Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:Pippeloentje schreef op 17 mei 2016 @ 13:56:

Mocht ik ooit een groot huis en kinderen hebben dan hoop ik me een schoonmaakster te kunnen veroorloven, want ik doe graag leukere dingen in mijn vrije tijd.Veroorloven is 1 ding. Ik werk fulltime (dus dat is het probleem niet zo), maar dan zou ik dus iemand in mijn huis moeten laten als ik er niet ben. Ik ken niemand die ik daar genoeg voor vertrouw EN die ook nog eens wil schoonmaken. Dus doe ik het toch maar zelf (of het gebeurt gewoon niet). Ik denk dat wel meer mensen dit (luxe)probleem hebben?
Niemand die zelf zijn schoenen aanhoudt in huis?

Ik loop zelf altijd op sokken omdat ik dat makkelijker vind, maar mijn man houdt toch écht zijn schoenen aan.



Het meeste bezoek houdt hier dus ook gewoon zijn schoenen aan.

Tenzij ze echt zware modderpoten hebben. Dan doen ze ze meestal uit zichzelf uit.



Ik ben overigens ook opgegroeid met dat iedereen zijn schoenen aanhield.

Mijn vader werd razend als ik op sokken liep, want dan versleten die dingen te snel.

(Blote voeten vind ik te koud en sloffen vind ik niks.)

Nog altijd ... als ik bij mijn ouders kom hou ik toch echt mijn schoenen aan of ik krijg weer die "dodelijke blik" van mijn vader.
quote:Pippeloentje schreef op 17 mei 2016 @ 13:56:

Mocht ik ooit een groot huis en kinderen hebben dan hoop ik me een schoonmaakster te kunnen veroorloven, want ik doe graag leukere dingen in mijn vrije tijd.Ik wil er zodra ik me er 1 kan veroorloven. Ookal zijn er nog geen kinderen
Als je goed genoeg bijhoudt kost schoonmaken echt geen tijd hoor. Kwestie van opruimen.



Voorbeeld van vandaag.



Vanmorgen om 08:00 ging ik mijn nest uit gedoucht, badkamer gelijk schoongemaakt en wc, en droog gemaakt. Sportkleding aangedaan. Bed opgemaakt. Naar beneden ontbijten opruimen, vaatwasser uitgepakt, wc beneden schoongemaakt. Nog even geforumd. uurtje gesport in de sportschool. Naar huis weer douchen, badkamer na drogen. Sportkleding in de was gedaan, opgehangen, ik heb Geluncht. En nu hang ik op de bank tot 17:30 en dan begin ik met koken. Hoezo geen vrije tijd? Ik sterf zo van de vrije tijd als ik vrij ben van werk heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 17 mei 2016 @ 14:28:

Ik heb ook een schoonloopmat, maar of dat alles weghaalt? Dan blijft er een keer een plukje bacteriën aan een zool hangen. En wat dan nog? Ik hoef toch niet van de vloer te eten? (al stop ik gerust iets in mijn mond dat op de grond heeft gelegen, krijg je niets van).
quote:Ttass28 schreef op 17 mei 2016 @ 14:38:

Als je goed genoeg bijhoudt kost schoonmaken echt geen tijd hoor. Kwestie van opruimen.



Voorbeeld van vandaag.



Vanmorgen om 08:00 ging ik mijn nest uit gedoucht, badkamer gelijk schoongemaakt en wc, en droog gemaakt. Sportkleding aangedaan. Bed opgemaakt. Naar beneden ontbijten opruimen, vaatwasser uitgepakt, wc beneden schoongemaakt. Nog even geforumd. uurtje gesport in de sportschool. Naar huis weer douchen, badkamer na drogen. Sportkleding in de was gedaan, opgehangen, ik heb Geluncht. En nu hang ik op de bank tot 17:30 en dan begin ik met koken. Hoezo geen vrije tijd? Ik sterf zo van de vrije tijd als ik vrij ben van werk heerlijk.Pff die 2 dagen in het weekend dat ik niet werk heb ik genoeg te doen. Wanneer je geen 5 dagen werkt snap ik dat je hier tijd voor hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar op 1 plek in huis tapijt en dat is de woonkamer en dan roomwit. Komt dus echt geen schoen of gore zweetpoot op. Heb nog wel een ander zithoekje of anders in de woonkeuken.



Leef toch meer buiten dus zitten we er zelden.
quote:-MN-99-MN- schreef op 17 mei 2016 @ 14:41:

[...]



Pff die 2 dagen in het weekend dat ik niet werk heb ik genoeg te doen. Wanneer je geen 5 dagen werkt snap ik dat je hier tijd voor hebt Ik werk 32 uur in de week hoor. onregelmatige diensten.
quote:Ttass28 schreef op 17 mei 2016 @ 14:43:

[...]





Ik werk 32 uur in de week hoor. onregelmatige diensten.Dus niet full time . Al heb ik dan nog geen zin in zoveel poetsen.
quote:-MN-99-MN- schreef op 17 mei 2016 @ 14:45:

[...]



Dus niet full time . Al heb ik dan nog geen zin in zoveel poetsen.Maakt niet uit toch jij bent vrij dit weekend ik niet. Dus tja dan heb ik ook 4 diensten achter elkaar. Doe ik dit alsnog.
quote:Mietrot schreef op 17 mei 2016 @ 14:37:

Niemand die zelf zijn schoenen aanhoudt in huis?

Ik loop zelf altijd op sokken omdat ik dat makkelijker vind, maar mijn man houdt toch écht zijn schoenen aan.



Het meeste bezoek houdt hier dus ook gewoon zijn schoenen aan.

Tenzij ze echt zware modderpoten hebben. Dan doen ze ze meestal uit zichzelf uit.



Ik ben overigens ook opgegroeid met dat iedereen zijn schoenen aanhield.

Mijn vader werd razend als ik op sokken liep, want dan versleten die dingen te snel.

(Blote voeten vind ik te koud en sloffen vind ik niks.)

Nog altijd ... als ik bij mijn ouders kom hou ik toch echt mijn schoenen aan of ik krijg weer die "dodelijke blik" van mijn vader.Haha, ik zie hem zo voor me. Hij vond het blijkbaar geen probleem dat een vloer slijt van hakken en dat ook je dure schoenen er zo eerder aangaan? Overigens is altijd op schoenen lopen ook nog eens slecht voor je voeten (en nagels), die hebben ruimte nodig. Veel vrouwen van de generatie van mijn moeder hebben van die grote, pijnlijke knobbels (hallux valgus) aan hun voeten, opgelopen door te smalle, krappe schoenen en hoge hakken (en ja, dat is ook erfelijk, maar schoeisel verergert het)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 17 mei 2016 @ 14:37:

Niemand die zelf zijn schoenen aanhoudt in huis?

Ik loop zelf altijd op sokken omdat ik dat makkelijker vind, maar mijn man houdt toch écht zijn schoenen aan.



Het meeste bezoek houdt hier dus ook gewoon zijn schoenen aan.

Tenzij ze echt zware modderpoten hebben. Dan doen ze ze meestal uit zichzelf uit.



Ik ben overigens ook opgegroeid met dat iedereen zijn schoenen aanhield.

Mijn vader werd razend als ik op sokken liep, want dan versleten die dingen te snel.

(Blote voeten vind ik te koud en sloffen vind ik niks.)

Nog altijd ... als ik bij mijn ouders kom hou ik toch echt mijn schoenen aan of ik krijg weer die "dodelijke blik" van mijn vader.



De kinderen lopen meestal op blote voeten of sokken, man op sokken en ik op Uggs (die ik alleen binnen draag). We vinden dat fijner en ik vind het ook hygiënischer om ze uit te doen. Boven mag niemand met schoenen lopen, dan wordt de vloerbedekking vies.

Maar als er bezoek komt, zal ik nooit vragen of ze hun schoenen uit willen doen. Iedereen mag dat lekker zelf weten.



Mijn man had wel eens de neiging om zijn schoenen op tafel te zetten voordat hij ze aantrok, zo smerig! Dat heb ik hem wel afgeleerd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-man maakt altijd de spullen van de kippen schoon met de afwasborstel. Zo vies, kippen schijten overal op. Ik heb regelmatig nieuwe afwasborstels gekocht en dan 'mocht' ie alleen de oude gebruiken voor de kippen. Maar soms kon ie de oude dan niet vinden (lees: een blik werpen op het aanrecht en hem niet in 1 seconde zien) en dan pakte hij doodleuk weer de nieuwe borstel...



Vroeger had ik altijd een dikke puinhoop in huis. Nu niet meer gelukkig. Mijn vader haalde van de week nog maar eens aan dat hij eens mijn slaapkamer zou witten en hij voor een kapitaal aan snoeppapiertjes en een tattoos achter de verwarming vandaag trok.

Helaas heb ik door ME niet de energie om veel schoon te maken, daardoor is het boven wat vaker een rotzooi (domein van de kinderen, daar heb ik niet de hele dag zicht op).

Mijn kinderen spelen ook maar weinig met speelgoed, zijn zeer creatief in het bedenken van spelen met dingen die geen speelgoed zijn... Zo is wc-papier ideaal om mee te spelen... Zo kan je lekker spelen dat je een gebroken arm hebt. Na zo'n speelmiddag kan ik altijd overal de vlokken 'gips' vandaan plukken. Of puntenslijpsel. Wel moeten ze dagelijks van mij opruimen. In de grote kamer vegen ze dan alles wat op de grond ligt met een bezem bij elkaar en wat ze niet opruimen gooi ik weg.

Er is 1 ding in huis dat altijd opgeruimd en schoon moet zijn en dat is het aanrecht. Open keuken en vanuit de kamer kijk je op het aanrecht. Bovendien maak je daar eten klaar.

En voor het snelle schoonmaakwerk van tafels en vensterbanken gebruik ik van de wegwerp schoonmaakdoekjes (Billendoekjes voor het huishouden).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 17 mei 2016 @ 14:38:

Als je goed genoeg bijhoudt kost schoonmaken echt geen tijd hoor. Kwestie van opruimen.



Voorbeeld van vandaag.



Vanmorgen om 08:00 ging ik mijn nest uit gedoucht, badkamer gelijk schoongemaakt en wc, en droog gemaakt. Sportkleding aangedaan. Bed opgemaakt. Naar beneden ontbijten opruimen, vaatwasser uitgepakt, wc beneden schoongemaakt. Nog even geforumd. uurtje gesport in de sportschool. Naar huis weer douchen, badkamer na drogen. Sportkleding in de was gedaan, opgehangen, ik heb Geluncht. En nu hang ik op de bank tot 17:30 en dan begin ik met koken. Hoezo geen vrije tijd? Ik sterf zo van de vrije tijd als ik vrij ben van werk heerlijk.



Maar jij werkt dus niet?

Op de tijd dat jij opstaat, zit ik al op mijn werk. Als jij op de bank hangt ook en als jij poetst of opruimt ook. Ik werk fulltime. Ruim zelfs, dus zoveel vrije tijd heb ik niet en ik verrek het om die tijd dan continu poetsend door te brengen. Dan maar geen spic en span huis.
quote:S0LEIL schreef op 17 mei 2016 @ 15:23:

[...]





Maar jij werkt dus niet?

Op de tijd dat jij opstaat, zit ik al op mijn werk. Als jij op de bank hangt ook en als jij poetst of opruimt ook. Ik werk fulltime. Ruim zelfs, dus zoveel vrije tijd heb ik niet en ik verrek het om die tijd dan continu poetsend door te brengen. Dan maar geen spic en span huis.Ik werk ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 17 mei 2016 @ 14:14:

Ik heb niet iets wat een mindpunt is, alles moet strak en schoon zijn anders word ik druk in mijn hoofd en overzie ik het niet. Ik heb het Zo hoog zitten dat als ik een huis dat goor is binnenkom moet ik spontaan kokhalzen. Maar dat heb ik ook bij mensen die stinken daar moet ik ook spontaan van kokhalzen. Baby poep vind ik dan niet erg. Raar he?Eerder zei je dat je niet obsessief bent, maar kokhalzen omdat je een huis binnenkomt dat niet aan jouw eisen voldoet, dat vindt je wel normaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 17 mei 2016 @ 14:08:

Alles wat ik binnen niet kan vinden, slippers, haarborstels, opladers, koffiebekers etc liggen steevast ergens in de auto.



Zelfs een keer dagenlang een vreemd luchtje niet kunnen plaatsen, bleek een kippenbotje onder de mat te liggen rotten.

Liggen ook altijd wel lege flesje of verpakkingen onder de stoelen en speelgoed.



Ik rij op blote voeten en eigenlijk is dat best goor in mijn auto met zand en kruimels. Mijn man ergert zich dood en weigert om in mijn auto te rijden.

Hey, dat is mijn auto

Ik rij ook al weken met een doos met servies rond, omdat ik niet weet waar ik het moet laten
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Extreem schoonmaken heeft volgens mij het gevoel van controle willen hebben als grondslag.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 17 mei 2016 @ 16:41:

[...]



Hey, dat is mijn auto

Ik rij ook al weken met een doos met servies rond, omdat ik niet weet waar ik het moet laten Herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 17 mei 2016 @ 16:41:

[...]



Hey, dat is mijn auto

Ik rij ook al weken met een doos met servies rond, omdat ik niet weet waar ik het moet laten







Mijn kofferbak is een ware schatkist. Elke keer als ik hem opendoe ontdek ik weer dingen die ik niet eens meer wist dat ik ze had. En er ligt altijd wel een extra paar schoenen ofzo. Heel handig.
quote:S0LEIL schreef op 17 mei 2016 @ 15:23:

Maar jij werkt dus niet?

Op de tijd dat jij opstaat, zit ik al op mijn werk. Als jij op de bank hangt ook en als jij poetst of opruimt ook. Ik werk fulltime. Ruim zelfs, dus zoveel vrije tijd heb ik niet en ik verrek het om die tijd dan continu poetsend door te brengen. Dan maar geen spic en span huis.



Dit. Dus. Naast mijn werk heb ik nog andere priotiteiten: vriend, opleiding en (veel) sport.



Ik ken mensen die parttime werken "vanwege het huishouden" dat vind ik dus echt zonde. Ik doe het huishouden (dus zeer minimaal) tussen de rest van mijn bezigheden door. Vriend doet het ook zo, we doen ongeveer even veel/weinig.



Ik weiger een slaaf te zijn van "het huishouden". Ik word ook altijd bloedchagrijnig van dat domme kutwerk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 17 mei 2016 @ 14:21:

[...]





Niet bij mij in de buurt... En er bestaat ook zoiets als onzichtbaar vuil.



Onzichtbaar is onzichtbaar he

heb je dus geen last van!



Hoe schoner het huis, hoe meer ziektes en allergieen. ' t Moet natuurlijk geen zwijnestal zijn maar een klein beetje vies is juist prima.

Hou je ook nog tijd over voor dingen die er meer toe doen in het leven!



Beetje opgeruimd, de afwas niet te lang laten staan, frisse wc's en schone (ongestreken) kleren, dan vind ik het wel goed.

Heb me bij anderen werkelijk nog nooit om het huishouden bekommerd en vrienden ploffen bij ons ook gewoon neer en gaan aan de koffie of de drank.

Zou wat zijn als je op elkaars vaatdoekje of wc rol gaat letten zeg. Leuk...
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 17 mei 2016 @ 14:40:

[...]



Dan blijft er een keer een plukje bacteriën aan een zool hangen. En wat dan nog? Ik hoef toch niet van de vloer te eten? (al stop ik gerust iets in mijn mond dat op de grond heeft gelegen, krijg je niets van). https://www.youtube.com/watch?v=LE5o8jn90kE
iedereen leest mee
quote:permis schreef op 17 mei 2016 @ 16:50:

Zou wat zijn als je op elkaars vaatdoekje of wc rol gaat letten zeg. Leuk...Ja gezellig inderdaad. Die mensen hebben denk ik geen leven als ze zich daar druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 mei 2016 @ 16:50:

[...]





Onzichtbaar is onzichtbaar he

heb je dus geen last van!



Hoe schoner het huis, hoe meer ziektes en allergieen. ' t Moet natuurlijk geen zwijnestal zijn maar een klein beetje vies is juist prima.

Hou je ook nog tijd over voor dingen die er meer toe doen in het leven! ...



Hoe komen mensen daar toch op. Leef absoluut niet in een steriele ruimte maar schoon moet het echt wel zijn. Dus ook onder de bedden en in de kasten. En er is in mijn gezin echt niemand ergens allergisch voor en ziek zijn we ook zo goed als nooit.



Het is volgens mij ook geen wedstrijd wie is beter in het huishouden maar meer wat vind je zelf belangrijk en waar voel je je prettig bij.



Voor mij is de zaterdagochtend mijn poetsmoment. Was, ramen, vloeren, etc. Iedereen helpt mee en voor half 12 is alles spik en span. Verder gewoon lekker bijhouden en klaar. Als een ander dat niet doet ook leuk! Als het een echt vieze troep is dan kom ik gewoon niet zo heel vaak en even goede vrienden.



Ligt denk ook aan je bezigheden, kan weinig verzinnen waar ik voor het middaguur de straat voor opmoet in het weekend en doordeweeks is er niet heel veel te poetsen. Als ik spetters op de spiegel zie haal ik er meteen de glasex bij. Ga ik niet wachten tot zaterdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven