Naam GBA versus naam paspoort&ticket

06-05-2016 13:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,



Met dit mooie weer en vakantieplannen voor de boeg even deze vraag :

Is het een probleem als je naam die geregistreerd staat bij de GBA (gemeentelijke basisadministratie) anders is als de naam op je vliegticket en je paspoort?

Sinds ik een geregistreerd partnerschap heb en mij man's naam heb aangenomen vroeg ik me dit af..



Voorbeeld : Bij de GBA sta ik als mw. de boer - de vries bekend (waarbij de vries m'n meisjesnaam is en de boer de naam van m'n man)

Op mijn paspoort heet ik gewoon nog mw. de vries en het ticket boek ik ook op de naam mw. de vries.

Is dat een probleem omdat het niet matcht met de GBA? Of vergelijken ze alleen ticket naam met paspoort naam?

Bij voorbaat dank voor de info!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vergelijken ze idd paspoortnaam met ticketnaam Fijne vakantie
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
De naam op je ticket moet overeenkomen met die in je paspoort. Dus ook je volldige voornaam en niet je roepnaam. Staat er in je paspoort Dorothea maar boek jij op Thea heb je een probleem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Op je paspoort krijg je alleen een vermelding van je aangenomen naam. BV echtgenote van dhr de Boer. Dit geldt ook voor je partner. Je achternaam blijft verder ongewijzigd, Er komt geen de boer - de vries te staan.



Vliegtickets boek je altijd met je meisjesnaam. Je blijft je tickets altijd boeken met De Vries, zoals vermeld in je paspoort. Het maakt niet uit dat je in het GBA anders staat of je in het dagelijks leven de naam van je partner hebt aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de GBA sta je bekend als mevrouw de vries echtgenote van de boer, mevrouw de boer-de vries is de naam die je in het dagelijks leven gebruikt. Ik ben al jaren getrouwd en op mijn ID staat bij naam ook gewoon mijn meisjesnaam en op de achterkant echtgenote van naam man. De naam op het ticket moet altijd overeenkomen met de naam in je paspoort.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle snelle reacties, wat ik begrijp geen probleem dus, top! Kunnen we hopelijk nog lekker weg binnenkort
Je naam is je geboortenaam: die wijzigt niet door een huwelijk. Die staat op je id.

Daarnaast mag je bij huwelijk/GP een aanschrijfnaam kiezen: die zag je staan in het GBA.
AnneBoleyn, in de BRP (voorheen GBA) sta je onder je eigen achternaam geregistreerd.



Als men gehuwd is of een gp heeft staat er in een subveldje hoe iemand aangeschreven wenst te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven