Ik wil open relatie, vriend niet

09-05-2016 17:38 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
Alle reacties Link kopieren
quote:Phoebal schreef op 10 mei 2016 @ 16:16:

[...]

Omdat verliefd zijn een heerlijk gevoel is maar geen substituut is voor houden van? De band en de liefde die ik voor mijn man voel, kan ik niet vergelijken met de vlinders die ik voor een sv heb gevoeld. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten he. Als je elkaar het kunt gunnen, kun je ook gewoon allebei hebben.Ik zal dan wel gruwelijk preuts of ouderwets zijn, maar ik kan me hier dus echt niks bij voorstellen. Maar prima hoor, als anderen dat wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Zo dacht ik er 15 jaar geleden ook over

Totdat ik het meemaakte en ontdekte dat het ene gevoel helemaal niets zei over het andere gevoel. En dat thuis de basis blijft, mijn thuis, mijn liefde, mijn zielsmaatje. Ik moest het eerst ervaren en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Maar ik snap ook dat een heleboel mensen daar totaal niet aan moeten denken. Gelukkig is iedereen daar vrij in
Alle reacties Link kopieren
En een soort compromis?

Samen dingen ontdekken?

Een club bezoeken? Een trio of kwartet.

Een leuk koppel erbij?

Wellicht dat de drempel dan wat lager is en de volgende stap ook eerder genomen.



*als dit al geopperd werd; sorry, heb niet alles gelezen...
de wereld wacht om ontdekt te worden
In april had je ook dezelfde vraag, maar toen was het nog alleen verlangen nar seks met anderen, en niet, ik wil de relatie nu veranderen in open relatie.



Je geeft ook aan dat de enige andere optie dan is, uitmaken met je vriend.



Wanneer ga je hier over denken, want na een maand ben je al van lust naar open relatie, volgende stap is dus, of uitmaken, of seks met een andere man.

Heb je al bedacht hoe het dan zal zijn, als je het uitmaakt? Waar ga je wonen bijvoorbeeld?
quote:Phoebal schreef op 10 mei 2016 @ 17:21:

Zo dacht ik er 15 jaar geleden ook over

Totdat ik het meemaakte en ontdekte dat het ene gevoel helemaal niets zei over het andere gevoel. En dat thuis de basis blijft, mijn thuis, mijn liefde, mijn zielsmaatje. Ik moest het eerst ervaren en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Maar ik snap ook dat een heleboel mensen daar totaal niet aan moeten denken. Gelukkig is iedereen daar vrij in Voor mijn vrouw was een open relatie jarenlang geen optie, maar we hadden er wel regelmatig goede gesprekken over. Tot haar nieuwsgierigheid het van haar principes won en ze het experiment aandurfde. Het ervaren van het verschil tussen lust en liefde was daarbij cruciaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:photonic schreef op 11 mei 2016 @ 10:05:

[...]





Voor mijn vrouw was een open relatie jarenlang geen optie, maar we hadden er wel regelmatig goede gesprekken over. Tot haar nieuwsgierigheid het van haar principes won en ze het experiment aandurfde. Het ervaren van het verschil tussen lust en liefde was daarbij cruciaal.Dat snap ik. Zo heb ik het ook jaren lang gedaan. Strikte scheiding tussen lust en liefde. En dat kostte me niet eens heel veel moeite. Totdat ik wel verliefd werd. En merkte dat dat vrij weinig betekende voor de liefde voor mijn man. Ik hoef ook niks met die verliefdheid, het mag er gewoon zijn. En sinds ik dat weet, ben ik ook niet bang meer voor wat extra gevoelens. Want de leukste heb ik toch al thuis
Wij hebben een open relatie gehad, een jaar of 10 geleden. Vriend wilde niet meer. Dus is dat gestopt. Mij zou het wel wat lijken om het over een paar jaar weer te proberen, maar vriend ziet het niet zitten. Dus gebeurt het niet.



Voor mij was het duidelijk: open relatie was leuk en voegde wat toe, maar ik had veel liever een gesloten relatie met mijn vriend dan een open relatie met een ander. Dus koos ik voor vriend.



Aan jou om te beslissen hoe belangrijk je het vindt.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was het duidelijk: open relatie was leuk en voegde wat toe, maar ik had veel liever een gesloten relatie met mijn vriend dan een open relatie met een ander. Dus koos ik voor vriend.



Aan jou om te beslissen hoe belangrijk je het vindt.[/quote]



Wijze woorden. Hoe belangrijk is je vriend? Wat is jullie relatie je waard?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:llamaduck schreef op 09 mei 2016 @ 17:44:

Zijn de dingen die je met andere mannen zou willen uitproberen, niet mogelijk binnen je eigen relatie? Is dat misschien iets waar je aan kan werken?Volgens mij is DIT de hamvraag. Zou best zo eens kunnen zijn door dat je hier open over te praat met je vent je jouwfantasieën binnen je relatie kunt vervullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:TopicOpener schreef op 26 mei 2016 @ 12:49:

[...]



Volgens mij is DIT de hamvraag. Zou best zo eens kunnen zijn door dat je hier open over te praat met je vent je jouwfantasieën binnen je relatie kunt vervullen.

Ik denk niet dat dat de hamvraag is, hoeveel kunsten je partner ook uithaalt, hij zal nooit de rol van een compleet nieuw iemand/lijf kunnen vervullen.

En daar zou het mij nu juist om gaan.
...
Alle reacties Link kopieren
Precies, het is de spanning.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Dat is de reden voor het succes van Tinder, mw. Ashley of hoe ook die vreemganger sites ook allemaal maar mogen heten.
Zonder Viva wisten we minder
En het flirten en zo, dat vervult al heel wat voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Flirten is altijd leuk!



Ik zou het heel moeilijk vinden om terug te gaan naar een monogame relatie, ik ben heel gelukkig zoals we het hier samen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven