Prijzige nieuwe telefoon verzekeren of niet?

06-05-2016 20:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf deze week getrakteerd op een mooie nieuwe telefoon, de iPhone 6S plus. Best een dure telefoon (heel duur vind ik eigenlijk wel.....), maar ik ben er wel heel blij mee. Nu zit ik al de hele week te dubben of ik de telefoon wel of niet ga verzekeren (tegen val/stootschade, waterschade en diefstal). Zo ongeveer heel internet afgezocht naar verzekeringen en uiteindelijk bij een verzekering uitgekomen voor 100 euro per jaar, binnenshuis en buitenshuis verzekerd , ook als je de val/stootschade en de waterschade zelf veroorzaakt. Diefstal is alleen verzekerd als er sprake is van braakschade, maar dat is overal zo. Het kan goedkoper maar dan is de telefoon alleen buitenshuis verzekerd. Ik wil ook binnenshuis verzekerd zijn en wil niet liegen tegen de verzekering dat het buitenshuis gebeurd is (vind het ook wel een beetje vreemde constructie dat het alleen buitenshuis geldt), dus dan zou ik gaan voor de duurdere versie, maar het is best wel veel geld en je hebt ook nog 50 euro eigen risico. Maar ja, als er wel iets is (wat niet onder de garantie valt), is een reparatie ook duur. Dus vandaar mijn vraag, ik ben benieuwd of anderen een verzekering hebben.



ps. ik heb er wel een goed hoesje om ter bescherming.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken naar Apple care, maar dat vind ik ook nog wel prijzig, Het kost 149 euro voor 2 jaar, maar wel met een eigen risico van 99 euro en je mag er maximaal 2x gebruik van maken bij schade.



Mijn inboedelverzekering biedt geen binnenshuis dekking. Ik heb even gekeken naar de inboedelverzekering van de Aegon die dat wel heeft maar daar hangt dan ook wel een heel ander prijskaartje aan.



Ik heb inderdaad een hoesje die goed beschermt, een stevige bookcase waar de telefoon helemaal in zit.
quote:Eindeloos schreef op 06 mei 2016 @ 20:57:

[...]





Maar Sommar een vraagje, kreeg je hem geheel vergoed?

Ik heb jaren geleden zo iets bij de hand gehad, en kreeg toen de dagwaarde van het toestel, ( was niet meer te repareren).Ik kreeg ook de dagwaarde van het toestel. Het toestel was toen nog geen half jaar oud, dus kreeg nog wel een flink deel vergoed. Die van mij was ook niet meer te repareren
Ik werk nu zelf voor een verzekering voor mobiele telefoons met erg goede voorwaarden. Vind ik. Alleen is die nog niet in Nederland. :-) Zelf heb ik al vijf jaar een iPhone en dat ding flink vaak laten vallen, maar behalve wat krasjes is er niks mis mee. (Nouja, hij is tergend langzaam, maar dat is na vijf jaar misschien niet heel gek.) Veel verzekering vergoeden alleen een reparatie en dan ben je 'm een tijd kwijt. Niet heel praktisch. Dus ik zou heel goed de voorwaarden lezen om te zien wat je nu eigenlijk krijgt.
Ik ben gestopt met telefoons verzekeren. Ik had op een gegeven moment een stuk of 3 verzekeringen lopen en nog nooit is een telefoon van mij stukgegaan. Ja ooit eens een SE k800i gewassen, toen kocht ik een nieuwe.



En mocht er iets gebeuren met een dure telefoon koop ik wel een nieuwe.



Ik ga mijn 6s plus volgende maand dan ook niet verzekeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2016 @ 20:28:

Ik heb geen telefoonverzekering. Mocht hij vallen en stukgaan, dan zeg ik wel dat het op vakantie gebeurd is



Wat een verschrikkelijke k*tmentaliteit! Dat is gewoon de boel oplichten.



Ik zou 'm niet verzekeren. Ik zou wel alle buitenlandse en betaalnummers blokkeren, want dat vind ik riskanter. Het toestel zal maar gejat worden waarna ermee naar het buitenland of dure betaalnummers gebeld wordt. Dan ben je een berg geld kwijt.



Als je m laat vallen, is ie voor onderdelen nog het nodige waard als het scherm kapot is als ie recent is. Daarnaast: het kreng daalt rap in waarde. Welk bedrag verzeker je dan eigenlijk? En wat kost dat? Vind ik niet de moeite waard van het verzekeren. Shit happens, dan maar het risico van bijv. 200 euro voor een reparatie. Beter dan 200 euro aan verzekering die je achteraf niet hebt gebruikt.
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2016 @ 20:28:

Ik heb geen telefoonverzekering. Mocht hij vallen en stukgaan, dan zeg ik wel dat het op vakantie gebeurd is



Mooi is dat! Ik betaal dus mee voor jou, dit kan echt niet.

On topic: de stelregel is dat je nooit iets moet verzekeren wat je zelf kunt betalen.
quote:Neel-tje schreef op 06 mei 2016 @ 21:11:

Ik heb gekeken naar Apple care, maar dat vind ik ook nog wel prijzig, Het kost 149 euro voor 2 jaar, maar wel met een eigen risico van 99 euro en je mag er maximaal 2x gebruik van maken bij schade.



Mijn inboedelverzekering biedt geen binnenshuis dekking. Ik heb even gekeken naar de inboedelverzekering van de Aegon die dat wel heeft maar daar hangt dan ook wel een heel ander prijskaartje aan.



Ik heb inderdaad een hoesje die goed beschermt, een stevige bookcase waar de telefoon helemaal in zit.Wat raar, ik betaal 8 euro per maand. Het was destijds de goedkoopste die er was. Heb wel klein appartement, en met zijn tweeën.. Afgesloten via zo een vergelijkingssite..
quote:Lief__ schreef op 06 mei 2016 @ 23:15:

[...]



Wat raar, ik betaal 8 euro per maand. Het was destijds de goedkoopste die er was. Heb wel klein appartement, en met zijn tweeën.. Afgesloten via zo een vergelijkingssite..Hier betaal ik 11 euro per maand. Ik woon in een gemiddeld rijtjeshuis samen met vriend en zusje. Gewoon direct afgesloten bij aegon
quote:cesium24 schreef op 06 mei 2016 @ 23:09:

[...]





Mooi is dat! Ik betaal dus mee voor jou, dit kan echt niet.

On topic: de stelregel is dat je nooit iets moet verzekeren wat je zelf kunt betalen.Ik heb het nog nooit gedaan hoor, maar ik denk dat ik dit eerder zie als 'grijs' dan als keihard frauderen. Echt frauderen is wanneer je iets claimt wat helemaal niet stuk is. Maar goed, ik snap wel dat ik het niet meer kan goedpraten.
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2016 @ 23:21:

[...]



Ik heb het nog nooit gedaan hoor, maar ik denk dat ik dit eerder zie als 'grijs' dan als keihard frauderen. Echt frauderen is wanneer je iets claimt wat helemaal niet stuk is. Maar goed, ik snap wel dat ik het niet meer kan goedpraten.Hoezo grijs? Je wilt iets gedekt krijgen wat niet gedekt is. Daarom lieg je erover.. Ik mis het grijze gedeelte...
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2016 @ 23:21:

[...]



Ik heb het nog nooit gedaan hoor, maar ik denk dat ik dit eerder zie als 'grijs' dan als keihard frauderen. Echt frauderen is wanneer je iets claimt wat helemaal niet stuk is. Maar goed, ik snap wel dat ik het niet meer kan goedpraten.



Integriteit enzo.

Fraude = fraude.
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2016 @ 23:21:

[...]



Ik heb het nog nooit gedaan hoor, maar ik denk dat ik dit eerder zie als 'grijs' dan als keihard frauderen. Echt frauderen is wanneer je iets claimt wat helemaal niet stuk is. Maar goed, ik snap wel dat ik het niet meer kan goedpraten.Dit is echt niet grijs en ik kan je ook verzekeren dat dit echt niet zo gezien wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets wil kunnen claimen moet er dus een verzekering komen, anders valt er niets te claimen. Zo simpel is het voor mij. Ik ga er niet om liegen om iets vergoed te krijgen, dat voelt niet goed.



Aegon gaat voor de premie uit van het inkomen van de kostwinnaar. Er zijn 2 keuzes: basis en all in. Ik weet niet of je bij de basis verzekering ook al verzekerd bent voor schade door eigen schuld maar die premie is voor ons 2,5 x zo duur als onze huidige verzekering, de all in verzekering is 4 x zo duur. Dat vind ik nogal wat. Ik heb dus in al die jaren dat ik een verzekering heb nog nooit schade gehad. Kan me ook niets noemenswaardigs herrineren wat ik had kunnen claimen als ik wel verzekerd zou zijn geweest voor schade door eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
Ik verzeker alleen dingen die ik zelf niet zou kunnen opbrengen. Dat is voor mij het hele idee van een verzekering. Daarom heb ik mijn telefoon niet verzekerd. Als hij kapot gaat koop ik een nieuwe. Als ik goed bij kas zit dezelfde als ik nu heb en anders maar een wat goedkopere.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard bekijk je dit alles vanuit de financiële kant van de zaak, maar je moet ook kijken naar de rust die het jou eventueel zal geven. Dat is je misschien ook wel wat waard.

Ik heb zelf een verzekering op mijn best wel dure fiets. Dat kost natuurlijk ook wel wat, maar daarvoor in de plaats kan ik hem met een gerust hart overal neerzetten. Ik zou het nog steeds vervelend vinden als hij gestolen wordt i.v.m. alle rompslomp etc., maar de financiële kant is dan in ieder geval gedekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Neel-tje schreef op 07 mei 2016 @ 06:52:

Als ik iets wil kunnen claimen moet er dus een verzekering komen, anders valt er niets te claimen. Zo simpel is het voor mij. Ik ga er niet om liegen om iets vergoed te krijgen, dat voelt niet goed.



Aegon gaat voor de premie uit van het inkomen van de kostwinnaar. Er zijn 2 keuzes: basis en all in. Ik weet niet of je bij de basis verzekering ook al verzekerd bent voor schade door eigen schuld maar die premie is voor ons 2,5 x zo duur als onze huidige verzekering, de all in verzekering is 4 x zo duur. Dat vind ik nogal wat. Ik heb dus in al die jaren dat ik een verzekering heb nog nooit schade gehad. Kan me ook niets noemenswaardigs herrineren wat ik had kunnen claimen als ik wel verzekerd zou zijn geweest voor schade door eigen schuld.Klinkt als een dure verzekering met niet heel goede vooewaarden. Tijd om over te stappen. Mijn inboedelverzekering heeft buiten huis dekking en vergoed ook als het mijn eigen schuld is en kost weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verzekering bij Aegon hoor, maar die verzekering werd genoemd als een waarbij ook een dekking is voor als iets je eigen schuld is. Mijn inboedelverzekering dekt dat niet, ook geen buitenshuis dekking maar dus wel veel goedkoper. Het gaat mij er dan ook vooral om dat bij brand en diefstal de boel verzekerd is.



Ben wel benieuwd waar jij dan verzekerd bent Kaaaatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven