zelf gordijnrails ophangen moeilijk?

22-05-2016 11:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet nog een paar gordijnrails ophangen.

Is dit moeilijk?

Heb wel goede boor.

Heb wel hulp, maar ook van iemand die niet weet hoe het moet:)
Het is op zich niet moeilijk. Ik heb het wel zelf gedaan. Het lastigst vind ik om goede gaten te boren.
Niet moeilijk. Gaten boren, plug erin, gordijnrails ertegen en schroeven. En zorgen dat ze op de goede plek hangen uiteraard
Alle reacties Link kopieren
Ligt er helemaal aan wat de ondergrond is. Baksteen, gewapend beton, hout, holle wand? Is het een rechte rail, of een rail uit meerdere stukken met bochten? Hoe zwaar zijn de gordijnen die eraan komen te hangen?



Waarschijnlijk is het wel verstandig om eerst te bepalen wat voor wand het is, en dan met die info (en de rail) naar een ijzerwinkel te gaan. Bouwmarkt is twijfelachtig: het beste advies krijg je meestal nog bij Hornbach, bij Gamma e.d. lopen te vaak jongens die alleen de tekst van een verpakking voorlezen en dat dan presenteren als advies.
Ik zou vooral kijken wat voor plafond het is. Een gordijnrails ophangen aan de wand is niet heel logisch
Op zich niet zo moeilijk mits je het juiste materiaal hebt. Dus eerst goed uitzoeken welk materiaal het plafond (of de muur, rails kun je ook ophangen met beugeltjes) is en daar de juiste spullen bij halen. Als je gewone pluggen in gipsplaat stopt komt de hele bende al snel naar beneden en wanneer het plafond erg brokkelt komt het niet alleen naar beneden maar heb je ook nog flinke gaten in je plafond zitten. Als je de juiste spullen hebt is het vooral een kwestie van goed opmeten, ik zou het wel even met iemand samen doen helemaal alleen lijkt me wel heel onhandig. Ik zou trouwens investeren in een beetje goede rails, daar zit echt nog wel een verschil in. Die van de ijzerwarenzaak zijn wel duurder maar ze rollen veel beter dan de goedkope van de Praxis, is tenminste mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de goede plek voor de boorgaten aanstippen het vervelendste

Verder viel het me reuze mee!
Pivot! PIVOT!!!
Alleen opletten voor leidingen, je wilt geen 240v door je boorkop. Verder zoals de anderen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
En zorg voor een goede boor, dat is al het halve werk.
Alle reacties Link kopieren
Komt een klopboor niet in het plafond, huur een hamerboor dan is het zo gedaan.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Fluitje van een cent......

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Tel je haakjes even of er niet teveel of te weinig inzitten
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alle reacties

zie net dat de luxaflex ook nog opgehangen moet, begin daar maar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven