Werk & Studie alle pijlers

Bericht van sollicitatiegesprek

06-05-2016 14:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer maandag een sollicitatiegesprek is geweest en men heeft doorgegeven: " We komen er zo snel mogelijk op terug, hetzij ikzelf (recruiter) hetzij het bedrijf (HR)". Wat is dan een redelijke termijn om aan te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maandag even bellen als je na vandaag niks gehoord hebt
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat gister een vrije dag was. Dus die moet je niet meetellen natuurlijk. Ik vind dinsdag of woensdag bellen als je dan nog niets gehoord hebt. Maandag zou ik nét te snel vinden om bevrijdingsdag /Hemelvaart.
Het is natuurlijk wel een rare week. Gister waren veel mensen vrij ivm hemelvaart/5 mei en veel bedrijven pakken vandaag er ook bij. Dus ik zou komende maandag of dinsdag zelf contact opnemen als je nog niks gehoord hebt.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat mensen daar gisteren en vandaag vrij hebben. Dus inderdaad maandag even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Mijn verwachting dan maar even bijstellen tot halfweg volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Zonder hemelaarts- eb bevrijdingsdag van 5 mei met een eventueel aansluitende vrije dag vind ik een termijn van twee weken niet onredelijk. De meeste bedrijven krijgen heel wat meer sollicitaties te verwerken dan een stuk of drie.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 06 mei 2016 @ 14:38:

Zonder hemelaarts- eb bevrijdingsdag van 5 mei met een eventueel aansluitende vrije dag vind ik een termijn van twee weken niet onredelijk. De meeste bedrijven krijgen heel wat meer sollicitaties te verwerken dan een stuk of drie.



Dat begrijp ik volledig, maar bij het antwoord "zo snel mogelijk" wanneer er gevraagd wordt hoe lang de verwachting is dat er bericht komt. Verwacht ik eigenlijk een snellere termijn dan 2 weken.

Vandaar ook mijn vraag hier, of ik beter mijn verwachting bij kan stellen.
anoniem_216657 wijzigde dit bericht op 06-05-2016 14:44
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Hangt ervanaf wanneer de andere gesprekken waren, maar een termijn van enkele dagen na de laatste sollicitatie lijkt me dan logisch. Weet je of en wanneer ongeveer ze nog andere kandidaten zien?



Zelden besluit een enkel persoon over een sollicitatie dus vandaag en gisteren kun je wegstrepen, er zal vast iemand vrij zijn geweest beide dagen. Ik zou persoonlijk midden volgende week even bellen en vragen wat de verwachting is wanneer je meer hoort.
Ik zou dinsdag of woensdag bellen, niet maandag al.
Inderdaad niet voor woensdag gaan bellen.
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag bellen en informeren op welke termijn ze denken iets te kunnen zeggen. Geef je ook meteen een signaal af dat je heel graag wilt. Hou het vooral hoopvol en zéker niet verwijtend dat het nu wel lang duurt. Ik heb zelf ooit eens heel erg getwijfeld tussen twee kandidaten en koos toen voor degene die me bij het weggaan had laten weten dat ze dit écht heel graag wilde.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op z'n vroegst woe sdag bellen. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
En TO, al iets gehoord? :-)
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kwam het telefoontje.

Helaas tweede geworden, er zou maar 1 door gaan naar de gesprekken met het bedrijf.

De ander had ervaring op dit gebied, voor de rest gelijkwaardig.

Balen, maar wel dankbaar voor de ervaring. Zeker goed voor het zelfvertrouwen om te horen dat je verder wel goed overtuigend was en het puur op de ervaring afgeketst is.



Bedankt allen voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer ben jij nummer 1



Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven