34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.



Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.



Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.



Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 06 mei 2016 @ 17:28:

Ik vind jouw man/vrouw beeld echt ronduit wereldvreemd Hans. Mijn man is een introverte man, als ik niet op hem was afgestapt was het nooit iets geworden. Ik ken géén stellen waarbij de man een versiermove deed richting de vrouw en dat dat het was. Gewoon géén.Hoezo niet? De vrouwen zeggen het nota bene zelf! Hoe kan mijn beeld van mannen en vrouwen dan vreemd zijn? Echt! Ik zuig dat niet uit mijn duim! Als het een verzinsel is, ga ik op zoek naar de waarheid. Als ik informatie heb van het internet, van fora, van dit forum!, dan zou ik niet weten waarom ik dát in de prullenbak moet gooien. Als diverse vrouwen zeggen dat een man op een vrouw moet afstappen, dan neem ik dat voor waar aan. Ik kan ook even links geven van topics op dit forum waarin dat gezegd wordt. En bovendien, als ik uitga, ervaar ik dat zelf ook. Vrouwen gaan echt niet naar mij toe. De bal ligt toch echt bij mij.



Maar Tonkje wil middels een topic een onderzoek doen, heb ik begrepen. Ik ben benieuwd naar haar resultaten.
World of Warcraft: Legion
Hans, ook ik ken geen stellen waarbij de man op de vrouw afstapte, hij een versiermove deed, en vervolgens leefden ze nog lang en gelukkig.



Het is op z'n minst een wisselwerking. Je ontmoet elkaar, het klikt, en als vanzelf zoek je elkaar op, waarbij soms de man, soms de vrouw het voortouw neemt.



Maar ja, zoals met alles, lukt dat niet om het ju uit te leggen. Want voor jou is alles zwart, of wit. Dat is logisch, jij kent geen nuance.



Maar accepteer dát dan. Ik alsjeblieft ga dan niet hier verkondigen of jij als autist weet wat de waarheid is. Je kunt er donder op zeggen dat je, ook al doe je onderzoek, ook daar de nuance, de uitzondering op de regel, de waarheid in het midden, het grijze gebied, niet kan zien.
Nee Hans, Tonkje zegt dat het een idee is om hier een topic over te openen. Dus voel je vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens wel bereid het beeld te veranderen, maar dan moeten er duidelijk bewijzen zijn dat mijn beeld onjuist is en wat dan het juiste beeld is. Het kost mij vrij veel moeite.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
@hans, ik zal het topic later vandaag openen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Datbis leuk Tonkje, ben benieuwd naar de uitkomsten!
Alle reacties Link kopieren
Vogelaarster, Natuurlijk is er sprake van wisselwerking. Er is niet direct een relatie nadat een man op een vrouw afstapt. Maar waarom is mijn informatie volstrekt waardeloos? Want dat laat je mij denken.



Ik heb het idee dat je niet alles leest, wat ik hier schrijf. Ik denk zelf niet zwart/wit. Ik heb zelf geschreven dat er uitzonderingen zijn.



quote:Hans, ook ik ken geen stellen waarbij de man op de vrouw afstapte, hij een versiermove deed, en vervolgens leefden ze nog lang en gelukkig.Dat heb ik nooit geschreven, niet bij mijn weten. Het gaat erom wie op wie afstapt. Wat er daarna gebeurt is een wisselwerking. Ik wil wel zeggen, dat ik de informatie die ik op het internet, op fora en hier lees, niet zomaar de prullenbak in kieper. Dat vind ik ook de bottebijlmethode.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 06 mei 2016 @ 17:47:

@hans, ik zal het topic later vandaag openen.Ik ben ook benieuwd. Ik zal daar dan ook vragen stellen. De mening die ik heb zal ik daar in de vraagstelling niet als premisse gebruiken. Alle antwoorden, ook die het tegendeel van mijn opvatting of mening, aantonen, neem ik serieus.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 06 mei 2016 @ 17:28:

Mijn man is een introverte man, als ik niet op hem was afgestapt was het nooit iets geworden. Ik ken géén stellen waarbij de man een versiermove deed richting de vrouw en dat dat het was. Gewoon géén.

Mis ik nu iets? Jij schrijft dat het zonder jouw move nooit iets was geworden. Dan komt het omgekeerde toch ook voor? Ik zal mijzelf buiten beschouwing laten.

Ter info; Een single coach schrijft in zijn boek dat de vrouw interesse toont in een man waarop deze al dan niet zijn move maakt. Uiteraard is de rest wisselwerking. Ik geloof niet echt in een vaste volgorde van stappen. Het hangt m.i. vooral af wie de schoen past.
quote:hans66 schreef op 06 mei 2016 @ 17:55:

Vogelaarster, Natuurlijk is er sprake van wisselwerking. Er is niet direct een relatie nadat een man op een vrouw afstapt. Maar waarom is mijn informatie volstrekt waardeloos? Want dat laat je mij denken.



Ik heb het idee dat je niet alles leest, wat ik hier schrijf. Ik denk zelf niet zwart/wit. Ik heb zelf geschreven dat er uitzonderingen zijn.





[...]



Dat heb ik nooit geschreven, niet bij mijn weten. Het gaat erom wie op wie afstapt. Wat er daarna gebeurt is een wisselwerking. Ik wil wel zeggen, dat ik de informatie die ik op het internet, op fora en hier lees, niet zomaar de prullenbak in kieper. Dat vind ik ook de bottebijlmethode.

Dat is precies wat ik zeg. In de meeste gevallen BEGINT het met een wisselwerking. Is er helemaal geen sprake van wie op wie afstapt.



Zoiets groeit. Óók het toenadering zoeken.



Toenadering 'out of de blue', is altijd kansloos. Dat zijn nu juist die mannen die we eerder hier omschreven hebben, die als 'eng' worden beschouwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 06 mei 2016 @ 18:11:

Mis ik nu iets? Jij schrijft dat het zonder jouw move nooit iets was geworden. Dan komt het omgekeerde toch ook voor? Ik zal mijzelf buiten beschouwing laten.Ik heb overigens nooit gezegd dat het nooit voorkomt dat een vrouw op een man afstapt. Waarom leest men daar overheen? Of men maakt dat ervan. Ik heb weliswaar niet beschreven wat er gebeurt nadat een man op een vrouw is afgestapt, of andersom. Vond ik in dit topic niet zo relevant. Uiteraard doet dat er wel toe. Maar men denkt dat wat ik niet beschrijf, ook niet gebeurt. Als er pril contact is, is het vaak afwachten of dat een beginnende relatie is, of dat er geen klik is en het dan bij die ene ontmoeting blijft.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Vogelaarster schreef op 06 mei 2016 @ 18:14:

Toenadering 'out of de blue', is altijd kansloos. Dat zijn nu juist die mannen die we eerder hier omschreven hebben, die als 'eng' worden beschouwd.Ik vind dat eveneens kansloos. Ik stap daarom niet zomaar op een vrouw af, of - zoals je wilt - ik doe ook niet zomaar een toenadering bij een knappe doch wildvreemde vrouw.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het topic loopt. Hopelijk komen er veel reacties!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de indruk dat er een misverstand is vanwege de situatie waarin die eerste stap wordt gezet. Het lijkt mij dat dit met uitgaan een heel ander verhaal is dan een contact dat ontstaat tijdens een feestje bij gezamenlijke vrienden. Daar heb je al met elkaar gesproken voordat er ook maar een stap is gezet richting relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 06 mei 2016 @ 18:49:

Ik krijg de indruk dat er een misverstand is vanwege de situatie waarin die eerste stap wordt gezet. Het lijkt mij dat dit met uitgaan een heel ander verhaal is dan een contact dat ontstaat tijdens een feestje bij gezamenlijke vrienden. Daar heb je al met elkaar gesproken voordat er ook maar een stap is gezet richting relatie.



Ik vermoed dat het laatste in de meeste gevallen zo is: je kent elkaar al een beetje en van echt versieren is dan ook minder sprake, lijkt me.



Hoewel, ik ken ook een stel waarbij zij hem echt heeft veroverd en heeft overgehaald. Ze waren collega's (groot bedrijf, verschillende afdelingen), zij zag hem heel erg zitten, hij was single, maar wilde op dat moment eigenlijk helemaal geen relatie of iets. Zij heeft er toen echt werk van gemaakt en nu zijn ze al jaren samen, met kinderen. Ze is nogal een doortastend type en weet wat ze wil.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 06 mei 2016 @ 18:49:

Ik krijg de indruk dat er een misverstand is vanwege de situatie waarin die eerste stap wordt gezet. Het lijkt mij dat dit met uitgaan een heel ander verhaal is dan een contact dat ontstaat tijdens een feestje bij gezamenlijke vrienden. Daar heb je al met elkaar gesproken voordat er ook maar een stap is gezet richting relatie.Ja, dat zou kunnen. Misschien heb ik slechts rekening gehouden met één setting, terwijl er meerdere settings zijn. Niet alleen tijdens het uitgaan, maar ook tijdens een feest, op een vereniging, op het werk, of (als de man en de vrouw feitelijk een jongen en een meisje is). Maar goed... ik ben benieuwd naar de reacties in het topic van Tonkje.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overigens de resultaten in het topic bijhouden, die ik voorlopig voor mijzelf houd en later misschien post.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Tonkje, jouw topic slaat in als een bom! Zojuist opgestart en nu al 3 pagina's!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 06 mei 2016 @ 19:39:

Wauw, Tonkje, jouw topic slaat in als een bom! Zojuist opgestart en nu al 3 pagina's!



Lekker veel reacties inderdaad!

Jammer dat niet iedereen erbij vertelt hoe het 1e contact verliep. Misschien had ik beter een andere topictitel kunnen gebruiken. Iets als 'versierde jij hem of hij jou?'
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Misschien kun je dat alsnog in dat topic vragen.



Vooralsnog zal ik proberen, dat alsnog te bepalen door de berichten zeer goed te lezen. Maar dan kan ik er nog naast zitten. Van sommige berichten heb ik het idee dat het vrijwel automatisch tegelijkertijd gaat, zonder dat er echt sprake is van wie het initiatief neemt. Morgen zal ik vrijwel niet op het forum zijn; ik ben voor het grootste gedeelte van die dag niet thuis. Overmorgen ga ik de boel proberen te turfen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:BoSchattefor schreef op 04 mei 2016 @ 11:10:

Hoiiii nogmaals proberen, me vorige reactie werd verwijdert. Maar ik heb wel goede adviezen voor je, vind ik zelf hihi.



Volgens mij is het al voorbij gekomen maar een goed gesprek met je "friendzone" vriendin kan waarschijnlijk nieuwe inzichten bieden. Zij kent je goed en weet waarom het uit uiteindelijk niet in een relatie uitgemond is. Een trouwens een kopje koffie drinken ergens is altijd leuk en misschien kom je daar nog iemand tegen. Dan heb je twee vliegen in één klap!



Wat ook leuk is om te doen: 30 days challenge. Een voorbeeld hiervan is om elke dag een berichtje te sturen op een van de datingsites. Of elke dag een kopje koffie drinken in een andere koffiebar. je kan de "challenge" zelf bepalen. Het is leuk om te doen, en je kan de uitdagingen ook spannender maken door dingen te doen die je nog niet eerder hebt gedaan.



Ook kun je best op stap gaan met je vrienden ook al hebben die kinderen. Het is toch ook mega leuk om daarmee naar bijvoorbeeld ballorig te gaan. Dan kunnen de kinder lekker spelen, jij lekker "chillen" met je vriend in de kantine. En een voordeel kinder mogen niet alleen gelaten worden daar... Dus er zitten zowieso moeders in de kantine!



Laat me even weten of je iets hebt aan deze tips of als je het helemaal niets vindt haha.



Groetjes Bo



30 dagen iets doen is op dit moment gewoonweg niet haalbaar. Afgelopen week ben ik meerdere keren pas om 10 uur 's avonds vrij geweest. Dat maakt het wel vrij lastig :p En volgens mij hebben we hier in de buurt geen koffiebars ( niet het soort waar ze daadwerkelijk koffie schenken tenminste ;) ), laat staan 30 verschillende ;)



Het is niet zo dat ik mijn vrienden helemaal niet zie. Sterker nog, met de meeste omstandigheden dat ik ze zie zijn de kinderen er al bij. En op de een of andere manier blijk ik ze dan te ontlasten, want de kinderen trekken naar mij toe. Ik kreeg wel eens de opmerking 'je zou een goede vader zijn' terwijl mijn ex naast me stond. Kon ik tenminste nog wel de grap maken 'sssst, ze kan je horen' ;)



Maar de gelegenheden zijn gewoon veel minder. Op de een of andere manier worden ze dan toch veel burgerlijker. Ik leef dan nog een beetje als student in feite. Tenminste, zo zag ik het altijd, maar zoals de situatie nu is ben ik haast alleen maar aan het werk, iets wat ik toch meer met burgerlijk associeer. Dus zelfs zonder kinderen ben ik daar ook niet immuun voor.



Ballorig zie ik toch niet echt zitten. Ook vraag ik me af wat de moeders die daar zitten vinden van een kinderloze man daar. De kans lijkt me aanwezig dat ze je toch meer met argusogen volgen.
Maar zo gaat het doorgaans toch ook gewoon? Je voelt al wel aan dat er iets in de lucht hangt en in mijn ervaring is die eerste stap dan niet een heel duidelijke eerste stap, maar gebeurt dat gewoon.



Ik heb nog nooit gehad dat ik er naast zat iig, als ik een man, of een vrouw, leuk vond en dacht dat dat wederzijds was dan was dat doorgaans ook zo. Ik snap ook het verschil niet omdat ik ook weleens iets met een vrouw gehad heb en dat ging niet anders dan bij de mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 06 mei 2016 @ 13:58:

Voor een vrouw die maagd is, kan het net zo'n issue zijn. En nee, niet alleen omdat zij kinderen wil. Ook om dezelfde reden als dat het voor mannen een issue is. (Bijna) ieder mens heeft seksuele lustgevoelens, dat zit ingebakken in de diersoort, die we als mens nog altijd zijn. Als jij die gevoelens nooit tot uitdrukking kan brengen, dan is dat een gemis, of je nu man of vrouw bent. Ik kan me ook voorstellen, dat door de nadruk die tegenwoordig op seks wordt gelegd in de media/reclame, de behoefte om dit zelf ook mee te maken nog groter is, dan voorheen. Het is niet alleen de behoefte aan seks, maar ook zo kan ik me voorstellen, pure nieuwsgierigheid. Allemaal hele menselijke gevoelens.



Ik vind het zo vreemd dat jullie het onderscheid tussen mannen en vrouwen zo benadrukken. Is dit ook niet een van de redenen dat jullie nog maagd/single zijn? Als je vrouwen ziet als een soort buitenaardse wezens, dan lijkt het me lastig om contact met ze te krijgen, want ja hoe benader je zo iemand dan, die zo totaal anders is dan jijzelf. Terwijl als je ziet dat vrouwen ook gewoon mensen zijn, met hun eigen problemen, gevoelens, gedachten, die misschien wel heel erg lijken op die van jou, dan is het ook makkelijker om oprecht geïnteresseerd te zijn en contact te leggen. Gewoon van mens tot mens.Ik weet niet of je het nu over mij hebt, maar maagd ben ik niet meer. Alleen single. Ik moet wel zeggen dat ik daar laat mee was, en dat het wel een issue is geweest. Het voelde voor mij alsof er iets aan mij mankeerde, en berichten die ik las op fora als deze hielpen ook niet echt. Veel vrouwen reageerden toch dat het voor hen wel een teken was dat er iets niet in orde was met de persoon. Daar schrok ik toch wel enigszins van.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 06 mei 2016 @ 18:27:

[...]



Ik vind dat eveneens kansloos. Ik stap daarom niet zomaar op een vrouw af, of - zoals je wilt - ik doe ook niet zomaar een toenadering bij een knappe doch wildvreemde vrouw.



Waarom vind je dat kansloos?

De enige redenen om dat kansloos te vinden is als je vind dat je niet genoeg kan bieden aan een vrouw die je aan zou spreken 'out of the blue'

Dat je niet haar dag nog beter kan maken door haar aan te spreken.

Dat je niet niets perse iets van haar hoeft, maar value kunt geven door haar aan te spreken ook al wil ze eventueel later geen contact met je



De reden waarom het over het algemeen gezien word als kansloos is simpelweg omdat 8 uit 10 mannen die zoals al doet

een creep is die enkel iets van haar wilt,

iemand die haar niet met respect aanspreekt

iemand die niet nadenkt over hoe zij zich zal voelen



dan is er nog 1 uit 10 mannen die een versiercursus heeft gedaan bij een dating coach die je enkel leert om 1 zinnetje naar 100 vrouwen te gaan spammen op een dag tot je succes hebt



En dan heb je nog die 1 uit 10 die gewoon out of the blue leuk iemand aan kan spreken, haar dag er beter door kan maken, voelt die hij iets te bieden heeft, maar niet perse iets van haar hoeft,



Ik ontmoet de leukste vrouwen random op straat, in de supermarkt of in de trein.



Stel dat jij een club eigenaar bent van een super grote club, je hebt alles goed voor elkaar, en je loopt even door de kroeg. Dan zou je toch heel simpel iedere vrouw aan kunnen spreken en vragen of ze het naar haar zin heeft? Ze weet niet meteen dat jij club eigenaar bent, maar ze reageren er goed op simpelweg omdat jij niets van ze hoeft verder. Je bied value door leuk praatje te beginnen.



Of stel je loopt op straat met een cheque van 1 miljoen in je zak die je wilt geven aan iemand. Dan zie je een bloedmooie vrouw zitten alleen op een bankje. Je hoeft verder helemaal niets van haar, je weet dat je haar dag beter kan maken door haar aan te spreken. Dan zou je het ook niet kansloos vinden.



Denk je dat vrouwen het kansloos vinden als George Clooney een vrouw out of the blue zou aanspreken? Ook al vallen ze absoluut niet op hem, toch zal elke vrouw het leuk vinden om zomaar door george clooney aangesproken te worden en even in gesprek te raken met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainKirk schreef op 06 mei 2016 @ 22:14:

[...]





30 dagen iets doen is op dit moment gewoonweg niet haalbaar. Afgelopen week ben ik meerdere keren pas om 10 uur 's avonds vrij geweest. Dat maakt het wel vrij lastig :p En volgens mij hebben we hier in de buurt geen koffiebars ( niet het soort waar ze daadwerkelijk koffie schenken tenminste ;) ), laat staan 30 verschillende ;)



Het is niet zo dat ik mijn vrienden helemaal niet zie. Sterker nog, met de meeste omstandigheden dat ik ze zie zijn de kinderen er al bij. En op de een of andere manier blijk ik ze dan te ontlasten, want de kinderen trekken naar mij toe. Ik kreeg wel eens de opmerking 'je zou een goede vader zijn' terwijl mijn ex naast me stond. Kon ik tenminste nog wel de grap maken 'sssst, ze kan je horen' ;)



Maar de gelegenheden zijn gewoon veel minder. Op de een of andere manier worden ze dan toch veel burgerlijker. Ik leef dan nog een beetje als student in feite. Tenminste, zo zag ik het altijd, maar zoals de situatie nu is ben ik haast alleen maar aan het werk, iets wat ik toch meer met burgerlijk associeer. Dus zelfs zonder kinderen ben ik daar ook niet immuun voor.



Ballorig zie ik toch niet echt zitten. Ook vraag ik me af wat de moeders die daar zitten vinden van een kinderloze man daar. De kans lijkt me aanwezig dat ze je toch meer met argusogen volgen.



Die 30 day challenge is echt een super goede!

Maak 30 dagen lang eens 1x per dag een leuke opmerking naar een onbekende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven