Wat niemand je vertelt over het hebben van een huisdier

11-04-2016 17:42 2251 berichten
Na topics met enorm grappige, maar ook vreselijke verhalen over wat niemand je vertelt over zwanger zijn of bevallen, is hier de variant voor de mensen onder ons zonder kinderen (of met kinderen en huisdieren). Mensen-kinderen tenminste, want natuurlijk zijn onze beestjes net zo goed kinderen.



Een huisdier hebben lijkt heel makkelijk, maar er komt toch meer bij kijken dan je zou denken. Alle verhalen met betrekking tot je hond, kat, hamster, parkiet of wat dan ook zijn welkom.



TO trapt af:

Zo ben ik er helaas proefondervindelijk achter gekomen dat langharige katten wat probleempjes op de kattenbak kunnen ondervinden, zoals hele stukken poep die in de vacht blijven plakken en klitten. Wat vervolgens op de grond, muur en bank terecht komt. Voordat ik het wist stond ik onder de douche, met kat tegen me aan, terwijl ik ''sorry'' bleef zeggen omdat hij zo aan het blèren was. Tot voor die ochtend had ik nooit gedacht dat ik ooit met mijn met poep besmeurde kat onder de douche zou staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar advies van die gedragsdeskundige. Ik weet weinig tot niks van honden maat kan me niet voorstellen dat je een dier gelukkig maakt met 24u/dag (bij wijze van) in een hok waar ie net zijn kont kan keren.



Wat me eraan doet denken: bij een vroeger vriendje van mijn zoon hadden (hebben?) ze een hond en een kat. Beesten kunnen niet samen, dus de ene helft van de dag zit hond in de bench, andere helft wordt poes opgesloten (boven denk ik). Lekker diervriendelijke oplossing
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:SinDudas schreef op 05 mei 2016 @ 09:52:

Vanochtend was het weer tijd voor de vlooiendruppels. Kat 1 geeft er weinig om maar het vrouwtje hier maakt er 1 groot drama van.



Je moet het spul sowieso stiekem pakken en openmaken, want als ze het merkt is ze al weg.

En zie het er vervolgens maar eens op te krijgen. Beest wordt panisch en wringt zich in alle mogelijke bochten om te ontsnappen. De vorige keer was het even geleden en was ze het vergeten. Toen was het voldoende om haar in een klein doosje te zetten en snel de druppels in de nek. Nu kende ze dat truukje al en had ik meteen al een kras op mn hand te pakken. Zij er weer vandoor.

Uiteindelijk maar een groot badlaken over haar heen gegooid. Vindt (eh,vond) ze een leuk spelletje. Kopje er weer onderuit gehaald en ze kon geen kant meer op. Pff, we zijn weer even klaar voor een maand.



Ze is echt veel te slim, denk dat ze de volgende keer hard wegrent als ik met die handdoek aankom



Mijn oude kat is volgens mij de enigste kat die een pilletje zo uit je hand eet en gewoon komt als je hem vlooiendruppels wil geven. Vroeger hadden wij thuis geen huisdieren en dit was mijn eerste kat dus ik had geen vergelijkings materiaal. Soms zag je van die plaatjes op internet en dan dacht ik jemig overdrijven is ook een vak.

Nou dan ben ik heel snel op terug gekomen toen ik vriend voor het eerst ging helpen met vlooiendruppels. Met 2 volwassenen een kat die amper 7kg weegt in bedwang houden en nog kost het je moeite om het pilletje naar binnen te krijgen én de vlooiendruppels in de nek te doen. 10 minuten verder hadden we 1 van de 4 gedaan. Na afloop waren er 4 katten kwaad en wij bekaf.



Op internet vond ik dat er ook vlooieninjectie's bestaan! Werken 6 maanden en op 6 maanden is het maar €5.- duurder.

Katten los in de auto want we willen geen ruzie we we ze in de mandjes doen. Als we er zijn doen we ze in de mandjes, dan hebben ze al door dat het een verloren strijd is. Daarna is het de dierenarts zijn feestje hoe hij die injectie erin zet. Hij doet dit met 2 vingers in zijn neus, hij doet 4 injectie's in dezelfde tijd als dat wij nodig hebben om een kat achter de bank weg te halen. Voor die €20.- ga ik niet ruzie zoeken met 4 katten én ik kan sneller dierenarts op en neer dan dat ik het zelf doe.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat ze zo erg vinden aan vlooiendruppels? Het doet geen zeer lijkt me? Ik heb mijn moeder er in ieder geval nooit over gehoord bij onze hond, en die kan best fel zijn als het hem niet zint.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 hondjes, een Maltezer en een boomer (Maltezer-Shih Tzu). Allebei teefjes, maar hele verschillende. Ze worden dit jaar beide 8 jaar. Prachtige beesten vind ik het. De Maltezer is een echt dametje en de Boomer een macho.



Maar er is me weinig over het karakter verteld toen ik ze aanschafte. Dat weet ik alleen uit de boeken. Daar staat in dat het rustige hondjes zijn die zich makkelijk aanpassen.

Dat geldt helaas niet voor mijn Maltezer en die geeft nogal eens problemen. Ik ben op haar uiterlijk gevallen. Als we op kraamvisite gingen sliepen die pups of waren ze aan het drinken. Dus ik kon niet goed een beeld krijgen van hun gedrag. Dit leek een rustig hondje, in tegenstelling tot haar zusje die steeds je veters probeerde los te maken. De moederhond was schuw en gromde als ze je nog maar zag komen. Maar dan denk je dat ze haar kroost wil beschermen. En de pups konden ook het karakter van de vader hebben, dacht ik.

Helaas heeft ze het karakter van haar moeder, maar minder erg dan zij. Ze is vanaf het begin al bang van alles. Van mensen, van andere honden, harde geluiden. Terwijl we haar toch vaak meenamen om haar aan die dingen te laten wennen. Ze heeft de eerste 2 weken bij ons als pup 's nachts gejankt. Normaal is dat zo'n 2 nachten hoor ik van anderen. Ze heeft ook wel pech met haar gezondheid. Ze heeft zwakke darmen, zwak gebit (2 keer tanden moeten laten trekken) en is gauw moe. Ze is vorig jaar geopereerd aan een gescheurde kruisband en moest een half jaar revalideren. Ook is ze 2 keer gebeten door een loslopende hond. Dat doet dat bange ook geen goed natuurlijk. Ze met alles wat zwakker. Ze wordt ook regelmatig bang wakker 's nachts en gaat dan aan de deurpost krabben. Dan doe ik haar in de bench, want als ik het negeer gaat ze gerust de hele nacht door. En dan dat kan ik niet hebben als ik de volgende dag moet werken. Een angstig-dominant hondje noem ik het maar even.

De andere is gelukkig gezond tot nu toe en veel stabieler. Rustiger in de kop. Alleen wel eigenzinnig. Maar niet zo dat het een probleem vormt.

Deze hondjes waren een bewuste keus en ze mogen hier oud worden. Ik doe wat ik kan. Maar dit is voor mij wel de 1e en laatste Maltezer. Ze kan er niks aan doen dat ze dit allemaal heeft. Maar ik vind het soms wel moeilijk om er mee om te gaan. Als ik nog eens een hond aanschaf laat ik me toch beter informeren over het karakter per hond.



Klopt het trouwens dat dieren met een witte vacht zwakker zijn?

Vroeger had ik een kat en cavia, beide met wit lang haar en die hadden ook vaker een vieze kont dan hun gekleurde soortgenoten. Of is dat toeval?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet quoten dus doe het zo maar even .

Nee ik heb een hele aardige buurman soort overjarige hippie en die vind de hond lief vond het zielig voor de hond ,maar zelf had hij er geen last van dus hij zei er nog bij dat ik me niet druk moets maken om hem ,naarst mij ook hele aardige mensen die heb ik er ook nooit over gehoord .

En over dat bench gebeuren daat was ik het ook helemaal niet mee eens ,beetje raar dat je hond 24/7 in de bench moet.

We waren daar was trouwens in drente en zij zeiden dat alle honden zo opgevoed moeten worden ,wat schets onze verbazing ,de eigen honden liepen fris en fruitig over het terrein heen en eentje lag zelfs op de bank wat ons dus nadrukkelijk verboden was.

M'n man ging meteen los en heel raar ze hadden er geen goed antwoord op ,dus hond meegenomen en hij loopt hier vrolijk los.
Mijn hond met een witte vacht is sterker dan mijn hond met een gitzwarte vacht. Dus Nee, hier gaat dat niet op.
quote:hondenmens schreef op 08 mei 2016 @ 13:26:

Ik heb 2 hondjes, een Maltezer en een boomer (Maltezer-Shih Tzu). Allebei teefjes, maar hele verschillende. Ze worden dit jaar beide 8 jaar. Prachtige beesten vind ik het. De Maltezer is een echt dametje en de Boomer een macho.



Maar er is me weinig over het karakter verteld toen ik ze aanschafte. Dat weet ik alleen uit de boeken. Daar staat in dat het rustige hondjes zijn die zich makkelijk aanpassen.

Dat geldt helaas niet voor mijn Maltezer en die geeft nogal eens problemen. Ik ben op haar uiterlijk gevallen. Als we op kraamvisite gingen sliepen die pups of waren ze aan het drinken. Dus ik kon niet goed een beeld krijgen van hun gedrag. Dit leek een rustig hondje, in tegenstelling tot haar zusje die steeds je veters probeerde los te maken. De moederhond was schuw en gromde als ze je nog maar zag komen. Maar dan denk je dat ze haar kroost wil beschermen. En de pups konden ook het karakter van de vader hebben, dacht ik.

Helaas heeft ze het karakter van haar moeder, maar minder erg dan zij. Ze is vanaf het begin al bang van alles. Van mensen, van andere honden, harde geluiden. Terwijl we haar toch vaak meenamen om haar aan die dingen te laten wennen. Ze heeft de eerste 2 weken bij ons als pup 's nachts gejankt. Normaal is dat zo'n 2 nachten hoor ik van anderen. Ze heeft ook wel pech met haar gezondheid. Ze heeft zwakke darmen, zwak gebit (2 keer tanden moeten laten trekken) en is gauw moe. Ze is vorig jaar geopereerd aan een gescheurde kruisband en moest een half jaar revalideren. Ook is ze 2 keer gebeten door een loslopende hond. Dat doet dat bange ook geen goed natuurlijk. Ze met alles wat zwakker. Ze wordt ook regelmatig bang wakker 's nachts en gaat dan aan de deurpost krabben. Dan doe ik haar in de bench, want als ik het negeer gaat ze gerust de hele nacht door. En dan dat kan ik niet hebben als ik de volgende dag moet werken. Een angstig-dominant hondje noem ik het maar even.

De andere is gelukkig gezond tot nu toe en veel stabieler. Rustiger in de kop. Alleen wel eigenzinnig. Maar niet zo dat het een probleem vormt.

Deze hondjes waren een bewuste keus en ze mogen hier oud worden. Ik doe wat ik kan. Maar dit is voor mij wel de 1e en laatste Maltezer. Ze kan er niks aan doen dat ze dit allemaal heeft. Maar ik vind het soms wel moeilijk om er mee om te gaan. Als ik nog eens een hond aanschaf laat ik me toch beter informeren over het karakter per hond.



Klopt het trouwens dat dieren met een witte vacht zwakker zijn?

Vroeger had ik een kat en cavia, beide met wit lang haar en die hadden ook vaker een vieze kont dan hun gekleurde soortgenoten. Of is dat toeval?



Dit deed mijn hond ook. Een van ons heeft toen elke nacht beneden geslapen (wij wisselde af) en na een paar maanden leek het beter te gaan. Hijgt zij dan ook als ze bang wordt een aan de deurpost krabt?

Onze hond deed het wel en dan werden ik wakker omdat ik beneden sliep en dan stelde ik haar gerust en ging ze weer liggen. De bench maakt dit gedrag waarschijnlijk erger.

Bij ons is dit gedrag na een half jaar gestopt uiteindelijk. Waarschijnlijk kwam dit door pipetten met een kalmerende geurstof die wij in de avond in haar nek deden (die hebben wij via de dierenarts gekocht) .
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 08 mei 2016 @ 11:43:

Mag ik vragen wat ze zo erg vinden aan vlooiendruppels? Het doet geen zeer lijkt me? Ik heb mijn moeder er in ieder geval nooit over gehoord bij onze hond, en die kan best fel zijn als het hem niet zint.Honden en katten (en andere dieren) kunnen ook ergens allergisch voor zijn, er is een bepaald soort druppels en ook een halsband waar mijn hond lamlendig van wordt. Merk weet ik niet maar als ik het bij de DA zie staan herken ik het wel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 08 mei 2016 @ 11:43:

Mag ik vragen wat ze zo erg vinden aan vlooiendruppels? Het doet geen zeer lijkt me? Ik heb mijn moeder er in ieder geval nooit over gehoord bij onze hond, en die kan best fel zijn als het hem niet zint.Niks (het toegediend krijgen bedoel ik, allergieën blijken niet al bij het toedienen). Maar vertel dat die poes/hond maar
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
mijn kat vind het alleen vervelend, dat hij dan ''verplicht'' op schoot moet maar nee hij is ook geen fan
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 08 mei 2016 @ 11:43:

Mag ik vragen wat ze zo erg vinden aan vlooiendruppels? Het doet geen zeer lijkt me? Ik heb mijn moeder er in ieder geval nooit over gehoord bij onze hond, en die kan best fel zijn als het hem niet zint.

Nou onze kat vind het ook niks, maar eten is belangrijker, dus muts aan het eten, druppels in de nek en klaar. Maar lijkt mij dat het gewoon een vervelend koud kriebelend iets is achter in je nek als je poes bent.

Of zou jij het leuk vinden als ik in verhouding een glasje water bij jou in je nek gooi.
fietsen varen vrouwelijk doen
Het vervelende aan de druppels vindt poes hier volgens mij dat het zo ontzettend stinkt. En het voelt waarschijnlijk niet fijn op de huid. Het is natuurlijk wel nogal agressief spul.
Die druppels zouden weleens koud aan kunnen voelen (verdampen vloeustof) of juist warm worden. Het moet door de huid opgenomen worden. Dat kan ook best irriteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de manier van toedienen veranderd, voor zover mogelijk. Eerst was het houdgreep (tussen mijn benen klemmen), druppels en weer lopen, of houdgreep, bekkie los en pil erin.

Nu doe ik het tussen het aaien door. Aai aai, bekkie los, pilletje, hé wat was dat?, nog een aai. Ze rekenen er niet op en het is voorbij voor ze het door hebben. Zelfs jongste met pilletjes (moest antibiotica voor een wond aan de staart).



Alleen de vlooiendruppels lukt bij haar niet op die manier. Door het geritsel van de verpakking is ze gealarmeerd en gaat ze al onder tafel zitten. Niet dat dat helpt
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier 2 bij die vlooiendruppels vrij simpel zijn.



En 1 die als je nog maar 't idee hebt om er misschien aan te denken ze te gaan halen, ze al weg is.

Die moet telepatische gaven hebben ofzo.

Het lukt hier alleszins niet.



We zijn al zover gekomen dat we pillen - van de dierenarts - in haar lievelingseten draaien.

Heeft ze meestal met veel gejongleer (er lopen hier dus nog 2 kleine bengels rond) ongeveer de helft van op.



Vangen lukt bij haar in geen 100.000 jaar, laat staan haar vast en stil houden.
Alle reacties Link kopieren
We wilden voor onze kinderen een konijntje kopen, zo'n flappie, en ik tilde hem uit zijn kooitje zoals ik dat van kinds af aan gewend ben: achter bij zijn nekvel. "Ho ho" kwam de juffrouw toegesneld, "als u een konijn op die manier optilt dan trekt u de vacht los van zijn huid (denk: het gruwelijke martelen van angora konijntjes)". Ik schrok zo erg dat ik hem bijna liet vallen en daardoor nóg een keer zo vastpakte. Gelukkig was de kooi dichtbij en kon ik hem er snel in laten springen want ooooh, ik vond het echt zielig. Ik heb dus mijn leven lang mijn konijn gemarteld. Gelukkig voor alle konijnen op de wereld heb ik er jarenlang geen gehad

(De juiste methode is: optillen met twee handen waarvan je met één hand een paar vingers door zijn voorpoten steekt zodat hij niet kan ontsnappen. Ontsnappen. Pijnlijk woord voor als je denkt een diertje een plezier te doen door het te kopen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Grumpsy schreef op 21 mei 2016 @ 02:09:

We wilden voor onze kinderen een konijntje kopen, zo'n flappie, en ik tilde hem uit zijn kooitje zoals ik dat van kinds af aan gewend ben: achter bij zijn nekvel. "Ho ho" kwam de juffrouw toegesneld, "als u een konijn op die manier optilt dan trekt u de vacht los van zijn huid (denk: het gruwelijke martelen van angora konijntjes)". Ik schrok zo erg dat ik hem bijna liet vallen en daardoor nóg een keer zo vastpakte. Gelukkig was de kooi dichtbij en kon ik hem er snel in laten springen want ooooh, ik vond het echt zielig. Ik heb dus mijn leven lang mijn konijn gemarteld. Gelukkig voor alle konijnen op de wereld heb ik er jarenlang geen gehad

(De juiste methode is: optillen met twee handen waarvan je met één hand een paar vingers door zijn voorpoten steekt zodat hij niet kan ontsnappen. Ontsnappen. Pijnlijk woord voor als je denkt een diertje een plezier te doen door het te kopen)Ik denk dat het uitrekken van haren wel meevalt hoor, als je gewoon het nekvel pakt en niet alleen de haren tenminste . Wat wel kan is dat ze gaan schoppen en hun rug breken als je ze zo vast hebt En het voelt heel vervelend voor ze, dus je nieuwe houding is sowieso wel beter. (maar je bent geen verschrikkelijke konijnen martelaar, en je deed het niet met opzet)
Ik til ook altijd een konijn op bij zijn nekvel. Dus zo erg zal het niet zijn, denk ik
Alle reacties Link kopieren
Als ik er zo over nadenk, druppels water in je nek krijgen is ook niet fijn inderdaad. Nog nooit zo over nagedacht
Alle reacties Link kopieren
Ik til mijn konijn ook bij de nekvel op want dan is ze het rustigst. Maar ik hou wel mijn andere hand onder het kontje om te voorkomen dat het volle gewicht aan dat nekvel komt te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Dat sloten heerlijk zijn maar onder de douche moeten is bijna doodgaan.

Na dr bad heeft ze dan weer bakken energie en rent in huis rond.





Oh die vlooiendruppels doe ik in 2 dagen.

Dag1: verpakking openen en pipet klaarleggen.

Dag2: pipet op strategische plek leggen. Beest vanfen en druppelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je ze soms wel achter het behang kan plakken.

Kat hier heeft in de vroege ochtend bijna alle spullen waar hij bij kon een nieuwe bestemming gegeven (denk aan potloden op de voordeurmat, pennen onder de kast, lippenbalsem achter het gordijn, etc. etc.) en heeft vandaag ook al twee glazen weten te slopen (echt van tafel getikt, dat ging niet per ongeluk).

Terwijl ik dit typ heeft hij nog een potlood gevonden en rent hij er als een dolle mee rond. We zullen wel storm krijgen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 21 mei 2016 @ 21:41:

Dat sloten heerlijk zijn maar onder de douche moeten is bijna doodgaan.

Na dr bad heeft ze dan weer bakken energie en rent in huis rond.





Oh die vlooiendruppels doe ik in 2 dagen.

Dag1: verpakking openen en pipet klaarleggen.

Dag2: pipet op strategische plek leggen. Beest vanfen en druppelen.Dit is wel een goeie Bij het openen van de verpakking weet 1 kat al hoe laat het is en is vervolgens onvindbaar. Wat ik wat dat betreft niet wist is dat katten boos kunnen blijven en meester zijn in de 'silent treatment' Hoe vredig het ook is gegaan, na het druppelen moet 'ie de rest van de dag niks van me hebben, geeft me soms een boze blik en haalt verder z'n neus voor me op
Alle reacties Link kopieren
kat hier heeft mok met hete thee over vloerkleed gegooid.Keek er heul onnozel bij.

Nu liggen de heren kat op MIJN bed te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wij wikkelen de kat in een handdoek als hij medicijnen moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven