Zwanger worden mbv IUI, IVF of ICSI

05-04-2016 16:22 1550 berichten
Dit topic is een vervolg op dit eerdere iui-topic: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... bUxnuYE3aQ.

Welkom vrouwen bij wie het zwanger worden niet vanzelf gaat en die (bijna) bezig zijn met een IUI- IVF- of ICSI-traject. Een topic om je gevoelens te delen, je hart te luchten, vragen te stellen en steun te vinden in deze lastige en soms frustrerende tijd.
Er is meer dan genoeg ruimte voor nieuwe schrijfsters, voel je vrij om mee te schrijven!

:redrose: Onze dames!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Status Bijzonderheden
Diamond30 ♀ 31
♂ 37
febr 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IVF2 mk maart'16, 6x IUI en 1xIVF gehad
Mevrouwkoekie ♀ 31
♂ 31
?? ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IUI6 5x IUI mislukt
mssfiddler ♀ 28
♂ 28
aug 2014 ♀ 1 discutabele eileider
♂ op het randje
officieel geen oorzaak gevonden
pauze eerst mk’s verwerken MA mei (7,5W), MA oktober (10,5W) 4x iui
Zizo ♀ 34
♂ 38
okt 2014 ♀ goed ♂ matige zaadkwaliteit
geen oorzaak gevonden
wachten op start ICSI2 6x IUI en ICSI 1mislukt
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!

:sun: Zwanger!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Opmerkingen Uitgerekend
Anne-1985 ♀ ?
♂ ?
sept 2014 ♀ rechter eileider ws dicht
♂ goed
zwanger ivf1, na 4x iui 13 okt 2017
Wensel ♀ 30 ♂ 33 april 2015 ♀ goed
♂ verminderde zaadkwaliteit
zwanger icsi 2 half nov 2017
Sammie81 ♀ 36
♂ 33
april 2014 ♀ goed ♂ goed
Geen oorzaak gevonden
1x mk(2016), 4x iui, ivf1 zwanger 31 jan 2018
jongen
Angel88 ♀ 27
♂ 31
jan 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
6x IUI, zwanger IVF1 1 mrt 2018
Chevrolet ♀ 30
♂ 28
maart 2013 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
na 6x iui, 4x vmk, spontaan zwanger 9 april 2018

Bevallen:
Luina, zoon ivf1
Sohappy, dochter iui3
Rockabillies, baby ivf1 na 7x iui
Miesjee, zoon iui6
Heytan, zoon iui4
Gadgetfreak, zoon iui4
Blueroosje, zoon spontaan na iui3
Ylva85, dochter ivf1 na 6x iui


*NOD = Je 'niet-ongesteldheids-dag', de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen, maar hopelijk, de dag waarop je een positieve test krijgt!

Je kunt de tabel zelf aanpassen:
Login: zwangerwillenworden
Wachtwoord: ZwangerV1V4!
♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
anoniem_283255 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 21:18
72.36% gewijzigd
Ohh Rockabillies, Die zijn altijd het naarst, als je dan langer moet wachten en dan toch ongesteld wordt.



3 eicellen en 55 miljoen zaadjes is heel goed Angel! Daar zal het niet aan liggen. Nu 2 lange wachtweken. Heb je afleiding?



Ik voel me helemaal prima. Ik moet wat vaker plassen. Maar voor de rest geen kwaaltjes. Het is nog steeds een beetje onwerkelijk...
Alle reacties Link kopieren
ik heb van maandag tot vrijdag erg druk met werk en ben ook vaak laat thuis. Weekenden nog niks gepland, ga wel vaak met manlief ergens eten, bioscoop, afspreken met vriendinnen. Maar ook als ik bezig ben met iets, zit het toch in mijn achterhoofd. denk dt het hele lange 2 weken gaan worden. Vooral omdat wij zo positief zijn door de resultaten, dat maakt angstgevoel groter.



Fijn dat je niet veel kwaaltjes hebt. Ik snap dat het heel onwerkelijk voelt. je hebt er ook zo lang op gewacht.



@ chevrolet, jij mag binnenkort testen zie ik in de tabel staan. Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Angel88: De reden dat wij iui doen.. Het zaad van man is niet optimaal en mijn cyclus is ook niet optimaal qua lengte. Heb nu wel een nieuw record, voor het eerst een heel korte cyclus door de hormonen die ik heb gespoten. 26 dagen! Een lf van 12 dagen, dat kan geloof ik wel? Ik herken dat wel heel erg, van je man. Mijn man voelde ook spanning op dat 'ene moment' en hadden ook niet echt veel.. Er zat 2 ml in het spuitje wat werd ingebracht en met veel minder zwemmers als jouw man. Wat goed dat je 3 eicellen had! Bij ons ziekenhuis gaan ze maar tot 2 eicellen.. bij 3 of meer rijpe follikels gaan ze het afbreken...



Ahh.. Balen Rockabillies dat het is doorgebroken Niet leuk.... Wil je meteen doorgaan voor het ivf gesprek of even een break zoals je man wilde? Ik heb gisteravond en de avond ervoor mijn verdriet verdronken met mijn lievelingsdrankje Liefmans. En man had mn lievelingschoco gekocht. Tony's met caramel en zout Helpt natuurlijk niets maar na de iui had ik vrij gezond aan gedaan. Geen alcohol en ongezonde dingen... Weet ook niet of ik dat de komende maanden ga doen.. Gisteren had ik echt een ontzettende baaldag en eigenlijk begon het rotgevoel woensdagavond al toen ik voelde aan mijn lichaam dat het deze rond niet gelukt was. (toen ik bij een musical zat notabene..)

Vanaf vandaag probeer ik weer positief te zijn en vanavond gaat de eerste spuit er weer in.



Missfiddler: jij had nergens last van gedurende de wachtweken he? Daar dacht ik nog aan vandaag.. Ik voelde juist "van alles" en dan maakt je hoofd overuren....
Alle reacties Link kopieren
inbraak door trouwe meelezer: Sohappy! Van harte gefeliciteerd!!! Wat ongelooflijk en bijzonder. Ons vrouwenlichaam is zo onvoorspelbaar!! Nu verder duimen dat het goed blijft gaan!!
Alle reacties Link kopieren
@ MsFiddler en SoHappy GEFELICITEERD!! dat is ineens veel goed nieuws, werd tijd



Hier is poging 3 ook mislukt en ik ben afgelopen woensdag op gesprek geweest hoe nu verder. Ik kreeg te horen dat ik sowieso verder mag met IUI hoe het nu gaat, zelfs tot 9 keer. Wel gaf ze aan een onderzoek aan de eileiders te willen doen om dat uit te kunnen sluiten. Ik mocht kiezen uit een HSG of een kijkoperatie. Omdat ze dat kans heel klein schat dat er iets mis is daar heb ik eerst gekozen voor de HSG, ik vind een dagopname en operatie onder narcose wel heel heftig dus dat kan altijd nog maar ben vandaag wel al voor de HSG gegaan. Ik had al veel horror verhalen gelezen dus ging er al niet heel rustig heen maar het viel me ook niet mee, dacht dat ik inmiddels wel wat gewend was maar dit was niet fijn.. wel was het zo gebeurd en bleek alles goed doorgankelijk te zijn dus die kunnen we nu ook afvinken. nu volgende week weer verder voor ronde 4...
Alle reacties Link kopieren
Ook meteen klein vraagje, hebben jullie ook een HSG gehad? en mochten jullie diezelfde maand nog voor een IUI? Bij mij zeggen ze dat dat geen probleem is maar ik lees ook andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Flamingo: ik had twee weken voor mijn eerste iui een hsg. Kan gewoon begreep ik van mijn gyn. Maar overal gaat het weer anders... Ik vond het een heel pijnlijke ervaring en heb wel even wat napijn gehad.

Ze zeggen dat je na een hsg extra vruchtbaar bent:) ik hoop dat dat waar is!
Alle reacties Link kopieren
@ rockabilies en flamingo : balen dat deze ronde niet gelukt is.



@ angel : vanaf vandaag zit ik op het(lange) wachtbankje. Vanmiddag terugplaatsing gehad.
Alle reacties Link kopieren
@Angel, dat klinkt als een heel goede poging. Dat is in elk geval fijn, en ja nu inderdaad wachten. Fijn dat je lekker wat afleiding hebt, hopelijk gaat het een beetje snel. Hoe voel je je? Zal ik je NOD op 20 mei zetten?



@barbje, gezellig dat je meeschrijft (natuurlijk vervelend dat er een aanleiding is), als je ook in de tabel wilt, voel je welkom he. En mocht je hulp nodig hebben, geef maar een gil.



@sohappy, ik zal je straks even in de onderste tabel zetten, hopen op een nog verder aantrekkende werking!



@Flamingo, he wat balen dat je derde poging niet gelukt is. Maar de HSG positief, fijn, die kun je inderdaad weer afstrepen! Ik heb mijn HSG gehad al tijdens de eerste onderzoeken, maanden voordat we aan IUI begonnen. Destijds werd mij verteld door de arts dat we juist die ronde meer kans zouden hebben, omdat de 'doorgangen nu nog meer open' waren. Dus dat we er die avond gebruik van moesten maken... Nouja, dat heeft verder bij ons helaas niet geholpen, maar dat doet wel vermoeden dat het gewoon kan.



Ik zit hier te wachten tot mijn menstruatie begint, eergister laatste pil geslikt, dus ik hoop dat het dit weekend los komt. Dan kunnen we beginnen met stimuleren. Gelukkig genieten we hier volop van het prachtige weer, heerlijk!



Ik zal de rest van de tabel ook even nalopen, mochten er nog dingen aangepast moeten worden en het lukt je niet zelf, laat me weten!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is hier veel geschreven zeg, leuk!!



Sohappy wat een geweldig nieuws!! Onwijs gefeliciteerd ? Ervaar je veel onzekerheid deze eerste weken of lukt het om echt heel blij te zijn?



Luina; hopelijk voor jou snel de duivels!



Flamingo; kan niet meepraten over hsg. Maar heb op andere fora ook veel gelezen dat je daarna extra vruchtbaar bent. Hoop het voor je!



Barbje; lastig wat een teleurstelling... rustig aan doen!! Goed dat je jezelf verwent en wat lief dat je man voor je lievelingschocola heeft gezorgd.



Rockabillies; voor jou ook al slecht niews... succes met het verwerken en het maken van de juiste vervolg beslissing!



Angel wow wat een topscore! En nu lekker proberen te ontspannen!



Dazzle jij ook veel succes op het wachtbankje!



Zelf heb ik zo de iui. Ben heel benieuwd maar gelukkig niet gestrest of gespannen. Nu even nog snel een rondje hardlopen zodat ik er helemaal klaar voor ben! Laat jullie vast nog weten hoe het is gegaan! Fijne zonnige dag!
Alle reacties Link kopieren
Nou, zo hoopvol als ik vanochten was, zo verdrietig ben ik nu... Er waren helaas maar 500.000 zaadjes, eigenlijk te weinig dus voor IUI. Ze hebben het wel ingespoten maar de kans is gering. Volgende week een afspraak maken met de gyn om verdere stappen te bespreken. Bah ben er ondersteboven van!
Alle reacties Link kopieren
@wensel, succes he! Hoop op een mooi resultaat over 2 wkn!

Durf nog niet heel blij te zijn, ben voorzichtig. De andere 2 keren ging het ook binnen 2 wkn weer fout.

Maar probeer ook weer van het positieve uit te gaan!

'gevraagd' aan me buik om dit keer wel bij ons te blijven..



@flamingo, bijzonder dat je de hsg nu pas krijg. Wij hebben eerst alle standaard onderzoeken gehad voor we met iui begonnen. Blijkbaar werkt het overal anders. Vond het overigens geen pretje.. Maar ging er maar vanuit dat als ik wel zwanger zou zijn, en alles gaat goed, een bevalling ook geen pretje zou zijn.



@rockabillies, die komen zo binnen he. Dat vond ik ook altijd zo'n teleurstelling! Die komen zo hard aan. Dan heb je al even meer hoop, ook al weet je dat je eerst een positieve test moet hebben, doet het zo'n zeer als je toch al een beetje hoop heb en dan alsnog ongesteld worden.



@barbje, denk aan je! Wat doet dat zeer he als je het aan voelt komen en je toch hoop dat het niet doorbreekt.

Lief dat je man chocola voor je kocht.

Zou gewoon lekker blijven leven en alcohol met mate. Het zegt toch allemaal niks..

Heb ook aan accupunctuur gedaan sinds december, ben daar in februari toen 2e iui mislukt was, meegestopt. Zat er doorheen en het zei me allemaal niks meer.

Heb alleen de laatste mnd weinig alcohol gedronken maar ook dat is voor mij geen reden dat het nu wel weer gelukt is. Het is gewoon een kado van de natuur als het lukt.



Gister had ik wel echt zo'n ongesteldheidsgevoel, heel vreemd om dan smorgens een positieve test in handen te hebben. Ging even bij me ouders langs, die vroegen hoe het in het ziekenhuis was Ze zei dat ze ook wel kon zien dat ik er verdrietig van was.. Zag er gewoon heel moe uit maar dat was omdat ik al de hele week slecht geslapen had.. ( ze moesten eens weten..)

We hebben gezegd dat we 26 mei terug moeten komen, even een maandje rust en nadenken over de ivf. Best een zwaar traject en daar willen we ons niet gelijk in storten.

Waarheid is, ook al voelde het heel gek om te liegen, dat we gewoon hopen dat we dit keer wel een kloppend hartje horen en dat nieuws een keer kunnen brengen.

Mocht alles goed gaan, vertellen we het de buitenwereld sowieso pas rond de 12 wkn.

Vannacht gelukkig weer goed geslapen, de spanning is er vanaf.

Nu genieten van het mooie weer!
Sohappy, gefeliciteerd! Ik had al een klein beetje een vermoeden.. hopelijk blijft deze plakken inderdaad.
Gefeliciteerd @sohappy!!!!
Alle reacties Link kopieren
@sohappy van harte gefeliciteerd ! Wat een goed nieuws!!



@angel88 hier gaat het nog steeds goed.. zit vandaag op 11dagen na iui. Laatste keren werd ik ongesteld op dag 12. Dus duimen maar! Ik krijg clomid omdat ik van mezelf niet een hele goeie eisprong heb.. De eitjes groeien niet zo hard. Met clomid heeft het net dat extra zetje voor een goede eisprong. . Elke keer wel 2 eitjes. Voor jou weer de vervelende wachtweken nu... alles kan.. er hoeft er maar 1 goed te zwemmen! Ik duim voor je !



@wensel30 ik snap dat je er van ondersteboven bent :(. Maar wonderen bestaan.. nu de wachtweken... ik duim!



@flamingo1 nee het kan geen kwaad, idd kun je wat meer kansen hebben. Wat fijn dat het goed doorgankelijk is! Hoef je daar niet meer over na te denken. Ik heb een foam(schuim)echo gehad.. Ze zien hetzelfde maar minder pijnlijk. Maar volgens mij hebben ze dat nog niet overal.



@barbje83 welkom! En wat vervelend dat deze ronde niet gelukt is ! Elke keer maar weer opladen voor de volgende ronde!



Hier nog 3 dagen wachten. .
Alle reacties Link kopieren
@miesjee en Angel, hoe gaat het met jullie? Houden jullie het wachten nog vol? Ik duim voor jullie!



@Flamingo, bij jou ronde 4 al weer van start?



@sohappy, hoop dat jij je ook heel goed voelt en dat het langzaam een beetje binnenkomt

Ik snap je heel goed, dat je je ouders nog even niks hebt verteld. Ik zou het ook voor mezelf willen houden, nog even en dan straks na een echo met goed nieuws naar ze toe!



@Wensel, hoe was jouw weekend? Kon je het een beetje loslaten? Naar zeg, maar ja, je weet het niet, en het kan alsnog allemaal he. Wanneer heb je een gesprek met je gyn?



@Chevrolet... gister NOD, zie ik... al getest? Spannend!



Bij mij is het gister doorgebroken (wat in dit geval eens 'goed' nieuws betekende), vanochtend voor een echo geweest. Alles ligt er goed bij, mooi slijmvlies, geen cystes en een stuk of 14 follikels liggen er klaar, 7 links, 7 rechts. Kijken wie van die 'jongens' mee gaan doen deze week. Ik mag vanaf vanavond dus weer beginnen met Gonal-F spuiten. [correctie: ik werd net gebeld door de fertiliteitsverpleegkundige, dat ik toch pas morgen, dus op CD3 mag beginnen met Gonal-F.] Naast de decapeptyl die ik ook nog steeds spuit. Twee prikken per dag, ik kán dat, hoppa! *spreekt zichzelf moed in*

Verder nog steeds erg opgeblazen gevoel, voel me groot en dik, maar kan me niet zo heel veel schelen, is voor een goed doel en m'n lijf doet heel goed z'n best!

Hebben jullie dat ook? Dat je er af en toe even bij stil staat wat je lijf allemaal doet en doormaakt? Ik bedank m'n lijf soms gewoon even. En spreek het moed in, haha. Ojee, ben misschien toch een beetje van het padje af. Naja, ik voel me nog steeds best goed, en dat hoop ik zo lang mogelijk vast te houden. Hoop ook dat de Gonal-F niet een te groot effect op me heeft. We gaan het zien.
anoniem_50371 wijzigde dit bericht op 09-05-2016 16:36
Reden: werd gebeld door verpleegkundige om de startdatum te wijzigen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier is het vanmorgen doorgebroken :( even een baal dagje. Morgen voor een uitgangsecho komen. Dus weer met volle moed naar iui nr4!

Pff op deze momenten denk ik; zal het ooit gebeuren !



Spannede week voor je luina! Hoop voor je dat je je ook 'goed' blijft voelen.

Dat opgeblazen en dik gevoel heb ik ook.. maar heb ook in mm achter hoofd het is voor een goed doel!!
Ik helaas weer ongesteld geworden. Dus hier geen goed nieuws.



@luina. 14 klinkt als veelbelovend. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. 2 prikken is wel even vervelend. Moet je dan 1 in de ochtend en 1 in de avond? En alles in je buik? Ik vind het met 1 prik soms al lastig waar ik moet prikken. Laat staan dat je 2x moet. Heel veel succes!



@miesje, succes met wachten nog even. Hopelijk meer geluk dan hier.



@de rest. Succes op het wachtbankje of met de volgende ronde.

Wij gaan gelijk door voor poging 5. Heb het idee dat wij sowieso ivf moeten gaan doen dus dan kan ik die IUI maar zo snel mogelijk gehad hebben, dan kunnen we daarna verder.
Ach sh*t. Cross post. Dus ook bij jou geen geluk miesjee.
Alle reacties Link kopieren
He meiden, shit, wat ontzettend balen weer... Baaldagje is dan heel logisch... Sterkte!



@Chevrolet, dat gevoel had ik bij iui 5 ook heel sterk, dat dat dus niet werkte bij ons, dus kom maar door met die ivf... Hopelijk heb je ongelijk en wordt de volgende poging een mooie plakkerd!



De twee prikken moet ik allebei in de buik en allebei in de avond zetten. Ja, het wordt een mooie prikfeest hier, ben al bijna 2 weken die decapeptyl aan het prikken en heb hier en daar dus ook blauwe plekjes van als ik een haarvaatje ofzo raak, ik probeer het zo goed als het lukt te verspreiden. Gelukkig heb ik een goeie 'functionele greep' (lees:zwemband), zoals de verpleegkundige het grappend noemde, dus best wat plek
Alle reacties Link kopieren
He bah, geen leuke berichten! mijn bekruipt ook het gevoel dag we straks bij ronde 5 zijn en nog niet raak :(



@ wensel wat een domper. Hoe Gaat het met je? je weet maar nooit, wonderen bestaan.



@ miesjee en chevrolet wat balen! Alweer ronde 4 en 5! Hoop op meer geluk in de komende rondes!



@ Luina, 14 follikels! Klinkt goed! Fijn dat je menstruatie is doorgebroken en dat je nu ook meteen kunt beginnen!



@ dazzle, spannend wachtweken na ivf. Id het anders dan iui? ik had in ander topic gelezen dat je 7 bevruchtingen had. Wauw, dat is erg goed! laat j weten als het raak is? Kunnen we wat meer hoop krijgen, als iui niet werkt.



@ hier sinds vrijdag op wachtbankje. Ik denk als bij sommige ronde 3 of 4 niet taak is, waarom zou bij ons meteen ronde 1 raak zijn. Gezien de resultaten zijn wij positief, maar we houden rekening mee dat dat helemaal niks zegt. zit er ook erg tegenop, als

Het niet raak is meg 3 eicellen en 55 milj zwemmers.
Alle reacties Link kopieren
Angel, ik snap dat je de ervaringen van anderen meeneemt hoor, het lastige is dat je er echt gewoon niks over kan zeggen. Jullie hadden een hartstikke mooie score, je weet dat het geen garanties geeft, maar hoop houden werkte voor mij gewoon het beste. Neem het stap voor stap.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Ik zit zooo in dubio misschien echt overdreven maar ik weet niet zeker of ik deze ronde door moet zetten. Heb morgen de eerste echo deze rond en dnan denk ik vrijdag of dinsdag de iui. Maar ik heb toch meerdere malen gelezen dat er dames zijn die echt niet Wanger mochten raken de ronde na de HSG. Maar omdat er ook zoveel meiden direct na hun HSG zwanger zijn geraakt voelt het ook niet goed om deze ronde over te slaan.. Maar goed stel je raakt zwanger en er is iets mis met de baby of je krijg een bbz dan vergeef je jezelf het nooit! Misschien moet ik niet zoveel nadenken maar het voelt alsof er geen juiste keuze is.



Ik denk dat er bij mij niet eerder een hah is gedaan omdat ik nooit chlamidia heb gehad en door mn leeftijd en nooit buikpijn schatte ze de kans heel klein dta er iets niet goed zat. Zo zij de gyn het tenminste..



Foam echo heb ik nog niet van gehoord denk dat ze dat bij ons zhuis niet doen..



Succes ladies met de komende wachtdagen en behandelingen x
Alle reacties Link kopieren
@ flamingo, ik zou geen ronde overslaan hoor. Het zegt echt allemaal niks. De 1 is de ronde na de hsg wel zwanger, de ander niet. De 1 is gelijk weer zwanger na een miskraam, de ander niet..



Hier een ander dilemma. Morgenavond ga ik met 2 vriendinnen en me zus uiteten, we hebben een proeverij van allerlei kleine hapjes. Ongetwijfeld zit daar carpacchio bij wat ik altijd eet maar nu natuurlijk niet mag. Nou wil ik niet spastisch doen maar er wel om denken. Me zus weet vd positieve test, ze is zo blij! Ik temper haar nog een beetje, ben nog voorzichtig.

Heb met haar afgesproken dat we naast elkaar zitten en zij het grootste deel eet.

Hoe zouden jullie daar mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem wel door laten gaan. Ik heb ook een hsg gehad, en was de eerste keer iui direct zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven