Gezondheid alle pijlers

Allergie en verbrand

06-05-2016 15:19 22 berichten
Hoi! Ik ben zwanger, heb me gisteren ingesmeerd met factor 30 (niet heel goed gelukkig) en ben nu op die ingesmeerde plekken rood verbrand, en het jeukt. Kortom: een allergische reactie icm zon verbranding.



Ik heb er gister voor het slapen wat vaseline opgesmeerd om het vet te houden (weet niet of dat heel verstandig was, maar durft geen geparfumeerde dingen te smeren op mn rode huid en er moest wel iets op), vanochtend veel yoghurt laten intrekken. Nu sudocreme. Zo even lauw douchen. Uiteraard vandaag niet in de zon geweest.



Aftersun durf ik niet zo omdat daar ook parfum in zit.



Wat zouden jullie hiermee doen?!
Alle reacties Link kopieren
Ff naar je apotheek die kunnen een kalmerend (menthol) zalfje maken dat je in de koelkast bewaard.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geen vet spul smeren, je houdt de warmte dan onder je huid vast.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vooral niet allerlei verschillende dingen op gaan smeren.

Hooguit koelzalf tegen de jeuk, verder niets.

Gek trouwens dat die ingesmeerde plekken juist verbranden..
quote:pien6 schreef op 06 mei 2016 @ 15:41:

Vooral niet allerlei verschillende dingen op gaan smeren.

Hooguit koelzalf tegen de jeuk, verder niets.

Gek trouwens dat die ingesmeerde plekken juist verbranden..



Nee, die zijn juist extra kwetsbaar door de allergie.

Huid vraagt wel om iets, gisteravond dacht ik niet heel goed na met vaseline... Had toen ook nog niet door dat dit ook een allergische reactie was
Alle reacties Link kopieren
Oh, balen zeg!

Urtica zalf van weleda misschien?
Zou niet teveel zelf dingen gaan proberen, zou even de apotheek om advies vragen. Zou vervelend zijn als het daardoor erger wordt en er littekens achterblijven. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat schijfjes komkommer helpt tegen verbrande huid.

Extra vette creme krijg ik juist uitslag van.



Verder smeerde ik gisteren voor het eerst eucarin zonnebrandspul en daar lijkt ik nog geen uitslag van te hebben. Het is wel duur, maar ik kocht het met korting (nog steeds duur) Het is elk jaar weer eng om wat op te smeren, meestal smeer ik niets en ga zo min mogelijk in de zon. Helaas is dat gewoon niet altijd haalbaar.



Sterkte.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik zou een aloe vera plant kopen, een 'tak' ervan door de lengte open snijden en het vocht van de binnen kant op de plekken smeren en het verder met rust laten. Kun je niet de deur uit en heb je wel een komkommer dan kun je daar ook goed mee koelen en kalmeren trouwens.



Geen vette dingen smeren meer hoor, houd inderdaad juist de warmte vast...



drink ook maar lekker veel water
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Stop met van alles smeren en ga even naar de apotheek voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Even naar de apotheek. Ik heb het ook met veel soorten zonnebrandcrème en ik heb er geen last meer van sinds ik Biodermal gebruik. Ik smeerde trouwens ook weleens met zonneblaasjescrème van Kruidvat, die werkte ook wel goed en verkoelend.
Yoghurt.....
Apotheek geweest, middel meegekregen dat niet kan icm borstvoeding en zwangerschap (ondanks dat ik er 1000 keer om gevraagd en dubbel gecheckt heb, godzijdank las ik de bijsluiter nog nét op tijd zodat ik het kon uitspugen..).



Wat ik smeerde was trouwens oké. Vaseline misschien wat te vet, maar voor allergie wel fijn..



Daarbovenop ook eucerin proefje meegekregen, biodermal zei iemand ook, helaas reageer ik daar ook niet zo goed op..
quote:atjuuh schreef op 06 mei 2016 @ 16:32:

Yoghurt.....Zag er niet heel charmant uit, maar verkoelde heel aardig.
Alle reacties Link kopieren
Welk middel kreeg je dan van de apotheek? Soms is de bijsluiter heel strikt (ivm claims?), maar je kunt op lareb.nl opzoeken of het toch mag. Als daar ook staat dat het niet mag, zou ik de apotheek wel even bellen. Daar leren zij ook weer van.
quote:waarompaktieniet schreef op 06 mei 2016 @ 18:39:

Welk middel kreeg je dan van de apotheek? Soms is de bijsluiter heel strikt (ivm claims?), maar je kunt op lareb.nl opzoeken of het toch mag. Als daar ook staat dat het niet mag, zou ik de apotheek wel even bellen. Daar leren zij ook weer van.Er staat in ieder geval dat het in de moedermelk terecht komt, dan slik ik liever niks: het is niet absoluut noodzakelijk..
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent toch nog zwanger of begrijp ik dat verkeerd?
quote:waarompaktieniet schreef op 07 mei 2016 @ 11:54:

Maar je bent toch nog zwanger of begrijp ik dat verkeerd?Nog wel Maar dat is geen permanente staat he?
Alle reacties Link kopieren
quote:pocketsize schreef op 07 mei 2016 @ 12:10:

[...]



Nog wel Maar dat is geen permanente staat he?

Je had het toch nu nodig en niet na de bevalling?

Maar om welk middel ging het dan?

Misschien heb je hier nog iets aan voor de toekomst.
quote:pocketsize schreef op 07 mei 2016 @ 12:10:

[...]



Nog wel Maar dat is geen permanente staat he?Nee maar dit blijft ook niet eeuwig in de moedermelk zitten
quote:waarompaktieniet schreef op 07 mei 2016 @ 12:15:

[...]



Je had het toch nu nodig en niet na de bevalling?

Maar om welk middel ging het dan?

Misschien heb je hier nog iets aan voor de toekomst.



Het is wel een voorkeursmiddel. Gelukkig ook maar trouwens. Klopt dat ik het nu nodig heb hoor, maar ik kan elk moment bevallen ;)



Borstvoeding is ook geen permanente staat inderdaad, maat volgt in mijn ervaring meestal wel op een zwangerschap.
Dank voor de link trouwens, ik hoop m niet meer nodig te hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven