wat niemand je vertelt over zwanger zijn

13-02-2016 17:17 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij leuk hier de rare, onverwachte kanten van zwanger zijn met elkaar te delen. Zoiets als het topic "Bevallen, de taboes!", hopelijk met dezelfde hilarische inslag



Oeps
anoniem_6537ae3e04527 wijzigde dit bericht op 06-05-2016 18:21
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
quote:_Doortje_ schreef op 06 mei 2016 @ 17:27:

Het breken van de vliezen voel je wel. Ik voelde 'pang', alsof er een elastiekje flipte en toen stortte er 36 liter water naar beneden.Haha daar voelde ik dus helemaal niets van, maar ik verloor dan ook echt nauwelijks vruchtwater.
quote:_Doortje_ schreef op 06 mei 2016 @ 17:27:

Het breken van de vliezen voel je wel. Ik voelde 'pang', alsof er een elastiekje flipte en toen stortte er 36 liter water naar beneden.36 ?
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 06 mei 2016 @ 18:00:

[...]



Als ze echt in 1x knappen schijn je het, zoals jij al beschrijft, inderdaad wel te voelen. Ze hoeven echter niet ineens te knappen, er kan ook een scheur in komen en dan voel je niks en komt het vruchtwater ook veel gelijkmatiger. Ik heb bij mijn eerste totaal niks gemerkt van het breken van de vliezen; lag in het ziekenhuis te bevallen, was met intacte vliezen aangekomen en bij de tigste check hoe het met de ontsluiting stond zei de verloskundige 'nou, je vliezen zijn inmiddels gebroken'. Niks van gemerkt. Ik had iets meer spektakel verwacht ;) . Bij elke wee pieste ik sowieso al in mij broek dus dat er nu meer vocht kwam was me nog niet opgevallen.Oh wat grappig. Ik dacht echt dat alle vliezen zo breken. Zo begon de bevalling bij mij. Ik klapte ineens dubbel, steek in m'n buik, pang, heel veel water en meteen volop weeën.
Hallo?!
Bij mij zijn de vliezen nooit gebroken...altijd geprikt.
Alle reacties Link kopieren
Oldwood, ik heb net weken achter de rug waarin ik dagelijks meerdere keren het gevoel had dat er een spiraaltje naar binnen werd geschoven: iets met indaling dus. Brrr.



Goede nieuws: het wordt minder!
Alle reacties Link kopieren
Hier is de onderkant ook aardig opgezwollen. Net als mijn voeten, sinds gister. Iemand nog wonderbaarlijke tips of moet ik echt aan de steunkousen?
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 06 mei 2016 @ 14:10:

Echt een broedmachine ja, zo voel ik me ook.

Ben blij als hij er straks uit is, en mijn lijf weer even van mezelf is, zonder kwaaltjes, zonder de krampen en dat ik weer mijn bikinilijn kan zien ipv op de gok scheren.

En de tena onderbroeken laat ik ook nog even liggen, eerst maar eens normale onderbroeken kopen, zit nog steeds aan de strings Haha zo herkenbaar! Ik scheer ook op de gok ach ja het boeit me ook niet meer. En nog steeds aan de strings, knap. Ik heb al weken terug grotere onderbroeken moeten kopen, maar nog steeds wel de luxe lingerie met kant hoor. De oma onderbroeken komen wel na de bevalling ik heb dikke moeke billekes gekregen, maar ik noem ze gewoon J-Lo billen (Jennifer Lopez), dan is het iets positiefs
Alle reacties Link kopieren
quote:ippy schreef op 06 mei 2016 @ 19:55:

Hier is de onderkant ook aardig opgezwollen. Net als mijn voeten, sinds gister. Iemand nog wonderbaarlijke tips of moet ik echt aan de steunkousen?Veel met de voeten omhoog liggen, las ik ergens. Minder zout eten? Wel gewoon goed blijven drinken.
Voor het vocht vasthouden; veel water drinken, idd zout en ook suiker proberen te vermijden. Groenten als komkommer, bleekselderij, andijvie, wortels en tomaat helpt om het vocht af te voeren.

Maar ik heb er ook last van helaas, mijn trouwring zit steeds strakker, twijfel of ik m om kan houden tot einde zwangerschap.



Hier ook nog steeds aan de strings haha, kan en wil niet overstappen hoor! Maar zal straks toch wel wat nieuws moeten aanschaffen, de 'bikinibroekjes' van de hema zijn goed genoeg? Geen idee hoe ik ze anders moet noemen, draag al 20jaar strings haha
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 06 mei 2016 @ 17:27:

Het breken van de vliezen voel je wel. Ik voelde 'pang', alsof er een elastiekje flipte en toen stortte er 36 liter water naar beneden.



Ik werd 's nachts wakker omdat ik moest plassen. En terwijl ik wakker lag te worden bedacht ik dat ik al aan het plassen was, maar ik kon het niet ophouden. Toen wist ik al wel hoe laat het was.

Idd een stortvloed toen ik opstond.



Ik was ook erg bang dat ik te laat door zou hebben dat ik aan het bevallen was, maar was daardoor juist alert.



Hier ook aan de tena de kleine inlegkruisjes variant nog.



Ik wist niet tijdens mijn eerste bevalling dat het me zo weinig zou boeien wie er bij was en dat je alle schaamte voorbij bent. Dat kind moet er uit. Punt.



Over een paar weken nummer 2
Alle reacties Link kopieren
Dat je veel meer moet drinken als je zwanger bent.. Normaal had ik altijd bijna kleurloze urine, maar sinds ik zwanger ben is dat veranderd naar donker oranje. Ik probeer vaker en meer te drinken, maar is lastig. Gevolg: droge lippen en keel, schilferige droge huid



Heb het idee dat ik minstens 3 liter per dag moet drinken nu, terwijl ik eerst met 1,5 prima functioneerde. Vandaag maar een grote kan ranja maken en mee naar buiten, zekerzeker met dit weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 07 mei 2016 @ 08:16:

Dat je veel meer moet drinken als je zwanger bent.. Normaal had ik altijd bijna kleurloze urine, maar sinds ik zwanger ben is dat veranderd naar donker oranje. Ik probeer vaker en meer te drinken, maar is lastig. Gevolg: droge lippen en keel, schilferige droge huid



Heb het idee dat ik minstens 3 liter per dag moet drinken nu, terwijl ik eerst met 1,5 prima functioneerde. Vandaag maar een grote kan ranja maken en mee naar buiten, zekerzeker met dit weer!



Dit was mij ook opgevallen, maar verder niet over nagedacht totdat ik jou bericht las!

Mijn urine is ook veel donkerder en ruikt veel aterker en heb droge lippen.



Ook hier inderdaad maar wat meer gaan drinken...
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest wel heel veel drinken, twee-drie liter. Anders poepte ik stenen. Au.
Alle reacties Link kopieren
Urine veel donkerder.. check!



Ik draag sinds mijn zwangerschap juist strings, heb een hele nieuwe lading gekocht. Dit omdat ik een broekje totaal niet lekker vind zitten onder die zwangerschapsbroeken. Omdat je geen knoop meer hebt rolt alles zo op, afschuwelijk gevoel Maar het lekken is al aardig begonnen dus ben benieuwd hoelang ik strings vol kan houden..
Alle reacties Link kopieren
Oh ik drink toch echt behoorlijk wat op een dag, maar mijn urine blijft best donker eigenlijk!
quote:pavo07 schreef op 07 mei 2016 @ 09:28:

Oh ik drink toch echt behoorlijk wat op een dag, maar mijn urine blijft best donker eigenlijk!Hier ook. En ik drink ook genoeg. Ik plas ook minder voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Plaste ik maar minder. Ik heb straks alle openbare toiletten van Nederland van binnen gezien. Ik moet altijd, overal en de hele tijd
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Dat je ook juist last kunt hebben van dunnere vingers. Mijn ringen gleden met 20 weken gewoon zo zonder moeite van mijn vingers af. Geen idee of dat ze nu met 32 weken wel weer gewoon passen.



Ik drink vanwege mijn pds sowieso al best veel en met dit weer gaat er zonder moeite 2 tot 3 liter per dag in.



Ik draag nog steeds mijn gewone strings en hipsters. Deze zitten op heuphoogte, dus mijn buik zit er mooi boven. Scheren wordt downunder sinds een week of wat toch wat lastiger, aangezien ik nog maar de helft kan zien.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik moet vaaaaaak plassen maar dan komen er drie druppels en idd donker. Vorige keer had ik geplast maar ik zat nog even op de wc omdat ik me niet zo lekker voelde. Ineens bewoog de baby en toen voelde ik dat ik weer moest en kwam er ook weer een stroompje. Dat is toch raar? Sowieso vind ik mn lijf erg raar de laatste tijd haha.
Per aspera ad astra.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer begint dat vaak plassen? Ik ben nu bijna 20 weken maar ik plas nog net zo weinig als eerst. Ik ga maar 3x per dag ofzo naar de toilet. Al merk ik sochtens wel dat ik buikpijn heb omdat die blaas zo gevuld is
Alle reacties Link kopieren
quote:Juf91 schreef op 07 mei 2016 @ 12:31:

Ik moet vaaaaaak plassen maar dan komen er drie druppels en idd donker. Vorige keer had ik geplast maar ik zat nog even op de wc omdat ik me niet zo lekker voelde. Ineens bewoog de baby en toen voelde ik dat ik weer moest en kwam er ook weer een stroompje. Dat is toch raar? Sowieso vind ik mn lijf erg raar de laatste tijd haha.



Nee hoor dat is niet raar :-) op een gegeven moment kunnen we onze blaas niet meteen helemaal leeg plassen. Daarom wordt aangeraden om ook je bekken te kantelen op het toilet om zo te proberen toch zoveel mogelijk uit te plassen, omdat we nu extra gevoelig zijn voor blaasontsteking. Ik wacht vaak wel even als ik geplast heb en vaak komt er dan idd nog wat.

Wat ik ook een vreemd gevoel vind, is dat ik de ene keer het idee heb dat ik echt heel nodig moet en er maar een klein beetje komt en de andere keer dat ik eigenlijk niets bijzonders voel, dat ik toch veel moet plassen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 07 mei 2016 @ 12:38:

Wanneer begint dat vaak plassen? Ik ben nu bijna 20 weken maar ik plas nog net zo weinig als eerst. Ik ga maar 3x per dag ofzo naar de toilet. Al merk ik sochtens wel dat ik buikpijn heb omdat die blaas zo gevuld is Met 20 weken plaste ik ook niet veel. Het begon bij mij zo'n beetje met 30 weken en dat werd steeds meer, helemaal nu hij ingedaald is. Maar dat wisselt per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook af en toe 'last' gehad van dunne vingers. Mijn trouwring gleed zo af!



Vandaag dus helaas de andere kant: hartstikke dikke vingers en voeten. En volgens mij gaat mijn hoofd er ook deels in mee



Plassen valt nog mee, behalve snachts: elke nacht om 2 uur +/- 3 minuten moet ik plassen. Je kunt de klok er dus bijna op gelijk zetten. En ik ga echt niet elke avond op hetzelfde moment naar bed. Heel bijzonder.



Net bij de Hema grote onderbroeken gekocht, voor ná de bevalling. Voor nu zijn het nog gewoon mijn strings, maar bij hoe ik me straks voel hóren gewoon Hema onderbroeken, heb ik zo bedacht
Alle reacties Link kopieren
En dorst heb ik soms ook enorm. Dan giet ik er zo een heel glas water in alsof ik uitgedroogd ben. Waarna mijn maagzuur een rondedansje doet



De eerste 7 maanden ook last gehad van droge lippen, maar volgens mij kwam dat bij mij vooral door m'n verstopte neus. Nu gaat er snachts een dikke laag vaseline op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven