Fijn dekbedovertrek

06-05-2016 08:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een fijn dekbedovertrek van goed kwaliteit en een dikke stevige stof. Mijn moeder heeft overtrekken van 30 jaar oud van Damai. Deze zijn en blijven zo heerlijk fris, lijkt me een hele dikke katoensoort. Kent iemand dit merk of soortgelijke ervaringen? Een goed alternatief? Die Duitse overtrekken zijn vaak ook zo heerlijk, kortom tips gevraagd.
Ik ken het merk niet, maar ik vind bepaalde overtrekken (zoals die met bloemen aan de ene kant en ruitjes aan de andere kant) van ikea ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het een duur merk of niet? Ik ben heel blij met mijn Hema overtrek. Kleurvast, met drukkers en hij ligt heerlijk
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Cinderella heeft fijne overtrekken. Was altijd te koop bij v&d, geen idee welke winkel het nu nog verkoopt (bol misschien?).
Ik heb ooit in een hele gunstige aanbiedingen overtrekken van essenza besteld. Die zijn heerlijk zacht en blijven mooi.



Hema doet het hier ook goed (maar wel net iets anders :-) )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Cinderella overtrek waar ik al 20 jaar blij mee ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ik vind een flap wel erg belangrijk. Veel overtrekken hebben dat niet.
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo vreemd vind ik dat! Hoe moet je dekbed anders blijven zitten? Je kunt toch niet dertig/veertig cm opofferen om onder je matras te stoppen, dan blijft er niks meer over.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Monatala schreef op 06 mei 2016 @ 09:23:

Ja, zo vreemd vind ik dat! Hoe moet je dekbed anders blijven zitten? Je kunt toch niet dertig/veertig cm opofferen om onder je matras te stoppen, dan blijft er niks meer over.



Gewoon niet instoppen! Wandelt heus niet zomaar je bed af.



Als je een instopstrook belangrijk vindt, kan je die er eventueel zelf nog aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 06 mei 2016 @ 09:25:

[...]





Gewoon niet instoppen! Wandelt heus niet zomaar je bed af.





O jawel hoor



Ligt eraan hoe onrustig/rustig je slaapt
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Damai, lekker stevig en blijft mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ook de hoeslakens zijn hier van Damai.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 dekbedovertrekken van Cinderella.

Lekker zacht, en kleurvast.
quote:Monatala schreef op 06 mei 2016 @ 09:23:

Ja, zo vreemd vind ik dat! Hoe moet je dekbed anders blijven zitten? Je kunt toch niet dertig/veertig cm opofferen om onder je matras te stoppen, dan blijft er niks meer over.



Daar heb ik nu een hekel aan. Ik stop mijn dekbed nooit in, vind ik verschrikkelijk gevoel. De flappen vouw ik naar binnen, maar heb liever dekbed zonder of met drukknoopjes of lintjes onderaan.



Ik ben prima tevreden met hema, ikea en eerder v&d (sommigen heb ik ook al een jaar of 15) maar er zijn veel beddenspeciaalzaken voor wat luxere overtrekken. Ik krijg van de lokale winkel altijd foldertjes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Haha veel mensen vinden dat niet lekker, dat instoppen van je dekbed. Mijn man ook niet, ik vind het heerlijk om mijn dekbed bij mijn voeten lekker strak in te stoppen!



Hier dekbedovertrek van Hema, erg tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
Woon je dichtbij België? In de uitverkoop (juli) kun je met 30/40/50% korting mooie én goede dekbedovertrekken kopen bij bijvoorbeeld Inno (vooral richting einde uitverkoop loopt korting op). Vooral voor normaal duurdere merken is dat echt de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik woon niet in België. Bedankt voor d'r reacties tot dusver!
Damai

Cinderella

Essenza

Hema

Dat zijn favo merken qua zachtheid en stof
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 06 mei 2016 @ 09:25:

[...]

Gewoon niet instoppen! Wandelt heus niet zomaar je bed af.



Als je een instopstrook belangrijk vindt, kan je die er eventueel zelf nog aanzetten.



Bij mij dus wel, haha!



En een instopstrook van andere stof vind ik weer zo lelijk.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Damai vind ik erg mooi, vind zelf Beddinghouse erg fijn. Ik heb de 'Shine' in het zwart met zwarte strepen en is van katoensatijn, heel fijn materiaal.



Verder heb ik er vandaag toevallig een besteld van het merk Snurk, percaline katoen. Ben benieuwd. Het ging mij vooral om het coole zwembad-dessin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven