Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Weet je ook het type?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoopte dat dat het type was.

Ik ga even kijken.



Ik kan niets vinden. Behalve op het toetsenbord Pavilion en beatsaudio.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:bartjes schreef op 19 mei 2016 @ 12:33:

Ik hoopte dat dat het type was.

Ik ga even kijken.



Ik kan niets vinden. Behalve op het toetsenbord Pavilion en beatsaudio.Vaak staat er op de onderkant wel een typenummer. Of een serienummer waarmee je op de site van HP het type kunt achterhalen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, echt niet. Ik heb hem uitgebreid bekeken aan alle kanten.



Ik laat zo mijn dochter nog even kijken. Er zit ook geen sticker op of zo iets.
Doe eens wat foto's?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan niet eens plaatjes plakken. Laat staan foto's.
Hier uploaden en gewoon linkje hier neerzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb plaatjesplakrechten aangevraagd.



Ik heb nu wel foto's op mijn mobiel.

Dus ik hoop dat ik ze zo kan plakken.

En anders heb ik nog de bon, daar zal het type ook op staan. Maar die lugt ws nog in de auto

Dus dat wordt eind van de middag dat ik die heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hp.15-p020nd dit is het nummer wat op de bon staat.



Waarschijnlijk heb ik een oplossing gevonden.

Er is een ict bedrijf dat de harde schijf wil back uppen voor me. En zij sturen hem daarna door naar hp.

Degene van het ict bedrijf zegt dat laptops niet echt verzegeld meer zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Muloza schreef op 19 mei 2016 @ 12:02:

Je man heeft gelijk.



Fabrikant gaat geen backup maken. Die gooit de hardeschijf direct leeg.



Je kan de hardeschijf eruit halen en aansluiten op een andere PC. Je kan hiervoor ook een speciaal kastje kopen. Die kan je vervolgens weer op een USB-poort aansluiten en op die manier de data eraf halen.



Edit: Heb net je andere topic gelezen. Je maakt je zorgen om de zegel en garantie? Welke type laptop heb je? Bij veel modellen zit de hardeschijf achter een klepje die je kunt openschroeven. Bij andere modellen moet hiervoor de hele onderkant open. Dat laatste kost je je garantie.



Is de data belangrijker dan dat de laptop weer gemaakt wordt? Dan zou ik het risico nemen en zelf openschroeven. Daarna opsturen voor je moederbord.Je zou de harde schijven eruit kunnen halen, in het hier biven genoemde kastje zetten en dan die data copieren naar een andere pc, schijven weer terug plaatsen en laten opsturen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:bartjes schreef op 19 mei 2016 @ 13:29:

Ik heb plaatjesplakrechten aangevraagd.



Ik heb nu wel foto's op mijn mobiel.

Dus ik hoop dat ik ze zo kan plakken.

En anders heb ik nog de bon, daar zal het type ook op staan. Maar die lugt ws nog in de auto

Dus dat wordt eind van de middag dat ik die heb.Je foto's 1 voor 1 uploaden bij tinypic.com en de linkjes hier plaatsen kan ook
Je bent zelf een theepot
quote:bartjes schreef op 19 mei 2016 @ 17:45:

Degene van het ict bedrijf zegt dat laptops niet echt verzegeld meer zijn.Een echte zegel niet inderdaad, maar er zit vaak verf op de schroefjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh. Toch wel iets waardoor ze kunnen zien dat ik of iemand anders de laptop open heb/heeft gemaakt.



Nou, de laptop is weggebracht. Op hoop van zegen.

Ik laat het weten of ik mijn gegevens heb kunnen redden.
Ik heb HD van mijn voorlaatste PC bewaard. Daar had ik al een backup van op een CD.

Dat heb ik tot nu toe van iedere PC gedaan. Heeft me veel tijd uitgespaard. Een geheugenkaart of usb heb je al voor minder dan 20 euro. Daar kan je 64 GB op kwijt.
quote:Pumps_italiaans schreef op 21 mei 2016 @ 00:59:

Ik heb HD van mijn voorlaatste PC bewaard. Daar had ik al een backup van op een CD.

Dat heb ik tot nu toe van iedere PC gedaan. Heeft me veel tijd uitgespaard. Een geheugenkaart of usb heb je al voor minder dan 20 euro. Daar kan je 64 GB op kwijt.Geen SD of USB gebruiken voor backups!
quote:Muloza schreef op 21 mei 2016 @ 12:29:

[...]



Geen SD of USB gebruiken voor backups!



Nee, is geen echte back-up. Is meer een kopie voor het geval de laptop ontploft.

Dat is mij een keer overkomen. Gelukkig had ik toen dus wel een kopie van de meest belangrijke bestanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Muloza schreef op 21 mei 2016 @ 12:29:

[...]



Geen SD of USB gebruiken voor backups!Oh....waarom niet?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 22 mei 2016 @ 14:56:

[...]



Oh....waarom niet?Omdat die dingen niet betrouwbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Help!!!! Mijn laptop is vast gelopen. Doet niets meer, er staan 3 programma's open en hij wil ook niet meer uit. Wat kan ik doen......
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heb je al gedaan?



-- CTRL + ALT + DEL knoppen tegelijkertijd indrukken, dan kom je in een menu, kies voor taakmanager en sluit daar je lopende programma's

-aan/uit knop geprobeerd? Evt paar sec vast houden.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan/uit knop langer ingedrukt houden heeft gewerkt. Was wat ongeduldig blijkbaar,Dank je wel.
..
http://www.hardwarecity.nl/lenovo-essen ... GwodnIAGuQ


Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,



Een vraag die vast niet moeilijk is voor de nerds hier



Voor een sollicitatie wil ik een paar documenten omzetten naar PDF. Nou heb ik wel zo'n gratis ding maar daarbij moet ik 60 min wachten tussen de verschillende documenten in.

Nou is een uurtje wachten geen ramp, alleen zie ik waarschijnlijk nog wel ergens een foutje en dan blijf ik bezig...



Waar vind ik een goede converter? Ik hoop natuurlijk dat het meteen bij deze sollicitatie raak is maar de verwachting is dat ik de komende tijd nog wel vaker brieven ga schrijven



BVD!
Je kunt méér.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven