Ontvang geen mail meer op mobiel

12-05-2016 18:48 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader ontvangt sinds 1 april geen mail meer via zijn live account op zijn mobiel. Als hij inlogt via zijn computer komt het gewoon binnen, maar ook daarna is het nog niet te zien via zijn telefoon. Het laatste mailtje is van 31 maart, terwijl hij daarna toch nog behoorlijk wat binnengekregen heeft. Waar kan dit aan liggen? Via internet kan ik de juiste oplossing niet vinden. Wie weet dat iemand hier er ervaring mee heeft? Hij heeft een Samsung Note 3 en geen bijzondere updates gehad. De Outlook-app zelf is ook up to date en werkte altijd. Tot 1 april, dus.
Alle reacties Link kopieren
App er eens af gooien en opnieuw installeren?
Wachtwoord veranderd? Bij Apple is 't zo dat als je hem eraf gooit, hij het weer doet daarna.
Ik had dit ook en heb toen de app eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Daarna was het probleem verholpen.
Alle reacties Link kopieren
@ dolfje:



In de playstore staat 'Uitschakelen'. Dan krijg ik een melding 'Deze app is een apparaatbeheerder en moet worden uitgeschakeld voordat je de installatie ongedaan maakt.' Vervolgens druk ik op OK (enige optie) en dan moet dat dus ergens handmatig gebeuren. Ik ben hard op zoek, want ik heb geen idee waar ik dat nu weer nu. Via Applicatiebeheer, waar alle apps staan, kan ik niets. Als ik daar op de Outlook app klik zie ik wel een knoppie met 'Verwijderen', maar die is grijs en kan dus niet aangeklikt worden. Pfft, wat een gedoe zeg, met zo'n simpele app.
Soms werkt het weer als je het e-mailaccount verwijdert en opnieuw instelt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat lijkt mij dan ook een goede optie
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij nog voldoende geheugen op zijn telefoon?
Alle reacties Link kopieren
hoe zijn is het account ingesteld? Er is bijv pop en imap- verschil.

uitleg



Ik vermoed dat je vader het account als pop heeft ingesteld op zijn telefoon. Leest hij zijn mail op de pc dan ziet hij geen nieuwe mail op zijn tekefoon.



Geen idee of een Live-account als imap kan worden ingesteld maar dat zou wellicht de oolossing zijn
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Als het geheugen van mijn tablet (samsung galaxy tab S 10.5 inch) vol is komt er ook geen mail binnen. Maar dan geeft ie daar ook een melding van als je mail probeert op te halen. Ik kan dan de cache leegmaken via het geheugen en dan rolt het wel weer binnen. Maar op mijn samsung telefoon kan ik de cache niet leegmaken, daar heb ik inmiddels de mail afgehaald. (mailadres verwijderd) Het is ingesteld als pop (is automatisch gebeurt) en mijn PC is ingesteld als IMAP en alle mail komt op beide binnen. Alleen als ik een mail al eerder verwijder van de tablet komt hij op de PC niet mer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat Live Mail per kort geleden niet meer werkt met bijv. Hotmail-adressen enzo, omdat MicroSoft dingen heeft aangepast ten behoeve van Outlook.



Misschien moet je dus een andere mail-app installeren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven