Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op een hometrainer gefietst.

Het was een hele rare ervaring. Ik stotter niet alleen als ik praat, maar dus ook bij sommige bewegingen. Dus ik stopte steeds opeens terwijl ik dan wel dacht dat ik verder ging.



Ik heb 25 kcal verbrand in 15 minuten. gelukkig was dat niet het doel.
Alle reacties Link kopieren
Lapflop: heb je zelf een hometrainer gekocht of gewoon een rondje geprobeerd?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar dagen bij mijn ouders om mijn vriend ' te ontlasten '. Die hebben er een.



Maar ik denk er over dat dit misschien wel heel handig is om te hebben voor mij (tijdelijk). Ik kan heel langzaam toch iets doen zonder naar buiten te moeten, en als het niet gaat stap ik gewoon af. Heb je ervaring Oudblond?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed lapflop! Het lijkt me wel een vreemde gewaarwording dat je ineens stopt terwijl je denkt verder te gaan. Stopt de fiets dan ook gelijk, ivm veiligheid?

Ik heb hier thuis ook een soort hometrainer/spinningfiets en ik zit er best regelmatig op. Ik fiets dan gewoon heel rustig en forum ondertussen of kijk een programma terug.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Lapflop wat goed! En wat een gekke ervaring moet het zijn! Krijg je ook begeleiding? Zoals fysio of revalidatie?
[quote]infinity schreef op 06 mei 2016 @ 13:05:

Wat goed lapflop! Het lijkt me wel een vreemde gewaarwording dat je ineens stopt terwijl je denkt verder te gaan. Stopt de fiets dan ook gelijk, ivm veiligheid?

Ik heb hier thuis ook een soort hometrainer/spinningfiets en ik zit er best regelmatig op. Ik fiets dan gewoon heel rustig en forum ondertussen of kijk een programma terug.[/quote]





Liever op de hometrainer dan buiten
Knuffels en sterkte voor mapressa. Laat je maar even vertroetelen. Je kan misschien niet veel, maar dat hoef je ook helemaal niet.



Hier slingers omdat ik zo blij ben dat ik dol ben op verse groenten en fruit!

Laat anderen maar vlees cremeren en wit brood met huzaren eten. Ik maak zomerse salades.

Ook al had ze het niet breed, mijn moeder heeft ons altijd verse groenten voorgezet.

Liever 2e hands servies en andere spullen dan blikvoer op tafel.

Vorige week moederdag met haar gevierd en een mooie nieuwe outfit met haar/voor haar gekocht
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de aanmoedigen ik ga wel begeleiding krijgen vanuit het ziekenhuis, maar ik sta op de wachtlijst. Het moet bij een neuropsycholoog zijn, want de problemen zitten in mijn hoofd en niet in mijn lijf. Ik heb eind deze maand intake, en dan ben ik al ruim 2 maanden thuis. Dus misschien kan ik beter advies aan mijn fysio vragen, die komt gezellig bij mij thuis.



Je hoeft niet bang te zijn dat ik van mijn fiets van infinity, want het verschil tussen fietsen en stilstaan is bijna niks klinkt wel als iets wat goed klinkt als je weer helemaal fit bent!
Slingers omdat ik net ben gaan fitnessen :-). Ik vind er nog weinig aan maar wil een strakker bovenlijf voor mijn strappless trouwjurk
Alle reacties Link kopieren
Slingers voor mij omdat ik vanochtend al zon 40 a 50 baantjes gezwommen heb.

Paar ballonnetjes erbij voor het feit dat ik op de fiets naar de stad ben geweest. Totaal zon 13 km.

1 ballon kapot geprikt omdat ik bij de lunch 2 flesjes cola heb gehad.

Aii zo word het lijf natuurlijk nooit dunner.

En een mega slinger voor het mooie weer!
quote:-MN-99-MN- schreef op 06 mei 2016 @ 14:31:

Slingers omdat ik net ben gaan fitnessen :-). Ik vind er nog weinig aan maar wil een strakker bovenlijf voor mijn strappless trouwjurkWat een mooie reden!! Hoe lang heb je nog tot je bruiloft?
.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 06-05-2016 15:21
Reden: ging iets mis met kwoten,ff opnieuw
% gewijzigd
Mapressa, jij verdient gewoon een hele dikke knuffel!!
quote:mapressa schreef op 05 mei 2016 @ 21:28:

Ik voel me totaal niet slingerwaardig. Ik dacht dat ik mezelf wel even de trombosespuitjes kon geven, gister in het zkh wel zelf gedaan. Maar het ging echt niet, ik kon mezelf er niet toe brengen. En toen heb ik ijn moeder maar gevraagd of ze het wou doen. En nu voel ik me zoooo suf.



En de kinderen naar bed brengen kan en mag ik niet zelf doen, en de jongste bleef maar huilen, en mijn man kreeg het ook niet voor elkaar, en pas toen oma kwam ging ze slapen. En toen voelde ik me helemaal nutteloos, kan mijn eigen kindje niet eens troosten....



Een slingertje voor mijn lieve moeder dan maar, die me zo goed helpt met alles. Maar ik voel me nu even kut.Een hele dikke knuf voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Lapflop ik heb helemaal geen ervaring met hometrainers, maar mijn moeder is toe aan een nieuwe, vandaar de vraag. En haar ga ik morgen - na drie weken - weer zien! Slinger voor alle lieve moeders!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:elf12 schreef op 06 mei 2016 @ 14:45:

[...]





Wat een mooie reden!! Hoe lang heb je nog tot je bruiloft?Nog tot Januari maar als ik in de zomer sl een iets strakker lijf heb is dat natuurlijk mooi meegenomen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 06 mei 2016 @ 12:25:

Ik heb op een hometrainer gefietst.

Het was een hele rare ervaring. Ik stotter niet alleen als ik praat, maar dus ook bij sommige bewegingen. Dus ik stopte steeds opeens terwijl ik dan wel dacht dat ik verder ging.



Ik heb 25 kcal verbrand in 15 minuten. gelukkig was dat niet het doel. Wat goed van je! En wat eer rare ervaring moet dat zijn! Zorgen je ouders goed voor je? Zoals alleen je ouders dat kunnen? ;)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 06 mei 2016 @ 13:16:

Knuffels en sterkte voor mapressa. Laat je maar even vertroetelen. Je kan misschien niet veel, maar dat hoef je ook helemaal niet.



Hier slingers omdat ik zo blij ben dat ik dol ben op verse groenten en fruit!

Laat anderen maar vlees cremeren en wit brood met huzaren eten. Ik maak zomerse salades.

Ook al had ze het niet breed, mijn moeder heeft ons altijd verse groenten voorgezet.

Liever 2e hands servies en andere spullen dan blikvoer op tafel.

Vorige week moederdag met haar gevierd en een mooie nieuwe outfit met haar/voor haar gekocht

BBQ vind ik heerlijk, maar dan wel goed. Geen verbrande speklap met een kwak van die wit-groene herrie erop brrrrrrrrrrr.

Klinkt als een lieve moeder 11!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Twee ballonnen voor mezelf omdat ik me gisteren aan mijn eetplan heb gehouden Ik heb zelfs een ijsje met maar 1 bolletje genomen! (Ik kan me hoorntjes met 3 bolletjes en bakjes met 5 herinneren.)

Vandaag ook gezond gegeten en lekker 2 uur gefietst. Straks nog een restje soep van gisteren en een lekkere zelfgemaakte salade.
Alle reacties Link kopieren
quote:-MN-99-MN- schreef op 06 mei 2016 @ 14:31:

Slingers omdat ik net ben gaan fitnessen :-). Ik vind er nog weinig aan maar wil een strakker bovenlijf voor mijn strappless trouwjurkLeukleukleuk! Wanneer is de grote dag???
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:twilight84 schreef op 06 mei 2016 @ 14:41:

Slingers voor mij omdat ik vanochtend al zon 40 a 50 baantjes gezwommen heb.

Paar ballonnetjes erbij voor het feit dat ik op de fiets naar de stad ben geweest. Totaal zon 13 km.

1 ballon kapot geprikt omdat ik bij de lunch 2 flesjes cola heb gehad.

Aii zo word het lijf natuurlijk nooit dunner.

En een mega slinger voor het mooie weer!Lekker hoor, zoveel baantjes trekken! Respect ook, ik trek dat niet (lol) Zo saai!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 06 mei 2016 @ 15:23:

Lapflop ik heb helemaal geen ervaring met hometrainers, maar mijn moeder is toe aan een nieuwe, vandaar de vraag. En haar ga ik morgen - na drie weken - weer zien! Slinger voor alle lieve moeders!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:elske1975 schreef op 06 mei 2016 @ 17:57:

Twee ballonnen voor mezelf omdat ik me gisteren aan mijn eetplan heb gehouden Ik heb zelfs een ijsje met maar 1 bolletje genomen! (Ik kan me hoorntjes met 3 bolletjes en bakjes met 5 herinneren.)

Vandaag ook gezond gegeten en lekker 2 uur gefietst. Straks nog een restje soep van gisteren en een lekkere zelfgemaakte salade.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Slinger voor mijzelf omdat ik die lullo in de sportschool die 'niet gelooft in je alles ontzeggen' geen onwijze beuk voor zn harses heb gegeven

Echt als je nou niet weet waar je over praat, houd dan je mond! Gelukkig was de sportschooleigenaar heel verstandig en die legde het op een vriendelijke manier aan lullo uit.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Goed bezig, dames!



Hier een lek geprikte ballon voor mij. Ik begin weer terug te vallen in mijn oude patroon van weinig willen eten (en ook niet snoepen). Ben aan het sporten en wil afvallen. Leraar heeft gezegd dat ik dan gezond moet eten, maar dat af en toe iets lekkers ook wel mag. Mits niet teveel en te vaak. Nu ben ik die balans aan het zoeken en ben mezelf weer kwijt aan het raken. Ik wil mezelf ook niet alles ontzeggen, dat hoeft ook niet. Maar nu ben ik bang om van alles wat ik eet dik te worden. Met mijn darmen gaat het nu zoveel beter, dat is heerlijk! Dat is dan wel een pluspunt. Maar dan moet ik wel zo door blijven gaan met frequent eten en niet weer terugvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven