Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
Frituurpan onderdelen in de vaatwasser is echt geen goed idee.

Heeft mij mijn vaatwasser gekost.

Binnen de garantietermijn maar vanwege die frituurpan onderdelen kon ik mooi fluiten naar mijn garantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 16 mei 2016 @ 12:43:

Die titels (van afbeeldingen?)



"Blije man met schone bril"



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 16 mei 2016 @ 12:49:

Frituurpan onderdelen in de vaatwasser is echt geen goed idee.

Heeft mij mijn vaatwasser gekost.

Binnen de garantietermijn maar vanwege die frituurpan onderdelen kon ik mooi fluiten naar mijn garantie.Je had niet eerst het ergste vet weggehaald of zo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je je vaatwasser op de warmste stand zet zou ik niet weten waarom je er niet je wc bril en desnoods je borstel in zou kunnen doen. Ik zou het dan - voor het idee - niet tegelijk met de vaat doen, maar het is natuurlijk niet anders dan een was ondergoed draaien en daarna een was met de rest. Ik ken namelijk niemand die meerder machines heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die wc borstel in de vatwasser lijkt heel vies, maar eigenlijk valt het wel mee want alle bacteriën worden gedood. Het is dus meer het idee.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.buzzfeed.com/ ... erm=.qrWjXplQk#.iovYa3Bmw



http://www.onecrazyhouse. ... o-wash-in-the-dishwasher/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 mei 2016 @ 13:08:

https://www.buzzfeed.com/ ... erm=.qrWjXplQk#.iovYa3Bmw



http://www.onecrazyhouse. ... o-wash-in-the-dishwasher/Echt er gaat een wereld voor me open !
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 mei 2016 @ 12:41:

Ze liggen vast ergens in de hoek, of zelfs in verschillende hoeken: spullen die gewassen moeten worden, maar je komt er maar niet aan toe omdat je geen idee hebt hoe je het het beste schoon kunt maken. Heb je al gedacht aan de vaatwasser? Daar kun je werkelijk van alles in stoppen.





Deze 21 items kunnen er in je vaatwasser:



1. Schoeisel

Alle schoenen die tegen water kunnen, zoals slippers, canvasschoenen (zoals All Stars), waterschoenen en rubber laarzen, worden schoon in de vaatwasser. Leren schoenen dus niet!

Gebruik geen wasmiddel om verkleuring te voorkomen en zet de schoenen vast met een wasknijper. Crocs schijnen overigens niet ongeschonden uit de vaatwasser te komen.



2. Roosters van de afzuigkap

Heb je er ook zo’n hekel aan om deze vettige en plakkerige roosters te boenen tijdens de voorjaarsschoonmaak? Een ronde in de vaatwasser doet wonderen, zeker als je ze om de zoveel tijd even wast.



3. Kaarsenhouders

Je hoeft niet uren in de keuken staat te poetsen zodat de kaarshouders er goed uitzien voor bij het kerstdiner of tijdens het bezoek van je schoonouders. Gewoon in de vaatwasser!



4. Vazen

Tja, waarom met de hand afwassen als ze in de vaatwasser kunnen, toch?



5. Gereedschap

Gereedschap met metalen of plastic handvatten kunnen in de vaatwasser. Droog ze wel na afloop af om roest te voorkomen.



wat kan er in de vaatwasser? gereedschap!



6. Onderdelen van diverse keukenapparatuur zoals de frituur en de oven

Ovenroosters en afneembare onderdelen van de frituurpan worden brandschoon in de vaatwasser. Alles wat van plastic, aluminum of staal is, kan er in. Alles wat geëmailleerd, geverfd of verzilverd is, mag er níet in.



7. Lampenkappen

Zo lang ze niet antiek, geëmailleerd, beschilderd of gelakt zijn, kunnen lampenkappen in de vaatwasser. Zeker een simpele glazen bol wordt weer stralend.



8. Speelgoed

Plastic speelgoed wordt schoon als nieuw in de vaatwasser. Denk aan duplo en plastic action figures.



9. Afwasborstel

Hoe veel er ook in de vaatwasser kan, er zijn altijd dingen die je met de hand afwast. Was de afwasborstel iedere week mee met de vaat en hij blijft langer schoon.



10. Bril

Ja echt, iemand doet zelfs zijn bril in de vaatwasser. Als je hem in zijn eentje in een van de bestekvakjes zet, komt hij er ongeschonen en schoon weer uit. Denk wel tien keer na voordat je je dure montuur in de vaatwasser zet. Ik zou het zelf in elk geval niet durven!



Blije man met schone bril



11. Lenzenbakjes

Een iets minder riskante zicht-gerelateerd item dat goed schoon wordt in de vaatwasser. Lenzenbakjes! Ook handig om deze in een bestekbakje te zetten om te voorkomen dat ze door de hele vaatwasser gaan zwerven.



12. Prullebakken

Prullenbakken worden altijd onderin in de randen toch wat viezig, ook al doe je er vuilniszakken in. Als ze niet te groot zijn voor je vaatwasser -maar dat spreekt voor zich- kunnen ze een ronde mee.



13. Lamellen

Ben je bang uitgevallen als het op je lamellen aankomt, leg ze dan opgerold in de vaatwasser. Uiteraard wel zo opgerold dat overal water kan komen. Haal ze snel na de vaatwasbeurt er uit en hang zo op, zodat je ze niet gekruld voor je raam hoeft te hangen. Vergeten? Geen nood. draai nog een vaatwasbeurt, haal ze er dan wél op tijd uit en hang ze op. Dan worden ze weer gewoon plat en lang.



14. Het zeepbakje van de wasmachine

Ideaal, want het zeepbakje is een crime om goed schoon te krijgen met een spons of doekje.



15. Baseballcap

In de wasmachine willen ze nog wel eens vervormen: baseballcaps. Zet ze in de vaatwasser vast met een wasknijper en draai een was zonder een afwasmiddel.



jongen met baseball cap



16. Plastic kammen en borstels

Kammen en borstels zijn door de kleine ruimtes tussen de tanden verschrikkelijk om schoon te maken, dus dat deze in de vaatwasser kunnen is ideaal! Verwijder wel even zoveel mogelijk van je eigen haren. Let op: borstels van onder andere hout en met echt haar kunnen er niet in.



17. Oorbellen en andere sieraden

Doe oorbellen, armbanden, ringen en je andere sieraden in een mini-waszakje en ze worden schoon.



18. Beeldjes

Vergeet het afstoffen, verzamel alle snuisterijen en zet ze bovenin je vaatwasser.



19. Plastic ‘planten’

Want ja, wie vindt het leuk om al die blaadjes af te stoffen en te poetsen?



20. De bekerhouder uit de auto

We weten allemaal hoe vies auto’s van binnen kunnen worden… Heb je een bekerhouder of ander plastic onderdeel in je auto dat je er uit kunt halen? Hup, in de vaatwasser.



21. Aardappelen!

Aardappelen worden schoon als je wast op de ‘alleen speoelen’-stand in het bovenste rek. Zonder afwasmiddel natuurlijk. Overdreven? Niet als je voor veel mensen aardappelen maakt. Handig voor bij het kerstdiner!

Grappig, veel dingen vind ik zo vanzelfsprekend dat ik dat dat iedereen dat deed.

Zoals vazen, kaarsenhouders, afzuigkap, bekerhouder, enz.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Maar wáárom?

Waarom zou je dit soort dingen willen schoonmaken? Je steeksleutels? Je automat? Je laarzen?



Overigens lees ik steeds dat aluminium in de vaatwasser kan. Onze alu knoflookpers vond van niet en is nu lelijk en grauw geworden. Idem voor een spatdeksel.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 16 mei 2016 @ 12:02:

ik kijk altijd dezs programma op youtube, je schrikt wel van hoe mensen zo kunnen leven in troep.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 16 mei 2016 @ 12:25:

Ik ben gewoon niet geschikt voor het schoonmaakwerk. Als ik bezig ben zie ik alleen maar dingen die óók nog gedaan moeten worden, word er heel chagrijnig van. Ik ga liever naar de glasbak of boodschappen doen, zodat ik me toch 'nuttig' voel.Dat heb ik dus ook! Heel lastig
Alle reacties Link kopieren
Opzich erger ik me niet zo heel gauw. Behalve poep/pies gerateerde rommel en wietlucht.



Deze vond ik wel een "share" waard:



Ineengefrommelde poepluiers op de grond. De week erna weer langskomen en dat ze er nog steeds liggen.



Remsporen op de wc bril. Óp de wc bril.... en dat gewoon wekenlang laten zitten.
kayako wijzigde dit bericht op 16-05-2016 19:00
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
🌸
Alle reacties Link kopieren
Erger me niet snel, ben zelf ook niet de poetskoningin van nederland, maar bij een kennis van me is het zo vies.

Overal op de vloer haar en as en shagkruimels. Dit plakt dan fijn aan het oppervlak door de hoeveelheid vet.

Als je daar koffie zet en het apparaat vastpakt moet je daarna eerst je handen wassen zo plakkerig zijn ze dan.

En dan boven een volle gootsteen waar de resten as vuil en stof zich hebben genesteld je handen wassen. Brrrrr....zo vies.

Altijd gordijnen half dicht, als je ze opendoet komen de vlokken stof naar beneden.

Er wordt zoveel gerookt dat je zelf niet meer hoeft. Twee katten erbij.

Na een uurtje vraag ik of het raam openmag, omdat het stof zo diep in mn neus zit had ik bijna niet meer zonder tranen kan zitten daar.

Gelukkig mag dat in de zomer wel, maar in de winter liever niet want dat is koud.

Dat het bende is daar en heel vol snap ik wel, ze wonen met zn tweeen op 30 m2. Maar zo vies... Bah bah, en ik ben echt niet smetvrezerig.

Ze willen graag een kindje, maar ik hoop dan toch echt dat het schoonmaak gen daar gaat toeslaan. Ik neem mn zoon in ieder geval niet mee naar hun, wat ze best raar vinden. Lol.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 mei 2016 @ 10:12:

Erger me niet snel, ben zelf ook niet de poetskoningin van nederland, maar bij een kennis van me is het zo vies.

Overal op de vloer haar en as en shagkruimels. Dit plakt dan fijn aan het oppervlak door de hoeveelheid vet.

Als je daar koffie zet en het apparaat vastpakt moet je daarna eerst je handen wassen zo plakkerig zijn ze dan.

En dan boven een volle gootsteen waar de resten as vuil en stof zich hebben genesteld je handen wassen. Brrrrr....zo vies.

Altijd gordijnen half dicht, als je ze opendoet komen de vlokken stof naar beneden.

Er wordt zoveel gerookt dat je zelf niet meer hoeft. Twee katten erbij.

Na een uurtje vraag ik of het raam openmag, omdat het stof zo diep in mn neus zit had ik bijna niet meer zonder tranen kan zitten daar.

Gelukkig mag dat in de zomer wel, maar in de winter liever niet want dat is koud.

Dat het bende is daar en heel vol snap ik wel, ze wonen met zn tweeen op 30 m2. Maar zo vies... Bah bah, en ik ben echt niet smetvrezerig.

Ze willen graag een kindje, maar ik hoop dan toch echt dat het schoonmaak gen daar gaat toeslaan. Ik neem mn zoon in ieder geval niet mee naar hun, wat ze best raar vinden. Lol.Bah!
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 mei 2016 @ 10:12:

Erger me niet snel, ben zelf ook niet de poetskoningin van nederland, maar bij een kennis van me is het zo vies.

Overal op de vloer haar en as en shagkruimels. Dit plakt dan fijn aan het oppervlak door de hoeveelheid vet.

Als je daar koffie zet en het apparaat vastpakt moet je daarna eerst je handen wassen zo plakkerig zijn ze dan.

En dan boven een volle gootsteen waar de resten as vuil en stof zich hebben genesteld je handen wassen. Brrrrr....zo vies.

Altijd gordijnen half dicht, als je ze opendoet komen de vlokken stof naar beneden.

Er wordt zoveel gerookt dat je zelf niet meer hoeft. Twee katten erbij.

Na een uurtje vraag ik of het raam openmag, omdat het stof zo diep in mn neus zit had ik bijna niet meer zonder tranen kan zitten daar.

Gelukkig mag dat in de zomer wel, maar in de winter liever niet want dat is koud.

Dat het bende is daar en heel vol snap ik wel, ze wonen met zn tweeen op 30 m2. Maar zo vies... Bah bah, en ik ben echt niet smetvrezerig.

Ze willen graag een kindje, maar ik hoop dan toch echt dat het schoonmaak gen daar gaat toeslaan. Ik neem mn zoon in ieder geval niet mee naar hun, wat ze best raar vinden. Lol.Vreselijk.. Toen ik gastouder was had ik ook zo'n kindje van zulke mensen die je nu omschrijft. Bij de ochtenluier kwam al een walm rook van heb ik jou daar uit, smoezelig kindje was het.
Alle reacties Link kopieren
Ja vies. Als ik er nu langer over nadenk kan ik nog wel meer dingen noemen.

Als daar cola op de vloer valt wordt de 'vloerhanddoek' met de voet erover heen gewreven en dan is het schoon. Geen wonder dat alles plakkerig is daar.
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 mei 2016 @ 10:28:

Ja vies. Als ik er nu langer over nadenk kan ik nog wel meer dingen noemen.

Als daar cola op de vloer valt wordt de 'vloerhanddoek' met de voet erover heen gewreven en dan is het schoon. Geen wonder dat alles plakkerig is daar.Wat zullen ze last hebben van ongedierte. Vreselijk ze zijn gewoon lui. Mag toch hopen dat ze geen kinderen krijgen?
Jeetje als ik een glas cola omgooi dan haal ik ook eerst het ergste weg met een " vloerhanddoek" ( gewoon een handdoek die al gebruikt is na het douchen). Nooit gedacht dat dat erg was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 17 mei 2016 @ 10:35:

Jeetje als ik een glas cola omgooi dan haal ik ook eerst het ergste weg met een " vloerhanddoek" ( gewoon een handdoek die al gebruikt is na het douchen). Nooit gedacht dat dat erg was.En dan ga je niet dweilen daarna??
Ja dan ga ik dweilen ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hoesjeboesje bedoelde dat haar vrienden daarna niet gaan dweilen, maar alleen de cola opdoen als schoon genoeg beschouwen.
Alle reacties Link kopieren
En die vloerhanddoek gaat de was in?

Daar ligt de vloerhanddoek gewoon weken op de vloer om dat soort dingen op te ruimen.

Verder niet dweilen of iets dergelijks.
Oh ja sorry ik was een beetje te snek met lezen haha en idd gaat de vloerhanddoej de was in en dweil ik nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 mei 2016 @ 12:59:

Als je je vaatwasser op de warmste stand zet zou ik niet weten waarom je er niet je wc bril en desnoods je borstel in zou kunnen doen. Ik zou het dan - voor het idee - niet tegelijk met de vaat doen, maar het is natuurlijk niet anders dan een was ondergoed draaien en daarna een was met de rest. Ik ken namelijk niemand die meerder machines heeft.Ik ben hier eens voor gek versleten omdat ik het poepschepje van de kat in de vaatwasser deed Ik hield hem voor de zekerheid eerst een tijdje onder de kokende straal van de Quooker en er zat ook nooit echt poep aan. Dan op 70 graden in de vaatwasser, ik vond het een viezer idee om het ding met een borstel schoon te maken en dan die borstel weer ergens neer te moeten leggen. Maar blijkbaar denken anderen daar anders over. Ik heb het in ieder geval sinds dat topic nooit meer gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven