stink was

12-05-2016 21:32 43 berichten
Ik weet niet of iemand dit weet, maar ik heb nu een paar weken een nieuwe wasmachine. Al die tijd niets aan de hand, gisteravond heb ik ook nog een was gedraaid, die heerlijk rook. En nu vandaag haal ik er een was uit die ontzettend stinkt, het is net een beerput. Opnieuw gewassen, en nog ruikt die niet lekker. Dat is toch onmogelijk?
Nee wasmiddel zit erin, en wasverzachter. Heb hem nu al voor de vierde keer aan dus word er wel een beetje moedeloos van
Alle reacties Link kopieren
quote:lexis schreef op 13 mei 2016 @ 15:43:

Ben je niet vergeten wasmiddel toe te voegen? Dan gaat het ook best stinken.Of in het verkeerde bakje? Die van ons heeft namelijk 3 opties...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook een probleem met je afvoer. Alles eens loskoppelen en opnieuw goed aansluiten? Kijken of al het vuil water wel goed weg kan trekken?
Nee heb maar twee bakjes, dus dat is heel simpel. En zoals ik al zei is het een nieuwe wasmachine, en staat die gewoon goed aangesloten. het is ook wel raar dat een andere was dan wel gewoon fris ruikt, alleen de stank uit deze krijg ik er niet uit
En als je zometeen een andere was doet? Om te kijken of het aan de machine ligt of aan de was. Als de andere was ook gaat stinken weet je waar het aan ligt. En 'verse' transpiratie moet er echt gewoon uit gaan hoor. Da's juist de (een van de) reden(en) waarom je wast toch?
Ja dat heb ik gedaan, en met die andere was was er niks aan de hand. Nu waren dit kussenslopen die ik was vergeten te wassen, dus ik denk echt dat het daaraan ligt, en dat ik nu dus die geur er niet uit krijg. Dan was het denk ik toch oud zweet, en op 30 graden te laag gewassen
Alle reacties Link kopieren
Wassen op wat hogere tempraturen,voorkeur poeder. En na wassen deur sluiten, er blijft altijd restwater achter en is na enkele uren al brak en wordt minder met gesloten deur en zo zit er ook geen kat is de wasmachine of de kids leggen er wat in.
Had het laatst ook met een was. Zo vies. Echt beerput idd... :(

Na een paar keer, zonder succes, opnieuw de was te hebben gedaan heb ik bij het wasmiddel een lading soda en vloeibare groene zeep gekiept. Toen was het weg en de was weer fris.

Nog steeds geen idee wat die vreselijke lucht veroorzaakte.
na de vierde keer wassen nog niet fris inderdaad, heb hem nu eerst op 90 graden aangezet met beddengoed, ben het nu wel goed zat
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 13 mei 2016 @ 16:56:

Wassen op wat hogere tempraturen,voorkeur poeder. En na wassen deur sluiten, er blijft altijd restwater achter en is na enkele uren al brak en wordt minder met gesloten deur en zo zit er ook geen kat is de wasmachine of de kids leggen er wat in.Als je na de was de deur sluit, dan gaat het toch juist stinken?
Alle reacties Link kopieren
quote:dyllyd schreef op 13 mei 2016 @ 18:05:

na de vierde keer wassen nog niet fris inderdaad, heb hem nu eerst op 90 graden aangezet met beddengoed, ben het nu wel goed zatEn hoe ruikt de was?
Die ik op 90 graden heb gewassen goed, wel met een scheutje azijn erin. Maar die aan de waslijn hangt is nog steeds niet geweldig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magnetico schreef op 13 mei 2016 @ 21:30:

[...]





Als je na de was de deur sluit, dan gaat het toch juist stinken?Nee, juist niet is dan afgesloten en water wordt minder snel brak. Is ook de fabrikant aanbeveelt.
Alle reacties Link kopieren
Als je zweet te koel wast gaan de bacterieën niet echt dood. Ik heb dit wel eens bij kwetsbare sportkleding, die mag niet heet maar stinkt dan heel snel weer. Ik doe dan een klein beetje Dettol bij de was. Dat ruikt ook niet heel lekker, maar die lucht verdwijnt gewoon terwijl die zweetlucht blijft. Misschien dat dat nog helpt?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Stinkkleren een nacht weken in natuurazijn en daarna wassen als gewoon kan helpen. Kost je wel wat azijn ;)
En eerst even koud spoelen met Biotex blauw voor je ze weer wast?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het door het weer komt. Binnen droogt de was nu sneller op dan in de winter. Als ik mijn was nu een paar uur in de wasmachine laat zitten na het wassen, gaat het al bijna stinken. In de lente en zomer, hang ik het meteen na het wassen op. Dat scheelt echt, ook in de wasmachine komt er zuurstof bij en dat is het enige wat nodig is om bacterien, op een bepaalde temperatuur, sneller te laten groeien.



Ik zie vaak topics over was die stinkt. Volgens mij is er echt maar 1 reden voor, je doodt nooit alle bacterieen met wassen. Die gaan pas echt dood, als er geen water meer is. Bacterien hebben (bijna) altijd vocht nodig om te overleven. En bij een temperatuur van 30-40 graden, vinden ze heeeerlijk om veel voort te planten. En als het warmer wordt, blijft de temperatuur van de was in de dichte trommel langer 30-40 graden dan in de winter. Plus de wasmachine is niet zuurstofdicht, daardoor hebben de bacterien een ideale temperatuur om te groeien, en voldoende water en zuurstof. Ergo, meer stank, want die dingen poepen ook he. Hun scheetjes, is die vieze lucht die je ruikt.



Nou ja, okee, af en toe draai ik een lege trommel op 90 graden, met wat huishoudazijn. En ik giet dan ook altijd een kan kokende water door de wasmiddel en wasverzachtervakjes. Daar blijven restjes in hangen, wasverzachter zit vet in en dat kan gaan rotten in de leidingen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven