Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
Ik zet de bakken van de hond ook in de vaatwasmachine hoor. En zijn speelgoed ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles van de katten in de vaatwasser.

Kattenbak schepje niet, want die wordt nooit gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 17 mei 2016 @ 10:45:

[...]

Ik ben hier eens voor gek versleten omdat ik het poepschepje van de kat in de vaatwasser deed Ik hield hem voor de zekerheid eerst een tijdje onder de kokende straal van de Quooker en er zat ook nooit echt poep aan. Dan op 70 graden in de vaatwasser, ik vond het een viezer idee om het ding met een borstel schoon te maken en dan die borstel weer ergens neer te moeten leggen. Maar blijkbaar denken anderen daar anders over. Ik heb het in ieder geval sinds dat topic nooit meer gedaan Wel een beetje dubbel hoor, quooker en vaatwasser. Quooker is toch veel warmer?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 17 mei 2016 @ 10:59:

[...]



Wel een beetje dubbel hoor, quooker en vaatwasser. Quooker is toch veel warmer?Ja, klopt, dan heb ik het idee dat die bacteriën al dood zijn voor het de vaatwasser in gaat, minder vies voor mijn gevoel. En de vaatwasser kan maximaal op 70 graden en ik weet niet op dat warm genoeg is. Vandaar het extra afspoelen met nog heter water.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben nog aan het bijlezen (ben tot pag. 11 gekomen) maar ik verbaas me steeds weer. Wat een neurotische gewoontes hebben sommigen... gelukkig hebben wij daar geen last van.



Over schoenen uitdoen... juuuukkkkk. Ik wil echt niemand met z'n zweetpoten (of nog erger: met voetschimmel) op z'n sokken of blootvoets over de vloer hebben hoor.
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 mei 2016 @ 10:55:

Hier ook alles van de katten in de vaatwasser.

Kattenbak schepje niet, want die wordt nooit gebruikt.Doe je heel de kattenbak in de vaatwasser?
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 17 mei 2016 @ 10:45:

[...]





Ik ben hier eens voor gek versleten omdat ik het poepschepje van de kat in de vaatwasser deed Ik hield hem voor de zekerheid eerst een tijdje onder de kokende straal van de Quooker en er zat ook nooit echt poep aan. Dan op 70 graden in de vaatwasser, ik vond het een viezer idee om het ding met een borstel schoon te maken en dan die borstel weer ergens neer te moeten leggen. Maar blijkbaar denken anderen daar anders over. Ik heb het in ieder geval sinds dat topic nooit meer gedaan



Soory dat vind ik ook vies.

Je zet daar dus ook al je servies in brrr

Maar gelukkig doe je het niet meer.

Ik heb voor mijn dieren aparte schoonmaak spullen.

Dus ook afwasborstels die goed worden schoongemaakt met bleek en die laat ik drogen.

De meterkast is alleen bedoeld voor mijn huisdieren.

Aan de binnenkant van de deur heb ik dan een zak met vakjes zitten waar hun schoonmaakborstels,poepschepjes etc zitten.

En de manier hoe Ttass schoonmaakt heeeeerlijk.
caviadier wijzigde dit bericht op 17-05-2016 12:55
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 17 mei 2016 @ 12:36:

[...]



Doe je heel de kattenbak in de vaatwasser?Lol, zo staat het er wel he? Nee, wel de eetbakjes, speelgoed etc.
Alle reacties Link kopieren
Besef mij ineens dat zo schoon als ik ben op mijn huis, zo vies ben ik op mijn auto.



Het is dat de buitenkant regelmatig gewassen wordt door een dakloze autowasser voor de zaak maar binnen is het een stal.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 mei 2016 @ 10:12:

Erger me niet snel, ben zelf ook niet de poetskoningin van nederland, maar bij een kennis van me is het zo vies.

Overal op de vloer haar en as en shagkruimels. Dit plakt dan fijn aan het oppervlak door de hoeveelheid vet.

Als je daar koffie zet en het apparaat vastpakt moet je daarna eerst je handen wassen zo plakkerig zijn ze dan.

En dan boven een volle gootsteen waar de resten as vuil en stof zich hebben genesteld je handen wassen. Brrrrr....zo vies.

Altijd gordijnen half dicht, als je ze opendoet komen de vlokken stof naar beneden.

Er wordt zoveel gerookt dat je zelf niet meer hoeft. Twee katten erbij.

Na een uurtje vraag ik of het raam openmag, omdat het stof zo diep in mn neus zit had ik bijna niet meer zonder tranen kan zitten daar.

Gelukkig mag dat in de zomer wel, maar in de winter liever niet want dat is koud.

Dat het bende is daar en heel vol snap ik wel, ze wonen met zn tweeen op 30 m2. Maar zo vies... Bah bah, en ik ben echt niet smetvrezerig.

Ze willen graag een kindje, maar ik hoop dan toch echt dat het schoonmaak gen daar gaat toeslaan. Ik neem mn zoon in ieder geval niet mee naar hun, wat ze best raar vinden. Lol.

Haha zo leefde ik vroeger. Echt ik kon zo in zo'n programma van sbs6. Ik rookte als een schoorsteen, maakte nooit school , ruimde niet op en altijd alles potdicht. Twee katten erbij en zelden de ksttebak schoonmaken ... afwassen deed ik voor ik iets moest gebruiken ... echt een zwijnenstal (nee ben erniet trots op)



Nu 12 jaar en 3 kinderen verder. Was drie keer per dag af, stofzuig elke dag, toiletten elke dag schoon, het is hier gewoon netjes en schoon. Al kost het me HEUL VEUL moeite. Ik doe het echt voor mijn kinderen, zelf beleef ik weinig lol aan dingen als stofzuigen of afwassen ... Er staat nu een mand met strijk op mij te wachten, heb na 12 jaar nog steeds niet het 'yes joepie ik mag strijken' gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, en bizar om te lezen hoeveel tijd mensen kwijt zijn aan ergernissen en schoonmaken.



Ik heb weinig ergernissen in andermans huishouden. Zoals anderen ook zeggen, ben ik niet zo dol op vieze vaatdoekjes die twee weken op een aanrecht liggen. Verder ben ik zelf zeker geen poetsfreak en heb weinig op te merken aan andermans huishouden. Mocht ik ooit een groot huis en kinderen hebben dan hoop ik me een schoonmaakster te kunnen veroorloven, want ik doe graag leukere dingen in mijn vrije tijd.
Ik ben heel netjes op mijn auto. Mijn mans auto daarentegen is een teringzooi! Ik wil pertinent niet dat er broodjes etc gegeten worden in die van mij. In onze grote auto (voor lange ritten) eet wel iedereen. En vrijwel 9 vd 10 keer liggen de verpakkingen overal! Ranzig gewoon! Ik erger me er groen en geel aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 17 mei 2016 @ 13:57:

Ik ben heel netjes op mijn auto. Mijn mans auto daarentegen is een teringzooi! Ik wil pertinent niet dat er broodjes etc gegeten worden in die van mij. In onze grote auto (voor lange ritten) eet wel iedereen. En vrijwel 9 vd 10 keer liggen de verpakkingen overal! Ranzig gewoon! Ik erger me er groen en geel aan!Haha, mijn man is ook zo netjes op zijn auto.
Mijn auto is ook heel erg schoon. Ik eet nooit in mijn auto. Ik ga van punt a naar punt b.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 17 mei 2016 @ 11:55:

[...]

Ja, klopt, dan heb ik het idee dat die bacteriën al dood zijn voor het de vaatwasser in gaat, minder vies voor mijn gevoel. En de vaatwasser kan maximaal op 70 graden en ik weet niet op dat warm genoeg is. Vandaar het extra afspoelen met nog heter water.De quooker is idd 100 graden. Ik zou me er makkelijk van afmaken, alleen onder quooker, klaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat ik binnen niet kan vinden, slippers, haarborstels, opladers, koffiebekers etc liggen steevast ergens in de auto.



Zelfs een keer dagenlang een vreemd luchtje niet kunnen plaatsen, bleek een kippenbotje onder de mat te liggen rotten.

Liggen ook altijd wel lege flesje of verpakkingen onder de stoelen en speelgoed.



Ik rij op blote voeten en eigenlijk is dat best goor in mijn auto met zand en kruimels. Mijn man ergert zich dood en weigert om in mijn auto te rijden.
quote:khemam schreef op 17 mei 2016 @ 14:08:

Alles wat ik binnen niet kan vinden, slippers, haarborstels, opladers, koffiebekers etc liggen steevast ergens in de auto.



Zelfs een keer dagenlang een vreemd luchtje niet kunnen plaatsen, bleek een kippenbotje onder de mat te liggen rotten.

Liggen ook altijd wel lege flesje of verpakkingen onder de stoelen en speelgoed.



Ik rij op blote voeten en eigenlijk is dat best goor in mijn auto met zand en kruimels. Mijn man ergert zich dood en weigert om in mijn auto te rijden.Kip
Ik heb niet iets wat een mindpunt is, alles moet strak en schoon zijn anders word ik druk in mijn hoofd en overzie ik het niet. Ik heb het Zo hoog zitten dat als ik een huis dat goor is binnenkom moet ik spontaan kokhalzen. Maar dat heb ik ook bij mensen die stinken daar moet ik ook spontaan van kokhalzen. Baby poep vind ik dan niet erg. Raar he?
quote:Zij-van-boven schreef op 17 mei 2016 @ 12:15:

Nou, ik ben nog aan het bijlezen (ben tot pag. 11 gekomen) maar ik verbaas me steeds weer. Wat een neurotische gewoontes hebben sommigen... gelukkig hebben wij daar geen last van.



Over schoenen uitdoen... juuuukkkkk. Ik wil echt niemand met z'n zweetpoten (of nog erger: met voetschimmel) op z'n sokken of blootvoets over de vloer hebben hoor.



Maar je vindt het geen probleem dat mensen hun schoenen aanhouden waarmee ze buiten hebben gelopen, die in aanraking zijn gekomen met al die gore zooi waarmee stoepen en straten bezaaid zijn? Honden- en duivenpoep, dronkemanskots, spuug (van al die gore kerels die denken dat dat cool is), kauwgom, smeerolie, om maar een paar dingen te noemen...



Ik vind sokken een werelduitvinding: houden zweet en schimmel binnen de perken, voeten warm en maken ook gelijk de vloer schoon
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 17 mei 2016 @ 14:16:

[...]





Maar je vindt het geen probleem dat mensen hun schoenen aanhouden waarmee ze buiten hebben gelopen, die in aanraking zijn gekomen met al die gore zooi waarmee stoepen en straten bezaaid zijn? Honden- en duivenpoep, dronkemanskots, spuug (van al die gore kerels die denken dat dat cool is), kauwgom, smeerolie, om maar een paar dingen te noemen...



Ik vind sokken een werelduitvinding: houden zweet en schimmel binnen de perken, voeten warm en maken ook gelijk de vloer schoon Huh? Daar kun je toch omheen stappen??
quote:wyandotje schreef op 17 mei 2016 @ 14:18:

[...]



Huh? Daar kun je toch omheen stappen??Niet bij mij in de buurt... En er bestaat ook zoiets als onzichtbaar vuil.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 17 mei 2016 @ 14:21:

En er bestaat ook zoiets als onzichtbaar vuil.Mensen die bij mij op bezoek komen vegen gewoon hun voeten. Weg vuil!
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 17 mei 2016 @ 14:21:

[...]





Niet bij mij in de buurt... En er bestaat ook zoiets als onzichtbaar vuil.Het klinkt gek maar ik zet wel eens de stoom reiniger op de zolen. Dan zijn ze weer fris.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 14 mei 2016 @ 19:33:

[...]



Mijn moeder heeft me al lang geleden geleerd kastpapier of kranten bovenop (net schoongemaakte) keukenkastjes te leggen. Handig! Scheelt een hoop poetswerk.

Ik erger me niet snel aan dingen bij anderen thuis, alleen als ik iets te eten krijg, moeten er geen haren in zitten.Gewoon geen bovenkastjes nemen, scheelt helemaal!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:prik schreef op 17 mei 2016 @ 14:23:

[...]



Mensen die bij mij op bezoek komen vegen gewoon hun voeten. Weg vuil! Ik heb ook een schoonloopmat, maar of dat alles weghaalt? Overigens is schoenen uit geen regel voor mijn bezoek (ik vraag het nooit), alleen voor kinderen ben ik streng. Die letten niet alleen op straat totaal niet uit waar ze hun voeten neerzetten, maar ze klimmen ook op banken en bedden tijdens het spelen. Volwassenen mogen het zelf weten, circa de helft doet ze uit zichzelf uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven