Iemand zin om mee te zoeken (laptop)?

10-05-2016 22:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Omdat ik nu al een tijdje met een kapotte laptop zit, is het hoog tijd voor een nieuwe. Maar omdat ik zoeken zo moeilijk vind, hoop ik dat er wat enthousiastelingen zijn die mee willen zoeken?

Ik had een laptop van 2 jaar oud van tegen de 800 euro. Ik krijg van mijn verzekering 350 terug en daar wil ik op bijleggen tot een bedrag van (liefst) 500 euro. Maximaal wil ik op 600 uitkomen. Dat is een stukje lager dan ik eerst had. Toch hoop ik dat ik voor dat bedrag mooi uitkom.



Belangrijk:

# stevigheid. Daar is mijn oude op kapot gegaan. Bovendien werkt het niet lekker als het een rammelbak is met een golvend toetsenbord.

# Redelijke snelheid. Ik had een i5 en geen ssd. Wat is wijsheid? Wel/geen ssd. Is een i3 met ssd net zo snel als een i5? Een Hd hoeft niet meer dan 5g te hebben. Minimaal 4 ram.

# Beeldscherm waar ik ook in lichte ruimtes mee kan werken. Dus sterk reflecteren vind ik niet fijn.



Onbelangrijk vind ik de hoeveelheid pixels of een grafische kaart. Ik speel nooit spellen. Ik surf veel (meerdere paginas tegelijk open), wil makkelijk en snel door fotos scrollen en kleine filmpjes van mijn telefoon kunnen bewerken met eenvoudige software. Ook moet ik voor mijn werk een website bijhouden en fotos kunnen uploaden. Volgens mij gebruik ik een laptop dus matig intensief. Maar hou niet van vastlopers, lang wachten of moeite hebben met taken.



Ik twijfel heel erg over de capaciteit die ik nodig heb en wat jullie mening is over (gecombineerde ssd) en i3 versus i5. En welke merken springen eruit op stevigheid en goede garantie?

Dankjewel voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel verschillende laptops bekeken afgelopen dagen en op een gegeven moment kwam ik uit op een Dell. Toen ik overging tot het bestellen daarvan, bleek het een Duits model te zijn. Oeps, dat wil ik niet. Nu ben ik opnieuw gaan zoeken en kom uit op de volgende laptop. Wat denken jullie hiervan?

http://www.redcoon.nl/B631850-Acer-Aspi ... pc#databox
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het ging om de Asus die niet goed was. Maar blijkt de Acer te zijn .

Ik heb ook een iets duurdere Asus gevonden met net iets mindere specificaties. Wat vinden jullie van de twee laptops die ik wilvergelijken en voor welke zouden jullie gaan?



http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_as ... n=regulier
Alle reacties Link kopieren
Als je windows op SSD zet start je de laptop meteen op. Sneller kan bijna niet.

Bovendien zou ik voor minstens 6GB werkgeheugen gaan, of 8 als het kan.

De resolution is ook van belang. Hoe hoger hoe scherper het beeld. EN echt, ga maar eens bij een Mediamarkt kijken. Daar hebben ze tekstpagina's waarmee je het verschil in resolutie ziet. Dan wil je altijd een hoge resolutie. Veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Willem, bedankt voor je input. De dingen die jij noemt vind ik allemaal superleuk en zou ik met voldoende budget ook zeker nemen. Maar het is een laptop die onder de 600 euro moet blijven en verder wel degelijk gebouwd is. Voor dat geld vind je dat allemaal niet.
Hoi. Ik heb zelf de f555l van Asus en ben erg tevreden met die laptop. Ik heb die nu ongeveer een jaar en de laptop is nog steeds even snel als voorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven