Help alstublieft

22-05-2016 21:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken heb ik een woning en ik was benieuwd wat je ongeveer kwijt bent qua kosten. Het gaat om een huurhuis met 2 slaapkamers Ik heb niks ook geen geld.
https://service.nibud.nl/pba/#/panel/0



Bij bovenstaande link kun je kijken wat mensen gemiddeld kwijt zijn met een vergelijkbaar inkomen als het jouwe. Je ziet bij de rekenhulpen waar elk bedrag uit bestaat en kunt zo zelf kijken waar jij nog op bezuinigen kunt of niet nodig hebt. Zoals vrije tijd nu eerst niet teveel aan uitgeven bijvoorbeeld en als je nog maar net begint hoef je ook nog niet veel te verzekeren bijvoorbeeld. Een uitvaart- of levensverzekering is niet nodig nog als je verder niemand hebt bijvoorbeeld nog meteen en ook een sportvereniging hoeft nog niet. Je kan ook hardlopen bijvoorbeeld. En kranten en tijdschriften nu ook nog niet. Later kan je kijken wat je over hebt en hoe je het liefst je ontspanning wil besteden. En uiteindelijk kun je dan alsnog een tijdschrift kopen of een duurder abonnement op iets nemen.



Je hoeft niet alles in 1 keer te hebben, een matras en dekbed wel, maar 4 stoelen of een nachtkastje niet meteen natuurlijk, en vaak kun je voor belangrijke zaken in aanmerking komen voor regelingen, zoals uiteindelijk een wasmachine en een koelkast. Een magnetron is zo gevonden.



De basis wat je vaak wel nodig hebt vind je bij het Nibud. Water is niet zo heel duur. Electricitet en gas lopen al snel op als je dat te vaak gebruikt en alle lichten aan laat en de verwarming aan laat ook al ben je niet thuis bijvoorbeeld, het wordt echter weer warmer weer, een extra trui is zo gevonden.



En in het begin een kasboek bijhouden zodat je weet aan welke bedragen je je geld uitgeeft, de rekeningen die je krijgt en hoeveel electriciteit je verbruikt en wat je inkomsten precies zijn inclusief de subsidies. Elk bedrag opschrijven en alle bonnetjes vragen en bewaren. Dan krijg je een mooi overzicht, want veel kleine bedragen bij elkaar is ook al snel veel.



Vervolgens probeer je nog af en toe iets opzij te zetten op een spaarrekening voor als je ineens toch iets nodig hebt en achter de hand in geval van nood of voor iets leuks.
Alle reacties Link kopieren
quote:tsjatsjietsjie schreef op 22 mei 2016 @ 22:56:

Sammy,



Even wat anders, ik weet niet wat voor telefoon je gebruikt.

Maar bij die smartphones moet je uitkijken, want soms kan men je daarmee traceren.

Sommige smartphones geven ook aan, Pietje is in restaurant de pollepel, etc.



Ook uitkijken wie je vertrouw Bv. Vriendin of nichtje met zelfde kennissenkring etc.

Voor het zelfde geld, vertellen ze het door als ze onder druk worden gezet.



Sterkte ik hoop dat je je snel fijn zal voelen in je nieuwe woning!Supergoeie tip lieverd
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Er staan bij elke rekenhulp van het nibud uiteindelijk bij het overzicht ook tips hoe je kan bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef eerder dat ik mij niet kon voorstellen. Dat iemand ineens op kan duiken hier en totaal niets heeft.

Begrijp nu dat jullie weten dat er meer aan de hand is met T.O.

Mijn excuses daarvoor. . Weet nog niet wat er aan de hand is . heb terug gelezen ,

niets gevonden waar ik uit op kon maken welke problemen er spelen .

Het allerbeste met je sammysamira.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven