Badkamervloer geruineerd...

04-05-2016 16:36 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een prachtige badkamer met een terrazzo, vloer, oftewel ik had een prachtige badkamer.

Eigenlijk is het veel te groot , en hebben we hier zeer kalkrijk water, waardoor alles oranje uitslaat.

Voegen tussen de tegels, bad, alles wat maar vochtig wordt.



Nu ben ik niet zo,n poetser, normaal maak ik de vloer droog en dat is het.

Tot ik vanmiddag met Cillit Bang aan de slag ging, wat een fantastisch spul die mousse!

Ik zag dat de vloer er op plekken waar de Cillit gelekt had er ineens ook een stuk schoner uitzag, dus ik enorm gemotiveerd aan de slag met het spul.

Het werkt als een trein, geen oranje meer te zien, de vloer werd weer zwart/wit/rozig.

Tot ik dus net weer boven kwam, en er tot mijn grote schrik een enorm grijze waas over de vloer ligt, alleen de zwarte stukjes glimmen nog, de rest lijkt wel beschimmeld.



Op de plekken na waar de Cillit Bang dus niet goed ingetrokken is, daar glanst het nog, wel met oranje ondertoon.



Krijg ik die waas nog weg en zo ja, waarmee?
wij slapen nooit.
quote:SallyK schreef op 05 mei 2016 @ 05:22:

Als bij mij de voegen oranje worden is het of feest of heb ik niet op tijd schoon gemaakt. Ik geef toe dat het dat laatste is.

Wij hebben ook oranje voegen....

Die krijg ik dus echt niet meer schoon.

Ik vermoed dat de voorbewoners niet echt van het poetsen waren.... zag ik wel aan meer dingrn....



Maar dankzij dit topic wel een vlek uit mijn natuurstenenblad gekregen met HG.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een terrazzo vloer. Voor de glans gewone groene zeep (gele gelei-achtige uit de pot). Met de schrobborstel schrobben en opdweilen. Je kan het proberen minder agressief dan Cillit Bang .
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 05 mei 2016 @ 19:18:

[...]



Wij hebben ook oranje voegen....

Die krijg ik dus echt niet meer schoon.

Ik vermoed dat de voorbewoners niet echt van het poetsen waren.... zag ik wel aan meer dingrn....



Maar dankzij dit topic wel een vlek uit mijn natuurstenenblad gekregen met HG.

Je zou de voegen kunnen insmeren met chloor. Zo heb ik mijn clienten de voegen ook weer wit gekregen ipv kalkoranje en schimmelgrijs.

Heb het onverdund opgebracht, flink inborstelen en een paar uur inwerken laten. Daarma met een borstel en veel water weer verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook met HG. Ik hou het nu beter bij, is een stuk goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven