Wishbonebike of Bandits en angels

06-05-2016 17:00 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt bijna 2, maar loopt nog niet los. Hij doet het rustig aan Hij is ook kleinvan stuk.



Voor zijn verjaardag wil ik zo'n drie in een loopfiets geven. Die hij dus nu nog als drie wieler kan gebruiken en straks als twee wieler.



Ik twijfel tussen de wishbonebike en de Bandits en angels. De eerste vind ik er vrij groot en lomp uit zien. De tweede is een slagje kleiner. Ook de prijs verschilt nogal.



Maar het gaat mij er om welke het beste is! En fijnste in gebruik.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Koop een pucky!
quote:Siepie1974 schreef op 06 mei 2016 @ 17:03:

Koop een pucky!Wilde ik ook schrijven!
Kan niet oordelen over de andere merken, maar wishbone bike is ons heel goed bevallen. Was een cadeau voor zoon's eerste verjaardag. Toen hij twee / 2,5 was, gingen we de deur niet meer uit zonder de fiets. En nu gebruikt hij hem nog steeds veel (bijna 4). Verwacht dat we er nog een hele tijd plezier van gaan hebben.



De driewieler is iid aan de forse kant, maar daarmee ook erg stabiel (en kan dus lang gebruikt worden). Zoon ging op zijn op de driewieler altijd veel sneller dan andere kinderen; tot zijn grote lol. (Helm is trouwens ook veel gebruikt; en gelukkig want dat heeft ons veel drama bespaard.)
quote:Siepie1974 schreef op 06 mei 2016 @ 17:03:

Koop een pucky!



Da's wel echt een lelijk ding vergeleken met de Wishbonebike. Ken je de Wishbonebike wel? Het is eigenlijk totaal niet te vergelijken. Alsof iemand vraagt, 'goh, Mini of Audi A1?' en dat dan iemand zegt: 'Koop een Peugeot 205!'



TO, ik heb begrepen dat je met de WBB langer doet dan met de B&A, omdat die laatste een stuk kleiner is.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zeer enthousiast over de WBB. Nu als tweewieler in gebruik voor tweede kind. En hij is inderdaad en prijzig en breed als driewieler, maar wat mij betreft het geld waard en door zijn breedt zeer stabiel.

Wij hebben de versie van hout, maar ik zag laatst dat ze er ook in plastic zijn. Met die van hout is het wel sjouwen als kind onderweg niet meer wil fietsen, dus ik zou nu eerder voor plastic zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik zou ook zeggen: zoek een 'gewone' loopfiets'. Die wbb is naar verhouding zo belachelijk groot, ik zie ze wel s in het park en dat ziet er bijna belachelijk uit. Je kleine peuter op zo'n heel lang ding... en het is zwaar, en duur.

Een gewoon loopfietsje is lekker licht, voor je kind makkelijk te hanteren en kan ook zo mee in de auto als je ergens naartoe gaat (wandelen, dierentuin)

Ik zou echt niet zo'n groot houten, duur geval aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou ik willen vragen: wat denk jij dat de voordelen zijn tov een gewone loopfiets? Die zijn er naar mijn idee echt niet.
quote:clemance schreef op 06 mei 2016 @ 17:54:

[...]





Da's wel echt een lelijk ding vergeleken met de Wishbonebike. Ken je de Wishbonebike wel? Het is eigenlijk totaal niet te vergelijken. Alsof iemand vraagt, 'goh, Mini of Audi A1?' en dat dan iemand zegt: 'Koop een Peugeot 205!'



TO, ik heb begrepen dat je met de WBB langer doet dan met de B&A, omdat die laatste een stuk kleiner is.



TO vraagt niet om mooi, maar om fietsjes die goed en makkelijk in gebruik zijn. De pucky is vele malen makkelijk mee te nemen (in de Mini of Audi A1) dan die grote dingen.



De pucky is hier in al gebruik vanaf 2 tot nu (ruim 5) aan toe, dus hij gaat ook lang mee. Dat evenwicht houden met 2 wielen hebben ze hier ook snel door, dus een versie die omgebouwd kan worden naar 3 wielen was hier niet nodig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Eens eens eens eens eens, Sjors
Alle reacties Link kopieren
Als je nog een kleintje in de kinderwagen hebt, leg je een loopfietsje daar ook makkelijk overheen, als ze niet verder willen fietsen. Of hij is makkelijk mee te tillen. Nooit begrepen waarom mensen zo;n duur groot ding zouden kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 06 mei 2016 @ 17:54:

[...]





Da's wel echt een lelijk ding vergeleken met de Wishbonebike. Ken je de Wishbonebike wel? Het is eigenlijk totaal niet te vergelijken. Alsof iemand vraagt, 'goh, Mini of Audi A1?' en dat dan iemand zegt: 'Koop een Peugeot 205!'



TO, ik heb begrepen dat je met de WBB langer doet dan met de B&A, omdat die laatste een stuk kleiner is.Dat vind ik nou van de wishbone.....spuuglelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de wishbone ook zo ontzettend groot.



Als ik nu bijv gelijk met een loopfietsje begin met twee wielen dan denk ik niet dat hij daar al op kan, aangezien hij nog niet eens los loopt. Vandaar dat ik aan zo'n ombouwding dacht.



Daarom mijn twijfel tussen de wbb en de b en a, omdat je deze beide kan ombouwen....
Alle reacties Link kopieren
Als ze eenmaal de slag te pakken hebben, is een loopfiets met 2 wielen echt voldoende! Je moet alleen goed kijken of je het zadel voldoende kan verstellen
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe je hem gaat gebruiken. Is het voor in en om het huis, dan zou ik voor de wbb gaan. En dan de plastic variant zodat hij ook eens buiten kan blijven staan.



Wil je er bijv mee naar de stad/winkels of gewoon een flink eind lopen dan geen van beide. Je kind van 2 heeft gegarandeerd regelmatig geen zin meer in fietsen (net zoals ieder kind). Dan mag jij met dat ding sjouwen. Lijkt me bij beiden geen feest! Dan zou ik voor een puki of zo gaan!
Alle reacties Link kopieren
In en om het huis met de wbb??? Hoe woon je in vredesnaam? Haha!
Alle reacties Link kopieren
Ja, weet ik veel! Op de weg lijkt het ding me hoogst onhandig. Op de stoep kan er geen mens meer langs zo breed is hij. Er zal dus een andere plek moeten zijn waar TO hem wil gaan gebruiken....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem hier in de tuin overigens makkelijk kwijt kunnen hoor. Ruime tuin.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van jouw opties, zou ik voor een losse driewieler en loopfiets gaan. Mijn zoontje heeft ze gedurende een behoorlijke tijd naast elkaar gebruikt.

Een driewieler van winther vind ik wel een aanrader. Compact, oerdegelijk, stabiel en niet te zwaar. Ook voor de loopfiets zou ik gaan voor een lichte variant, veel makkelijk even voor een peuter om zelf mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ook nu wisselt hij zijn fiets nog geregeld om voor zijn spacescooter, gewone step en skelter om. Afwisseling is ook belangrijk.
quote:Lieke80 schreef op 06 mei 2016 @ 19:11:



Als ik nu bijv gelijk met een loopfietsje begin met twee wielen dan denk ik niet dat hij daar al op kan, aangezien hij nog niet eens los loopt. Vandaar dat ik aan zo'n ombouwding dacht.





Deze hebben ze bij mij gehad tussen 1 en 2 jaar. Goedkoop, niet kapot te krijgen, licht en neemt nouwelijks ruimte in. Dat zou misschien het proberen waard zijn om te kijken hoe je zoon het vindt?



Plastic loopfietsje
quote:Sjors007 schreef op 06 mei 2016 @ 18:46:

[...]





TO vraagt niet om mooi, maar om fietsjes die goed en makkelijk in gebruik zijn.



Nee. Dat is niet zo.



TO geeft letterlijk aan:





Voor zijn verjaardag wil ik zo'n drie in een loopfiets geven. [...] Ik twijfel tussen de wishbonebike en de Bandits en angels.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 06 mei 2016 @ 17:54:

[...]





Da's wel echt een lelijk ding vergeleken met de Wishbonebike. Ken je de Wishbonebike wel? Het is eigenlijk totaal niet te vergelijken. Alsof iemand vraagt, 'goh, Mini of Audi A1?' en dat dan iemand zegt: 'Koop een Peugeot 205!'



TO, ik heb begrepen dat je met de WBB langer doet dan met de B&A, omdat die laatste een stuk kleiner is.



Oneens, en aangezien ik ze allebei gehad heb...



Wishbone bike is een onding. Veel te groot en lomp en er een beetje fatsoenlijk op racen lukte mijn kind ook al niet. Buiten laten staan kan niet dus je hebt dat enorme ding altijd ergens te parkeren. En meenemen in de auto als er gewandeld gaat worden ergens: moet je een beste auto hebben...



Op de Puky scheurde ze zo weg. En fietsen zonder zijwieltjes kon ze dankzij dat ding voor ze 4 was.



Een 2 jarige kan gewoon op een Puky, ik zou, als je prijstechnisch toch wel wat uit wil geven, gewoon de kleinste kopen en dan over een jaar een maat groter. Doe je de kleine weg op MP, vang je zeker de helft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van Puky. Mijn kinderen hebben het kleinste model en het grotere model. Ze gaan er keihard op en ik gooi het fietsje zo in de achterbak van mijn auto of in de kinderwagen. De wishbone vind ik een log en onhandig ding (en lelijk) hoewel de nieuwe plastic versie me al een stuk handiger lijkt. Die kan ten minste buiten blijven staan.



Van Puky zijn er ook nog twee modellen met 4 wielen. Misschien is dat een goed loopfietsje om mee te beginnen.
quote:clemance schreef op 06 mei 2016 @ 19:50:

[...]





Nee. Dat is niet zo.



TO geeft letterlijk aan:





Voor zijn verjaardag wil ik zo'n drie in een loopfiets geven. [...] Ik twijfel tussen de wishbonebike en de Bandits en angels.Jij interpreteert de OP anders dan ik. Dat komt uiteraard met geschreven tekst wel vaker voor. Ik geef tips op basis van de OP en verdere reacties van TO waarvan ik denk dat ze iets mee kan. Het is aan TO om er wel of niet iets mee te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven