Duolingo topic - Talen leren :)

09-04-2014 09:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik mag nog geen plaatjes plakken helaas, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Voor degene die nu denken; wat?!



Duolingo is een App waarmee je gratis een taal kunt leren. Je krijgt aanwijs, typvragen, meerkeuzevragen en inspreekvragen. Als je even niet alleen bent kun je de microfoon ook gewoon uitzetten. De app registreert wat je fout doet en dit kun je later weer oefenen. Dagelijks kun je doelen stellen, punten verdienen en je skills oefenen

In de app kun je vrienden worden met elkaar en zo elkaars vorderingen zien.



Zelf ben ik nu bezig met het opfrissen van Duits en Spaans ; wel vanuit het Engels maar dat is mijn eerste taal. Spaans gaat me stukken beter af!



Ik ben wel benieuwd waar jullie mee bezig zijn, welke taal je zou willen leren and so on.. Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden! En als er geen animo voor is, hoor ik het vanzelf.



Ik hoop eigenlijk in de toekomst de vordering te kunnen gebruiken bij een sollicitatie waarvoor die taal handig is.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op maandag 21 juli 2014 18:34 Zo, het is alweer een tijdje geleden dat we hier gepost hebben. Zijn er nog mensen bezig met DuoLingo??Ja! Ik nog steeds.nu begonnen met Duits
Geniet van elke dag!
Frans, opfrissen van de middelbare school.
Leuk! En hoever zijn jullie nu? Ik heb 170/300 XP (al weet ik niet wat dat betekent ) En ik heb 187 woorden geleerd. Ben wel een beetje traag volgens mij
Ik up 'm maar weer even Ik heb mijn Italiaans weer opgepikt, en ik zit nu op 1678 xp en 579 woorden. Ik had het al een hele tijd niet gedaan dus nu moet ik alles weer herhalen, maar het valt me nog mee hoeveel ik ervan heb onthouden! Alleen de laatste paar lessen zijn echt helemaal weg, maar dat was ook wel te verwachten.



(@rozehanddoek: xp staat voor experience, is een term die bij games veel gebruikt wordt.)
Ah, okay. Dat verklaart een hoop. Ik ben niet zo'n gamer Nu 1555 XP en bijna bij level 9 Wat knap dat je er zo snel doorheen gaat! Alleen jammer dat het voor mijn gevoel vrij passief is allemaal. Ik zou het graag meer in de praktijk brengen.
Ja het is inderdaad vrij passief. Ik zag op de message boards daar dat er ook mensen zijn die de cursus Engels voor Italiaans-taligen doen als ze de cursus Italiaans hebben afgerond. Dan leer je het allemaal net wat beter actief beheersen. Maar eigenlijk moet je het natuurlijk op een gegeven moment gewoon in de praktijk gaan brengen door gesprekjes te gaan voeren enzo.
Ik ken wel een native speaker in het spaans, dus ik zal haar binnenkort eens mailen. Ben ondertussen bij level 9 en de verleden tijd in het Spaans. Moeilijk is dat!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit topic even omhoog helpen :-) Dankzij dit forum kwam ik achter het bestaan van Duolingo. Helemaal geweldig! Ik heb in het begin mijn Spaans wat opgefrist. En sinds eind vorig jaar ben ik druk bezig met Zweeds. Ik vind het een onwijs fijn systeem en een heel toffe manier van een taal leren.



Welke taal leren jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit topic nu pas en ben direct in de AppStore gaan kijken, maar zie alleen Engels staan...

Ligt het aan mij of zijn de andere talen nu niet meer beschikbaar?
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb Spaans "af" en ik wil mijn Zweeds nog opfrissen. Iers wil ik ook graag leren



Ik ken de app niet, s7rin. Maar via het internet zou hij het gewoon moeten doen.
Je kan in de app op je profiel de taal veranderen, dan voor toevoegen kiezen en als je dan naar 'for English speakers' gaat, kun je veel andere talen kiezen.



Ik ben met Spaans begonnen vandaag, superleuk en nu al verslavend.

Als je Spaans af hebt Rozehanddoek, kan je dan nu echt gesprekken voeren enzo denk je?
Alle reacties Link kopieren
Hé wat een leuk topic, ik ben nu bezig met Italiaans (Level 7 - 1062XP)

Hoe zie je hoeveel woorden je hebt?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dit! Fijne manier om mijn Frans op te frissen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook alleen engels gratis! Frans kost 3 euro en iedere andere taal kost weer 3 euro..

Of komt dat omdat het apple is?
Ik heb ook een iPhone en van Engels naar Spaans is gewoon gratis..
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog mensen met duolingo bezig? Vandaag de 4e dag dat ik bezig ben en ik vind het nog steeds geweldig. Ondertussen 160 woorden geleerd/herhaald. Heel leuk en nog gratis ook. Wil hierna Spaans of Duits gaan doen.



Wie doet er mee?
quote:slagroom-met-dip schreef op 21 mei 2015 @ 16:44:

Ik zie ook alleen engels gratis! Frans kost 3 euro en iedere andere taal kost weer 3 euro..

Of komt dat omdat het apple is?



Ik zat even voor je te kijken, maar die van €3 is fake!! Er staat DouLingo en ene Ruth huppelepup als maker.



Je moet gewoon de app nemen waar Engels bij staat, en dan in je profiel van taal switchen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het op de computer daar is alles gratis en kun je uit verschillende talen kiezen, alleen is de instructie taal Engels. Vind het zo mooi dat er heel veel uitleg bij gegeven wordt, ook over de grammatica etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nu net gedownload.

Mijn Duits wil ik verbeteren. En ik wil graag Frans leren.

Vriendin woont in Frankrijk en heeft een Franse vriend. Hij kan geen Engels en het lijkt me leuk met hem wat te kunnen communiceren in zijn eigen taal.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:trotseoma schreef op 22 mei 2016 @ 13:48:

Ik doe het op de computer daar is alles gratis en kun je uit verschillende talen kiezen, alleen is de instructie taal Engels. Vind het zo mooi dat er heel veel uitleg bij gegeven wordt, ook over de grammatica etc.Klopt. In de app mis ik die instructie juist weer.
Alle reacties Link kopieren
@madameQetesh



Communiceren met vriend van je vriendin gaat zeker lukken. Je krijgt echt heel veel aanbod bij Duolingo. Ikzelf doe alle oefeningen een paar keer voordat ik naar de volgende oefening ga.



Als ik met een nieuw onderwerp bezig ben herhaal ik vaak de extra oefening van de voorgaande onderwerpen (thema's). Zo blijft het lekker hangen. Pas als ik zelf vind dat ik een oefening voldoende maak ga ik naar de volgende. Het is fijn dat je ook de oudere oefeningen kunt blijven herhalen, zo zakt het niet weg en slijpt het goed in.
Alle reacties Link kopieren
Even uppen...



Ik ben net begonnen. Nu pas.

Heb vijf jaar in Duitsland gewoond en ga in augustus daar op vakantie. Vorig jaar was ik er ook. Ik merkte dat het spreken me aardig af gaat, maar ik zou nog beter willen worden erin. Ik ben dus nu mijn Duits aan het ophalen vanuit het Engels, superleuk! Moet wel opletten dat ik niet doorsla. Je gaat maar door...



Nog meer mensen nu bezig met Duolingo?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
[...]
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Jaa ik ben sinds vorige week weer begonnen met mijn Italiaans nadat ik het 1,5 jaar had laten liggen (zie hierboven ).

Volgende vakantie komt er weer aan
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Na Duits wil ik Frans gaan doen. Verkeerde volgorde eigenlijk omdat ik eerder naar Frankrijk ga dan naar Duitsland, maar goed... Italiaans staat daarna op de lijst. Ooit al eens een cursus gedaan en ik vind het gewoon zo'n mooie taal!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven