Reacties op nieuwsberichten worden steeds grimmiger

04-05-2016 19:43 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vrij lange titel maar wel een treffende (al vind ik het zelf).



De reden waarom ik dit topic open is omdat ik al jarenlang het nieuws volg op websites zoals fok.nl en viva. Nu is mij echter wel iets opgevallen.

Ik weet nog wel dat je vroeger absoluut niets racistisch mocht zeggen. Je hoefde maar een 'fout' grapje te maken over een huidskleur of religie en je werd digitaal uitgescholden. Soms leek het erop dat mensen die racistisch waren of discrimineerde het ergste van het ergste waren. Inmiddels merk ik een grote omslag.



Voor mijn gevoel ontstaat er op dit moment zo'n grote tweedeling in de maatschappij. Deze tweedeling kan je goed teruglezen in bepaalde reacties. Een paar jaar geleden kreeg je problemen als je reactie ook maar enigszins racistisch was. Nu word geweld op sommige websites zoals maroc.nl openlijk aangemoedigd.

Nu ben ik geen doos die zegt: 'we moeten niet zo gemeen over elkaar praten want dat is slecht'. Juist omdat ik het nieuws elke dag volg kan ik wel enkele redenen bedenken waarom de tweedeling is ontstaan in de maatschappij. Ik benoem het daarom ook alleen als iets dat me opgevallen was, het is geen veroordeling. Het maakt echter wel dat ik me zorgen begin te maken.



Tel daarbij de groeiende armoede, de slechte economie, massa immigratie en de politiek die alles liegt en verdraait en het feest is compleet. Ik maak me dankzij al deze punten enorm veel zorgen over de toekomst. Zal het uiteindelijk tot rellen komen of zelfs tot een burgeroorlog? Of gaan we naar een toekomst waar bepaalde wijken niet meer tot Nederland behoren. Of zal het uiteindelijk met een sisser aflopen.



Dus mijn vragen aan jullie: Ligt het nou aan mij of worden de reacties steeds grimmiger EN hoe zie jij de toekomst van Nederland/Europa voor je?
quote:barbaracartland schreef op 05 mei 2016 @ 22:48:

[...]





Dat klopt, maar in een discussie ligt de bewijslast bij beweringen bij diegene die de bewering doet, niet bij de ander. Maar laten we er maar over ophouden.Die lijstjes van het CBS zijn zo boven water te krijgen. Je kunt precies vinden hoe hoog de werkloosheid onder bepaalde bevolkingsgroepen is. Daarnaast zijn er heel veel artikelen op het internet te vinden over de criminaliteit onder bepaalde bevolkingsgroepen, de schooluitval, taalachterstand, enz. Dat jij dat allemaal niet wil geloven, omdat ik hier geen linkjes voor je ga opzoeken en plakken is prima. Dan blijf jij toch lekker onder je steen zitten.
Het punt is, Pientje, dat die cijfers autochtone kinderen als één groep zien. Dat bedoelde ik toen ik het over sociaal-economische status had. Ik vind echter, zoals ik al eerder postte, dat er weinig overeenkomsten zijn tussen kinderen uit Bloemendaal en kinderen uit Oude Pekela. Daarom stelde ik dat het verstandig zou zijn naar sociaal-economische status te kijken, maar volgens jou gebeurde dat al. Maar dat is dus niet zo. Snap je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Switch2017 schreef op 05 mei 2016 @ 08:15:

Tegenwoordig wordt er veel hysterischer gereageerd op alles wat mogelijk racisme zou kunnen zijn en iets wordt al sneller als racisme betiteld dan vroeger. Met "vroeger" denk ik zelf aan de jaren 80. Ik kan mij herinneren dat Jos Brink steevast Sandra Reemer zijn kroepoekje noemde. Daar werd verder niet moeilijk over gedaan. Ook lagen er gewoon 'negerzoenen' en 'moorkoppen' in de supermarkt. De Gouden Koets kon gewoon rijden. Zwarte Piet mocht zichzelf zijn.



Wat waren de jaren 80 toch fijn.



Inderdaad. Het is nu zo opgefokt allemaal. Altijd is er wel weer 1 of andere bevolkingsgroep die zich vernederd/achtergesteld/buitengesloten/gediscrimineerd etc voelt. Nu dat gezeik over 4 mei weer.

Ik vind dit een hele vermoeiende periode en .is echt de tijd van krantenberichten over bijvoorbeeld of pitbulls wel of niet gemuilkorfd moeten worden...
quote:barbaracartland schreef op 05 mei 2016 @ 22:57:

Het punt is, Pientje, dat die cijfers autochtone kinderen als één groep zien. Dat bedoelde ik toen ik het over sociaal-economische status had. Ik vind echter, zoals ik al eerder postte, dat er weinig overeenkomsten zijn tussen kinderen uit Bloemendaal en kinderen uit Oude Pekela. Daarom stelde ik dat het verstandig zou zijn naar sociaal-economische status te kijken, maar volgens jou gebeurde dat al. Maar dat is dus niet zo. Snap je?Volgens mij heb je mij verkeerd begrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 05 mei 2016 @ 13:43:

[...]



Pfff deze mensen WILLEN geen deel uitmaken van de maatschappij. Ze krijgen dezelfde kansen als wij.

Altijd maar weer in de slachtofferrol kruipen.... Zó vermoeiend.

Allochtonen die goed zijn geïntegreerd veroorzaken geen problemen.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 05 mei 2016 @ 22:53:

[...]





Die lijstjes van het CBS zijn zo boven water te krijgen. Je kunt precies vinden hoe hoog de werkloosheid onder bepaalde bevolkingsgroepen is. Daarnaast zijn er heel veel artikelen op het internet te vinden over de criminaliteit onder bepaalde bevolkingsgroepen, de schooluitval, taalachterstand, enz. Dat jij dat allemaal niet wil geloven, omdat ik hier geen linkjes voor je ga opzoeken en plakken is prima. Dan blijf jij toch lekker onder je steen zitten.

V



Als je zin en tijd hebt, lekker een poosje rekenen na eerst een uurtje googelen.



We zijn nu met 17 miljoen mensen, ruim 3 miljoen van hen is allochtoon.



Als je de onderstaande berekeningen maakt met als leidraad 14 : 3 komt daar in een aantal gevallen een percentage uit dat waarschijnlijk niemand ooit te horen zal krijgen van Jeroen Pauw, Matthijs van Nieuwkerk, Peterrrrrrrr, Sylvana, Halina Rein, die vent met dat hoge stemmetje, Hanneke Groenteman, Pechtold,, Klaver, en wie er verder met enige regelmaat, al dan niet tegen betaling, aanschuift bij één van de bovengenoemde heren.



Zoek:

* de verhouding Nederlandse-niet Nederlandse werklozen met een andere uitkering dan bijstand

* Idem met een een bijstandsuitkering

* idem criminelen voorzover geregistreerd

* idem gedetineerden in gewone gevangenis of EBI

* idem gedetineerden in jeugdgevangenis

* idem jongeren onder toezicht in andere instellingen

* idem TBS'ers

* idem Nederlandse-niet Nederlandse plegers van een seksueel misdrijf



Van alles het percentage, niet de aantallen.



Met niet Nederlanders bedoel ik ook mensen met een dubbele nationaliteit, je kunt anders wel blijven splitsen, dan wordt net een dagtaak.



Ik vermoed niet dat er exacte cijfers te vinden zullen zijn met betrekking tot het aantal vechtpartijen, daar zijn ook niet alleen Nederlanders bij betrokken. Er zullen vermoedelijk ook geen cijfers zijn die aangeven hoeveel zogenaamde potenrammers uit Nederland afkomstig zijn of van elders. Het schijnt, maar dat heb ik van horen zeggen, dat homo's vaak minder bereid zijn om aangifte te doen.



Ik heb ooit weleens zo'n rekensom gemaakt maar dat is al lang geleden, die is sowieso niet recent. Misschien vind ik hem nog terug, tenzij hij van vóór 2014 is.
verba volant, scripta manent.
En dit is ook allemaal ons eigen schuld?



http://www.telegraaf.nl/t ... lwit_stenengooiers__.html



Niet alleen de reporter wordt bekogeld met stenen, maar ook de buurtbewoners. Ik zou niet weten hoe je zoiets goed kunt praten, maar er zal vanavond vast wel weer een Marokkaan bij Pauw of de NPO zitten die weer eens een excuus weet te verzinnen.



De politie in Ede mag zich ook wel eens diep gaan schamen. Wat een slappe hap blijkt uit dit filmpje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 05 mei 2016 @ 11:52:

Ik hoor kleinkinderen van die 1e generatie zeggen dat hun grootouders wel goed genoeg waren om het vuile werk op te knappen, en dat er nu mensen zijn die roepen dat ze moeten oprotten naar hun land. En dat maakt ze kwaad zelfs verbitterd.

Die mensen zijn nooit echt onderdeel geweest van de maatschappij,



Dat komt omdat ze nooit onderdeel hebben willen zijn van die maatschappij. Hebben ze hun best gedaan om de taal te leren? Ik ken mensen uit die generatie die nog steeds de taal niet of nauwelijks spreken, met name de vrouwen uit die generatie.



Dat zielige gedoe over die grootouders dat die wel goed genoeg waren om het vuile werk op te knappen, moet ook ophouden. Die mensen zijn uit vrije wil naar dit land gekomen om te werken, ze kregen een salaris en kinderbijslag voor de vele, vele kinderen in het land van herkomst, velen van hen hebben al na slechts enkele jaren werken een WAO-uitkering gekregen (mensen werden toen nog gemakkelijk afgescheept in de WAO) en ze hebben nu een AOW-uitkering. Voor die paar jaartjes werken zijn ze dus vorstelijk beloond. Dus doe niet alsof die mensen ontvoerd zijn uit Turkije of Marokko en hier alleen maar uitgebuit.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht me gister naar aanleiding van dit topic nog wat. Buiten dat werkelijk iedereen binnen enkele seconde hun eerste gedachte mbt een nieuwsbericht op internet kan gooien, draagt de manier waarop het nieuws gebracht wordt er ook aan bij. En dan doel ik niet zo zeer op de politieke kleur van de media, maar dat omwille van de primeur er artikelen gepubliceerd worden over het een of andere voorval zonder dat er verder wat bekend over is.

Geldt natuurlijk niet voor alle nieuwsberichten en alle reacties natuurlijk.

Maar als je het vergelijkt met vroegâh; dan vond er iets plaats, men zocht uit wat en het kwam in de krant, waarin ook maar beperkte ruimte was en de meest uitzonderelijke en/of voorvallen met de meeste impact werden gepubliceerd.

Nu wordt er ergens een dode gevonden, een "bron" heeft schoten gehoord en die twee zinnen verschijnen op nu.nl (bijvoorbeeld). De reacties zijn meteen niet van de lucht. Van "wat heftig" tot "ja, kogel krijg je niet zomaar, vast verdiend" en van "bekende van de politie zeker, is altijd zo" tot "zeker weer een buitenlander", noem maar op. Speculaties zijn vrij logisch aan de hand van een dergelijk bericht, maar van de bewoording krijg je soms (nou ja, ik dan) plaatsvervangende schaamte.

Pas na enkele uren komt er langzaam meer informatie vrij, maar ja, wat eerder gezegd is blijft staan en niemand nuanceert zijn mening nog omdat men alweer met elkaar in de clinch ligt omdat de opmerking van A B in het verkeerde keelgat is geschoten en iedereen over elkaar heen valt om mee te doen aan de ruzie.

En dan alleen áls men de update nog leest, en dus niet met alleen weet van die eerste twee zinnen en eigen speculaties de volgende dag op werk de discussie aangaat over waar het toch heen gaat met deze wereld.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 mei 2016 @ 23:00:

[...]





Volgens mij heb je mij verkeerd begrepen.Jij mij ook. Nogmaals, sociaal-economische achterstand is achterliggende oorzaak van veel problemen. Maar omdat CBS alle autochtonen op een hoop gooit, kun je dat maar moeilijk zien, behalve dan proefondervindelijk in onze autochtone achterstandsregio's.
quote:barbaracartland schreef op 06 mei 2016 @ 10:36:

[...]





Jij mij ook. Nogmaals, sociaal-economische achterstand is achterliggende oorzaak van veel problemen. Maar omdat CBS alle autochtonen op een hoop gooit, kun je dat maar moeilijk zien, behalve dan proefondervindelijk in onze autochtone achterstandsregio's.



Waarom zijn er dan in verhouding meer problemen met bijvoorbeeld Marokkanen en Somaliërs dan met andere groepen die ook een sociaal-economische achterstand hebben? Je ziet het nu weer in Ede gebeuren, waarom gaat het altijd om dezelfde groep jongeren? Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat dat allemaal door een sociaal-economische achterstand komt?



Het zou fijn zijn als veel Marokkaanse ouders eens zelf wat meer tijd en geld in de opvoeding van hun kinderen zouden steken. Ze klagen dat ze overal te weinig geld voor hebben, maar heel veel van deze mensen hebben ondertussen wel een tweede woning in Marokko waar ze dan weer wel geld voor hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat eens even bekeken in Ede, maar de politie treedt ook niet erg adequaat op. Ze rijden gewoon weg.

Ja, en als je dan die commentaren leest op social media begrijp ik het wel, de meeste mensen zijn het gewoon spuug en spuugzat..............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de opleiding van de huidige generatie journalisten niet vergelijkbaar met die van vroeger, geen idee. Ik kende vroeger een journalist bij een krant maar de goede man is niet meer onder ons, anders kon ik het wel vragen.

Misschien kan een journalist, wel een echte, die toevallig een bezoekje brengt aan het Viva forum licht in de duisternis brengen.



Soms vind je oproepjes van, over het algemeen regionale, TV zenders of -krantjes die jongeren zoeken "die oog hebben voor nieuws". Die mogen dan net doen of ze journalist zijn. Een opleiding doet er niet toe, ze moeten wel vervoer hebben en een smartphone. Zo'n regionaal medium kan misschien beter een student van de School voor Jounalistiek een stageplaats aanbieden, of simpelweg niet vragen om jonge mensen maar juist om niet al te jonge mensen, jongeren hebben doorgaans een andere kijk op de wereld dan iemand van pakweg een jaar of veertig. Voorbeelden genoeg bij Fok.



Vroeger zal het inderdaad de journalist zijn geweest die er na een (min of meer) gedegen onderzoek voor zorgdroeg dat iets de volgende dag in de krant kwam. Hij zal e.e.a. wel op tijd hebben moeten aanleveren, als de persen al draaiden was het pech, geen primeur. Het moest wel bijzonder belangrijk nieuws zijn als de persen werden gestopt om een artikel nog snel te kunnen plaatsen.



Als het heel erg was kwam er een extra editie, dat herinner ik me nog wel van lang geleden, er werd dan iets nabezorgd als de krant al bijna bij het oud papier lag, het betrof dan bijvoorbeeld een natuur-, vliegtuig- of scheepsramp.

Nu wordt de website van de krant even geactualiseerd, extra editie? wasdah?



Hypothese: Een journalist logt met de smartphone in op de juiste krantenpagina, enkele seconden later is een bericht geplaatst, er is een dode aangetroffen onderaan een hoge trap, de politie doet vooralsnog geen nadere mededelingen, punt. Het bericht is weliswaar nietszeggend maar wat maakt dat nou uit, een aanpassing of een eventuele rectificatie is snel in elkaar gedraaid en op de website geplempt. Die twee regels kunnen voor sommige mensen een aanleiding zijn om een beetje gaan speculeren in de tijd tussen plaatsing en rectificatie van het afgeraffelde artikeltje, misschien hebben ze het slechts vluchtig gezien, waarna ze e.e.a. via FB, Twitter of weet ik welk ander medium verspreiden na het een beetje uit zijn verband te hebben gerukt of aangedikt. Een volgende die het bericht onder ogen krijgt doet er nog een schepje bovenop.



Nog steeds hypothetisch: Aan het eind van zo'n reeks FB en/of Twitterberichtjes is de hoog bejaarde, van wie in feite al voor 99,99 % vaststaat dat deze overleed na een ongelukkige val van een hoge trap, al lang niet meer aan de gevolgen van die val overleden, hij of zij is inmiddels het slachtoffer van een brute en zeer bloedige moord waar drie gemaskerde en tot de tanden bewapende mannen bij betrokken waren.

Iets dat begon met het aantreffen van een onderaan een hoge trap overleden hoog bejaarde die, op een bult op zijn of haar hoofd na, geen letsel had, kan al snel veranderen in een gruwelijke moord.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef op 06 mei 2016 @ 10:58



De vetgedrukte tekst is mijn reactie.



Quote



Waarom zijn er dan in verhouding meer problemen met bijvoorbeeld Marokkanen en Somaliërs dan met andere groepen die ook een sociaal-economische achterstand hebben? Je ziet het nu weer in Ede gebeuren, waarom gaat het altijd om dezelfde groep jongeren? Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat dat allemaal door een sociaal-economische achterstand komt?



De mensen uit die landen hanteren doorgaans een iets andere opvoedingsmethode dan de meeste westerlingen. Het is ook geen uitzondering dat die opvoeding er soms letterlijk wordt ingeramd, zelfs bij jongetjes die als een klein prinsje worden beschouwd. De opvoeding komt misschien ook eerder van de straat dan van thuis. Voor meisjes gelden andere regels, klaarstomen voor een al dan niet vrijwillig huwelijk.



De meeste westerlingen spelen dagelijks een poosje met hun kinderen, ze lezen ze voor, helpen met huiswerk, gaan niet slaan bij minder fraai gedrag maar gaan daarover in discussie met hun kroost. Sanctie? Misschien een dag geen smartphone of computer. Er zal vast weleens gemept worden maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat toegeven.



Aangezien heel wat vrouwen uit die culturen soms uren in de keuken staan hebben ze er gewoon geen tijd voor, als ze uitsluitend nog hun moedertaal spreken helpen ze hun kind evenmin als ze in die taal voorlezen, daarmee wordt een taalachterstand niet kleiner.



Pa heeft misschien helemaal niets met voorlezen of spelen, misschien is dat in zijn ogen onzin of vrouwenwerk.



Het zou fijn zijn als veel Marokkaanse ouders eens zelf wat meer tijd en geld in de opvoeding van hun kinderen zouden steken. Ze klagen dat ze overal te weinig geld voor hebben, maar heel veel van deze mensen hebben ondertussen wel een tweede woning in Marokko waar ze dan weer wel geld voor hebben.



Tijd hebben ze niet, vrouwen hebben alleen tijd voor de huishouding en uitgebreid koken, pa wil er niet eens aan denken een handje toe te steken, eigenlijk schreef ik dat hierboven al, overbodig zinnetje.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 06 mei 2016 @ 13:57:

Pientjexxxx schreef op 06 mei 2016 @ 10:58



De vetgedrukte tekst is mijn reactie.



Quote



Waarom zijn er dan in verhouding meer problemen met bijvoorbeeld Marokkanen en Somaliërs dan met andere groepen die ook een sociaal-economische achterstand hebben? Je ziet het nu weer in Ede gebeuren, waarom gaat het altijd om dezelfde groep jongeren? Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat dat allemaal door een sociaal-economische achterstand komt?



De mensen uit die landen hanteren doorgaans een iets andere opvoedingsmethode dan de meeste westerlingen. Het is ook geen uitzondering dat die opvoeding er soms letterlijk wordt ingeramd, zelfs bij jongetjes die als een klein prinsje worden beschouwd. De opvoeding komt misschien ook eerder van de straat dan van thuis. Voor meisjes gelden andere regels, klaarstomen voor een al dan niet vrijwillig huwelijk.



De meeste westerlingen spelen dagelijks een poosje met hun kinderen, ze lezen ze voor, helpen met huiswerk, gaan niet slaan bij minder fraai gedrag maar gaan daarover in discussie met hun kroost. Sanctie? Misschien een dag geen smartphone of computer. Er zal vast weleens gemept worden maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat toegeven.



Aangezien heel wat vrouwen uit die culturen soms uren in de keuken staan hebben ze er gewoon geen tijd voor, als ze uitsluitend nog hun moedertaal spreken helpen ze hun kind evenmin als ze in die taal voorlezen, daarmee wordt een taalachterstand niet kleiner.



Pa heeft misschien helemaal niets met voorlezen of spelen, misschien is dat in zijn ogen onzin of vrouwenwerk.



Het zou fijn zijn als veel Marokkaanse ouders eens zelf wat meer tijd en geld in de opvoeding van hun kinderen zouden steken. Ze klagen dat ze overal te weinig geld voor hebben, maar heel veel van deze mensen hebben ondertussen wel een tweede woning in Marokko waar ze dan weer wel geld voor hebben.



Tijd hebben ze niet, vrouwen hebben alleen tijd voor de huishouding en uitgebreid koken, pa wil er niet eens aan denken een handje toe te steken, eigenlijk schreef ik dat hierboven al, overbodig zinnetje.Ik heb altijd begrepen dat die ouders vinden dat de opvoeding buitenshuis iets voor de school en politie is. De jongens luisteren sowieso niet naar vrouwen, omdat zij zich superieur voelen en dat merken wij westerse vrouwen helaas ook. Huishouden en koken is natuurlijk geen excuus. Autochtone vrouwen hebben vaak nog een betaalde baan naast het huishouden en maken wel tijd vrij voor hun kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 06 mei 2016 @ 14:04:

[...]





Ik heb altijd begrepen dat die ouders vinden dat de opvoeding buitenshuis iets voor de school en politie is. De jongens luisteren sowieso niet naar vrouwen, omdat zij zich superieur voelen en dat merken wij westerse vrouwen helaas ook. Huishouden en koken is natuurlijk geen excuus. Autochtone vrouwen hebben vaak nog een betaalde baan naast het huishouden en maken wel tijd vrij voor hun kinderen.



Klopt.

Maar manlief mag op het huis en eten niets aan te merken hebben, dat kan wel eens vervelende gevolgen hebben. Een Marokkaanse kennis, die prachtig Rotterdams spreekt maar vrijwel geen letter van haar moerstaal, kan daarover meepraten, ze is niet voor niets gescheiden. Haar ex zit in zijn geboorteland achter de tralies, overigens niet wegens jarenlange mishandeling van zijn vrouw en toen nog jonge dochter.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
In Ede worden steeds auto's in de brand gestoken....de politie weet niet wat te doen...was het wel brandstichting? Of sloeg de bliksem in?



Vragen, vragen.... ondertussen werd wel een nederlandse terrorist gearresteerd in Enschede, omdat hij een flesje brandstof tegen een moskee aangooide...de politie was er toen binnen 5 minuten!



Voor de toestand in Ede is een marrokaanse consul ingeschakeld.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 06 mei 2016 @ 10:28:

Ik bedacht me gister naar aanleiding van dit topic nog wat. Buiten dat werkelijk iedereen binnen enkele seconde hun eerste gedachte mbt een nieuwsbericht op internet kan gooien, draagt de manier waarop het nieuws gebracht wordt er ook aan bij. En dan doel ik niet zo zeer op de politieke kleur van de media, maar dat omwille van de primeur er artikelen gepubliceerd worden over het een of andere voorval zonder dat er verder wat bekend over is.

En Ede is gewoon een soort van burgeroorlog aan de gang....als je dat verzwijgt heb je inderdaad een tweede agenda! Het zijn mensen van een bepaalde politieke kleur die deze dingen niet willen zien....en gaan weer een kopje thee drinken met de consul!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 07 mei 2016 @ 12:22:

In Ede worden steeds auto's in de brand gestoken....de politie weet niet wat te doen...was het wel brandstichting? Of sloeg de bliksem in?



Vragen, vragen.... ondertussen werd wel een nederlandse terrorist gearresteerd in Enschede, omdat hij een flesje brandstof tegen een moskee aangooide...de politie was er toen binnen 5 minuten!



Voor de toestand in Ede is een marrokaanse consul ingeschakeld..... Tja, de politie kon nog niets zeggen over de oorzaak van de autobranden. Je zal maar in Ede wonen met zulke sukkels.
Alle reacties Link kopieren
Een voorbeeld van grimmige reacties op nieuwsberichten zijn de reacties op de nieuwe burgermeester van London. Maakt niet uit dat deze meneer een linkse mensenrechtenadvocaat is die voor het homohuwelijk heeft gestemd, er zijn heel veel berichten op het internet die reppen over 'Londonistan', 'London has fallen' en meer van dat soort dommigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 07 mei 2016 @ 21:04:

Een voorbeeld van grimmige reacties op nieuwsberichten zijn de reacties op de nieuwe burgermeester van London. Maakt niet uit dat deze meneer een linkse mensenrechtenadvocaat is die voor het homohuwelijk heeft gestemd, er zijn heel veel berichten op het internet die reppen over 'Londonistan', 'London has fallen' en meer van dat soort dommigheid.



De reacties die mij als eerste opvielen waren die van Rotterdammers die nogal nijdig waren, Rotterdam, ook al kan Rotterdam zich qua grootte en inwonertal niet meten met andere wereldsteden, is wel een wereldstad. Slechte journalistiek of een verslaggever met Alzheimer light.



De kop boven een artikel in ik weet niet meer welke krant, AD dacht ik, luidde dat Londen als eerste wereldstad een moslim burgemeester heeft. Dat klopt dus niet, wij hadden de primeur.



Nu alleen nog een gereformeerde Nederlandse burgemeester in Casablanca, lijkt me wel leuk, dan kunnen de heren ervaringen uitwisselen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven