34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.



Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.



Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.



Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
Alle reacties Link kopieren
Als je jezelf 'ongewild maagd' noemt, vind ik dat je er bijna een aandoening van maakt (hoe vervelend het ook is als je daar mee zit). Ik kan me best voorstellen dat hoe ouder je bent en hoe langer het duurt, hoe vervelender het is. Maar wordt het beter door het zo'n naam te geven?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hoewel die term wordt gebruikt op een aantal sites waaronder de KRO (de wandeling met een intimiteitscoach) is het geen gangbare term. Het is ook maar net waarop je het accent legt. Het is in feite geen relatie ervaring hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat het Engelse woord "incel" op Engelstalige fora gewoner is dan "ongewild maagd" in het Nederlands. Ik denk, iemand die maagd is, is dat ongewild; dat laatste is dan impliciet.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me vooral voor jezelf zo vervelend om het een aparte naam te geven. Dat het dan een nog groter ding wordt en dat door de nadruk op 'ongewild' er een soort ontevredenehid wordt gevoed. Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Het helpt enorm om erachter te komen dat je niet de enige bent voor diegenen waarvoor het een groot ding is. Het is een taboe! Dan is een label wel handig. Incel is inderdaad het Engelse label dat redelijk bekend is. In Duitsland heet het Absolute Beginners. Die naamsbekendheid heeft een aantal fora, boeken en wetenschappelijk onderzoek opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel vooral het woordje 'ongewild'. Dat van een label kan ik me voorstellen dat het makkelijker praat. Maar er zo de hele tijd de nadruk op leggen dat het iets is wat je liever niet hebt, ik weet niet of dat voor je eigen instelling en humeur nou zo bevordelijk is.



Een familied omschreef mij ooit als 'ongewild vrijgezel'. Ik vond het echt verschrikkelijk klinken, alsof ik ergens slachtoffer van was, wat ik me absoluut niet voel. Heb ook meteen gevraagd me niet meer zo te noemen. 'Vrijgezel' vind ik een prima woord, zal er nooit iets voorzetten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ongelukkig zijn met die situatie weinig te maken heeft met dat woord. Het drukt gewoon het gevoel of zelfs frustratie erover uit. Wie dat niet zo voelt kan zich prima single of vrijgezel noemen. Maar die zal waarschijnlijk ook niet naar een seksuoloog gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 05 mei 2016 @ 22:39:

Ik heb het idee dat het Engelse woord "incel" op Engelstalige fora gewoner is dan "ongewild maagd" in het Nederlands. Ik denk, iemand die maagd is, is dat ongewild; dat laatste is dan impliciet.Ik ben anders jarenlang 'gewild' maagd geweest, en zou het niet erg hebben gevonden als ik het nu nog steeds zou zijn geweest. Maar ik zie het ook niet als een tweedeling 'maagden' en 'niet-maagden', seks verandert je niet als persoon. Ik ben nu nog precies dezelfde persoon als voor de 'ontmaagding'.
Alle reacties Link kopieren
De focus op maagd zijn is bij mannen altijd al veel sterker geweest dat behoeft geen toelichting. Ontmaagding verandert je mindset. Dat heeft ontzettend veel met media en omgeving te maken. Er zullen maar weing maagd mannen boven de 30 zijn die dat niets uitmaakt.
En dat is voor maagd vrouwen anders?



De fout zit hem er in dat 'jullie' doen alsof vrouwen en mannen totaal verschillende diersoorten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tigerlily75 zat er niet mee, andere vrouwen weet ik het niet van maar globaal denk ik dat mannen er meer mee zitten. De boodschap die door foute? films en stoer doenerij onder mannen wordt uitgedragen is duidelijk. Dat wordt ook genoemd op een site over incel. Natuurlijk zijn er wel wat verschillen tussen mannen en vrouwen maar dat leidt tot een enorme off topic discussie. Nog nooit een relatie hebben gehad is denk ik meer een sekse gelijk probleem (of niet).
Alle reacties Link kopieren
[quote]hans66 schreef op 05 mei 2016 @ 15:46:

[...]



Hoe zou jij het liefste aan een date komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 05 mei 2016 @ 23:32:

[...]





Ik ben anders jarenlang 'gewild' maagd geweest, en zou het niet erg hebben gevonden als ik het nu nog steeds zou zijn geweest. Maar ik zie het ook niet als een tweedeling 'maagden' en 'niet-maagden', seks verandert je niet als persoon. Ik ben nu nog precies dezelfde persoon als voor de 'ontmaagding'.De uitspraak van Hans66 klinkt inderdaad nogal alsof iedereen die maagd is dat liever niet zou willen zijn. In mijn geval was dat ook grote onzin. Ik was me er wel van bewust maar dan meer in de zin van 'goh, ik ben maagd, de meeste mensen van mijn leeftijd niet. misschien moet ik ook eens een keertje seksen. Schijnt erg leuk te zijn.' Heeft vervolgens nog jaren geduurd voordat ik een keertje sekste en het is bepaald niet zo dat ik vervolgens de schade ben gaan inhalen of zo. Het interesseert me niet zo, seks.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 06 mei 2016 @ 00:01:

En dat is voor maagd vrouwen anders?



De fout zit hem er in dat 'jullie' doen alsof vrouwen en mannen totaal verschillende diersoorten zijn.





Maar je weet toch dat alle mannen wandelende testosteronbommen zijn?

En vrouwen die doen niets liever dan koekjes bakken bij het aanrecht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 06 mei 2016 @ 00:29:

Tigerlily75 zat er niet mee, andere vrouwen weet ik het niet van maar globaal denk ik dat mannen er meer mee zitten. De boodschap die door foute? films en stoer doenerij onder mannen wordt uitgedragen is duidelijk. Dat wordt ook genoemd op een site over incel. Natuurlijk zijn er wel wat verschillen tussen mannen en vrouwen maar dat leidt tot een enorme off topic discussie. Nog nooit een relatie hebben gehad is denk ik meer een sekse gelijk probleem (of niet).Maar daar hoef je je toch helemaal niks van aan te trekken, van die films en stoerdoenerij? Er wordt wel meer uitgedragen en/of is de norm in films, tijdschriften etc.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 06 mei 2016 @ 00:01:

En dat is voor maagd vrouwen anders?



De fout zit hem er in dat 'jullie' doen alsof vrouwen en mannen totaal verschillende diersoorten zijn.Natuurlijk zijn mannen en vrouwen niet totaal verschillende diersoorten zijn. Zij zijn één soort. Maar er is toch wel een bekend boek: Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus?



Het gedrag tijdens het daten van mannen en vrouwen is verschillend. Doorgaans stapt een man op een vrouw af, en niet andersom. Soms gebeurt dat toch: een vrouw stapt op een man af. Dat een man niet graag op een vrouw afstapt, kan een reden hebben. En vrouwen stappen niet op een man af, ook omdat zij dat eng vinden, en omdat daar vreemd tegenaan gekeken wordt. Er zijn wel andere signalen die vrouwen uitzenden om te laten zien dat ze een man leuk vinden. Sommige vrouwen zijn zo zelfverzekerd dat ze wel op een man afstappen en zich niets aantrekken van de geldende normen (zeker niet afkeurend bedoeld, maar aangevend dat ze een kentering willen).



En dat maagd zijn voor vrouwen iets anders is dan voor mannen is ook niet compleet vreemd. Natuurlijk zijn er vrouwen die het vervelend vinden om maagd te zijn, of in elk geval geen partner en/of geen kinderen, vanwege de zogeheten "rammelende eierstokken". Een man die maagd is wordt vaak niet gezien als een echte man. Sommige vrouwen denken: "Wat is er mis met hem, dat hij nog maagd is?" Dat is dan ook een alarmbel. "Waarom hebben vrouwen hem afgewezen?"



Als het woord "maagd" niet aangeeft dat dat ongewild is, moet het woord "ongewild" er misschien wel bij. Dan is "incel" of Absolute Beginners een beter woord. In elk geval "incel" geeft expliciet aan het ongewild is: involuntary celibacy.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
(Weg; op verkeerde knop geklikt.)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hierboven schreef zijn overigens mijn sterke vermoedens. Ik probeer een verklaring te vinden waarom sommige mensen over dit onderwerp zo denken. Heel veel dingen die ik elders lees op het Internet onthoud ik, en zet ik - als het relevant is - hier op het forum.
World of Warcraft: Legion
Dat boek zou ritueel verbrand moeten worden omdat dat mannen en vrouwen met minder inzicht een totaal idioot beeld geeft van hoe mensen werken. Niet realistisch en schadelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 06 mei 2016 @ 08:01:

[...]

Een man die maagd is wordt vaak niet gezien als een echte man. Sommige vrouwen denken: "Wat is er mis met hem, dat hij nog maagd is?" Dat is dan ook een alarmbel. "Waarom hebben vrouwen hem afgewezen?".



Ik zie nooit mannen lopen met een groot bord 'ik heb nog nooit seks gehad', en op een andere manier zie ik het verschil echt niet hoor. Of is er een uiterlijk kenmerk waaraan je een maagd herkent, wat ik niet weet?

Ik vraag het ook niet aan mannen die ik ontmoet, en mijzelf is het ook nooit gevraagd door nieuwe lief. Mijn eerste man heeft in ieder geval niet gemerkt dat hij de eerste was.



Vraag me ook af hoe een 'maagdelijke man' weet dat je mindset verandert als je een keer seks heb gehad, dat is denk ik alleen een soort mythe die hij zich in zijn hoofd haalt. En, na 1 keer seks ben je helemaal nog niet verzekerd van meer seks, je moet elke keer weer opnieuw je best doen om het te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 05 mei 2016 @ 23:47:

De focus op maagd zijn is bij mannen altijd al veel sterker geweest dat behoeft geen toelichting. Ontmaagding verandert je mindset. Dat heeft ontzettend veel met media en omgeving te maken. Er zullen maar weing maagd mannen boven de 30 zijn die dat niets uitmaakt.



Je mindset verandert dan alleen omdat je weer aan een bepaald ideaalplaatje voldoet?

Dan is het dus niet zozeer de seks, maar het feit dat je 'er weer bijhoort'? Lijkt mij makkelijk op te lossen door voor jezelf dat los te laten, en voor de zeikerds die je in een hokje plaatsen niet over je wel of niet seksleven uit te weiden.

Mij is het nooit gevraagd, dus niemand wist mijn status en statusverandering. Ik heb ook geen commentaar gekregen van mensen dat ik opeens een heel ander mens was geworden, dus gok dat ik geen andere uitstraling kreeg door 1x seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 06 mei 2016 @ 08:40:

Dat boek zou ritueel verbrand moeten worden omdat dat mannen en vrouwen met minder inzicht een totaal idioot beeld geeft van hoe mensen werken. Niet realistisch en schadelijk.



Mee eens.

Je kunt echt niet alle mannen en vrouwen over 1 kam scheren en daar algemene uitspraken over doen.

Net als het plan dat weleens geopperd wordt (maar nooit serieus genomen wordt) om meisjes en jongens naar aparte scholen te sturen, omdat ze zo verschillend zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainKirk schreef op 30 april 2016 @ 22:59:

[...]

Keihard gezegd, krijg ik geen advies waar ik wat aan heb. Ik krijg alleen dingen te horen die ik dus al doe. En ik kan eigenlijk niks anders meer bedenken, wat ik nog meer kan doen. Als ik het actief najaag lukt het niet, als ik gewoon plezier heb en het niet bewust najaag, lukt het ook niet. Wat kan ik dan nog meer doen? Het is toch gewoon om gek van te worden? Ik heb echt wel wat te bieden, ben economisch zelfstandig, zie er ook niet al te slecht uit, heb een goed karakter, ben redelijk sociaal, heb een goed gevoel voor humor, normaal moet dat toch genoeg zijn?Dat je geen advies krijgt waar je echt wat aan hebt, komt omdat niemand hier je kent. Om gericht advies te kunnen geven aan iemand, moet je die persoon kennen. Jij schrijft over jezelf dat je een goed gevoel voor humor hebt, maar vinden anderen dat ook? Heb je wel eens aan mensen in je omgeving gevraagd waarom zij denken dat het niet lukt bij jou? Vraag het aan iemand waarvan je weet dat hij/zij je een eerlijk antwoord gaat durven geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 06 mei 2016 @ 09:12:

[...]





Ik zie nooit mannen lopen met een groot bord 'ik heb nog nooit seks gehad', en op een andere manier zie ik het verschil echt niet hoor. Of is er een uiterlijk kenmerk waaraan je een maagd herkent, wat ik niet weet?



Er schijnen mensen te zijn met een gaydar die van een kilometer afstand zien of iemand homo is of lesbisch.

Misschien zijn er ook types die zien of iemand nog maagd is?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 06 mei 2016 @ 07:36:

[...]





Maar je weet toch dat alle mannen wandelende testosteronbommen zijn?

En vrouwen die doen niets liever dan koekjes bakken bij het aanrecht. Moest nu denken aan The Rosie Project, daarin zegt de hoofdpersoon tegen een vriend dat hij natuurlijk seks heeft 'want iedereen weet toch dat regelmatige seks goed voor je is', alleen was het nog nooit bij hem opgekomen een tweede persoon bij de seks te betrekken. Rosie zit er uiteindelijk ook totaal niet mee dat ze zijn eerste sekspartner is .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven