Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
quote:pangea schreef op 23 mei 2016 @ 13:05:

[...]

Zoek je dan wel in een incognitovenster? Google onthoudt namelijk dat jij al eens eerder op die Google+ pagina of je eigen blog bent geweest en daarom denkt ie dat die pagina relevanter voor je is. Daarom plaatst Google 'm omhoog.

Ah dank, dat was het dus!

Weer wat geleerd...
Goh, ik zie nu toch wel de traffic een beetje oplopen. Gaat nog steeds om niet meer dan enkele tientallen pageviews per dag, maar het waren er minder dan tien. Dank voor de tips! Het is inderdaad denk ik een combinatie van verschillende dingen en een kwestie van het vliegwiel aan de gang krijgen. Dat zie ik bij mij nu een klein beetje gebeuren...
Lekker, Skaep!



Ik merk dat als ik een week oid niet blog, de cijfers teruglopen. Zodra ik weer begin, zet de stijging weer in. Kwestie van door blijven pakken denk ik om de vaart erin te blijven houden, maar soms lukt het gewoon niet. Werk, druk, leven, je kent het wel.



Hoe doen jullie dat, en hoe vaak? Ik blog realtime, maar ik weet dat veel bloggers een 'voorraadje' klaar hebben staan.
Ik probeer voor de eerste van de maand alle blogs af te hebben voor die maand. Maar ik blog dan ook niet realtime. Ik vind het wel fijn, een paar ochtenden knallen en dan ben je in ieder geval klaar met schrijven.



Daarna plan ik ze ongeveer per week in en doe ik ook per week de afbeeldingen bewerken, extra spellingcheck etc.
Ik denk dat bij mij op die manier de plezier in het bloggen zou vergaan. Dan wordt het productiewerk. Ik blog nu over wat me op dat moment bezighoudt en waar ik dan dus ook zin in heb om over te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi mezelf er ook even in ik heb ook een blog op wordpress. maar ik knal er echt maar af en toe wat op als iets mij dwars zit ofzo. Ben niet consequent en heb dus ook niet echt volgers ofzo

www.allmybalderdash.wordpress.com mocht iemand willen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed met mijn blog! Ik ben nu een paar weken onderweg met mijn blog en negen posts verder (twee a drie per week) en begin er wat meer handigheid in te krijgen. Geen idee wat normaal is, maar heb per dag meestal rond de 30 a 40 weergaves, met een aantal uitschieters rond de 100.



Sommige artikelen maak ik vooruit, anderen op het laatste moment. Vind het wel fijn om iets achter de hand te hebben.

Ben ook meer blogs gaan lezen en reageren natuurlijk, wat zijn er eigenlijk veel leuke blogs overal! Had ik geen idee van.



Ik ben wel benieuwd BZB, Skaep, pangea, naar die van jullie. Balderbash, ik ga spieken.

Ga mijn link hier niet neerzetten ivm herkenbaarheid, maar wie wil stuur ik een berichtje.
@balderdash, wil je graag meer bezoekers, of vind je het prima zo? Ik blog niet anoniem. Daarom zet ik hem hier niet neer. Maar vragen via PB mag altijd.

.

@sombrerito, heb je een PB gestuurd!

.

quote:sombrerito schreef op 02 juni 2016 @ 22:12:

Geen idee wat normaal is, maar heb per dag meestal rond de 30 a 40 weergaves, met een aantal uitschieters rond de 100.

Wauw! Dan doe jij iets heel erg goed, of ik nog steeds iets fout. Ik blog sinds februari 'openbaar' (daarvoor zat mijn blog achter een wachtwoord) en bij zijn 30 à 40 weergaves per dag de uitschieters. In de buurt van de 100 per dag ben ik echt nog nooit gekomen...
Alle reacties Link kopieren
@skaep Op zich maakt het mij niet zoveel uit, ik vind het leuk om af en toe een stukje te schrijven maar ben taal technisch gezien niet zo goed (vind ik zelf) Vanwaar de vraag? heb je tips?
Sombrerito, je hebt een PB



Balderdash ik vind dat je leuk schrijft!



Dat vooruit bloggen doe ik dus ook niet. Bij mij is het dan ook wel weer een beetje zo dat sommige dingen dan niet helemaal actueel zijn of dat ik te lang moet wachten. Ik blog liever zonder voorbedachte rade



Ik heb dit weekend trouwens een gesprekje met iemand! Een soort interviewtje en kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen.
@balderdash, ik geloof dat ik niet de juiste persoon ben voor tips. Als ik zie hoe snel @sombrerito tientallen pageviews per dag haalt, dan doe ik nog steeds iets niet goed... Enige wat ik zo kan bedenken: een soort globaal onderwerp / frame waarbinnen je schrijft kan wel helpen. Blogs die overal over gaan, volg ik zelf eerlijk gezegd niet (kunnen natuurlijk wel via google komen bovendrijven). Volgens mij heb jij dat kader ook wel, maar zou je dat zelf wat meer kunnen benadrukken. Maar pageviews is geen doel op zich hè?



@BZB, leuk! Ga je je avonturen uitgeven?
Alle reacties Link kopieren
Vraaaaagje werken jullie met verschillende catagorieën waarin jullie posten? Of gewoon doorlopend met eventueel tags oid? Wat vinden jullie de voor- en nadelen, en, hebben jullie het ook ergens toegelicht?

Ik zit heel erg te twijfelen wat handiger is.
Ik werk met allebei. Met name om bezoekers makkelijker inzicht te geven in waar ik over blog. Er zit bij mij wel een lijn in, maar de subonderwerpen zijn best divers. Dat maakt het voor lezers die alleen in bepaalde onderwerpen geïnteresseerd zijn makkelijker om die eruit te pikken. Of je beter categorieën of tags kunt gebruiken, kan ik niet zo goed beoordelen. Bij mij werkt de combinatie prima. Categorieën voor de globale onderwerpen, tags zijn iets gedetailleerder.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je uitleg het gaat bij mij om korte verhalen die ik in grofweg 3 catagorieën kan splitsen en eventueel een vierde voor mini-series maar hoewel het me aan een kant overzichtelijker lijkt, ben ik er nog niet helemaal uit hoeveel het toevoegt. Ik neig er nu wel meer naar om het toch maar te doen. Kan het altijd nog aanpassen ten slotte Tags lijken me sowieso wel handig denk ik.



Bijna tijd om de sprong te wagen! Heb genoeg "voorraad" maar moet nog even lef verzamelen haha.
Alle reacties Link kopieren
BZB: dat klinkt tof! Gaaf dat je er op die manier mee bezig kunt zijn. Ik benieuwd of je samenwerking gaat slagen, er komt vast iets leuks uit voort.



Balderbash: ik vind ook dat je vlot schrijft! Cool dat je weer meer gaat bloggen.



Dormouse: ik werk wel met categorieen, dat vind ik handig voor het overzicht. Zowel voor lezers als voor mezelf. Ik hang er ook tags aan, maar daar zie ik de meerwaarde (nog) niet zo van in.



Ik zet altijd een link op mijn facebook, dus op die manier klikken sommige facebookvrienden door naar mijn blog. Verder reageer ik regelmatig op andere (vergelijkbare) blogs en ik zie dat ik daar ook aardig wat bezoekers van krijg. Via google niet.
Doen jullie ook een foto van jezelf? Of vlogs?

Ik merk dat ik het moeilijk vind om mezelf te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 03 juni 2016 @ 21:11:

Doen jullie ook een foto van jezelf? Of vlogs?

Ik merk dat ik het moeilijk vind om mezelf te laten zien.Ik gebruik een leuk pop-art plaatje, geen echte foto. Durf ik echt niet haha.
Jij hebt dat ook dus? Ben ik niet de enige? Waar heb je die van jou vandaan?
Ik blog ook. Ik heb een tijd een blog bij gehouden via wordpress. Inmiddels heb ik een eigen website gebouwd met eigen domein naam. Ik blog niet anoniem dus er staan foto's van mijzelf op. Ik blog dagelijks, een soort dagboek alleen dan online. Mijn bezoekersaantal is de afgelopen maanden erg opgelopen. Dus blijkbaar is het het lezen waard. fotografie is mijn hobby dus ik plaats vooral ook foto's die ik zelf heb gemaakt naast mijn posts.
Alle reacties Link kopieren
Help! Blogger-experts in de zaal? Ik heb mooi aparte pagina's gemaakt voor de verschillende categorieën, maar nu kan ik niet uit vissen hoe ik het juiste bericht op de juiste pagina zet



Leuk Missalwaysright! De combinatie met foto's klinkt erg aantrekkelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 03 juni 2016 @ 22:21:

Jij hebt dat ook dus? Ben ik niet de enige? Waar heb je die van jou vandaan?Van Google geplukt Wil zelf nog een leuke header met matching avatar maken voor ik het blog openzet voor iedereen om te lezen ipv prive maar ben daar nog niet aan toe gekomen (en ook niet heel handig in haha). Als dat niet lukt wil ik kijken op van die sites met rechten-vrije plaatjes, maar dat moet ik nog even uitvogelen.
@dormouse Ik heb net een gemaakt via de app photo sketch. Best leuk geworden.
Alle reacties Link kopieren
Oh cool! Ik ga er eens naar kijken Bedankt voor de tip!
Bij pixabay kun je veel rechtenvrije foto's vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven