welk abonnement bij een smartphone?

17-07-2012 23:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mag ik van mezelf een smartphone! Zelfs m'n moeder heeft er 1, dus het wordt wel tijd

Maar nu kan ik door de bomen het bos niet meer zien! Genoeg 'leuke' aanbiedingen, maar als je dan de kleine lettertjes leest, ben je na een paar goedkopere maanden ineens veel meer kwijt per maand.

Wie kan me vertellen wat voor smartphone je hebt en wat voor abonnement?



thanks!
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen naar kosten kijken... Ik zweer bij de (wat duurdere) vodafone, ALTIJD bereik, terwijl ik dan de vrienden om mij heen (tele2, telfort, simpel) hoor mopperen over weer geen 3G
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
ik weet inderdaad dat er dan nog geen phone bijzit. Ga ik me nu eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Telfort is prima, heb ik nu een jaar gehad en ik stap alleen over omdat ik mijn contract bij andere providers goedkoper kan verlengen.

Simyo is nog goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 18 juli 2012 @ 13:55:

Sim only... dan heb je nog geen phone he... Of mis ik nu wat?



Ga AUB niet naar Telfort! Ik heb er alleen zelf niet hele slechte ervaringen mee gehad, maar is ook vaak bij programma`s als o.a. Kassa heel slecht naar voren gekomen.

Dus zou dat vooral niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moet kiezen tussen een duurdere telefoon mét abonnement, of een goedkope telefoon kopen met sim only.



Ik zou zelf voor een simpelere smartphone met een 1-jarig (géén 2 jarig!) abonnement kiezen. Bijvoorbeeld de Samsung galaxy II of een HTC.



Het lijkt me in ieder geval belangrijk om de verschillende aanbieders goed te vergelijken, kijk bijvoorbeeld even op prijsvergelijk.nl



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:mirjamn schreef op 24 juli 2012 @ 16:31:

Ik denk dat je moet kiezen tussen een duurdere telefoon mét abonnement, of een goedkope telefoon kopen met sim only.



Ik zou zelf voor een simpelere smartphone met een 1-jarig (géén 2 jarig!) abonnement kiezen. Bijvoorbeeld de Samsung galaxy II of een HTC.



Het lijkt me in ieder geval belangrijk om de verschillende aanbieders goed te vergelijken, kijk bijvoorbeeld even op prijsvergelijk.nl



Succes!Bij delaagsterekening kun je op basis van je huidige verbruik een berekening laten maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mirjamn schreef op 24 juli 2012 @ 16:31:

Ik denk dat je moet kiezen tussen een duurdere telefoon mét abonnement, of een goedkope telefoon kopen met sim only.



Ik zou zelf voor een simpelere smartphone met een 1-jarig (géén 2 jarig!) abonnement kiezen. Bijvoorbeeld de Samsung galaxy II of een HTC.







Bij 1-jarige abonnementen met een relatief duur toestel zoals de Samsung Galaxy 2 ben je zeker niet goedkoper uit, eerder misschien duurder. Ik geloof dat Vodafone op dit moment dan nog wel de goedkoopste is, maar volgens mij hebben ze daar de laatste tijd veel last van storingen in het netwerk.

Alleen als je een 2-jarig abonnement neemt speel je quite of ben je misschien een paar tientjes goedkoper uit. Maarja, ik ben zelf geen fan van 2-jarige abonnementen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment ook op zoek naar een nieuw abonnement en heb die site uitgeprobeerd (delaagsterekening). Maar van die berekening klopt helaas niets.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Ook met de allernieuwste smartphones is een los toestel met los sim-only abbo vaak de beste deal, al is het verschil groter met een iets ouder toestel. Voorbeeld 1, Samsung Galaxy S3 met Vodafone vaak abbo = toestel gratis, 500MB data en 200 belminuten, kosten 12 x ¤ 25 + 12 x ¤ 50 = ¤ 900,00 per 24 mnd = ¤ 37,50 /mnd -> Los toestel kost ¤ 550,- combineer met Hollandsnieuwe 275 min/mnd + 550MB data van ¤ 14,00 / mnd = (500/24)+14= ¤ 36,91/mnd. Voorbeeld 2, Samsung Galaxy S2 met Vodafone vaak = toestel gratis, 500MB data en 140 belminuten, kosten toestel gratis + 12 x ¤ 21,25 +12 x ¤ 42,50 = ¤ 786,25 /24 mnd = ¤ 32,76 /mnd -> los toestel kost ¤ 374,- combineer weer met Hollandsnieuwe 500MB data en 275 belminuten/mnd (veel meer dan vast abbo) doet dan ¤ 374 + 24 x ¤ 14,- = ¤ 710,00 = ¤ 29,58 /mnd. Hollandsnieuwe is overigens 100% Vodafone. Bijkomend voordeel van Hollandsnieuwe, je komt nooit voor verrassingen te staan omdat op=op is. Je kunt niet over je belminuten of data gaan (zonder bij te betalen).
Ik zie hier een Samsung galaxy gio voorbij komen als optie. Ik heb die als nood-telefoon gehad en ik zou zelf toch iets duurders nemen. Ik vond het echt 3x niks. Bij een sms typen kon ik wel 10 keer dat vakje waarin je moet typen aanklikken en dan deed ie het nog niet. Ook was hij ontzettend traag. Duwde je op een app ofzo, duurde het een seconde voordat hij opende etc. Ik vond de touch echt beroerd en sowieso voelde het hele toestel erg goedkoop en plastic aan.



Ik heb net een nieuw abonnement afgesloten bij Tele2. Eerste 9 maanden betaal ik 17,50 en daarna nog 15 maanden 35 euro. Heb dan 500mb internet en geloof 350 belminuten. Heb er voor 132 euro (inclusief verzenden) een iPhone 4s bij. Heb het via www.studentmobiel.nl afgesloten. Ben in die 2 jaar dan in totaal 682 euro kwijt plus die 132 euro maakt 800 ongeveer. Vind dat een mooie prijs voor een goede telefoon en een fatsoenlijk abbo. En deze telefoon gaat makkelijk 2 jaar mee dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Mijn oude 3GS was ook 2 jaar oud en heb ik verkocht voor 155 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sg 2. Eenmalig 39 euro betaald. Nu 27,50 per maand.

150 beLminuten, ik dacht 2500 smsjes en onbeperkt internet

met een limiet van 500 mb, daarna wordt ie langzamer.

Ik heb een MB meter gedownload en ben er achter gekomen dat ik rond

de 100 MB per maand verbruik. Op veel plekken kan ik op wifi en op mijn werk gebruik ik de computer.

Achteraf dus een veel te duur abonnement waar ik ook nog eens 2jr aan vast zit.

Heb alles afgesloten bij gsmwijzer.nl en abbo van T-mobile.

Over T-mobile en gsmwijzer overigens zeer tevreden.

Wel heeft mijn vriendin bij mij om de hoek een veel duurder abonnement met een iPhone

bij Vodafone, en haar telefoon is wel sneller dan de mijne op internet enz.
quote:Dino2306 schreef op 26 juli 2012 @ 14:23:

onbeperkt internet

met een limiet van 500 mblekker onbeperkt...onbeperkt houdt in dat er geen limiet op zit. dat had je begrepen toch?



T-mobile heb ik regelmatig geen bereik in huis. Valt ie ineens weg tijdens bellen of gaat hij meteen op voicemail en niet gewoon eerst over ofzo. Vodafone hebben we al helemaal geen bereik. Manlief is zelfs onder zijn abonnement uitgekomen bij ze, doordat ze beloven dat je overal bereik hebt. Nou, niet hier. Met t-mobile heb ik bij mijn ouders in Duitsland geen bereik. Mag van t-mobile niet op het netwerk dat daar bereikbaar is. Nu dus tele2 proberen. Hoop dat dat gewoon lekker overal werkt
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2016 09:04
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een jaar of zestien een abonnement bij T-Mobile. Eerst nog van € 17 zoveel met 250 bel- en SMS minuten, wat overbleef ging mee naar de volgende maand maar abonnementen uit vervlogen tijden zijn omgezet. Ik betaal nu iets meer dan € 7, met 150 belminuten die iedere maand vervallen, of het restant.



Ik ben nog steeds tevreden, het is me tot nu toe nooit overkomen dat ik geen bereik had, alleen in uitgestorven gebieden in Frankrijk en in het binnenland van Spanje, allemaal wat langer geleden, er staan intussen veel meer GSM masten, wel een paar keer een storing gehad maar dat kan altijd wel een keer gebeuren.



Ik heb een Sony Xperia, de kleinste, vroeger moesten ze zo klein mogelijk, over een paar jaar loopt iedereen met een telefoon ter grootte van een laptop over straat. Het ding kan een heleboel maar ik gebruik hem alleen om te bellen en een enkele keer een SMSje te sturen. Internet heb ik op drie andere apparaten. Ik kreeg zoveel G gratis maar ik ga niet op dat kleine ding internetten, mij te veel gepriegel. Als het echt niet anders kan is het een ander geval.



Je kunt de telefoon meestal beter gewoon kopen en dan een abonnement afsluiten, of het abo dat je nu hebt laten doorlopen, al dan niet met wat aanpassingen. Je betaalt dikwijls het dubbele van wat het toestel in de winkel kost.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is uit 2012, ik denk dat het inmiddels wel gelukt is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven