Lijf & Lijn alle pijlers

Vacushaper/ Vacustep

26-10-2008 20:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Graag zou ik van jullie willen weten wie er ervaring heeft met het gebruik van de Vacushaper/ vacustep? Zijn jullie hier positief over en hoe is het jullie bevallen?

Denk er zelf over na dit te gaan doen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.



Groetjes, Ieniemienie
In het dorp waar ik woon kun je het doen, dan krijg je 20 ''lessen'' voor 100 euro. Normaal gesproken kosten ze 10 euro per les. Ik wilde het ook gaan doen want het beloofde zoveel moois: geen kilo's eraf maar alleen centimeters, strakker lijf, minder cellulitus etc etc. Maar even googlen en dan kom je terug van een koude kermis, je verlies indaad centimeters maar vooral vocht. Wat je staat te steppen in een soort van zweet cabine, iedereen bij mij in de sportschool die komt er helemaal nat uit. En het resultaat....tja......ik denk dat je beter kunt investeren in een goed sportschema. Op internet stond ergens dat als je veel drinkt na het vacusteppen dat het dan weinig effect heeft op je omvang (omdat je vochtpeil dan dus weer aangevuld wordt).
Alle reacties Link kopieren
Niet doen!! Ik heb het 2 jaar geleden gedaan heeft me 200 euri gekost! ik woog toen 85kg en ben toen 1,2 kg afgevallen dus niets... Ik ben later elke dag een half uur op de crosstrainer gegaan en elke dag een grote fles spa marie-henriette gedronken op het werk, ben veel afgevallen daardoor! Ik weeg nu 67kg!!! Ik heb zo een hele goedkope crosstrainer en doe het thuis voor de tv.
Werkt prima. Ik heb 20 x een half uur "gefietst" op de vacurelax.

Ongeveer 5 kilo kwijt en veel centimeters. Nauwelijks last van transpiratie. Je moet je hartslag laag houden dus je transpireert helemaal niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om het bewegen. dat is hetgeen wat werkt, of je het nu in een vacuum doet, of in een hoogtekamer of op de powerplate dat maakt alleen uit voor je portemonnee
Alle reacties Link kopieren
plaatselijk afvallen bestaat niet, je kan hooguit wat opgehoogd vocht dumpen, maar dat zit er de volgende dag weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Het helpt niet op de lange duur, ik heb dit een tijdje gedaan toen ik half in de prak zat door en ongeluk, je zag wel wat effect, maar dat was vocht, je moet ook enorm piessen na zo een sessie , je valt er niks van af, behalve dan je saldo.

en het stomme is dat ik het ook wel wist, maar toch gaan he,
Nogmaals, hier wel goede ervaringen: 5 kilo lichter (en nu nog steeds, 8 maanden later) en veel centimeters (weet niet meer precies het aantal) Er werd altijd gewogen en gemeten vóór een sessie. Ook mijn vetpercentage daalde. M'n eetgewoonten had ik niet veranderd, waren al goed en ik ben net zoveel blijven bewegen als voor de Vacurelax. De prijs vond ik niet te hoog (maar dat is natuurlijk voor iedereen anders).
Alle reacties Link kopieren
Je zegt nu dat die vacustep het afvallen heeft gerealiseerd, maar uit onderzoek is gebleken dat dat ding niet werkt. Waarschijnlijk komt bij jou het effect van de beweging (die je dus ook op een gewone step had kunnen doen) en wellicht een dieet wat je gevolgd hebt
Wil hier helemaal niet over in discussie gaan. Ik heb er helemaal geen belang bij dat veel mensen de Vacustep bezoeken. Maar ik vind het wel vervelend als mijn post gewoon niet gelezen wordt.



Ik zeg toch duidelijk dat ik mijn eetgewoonten níet veranderd had. Dat ik een goed en gezond eetpatroon had en heb?

Én dat ik voor de sessies op de Vacustep én na de sessies evenveel ben blijven bewegen. Ik deed en doe aan Powerwalking/joggen. 5 x per week een uurtje. Tijdens mijn "Vacustepperiode" "sportte"ik alleen op deze Vacustep. Dit was gedurende 4 weken 5 x per week een half uur. Terwijl ik stepte las ik een tijdschrift. Mij werd juist geadviseerd om tijdens en na veel water te drinken. Doe ik trouwens altijd na het sporten.



De tot nu toe (8 maanden later) blijvende resultaten heb ik al vermeld.



Er wordt gevraagd om ervaringen. Die heb ik gegeven.

Ik was overigens één van de velen met zeer positieve ervaringen bij de "sportschool"waar ik stepte. Als dat niet zo was waren ze denk ik ook al lang failliet.



Verder voel ik me niet geroepen de vacustep te verdedigen wél de aanname dat ik wellicht een dieet gevolgd zou hebben of opeens ben begonnen met extra bewegen...........



Bovendien ben ik ervan overtuigd dat juist het volgen van een dieet helemaal niet werkt! Maar goed dat is een andere discussie........
schat, je verliest vocht, geen vet hiermee.
quote:kaatje_85 schreef op 10 november 2008 @ 08:35:

schat, je verliest vocht, geen vet hiermee.



Toch nog één keertje, zie mijn vorige posts: ook het vetpercentage werd gemeten vóór een sessie, en dit werd beduidend lager.



Bovendien 5 kilo alleen vocht kwijt (blijvend!) ?? Kan dat?

Verder geen probleem hoor niemand hoeft van mij naar de Vacustep
Alle reacties Link kopieren
Een keer vacustep uitgeprobeerd ondanks waarschuwing van Saartje. In een woord een vreselijk apparaat. Geestdodend. Je wordt met een rokje aan vastgeklikt in het apparaat en dan moet je steppen.

Dat meten met lint is overigens heel subjectief. Je vetpercentage kan echt niet gedaald zijn na een halfuurtje in het apparaat. Heeft er een bio-chemische meting plaatsgevonden?
Wie zegt dat er met een lint gemeten is? En mijn vetpercentage was pas aanzienlijk gedaald na 10 en nog meer na 20 sessies uiteraard. Saartje ken ik niet. Ik heb alleen maar mijn (zeer positieve) ervaringen verteld.

5 Kilo lijkt me niet subjectief trouwens...



Geestdodend steppen voor een half uurtje, ach er zijn vervelendere dingen....

Vond het wel lekker een half uurtje even helemaal niets. Maar ook dat is persoonlijk.



Maar het zijn gewoon mijn ervaringen die ik weergeef. Geen resultaten van diepgaande onderzoeken. Heb geen belang bij het grote succes van de Vacustep. Reageerde alleen op de vraag van TO.........
Alle reacties Link kopieren
Vikki, ik geef ook enkel mijn persoonlijke ervaring weer en die is niet positief. Jij hebt wel een goede ervaring.

Er hangt een prijskaartje aan het bewegen in zo'n apparaat en mijn nuchter verstand zegt dan "ga lekker wandelen in de buitenlucht". Het is het geld niet waard.

Bij mij stond de "coach" paraat met een meetlint.
quote:titana schreef op 14 november 2008 @ 08:38:

Vikki, ik geef ook enkel mijn persoonlijke ervaring weer en die is niet positief. Jij hebt wel een goede ervaring.

Er hangt een prijskaartje aan het bewegen in zo'n apparaat en mijn nuchter verstand zegt dan "ga lekker wandelen in de buitenlucht". Het is het geld niet waard.

Bij mij stond de "coach" paraat met een meetlint.



Ik dacht dat de vraag: "heeft er een biochemische meting plaatsgevonden?" voor mij bedoeld was.

Vandaar mijn reactie.....anders had ik niet weer gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Vikki, verwarrend mijn vraag op het eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven