Geld & Recht alle pijlers

Algemeen Belasting Teruggave Topic

02-05-2016 10:21 2546 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier op het forum al belasting teruggave hebben ontvangen?



Ik krijg geld terug en zit erom te springen
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Alle reacties Link kopieren
Net binnen met dagtekening 12 mei. Man moet nog komen. Hebben van man niet gehad. Die krijgt het meeste
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook net binnen met dagtekening 12 mei. Volgende week dus eindelijk de nieuwe meubelset bestellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een leek op belastinggebied.

En ik heb een vraag over de algemene heffingskorting.

Ik werk parttime en verdien zo'n 17000 bruto per jaar.

Wordt de algemene heffingskorting met je loon verrekend, of kan ik

na de belastingaangifte uitzien naar een mooi bedrag?

Ter extra info: Ik ben alleenstaande moeder en mijn jongste kind is 12.

Alvast bedankt!
Net het bericht binnen ook met dagtekening 12 mei! Dat wordt mijn rijbewijs halen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:myname1 schreef op 06 mei 2016 @ 18:13:

Ik ben echt een leek op belastinggebied.

En ik heb een vraag over de algemene heffingskorting.

Ik werk parttime en verdien zo'n 17000 bruto per jaar.

Wordt de algemene heffingskorting met je loon verrekend, of kan ik

na de belastingaangifte uitzien naar een mooi bedrag?

Ter extra info: Ik ben alleenstaande moeder en mijn jongste kind is 12.

Alvast bedankt!

Je kunt de belastingaangifte downloaden en voorlopig invullen zonder te verzenden. Wanneer je het helemaal hebt ingevuld, zie je direct of je terug krijgt. Dan kun je alsnog besluiten of je de aangifte indient. Je moet wel een digi d aanvragen om de aangifte te kunnen verzenden.Maar dat wijst zich vanzelf. Deze kun je online aanvragen. Er staat precies bij hoe je dat moet doen.



Ik hoop dat je wat terug kan krijgen!
Only dead fish go with the flow
Mijn man had gister bericht en ik gister, nu wachten tot het binnen is. (Zo'n €2000 samen) dus laten ze het maar snel storten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ool echt dat ik snel wat hoor. Helaas door die storingen pas de 16 maart kunnen verzenden. Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de adviseur pas op 6 april verzonden. Wij krijgen een hoop terug ivm aankoop huis in 2015. Dat is fijn. Deel is voor een vakantie in december, deel voor de spaarrekening en deel voor in en rond het huis (ketel vervangen, buiten boel schilderen, partner kan het allemaal zelf maar materiaal is ook niet goedkoop!)
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben ook de brief binnen, dagtekening 11 mei
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
nog even wachten en dan rollen ze bij jullie binnen. Ik weet het nog niet hihi
Alle reacties Link kopieren
Ik heb woensdag bericht gehad

Digitaal via mijn overheid

Weet niet of ik nog een brief krijg ?

Heb het nog niet binnen weet iemand hoe lang dat kan duren ?
Mijn man heeft al bericht terug, hij moet betalen. Ik krijg terug en nog geen brief/bericht gehad. Vorig jaar was het 11 juni.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog aangifte doen (woon niet in NL, moet voor 1 juli).



Wij krijgen in elk geval geld terug. En we springen er ook wel om. Maar in augustus is het net zo welkom en komende maand is er ook vakantiegeld. Een beetje verdelen is ook best fijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Elfje33 schreef op 09 mei 2016 @ 08:22:

Ik heb woensdag bericht gehad

Digitaal via mijn overheid

Weet niet of ik nog een brief krijg ?

Heb het nog niet binnen weet iemand hoe lang dat kan duren ?Meestal heb je het geld op de dagtekening die op de brief staat.
Alle reacties Link kopieren
Even een, waarschijnlijk domme, vraag maar het kwartje lijkt maar niet te vallen



Ik vind de (digitale) brief vrij onduidelijk, ik zie genoeg bedragen genoemd worden maar het gedeelte ontvangen of betalen is in mijn ogen een beetje wazig. Er staat ontvangen of verrekenen, dit betekent denk ik dat ik het uitgekeerd krijg mits er geen openstaande betalingen zijn? Bij mijn vriend is het een bedrag met een - ervoor, bij mij een gewoon bedrag. Wie van ons is dit jaar de geluksvogel, ben ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg onduidelijk in de digitale brief.. Maar ik hou me aan het bedrag vast wat we terug kregen toen we die aangifte deden, min eventuele openstaande rekeningen ( hebben wij niet in ons geval dus )
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 09 mei 2016 @ 09:30:

Even een, waarschijnlijk domme, vraag maar het kwartje lijkt maar niet te vallen



Ik vind de (digitale) brief vrij onduidelijk, ik zie genoeg bedragen genoemd worden maar het gedeelte ontvangen of betalen is in mijn ogen een beetje wazig. Er staat ontvangen of verrekenen, dit betekent denk ik dat ik het uitgekeerd krijg mits er geen openstaande betalingen zijn? Bij mijn vriend is het een bedrag met een - ervoor, bij mij een gewoon bedrag. Wie van ons is dit jaar de geluksvogel, ben ik dat?Te ontvangen of te verrekenen betekent dat je geld ontvangt als er geen andere openstaande posten zijn. Als je zou moeten betalen zou er waarschijnlijk staan 'te betalen'.
Alle reacties Link kopieren
Heb net ook bij mijn overheid gekeken en een brief waarbij staat dagtekening 11 mei. Betekend dit dan dat ik het 11 mei op mijn rekening heb staan? Is de alle eerste keer dat ik een belastingaangifte gedaan heb dus is nog even uitvogelen haha.
Alle reacties Link kopieren
Was bij mij in het verleden wel zo dat het op mijn rekening stond op de datum van dagtekening. Voor mij is dagtekening 12 mei, dus ben benieuwd!
Ik heb 2 maart aangifte gedaan, vriend een paar dagen later. Hij heeft de brief vorige week ontvangen, ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 april mijn belastingaangifte verstuurd. Krijg ± €2000,- terug. Heb ook nog geen bericht.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen hier die al wat gehoord hebben. Ik nog niet helaas verdorie
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de brief in mijn berichtenbox.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn belastingaangifte 15 maart verstuurd helaas nog geen bericht! Krijgen best wat centjes terug kan niet wachten
Alle reacties Link kopieren
quote:myname1 schreef op 06 mei 2016 @ 18:13:

Ik ben echt een leek op belastinggebied.

En ik heb een vraag over de algemene heffingskorting.

Ik werk parttime en verdien zo'n 17000 bruto per jaar.

Wordt de algemene heffingskorting met je loon verrekend, of kan ik

na de belastingaangifte uitzien naar een mooi bedrag?

Ter extra info: Ik ben alleenstaande moeder en mijn jongste kind is 12.

Alvast bedankt!Dat ligt er aan of je hebt aangegeven of je heffingskorting wilt ontvangen of niet. Zo ja, dan is het al met je loon verrekend. Zo nee, dan krijg je nog een deel terug. Maar volgens mij is het sowieso voordeliger als je het met je loon verrekend, dus je kunt beter wel aangeven dat je de heffingskorting wilt ontvangen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven