per dag. Anders zou ik nu met de huidige scheiding helemaal gek geworden zijn.

En, het is zoveel fijner! Het is ook zoveel fijner om niet te "draaien". Ander voorbeeld van eerlijker gedrag: ik kwam van de week een kennis tegen die vroeger meer een vriendin was. Veel minder contact omdat ik niet meer drink en zij nog elke dag flink ervan neemt. Ze wist nog niet van de scheiding en ach en wee, wat kon ze doen?

Antwoord: niks, zoveel contact hebben we ook niet meer en dat is prima. Boze reactie terug, want ik heb haar laten vallen etc. Nee, het was andersom, ik paste niet meer in het groepje wat nog elke dag zo "gezellig aangeschoten" was.

Voorheen zou ik lopen draaien met mijn antwoord, ik vind het nu wel best en loop niet dagen met een knoop in mijn maag. Heerlijk.

Maar Pin, wat was je vroeg wakker?
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van je ld, dat je dat durft te zeggen. Ik ben net als Pinda, en lig daarom ook zeer regelmatig met mezelf overhoop. Grenzen stellen. Kan ik met heel veel dingen prima, maar ik vind altijd mensen waar ik van hou belangrijker dan mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven