Ebru Umar

26-04-2016 12:18 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren plaatste ik een nieuwsbericht over Ebru in het topic van de Duitse cabaretier, maar op het Erdogan-topic staan ook berichten over Ebru. Ebru is zo vaak in het nieuws dat ze een 'eigen' topic verdiend. Ze werd in Turkije opgepakt, voor de rechter geleid, er is in haar woning in Nederland ingebroken en haar muur werd beklad.

Het gaat allemaal om vrijheid van meningsuiting. Dat is een groot goed, hoewel de uitlatingen van de Duitse cabaretier toch echt te ver ging, zo ook die laatste van Hans Teeuwen. Waar is de grens? Ze doen het (denk ik) omdat journalisten in Turkije worden opgesloten als ze iets schrijven wat men niet wil horen.



Mag je een cabaretier, journalist of columniste opsluiten of van bed lichten en mee nemen naar het politiebureau vanwege een kritische mening? Nee, zeker niet. Voor het beledigen? Misschien wel. Mag Turkije een oproep doen aan Nederturken om te klikken over wat Nederlanders in Nederland zeggen? NEE. Dat is haatzaaien en burgers tegen elkaar opzetten.



Is de loyaliteit aan de vrije-mening in ons vrije land in gevaar omdat er mensen zijn die de 'praktijk van onderdrukking' in ere houden?





RTL Nieuws

3 uur geleden



Eerste column sinds arrestatie: 'Gefeliciteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap'



© ANP



Dat ze momenteel vastzit in Turkije lijkt voor columniste Ebru Umar geen reden om haar toon te matigen. In haar eerste column sinds ze zaterdag werd gearresteerd, heeft Umar hard uitgehaald naar de Nederlanders van Turkse komaf die er volgens haar voor hebben gezorgd dat ze het land niet mag verlaten.



"GEFELICITEERD met jullie totaal mislukte Nederlanderschap", schrijft Umar in haar column in Metro. "GEFELICITEERD met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag. Enig idee wat een NSB'er was? O wacht nee, die lessen over de Tweede Wereldoorlog zijn geschrapt he? Ja, dank voor het weg met ons. Ik feliciteer jullie Nederturken met je NSB-gedrag. Jullie zijn de reden dat ik vastzit in Turkije."



Overuren



Ze dankt in haar column ook familie, vrienden en collega's voor alle steun en de hoofdredacteuren die 'overuren draaien mij naar Nederland te krijgen'. "Zij werken, zodat jullie Nederland kunnen beroven van alle vrijheden waar ook jullie ouders een leven aan gewijd hebben", besluit Umar.



Zie ook:



'De meest onderdrukkende landen ter wereld'
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 05 mei 2016 @ 16:22:

[...]





Jeroen Pauw is anders hartstikke links, het lijkt zelfs of hij het heeft uitgevonden.Welnee, lees interviews met hem er maar op na. Hij werkt bij de VARA vanwege het goede geld dat hij er kan verdienen met heel weinig uren maar hij is zo rechts als wat. Zijn keus voor de VARA is allesbehalve ideologisch ingegeven en hij heeft ook helemaal niets met de idealen van de VARA en met links.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 05 mei 2016 @ 15:13:

[...]





Eigenlijk best jammer dat het 'ons' pas interesseert als er een Nederlandse bij betrokken is. Die 1845 Turkse journalisten boeiden tot nu toe niet zo kennelijk. In China, Israël en in nog tig landen zitten journalisten vast, soms zelfs zonder aanklacht, proces of recht op een advocaat. Die verdienen minstens zoveel aandacht en verontwaardiging als Ebru.

Absoluut. Maar nu hebben we het even over Ebru Umar omdat die er nu uitspringt. Het is natuurlijk niet zo dat we dan ook geen aandacht aan haar mogen besteden of zo.



En het zijn 1845 Turken, niet Turkse journalisten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 05 mei 2016 @ 09:36:

[...]





Ebru had al een andere studie afgerond en ik vind haar helemaal niet dom. Als ze helemaal niet gestudeerd had, dan zou ik haar ook niet dom vinden. Op mij komt ze heel sympathiek over en vaak snijden haar columns wel degelijk hout. Ik vind haar wel dapper!Dat zal best dat haar columns voor jou hout snijden. Dat zeg wat over jou anti-Turkse gedachtegoed..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 05 mei 2016 @ 09:36:

[...]





Ehhh, dat je andere studies te moeilijk vond?kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 05 mei 2016 @ 01:33:

[...]





Ben je zo iemand die haar titel op haar naambordje laat zetten?

Van titels raakt niemand onder de indruk, bovendien belandt een aanzienlijk aantal mensen dat rechten heeft gestudeerd bij de Belastingdienst, een verzekeringsmaatschappij of op de juridische afdeling van een bank of een multinational. Wat bedoel je precies, behalve dat je bot wilt zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 05 mei 2016 @ 09:17:

[...]





Voor iemand die de titel meester in de rechten mag voeren ben je niet zo goed op de hoogte van de wetgeving in Nederland. Het door het CDA voorgestelde verbod op verheerlijking van terrorisme is er (nog) niet door. De Raad voor de Rechtspraak heeft in zijn wetgevingsadvies gezegd dat zo'n verbod juridisch niet houdbaar is.Dat is een ander voorstel Verheerlijking van terrorisme is uit mijn hoofd in 2005 al doorgevoerd. Wat de Raad voor rechtspraak of CDA daar nu nog van vindt, is niet zo relevant. Er zijn zelfs mensen voor veroordeeld. Moslims uiteraard, want zo'n wet wordt alleen jegens moslims toegepast.
Alle reacties Link kopieren
dames, ik reageer verder niet meer in dit forum. ik zie alleen maar anti-Turkse reacties. Daarnaast vooral afgunstige denigrerende reacties. Ik denk dat dit topic vol zit met hopeloze dames.
Alle reacties Link kopieren
quote:real_tweety schreef op 05 mei 2016 @ 19:45:

dames, ik reageer verder niet meer hier. ik zie alleen maar anti-Turkse reacties. Daarnaast vooral afgunstige denigrerende reacties. Ik denk dat dit topic vol zit met hopeloze dames.
Alle reacties Link kopieren
quote:real_tweety schreef op 05 mei 2016 @ 19:45:

dames, ik reageer verder niet meer in dit forum. ik zie alleen maar anti-Turkse reacties. Daarnaast vooral afgunstige denigrerende reacties. Ik denk dat dit topic vol zit met hopeloze dames.Ineens geldt de vrijheid van meningsuiting niet meer, nietwaar?
Girls compete with each other, women empower one another
quote:real_tweety schreef op 05 mei 2016 @ 19:39:

[...]



Dat zal best dat haar columns voor jou hout snijden. Dat zeg wat over jou anti-Turkse gedachtegoed..



Ik ben helemaal niet anti-Turks, ik heb zelfs Turkse familie, maar ik ben geen fan van Erdogan. Ook vind ik dat als je hier geboren bent, woont, werkt, naar school gaat en de Nederlandse nationaliteit hebt, je allereerst Nederlander bent en niet eerst Turk, Marokkaan of wat dan ook. Het geeft te denken dat Erdogan in Nederland zo'n grote aanhang heeft.



Ebru legt vaak de vinger op de zere plek en brengt de discussie op gang. Die discussie is hard nodig, want er gaat nog heel wat mis met de integratie van niet-westerse allochtonen in Nederland.
quote:real_tweety schreef op 05 mei 2016 @ 19:45:

dames, ik reageer verder niet meer in dit forum. ik zie alleen maar anti-Turkse reacties. Daarnaast vooral afgunstige denigrerende reacties. Ik denk dat dit topic vol zit met hopeloze dames.Lange tenen? Je durft de discussie niet eens aan te gaan. Ben je misschien zelf Turks en Erdogan-aanhanger dat je je persoonlijk aangevallen voelt?
quote:tallyho schreef op 05 mei 2016 @ 16:56:

[...]



Welnee, lees interviews met hem er maar op na. Hij werkt bij de VARA vanwege het goede geld dat hij er kan verdienen met heel weinig uren maar hij is zo rechts als wat. Zijn keus voor de VARA is allesbehalve ideologisch ingegeven en hij heeft ook helemaal niets met de idealen van de VARA en met links.+1 Voor hem geldt: wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
quote:real_tweety schreef op 05 mei 2016 @ 19:44:

[...]



Dat is een ander voorstel Verheerlijking van terrorisme is uit mijn hoofd in 2005 al doorgevoerd. Wat de Raad voor rechtspraak of CDA daar nu nog van vindt, is niet zo relevant. Er zijn zelfs mensen voor veroordeeld. Moslims uiteraard, want zo'n wet wordt alleen jegens moslims toegepast.Dat 'uit je hoofd' moet je misschien maar niet meer doen, want je bent abuis. Zowel het wetsvoorstel van 2005 en die van 2016 hebben het niet gehaald. En wat de Raad voor de Rechtspraak daar vanuit zijn wettelijke adviestaak over te zeggen heeft is wel degelijk relevant.
Alle reacties Link kopieren
quote:real_tweety schreef op 05 mei 2016 @ 19:42:

[...]



Wat bedoel je precies, behalve dat je bot wilt zijn?



Dat blijkt precies uit wat ik schreef, duidelijk genoeg lijkt me.



Laat ook maar, ik heb mijn energie eigenlijk ergens anders voor nodig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 05 mei 2016 @ 16:56:

[...]



Welnee, lees interviews met hem er maar op na. Hij werkt bij de VARA vanwege het goede geld dat hij er kan verdienen met heel weinig uren maar hij is zo rechts als wat. Zijn keus voor de VARA is allesbehalve ideologisch ingegeven en hij heeft ook helemaal niets met de idealen van de VARA en met links.Dan houdt hij dat toch al heel lang verd*** goed verborgen, in feite verloochent hij zichzelf, er zullen vast wel meer mensen zijn die daar geen probleem mee hebben zo lang het maar leuk betaalt, het salaris zal bij WNL ongetwijfeld een stuk minder zijn, maar schijnheilig is wel. Ik weet niet of ik het over mijn hart zou kunnen verkrijgen me voor te doen als een aanhanger van D66 om maar een voorbeeld te noemen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 28 april 2016 @ 18:31:

[...]





Maar zeg nou zelf: hoe slim is het om naar je land van hekomst te gaan nadat je van alles lelijks over Turkije, Erdogan en hoofddoeken hebt geschreven? Dan vraag je om moeilijkheden.



In Turkije is zij totaal niet bekend. Een nobody.

En ze schreef natuurlijk de meeste dingen vanuit Nederland. Hetgeen waarvoor ze is opgepakt, 2 tweets, schreef ze in Turkije. En was in mijn ogen echt heel onschuldig. Maar ja, er stond fuck erdogan....En ja, dan wordt je verraden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 03 mei 2016 @ 11:22:

[...]



Net zoals de schreeuwers en zeikerds hier heeft zij daar wortels. Daarnaast is er niks mis met kritiek hebben op een samenleving en al helemaal niet als je er (deels) woont. Het is veel raarder om een sterke mening te hebben over een land of de inwoners ervan als je er nooit geweest bent. Toen Dr. Phil uit zijn nek lulde dat Nederland "een land van drugs en hoeren" was, was dat niet alleen aantoonbaar fout, het was bona fide achterlijk en gevoed door vooroordelen.



Niemand hoeft Ebru Umar aardig te vinden of haar schrijfstijl geweldig. Waar het om gaat is dat ze kritiek levert op de regering van een land waar haar wortels liggen, vanuit Nederland, en ze daarvoor verklikt en opgepakt is. En vervolgens begint de karaktermoord. "Ja maar ze is echt onaardig, lelijk, schrijft niet goed, zeikt Halina af, is hypocriet dat ze daar op vakantie gaat", iets wat helemaal langs de feiten heengaat. Als Ebru Umar een lief en lekker wijf was geweest en hetzelfde overkomen was, dan was het probleem waarschijnlijk dat ze niet islamitische genoeg was, als ze een hoofddoek op had gehad had het daar weer over gegaan.



Een van onze staatsburgers zit vast in een ander land vanwege kritiek die grotendeels hier geleverd is en dat is de kern.Precies dit.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Maja schreef een brief aan Ebru

https://opiniez.com/2016/05/08/lieve-ebru/





De vragen die ik heb.

Wat zou ze gaan doen nu?

Is ze echt zo ontspannen als ze lijkt op de foto's op Twitter?

Vandaag is ze bijvoorbeeld gezellig moederdag aan het vieren.

Stel ze moet zoveel jaar brommen? Hoe gaat ze er dan mee om?
Alle reacties Link kopieren
quote:real_tweety schreef op 05 mei 2016 @ 19:44:

[...]



Dat is een ander voorstel Verheerlijking van terrorisme is uit mijn hoofd in 2005 al doorgevoerd. Wat de Raad voor rechtspraak of CDA daar nu nog van vindt, is niet zo relevant. Er zijn zelfs mensen voor veroordeeld. Moslims uiteraard, want zo'n wet wordt alleen jegens moslims toegepast.Die plegen ook nou net al die aanslagen.....wat een toeval nou toch weer!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 08 mei 2016 @ 16:28:

Maja schreef een brief aan Ebru

https://opiniez.com/2016/05/08/lieve-ebru/





De vragen die ik heb.

Wat zou ze gaan doen nu?

Is ze echt zo ontspannen als ze lijkt op de foto's op Twitter?

Vandaag is ze bijvoorbeeld gezellig moederdag aan het vieren.

Stel ze moet zoveel jaar brommen? Hoe gaat ze er dan mee om?In het hetzelfde kader als: ze is wel verkracht......maar heb je gezien wat ze aan had!......M.a.w het slachtoffer krijgt altijd de schuld!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 08 mei 2016 @ 16:28:

Maja schreef een brief aan Ebru

https://opiniez.com/2016/05/08/lieve-ebru/Ik lees in dat stukje dat Ebru is aangevallen en geslagen? Dat vind ik echt onacceptabel. Ga met woorden de strijd aan zoals zij dat doet, maar blijf met je tengels van haar af.
Alle reacties Link kopieren
Op twitter heeft ze een foto gezet van die gek die haar intimideerde. Echt angstig.

En ze is al kilo's afgevallen.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 mei 2016 @ 20:26:

[...]





Lange tenen? Je durft de discussie niet eens aan te gaan. Ben je misschien zelf Turks en Erdogan-aanhanger dat je je persoonlijk aangevallen voelt?



Dat was jijzelf tot voor kort ook nog. Weet je nog, je prachtige tirades over hoe al die turken in je omgeving allemaal zo trots waren op hun mooie democratische en veilige land. Amnesty zat er hélemaal naast.

Wat is er gebeurd lieverd ?
quote:Het-groepje schreef op 08 mei 2016 @ 21:57:

[...]





Dat was jijzelf tot voor kort ook nog. Weet je nog, je prachtige tirades over hoe al die turken in je omgeving allemaal zo trots waren op hun mooie democratische en veilige land. Amnesty zat er hélemaal naast.

Wat is er gebeurd lieverd ?



Vluchtelingen zitten er veilig genoeg hoor. De EU heeft immers niet voor niets zo'n "fantastische" regeling met Erdogan afgesproken. Een verblijf in Turkije vind ik nog steeds geen reden om iedereen hier maar asiel te verlenen. Sowieso ben ik nooit een Erdogan-aanhanger geweest, dus je reactie slaat zoals gewoonlijk weer helemaal nergens op.



Misschien moet je maar eens een cursusje "begrijpend lezen" gaan volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 08 mei 2016 @ 16:28:

Maja schreef een brief aan Ebru

https://opiniez.com/2016/05/08/lieve-ebru/





De vragen die ik heb.

Wat zou ze gaan doen nu?

Is ze echt zo ontspannen als ze lijkt op de foto's op Twitter?

Vandaag is ze bijvoorbeeld gezellig moederdag aan het vieren.

Stel ze moet zoveel jaar brommen? Hoe gaat ze er dan mee om?



Dit stukje is nog erger dan het stuk wat ze zelf had geschreven. Die neerbuigende toon die ze zet! Een heel volk zo onderuit halen. Alsof zij er iets mee te maken heeft. Laat die mensen die daar wonen zelf oordelen over hoe het gaat in hun land.

Bah, die vieze spelletjes die worden gespeeld in de media.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven