Seks racisme

18-05-2016 23:14 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik moet dit even kwijt hier. En ben benieuwd of meer vrouwen/ mannen dit tegekomen.



Ik ben een vrouw en heb een heel donkere huidskleur. Ik ben in Afrika geboren en als baby geadopteerd. Maar los van dat ben ik zo Nederlands als wat.



Waarom is de meerderheid van de blanke Nederlandse man (waar ik toevallig nou op val) nou zo verborgen racistisch?

De volgende punten zijn steeds terugkerende thema's in mijn (seksuele) contacten met deze mannen. Het is dus niet bij iedereen zo, gelukkig maar. Het gaat echter wel om de meerderheid :(



1. Je hoeft je niet te excuseren voor het formaat van je penis. Ik heb dan wel een zwarte huidskleur. Dat wil niet zeggen dat ik ook een 'negerpenis' norm heb. Ik val niet op negers en het zal me worst wezen als dat zou verschillen. Geen van mijn vriendinnen met een blanke huid heeft ooit een excuserend vriendje gehad. En er wordt zo heel vaak een soort keuring ontlokt. Zo van: dit is em, je zal wel beter gewend zijn, maar wat vind je ervan....waarom in hemelsnaam?



2. Maak geen foto's van mijn 'zwarte' hand om je geslachtsdeel. Ik ben geen trofee. Ook al is het voor jezelf een dingetje dat je afgetrokken wordt door een 'negerin'. ( is daadwerkelijk 2 keer gebeurd).



3. Ik zie er heel Afrikaans uit. Dat betekent echt niet dat ik HIV heb. En je hoeft het echt niet zeggen dat je niet verwacht dat ik HIV heb als je je condoom pakt. Geen van mijn blanke vriendinnen heeft nooit een HIV opmerking gehad op dit soort momenten.



Marjo
quote:khemam schreef op 20 mei 2016 @ 13:46:

White privelege at its finest! Door alles op een hoop te gooien ontken je in feite een op zichzelf staand probleem. Want wij moeten niet zeuren, blondjes hebben ook een imago van stoeipoes. Alsof haarkleur hetzelfde is als ras.Door opnieuw hard te gaan liggen toeteren dat alles wat jou overkomt wat je niet zint, racisme is, ondersteun je mijn punt enkel hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Sinjoren schreef op 23 mei 2016 @ 08:16:

[...]





Door opnieuw hard te gaan liggen toeteren dat alles wat jou overkomt wat je niet zint, racisme is, ondersteun je mijn punt enkel hoor

Hoe kom je daar toch bij dat ik dat doe? Nr 1 toeter ik niet, ik benoem iets waar anderen lat en nadeel van ondervinden.

Nr 2 je hebt geen idee wat mij overkomt of niet en hoe ik daarmee omga. Ik woon gedeeltelijk in een land waar zwart de norm is en daarnaast verkeer ik in een positie dat ik persoonlijk erg weinig racisme ondervindt. Eigen baas, financieel onafhankelijk en mijn leven zo ingericht dat ik kan kiezen met wie ik mijzelf asocieer.

Nr 3 je hebt geen punt.
quote:khemam schreef op 23 mei 2016 @ 20:08:

[...]



Hoe kom je daar toch bij dat ik dat doe? Nr 1 toeter ik niet, ik benoem iets waar anderen lat en nadeel van ondervinden.

Nr 2 je hebt geen idee wat mij overkomt of niet en hoe ik daarmee omga. Ik woon gedeeltelijk in een land waar zwart de norm is en daarnaast verkeer ik in een positie dat ik persoonlijk erg weinig racisme ondervindt. Eigen baas, financieel onafhankelijk en mijn leven zo ingericht dat ik kan kiezen met wie ik mijzelf asocieer.

Nr 3 je hebt geen punt.



Daarmee dat je gillend "white privilege" moet gaan toeteren, wanneer je geconfronteerd wordt met een mening die niet de jouwe is?



Feit blijft dat je acties waar elke vrouw wel het slachtoffer van is, gaat herleiden tot racisme wanneer het over een zwarte/mulat vrouw gaat, maar dat het simpelwel objectificatie is wanneer een "dom blondje" het ondergaat (haarkleur is geen ras joh). Feit blijft eveneens dat je het minimaliseert wanneer een man het ondergaat (mannen staan daar anders in dan vrouwen, die stellen zich immers kandidaat voor BBC-parties, vrouwen doen dat niet - remember), maar dat het racisme is wanneer een gekleurde vrouw het ondergaat. Maar uiteraard maak ik geen punt . Als er één term in de twee voorbije decennia meer misbruikt dan gebruikt is, dan is het racisme wel.



Maar goed; is het werkelijk racisme, doe jezelf een lol en breng het voor een rechtbank. Racisme is strafbaar weet je wel dus de rechter staat aan jouw zijde, als je gelijk hebt.
quote:Sinjoren schreef op 24 mei 2016 @ 08:03:

[...]





Daarmee dat je gillend "white privilege" moet gaan toeteren, wanneer je geconfronteerd wordt met een mening die niet de jouwe is?



Feit blijft dat je acties waar elke vrouw wel het slachtoffer van is, gaat herleiden tot racisme wanneer het over een zwarte/mulat vrouw gaat, maar dat het simpelwel objectificatie is wanneer een "dom blondje" het ondergaat (haarkleur is geen ras joh). Feit blijft eveneens dat je het minimaliseert wanneer een man het ondergaat (mannen staan daar anders in dan vrouwen, die stellen zich immers kandidaat voor BBC-parties, vrouwen doen dat niet - remember), maar dat het racisme is wanneer een gekleurde vrouw het ondergaat. Maar uiteraard maak ik geen punt . Als er één term in de twee voorbije decennia meer misbruikt dan gebruikt is, dan is het racisme wel.



Maar goed; is het werkelijk racisme, doe jezelf een lol en breng het voor een rechtbank. Racisme is strafbaar weet je wel dus de rechter staat aan jouw zijde, als je gelijk hebt.





Er is niemand die gilt. White privilege is gewoon een term.

Een term waar jij niet zo goed tegen kan, maar dat is wat anders.

Misschien kun jij eens een rondje rechtbank doen als je je zo stoort. Blijkbaar ken je je geschiedenis en de normale omgangsvormen niet en luister je alleen naar dat soort autoriteit.

Ondertussen voeren de volwassen mensen hier een discussie zonder dat we de pliesie, brandweer en burgemeester erbij halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'racisme' nogal overdreven. Je geeft zelf aan op blanke Nederlanders te vallen. Mag best. Maar dan moet je je kunnen voorstellen dat sommige blanke Nederlandse mannen op 'heel donkere Afrikaanse' vrouwen vallen. Lijkt me gewoon een kwestie van smaak.
White privelige bestaat nog steeds en ik vind het echt enorm wereldvreemd als mensen dit gewoon ontkennen.



Een blanke heeft geen idee hoe het voelt om niet tot de meest bevoorrechte groep ter wereld te behoren, net als dan een man niet weet hoe het voelt om als vrouw structureel achtergesteld te worden, hetgeen in Nederland bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt nog volop gebeurt.



Een blanke man die ontkent dat hetgeen TO in haar OP beschrijft racistisch seksisme is heeft waarschijnlijk het inzicht niet omdat hij geen idee heeft hoe het voelt om tot twee groepen te behoren die zeer regelmatig op grond van een uiterlijk kenmerk worden beoordeeld en/of achtergesteld.



Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het niet voelen, maar lees een boek, krant of kijk TV en je ziet het gewoon gebeuren en als je het dan nog steeds ontkend of bagetaliseert dan wil je het gewoon niet weten. Dat vind ik wel knap storend.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
@Iris,



Eerlijk waar ik ben er klaar mee. Want zodra ik iets over racisme zeg ben ik boos, aan het schreeuwen, heb ik een minderwaardigheidscomplex of zit ik in de slachtofferrol. Ze zoeken het maar uit. mocht ik onverhoopt iemand in RL tegenkomen die mijn racistisch behandeld hebben ze echt een verkeerde aan mij en zal ik niet schromen om die persoon keihard aan te pakken met alle middelen die ik heb.



Aan een dood paard trekken is zinloos.
Ja dat vrees ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkStar schreef op 25 mei 2016 @ 22:10:

Ik vind 'racisme' nogal overdreven. Je geeft zelf aan op blanke Nederlanders te vallen. Mag best. Maar dan moet je je kunnen voorstellen dat sommige blanke Nederlandse mannen op 'heel donkere Afrikaanse' vrouwen vallen. Lijkt me gewoon een kwestie van smaak.Ik snap deze post niet.
Alle reacties Link kopieren
Cognitieve dissonantie. Heerst als de pest en hardnekkig om vanaf te komen.
Alle reacties Link kopieren
Het 1e en 2e punt van de topicopener heb ik helaas van meerdere vriendinnen gehoord.



Dit brengt wat herinneringen bij mij op. Ik ben een zwarte man en heb een blanke ex-vriendin gehad, en wij hebben niet zo leuke opmerkingen gekregen. De enkele opmerkingen die ik hieronder plaats hebben enigszins met seks te maken.



Door de blanke 'vriendenkring' werd mijn ex voor negerslet uitgemaakt. Dat ze is uitgewoond en alleen een grote pik haar kan nog bevredigen. Vaak heeft ze gehoord van mannen dat geen blanke man haar nog zou willen als het uit zou gaan.



Zelf de opmerking naar mijn hoofd geslingerd:

Dat het hebben van een blanke vriendin nog niet betekent dat ik erbij hoor. (zucht... waarbij? vraag ik mij dan af).

Dat ik zeker nog nooit zo'n strakke kut heb gevoeld, omdat zwarte vrouwen minder strak zijn.

Dat ik haar zeker pijn doen vanwege mijn gigantische penis...



Kortom de opmerkingen die boven zijn geplaatst hebben te maken dat een zwarte man wel een grote penis moet hebben...





Iets wat in dit topic enkele keer naar voren kwam is het contrast tussen een lichte en donkere huidskleur er mooi uit ziet. Zelf geef ik toe dat ik het contrast zeer aantrekkelijk vind.

Vind ik een blanke huidskleur mooier dan een zwarte; nee. Vind ik een zwarte huidskleur mooier dan een blanke; nee.

Het contrast zou een mooie bijkomstigheid als mijn vriendin blank zou zijn, maar het staat niet op mijn lijst met uiterlijke kenmerken die een vrouw moet hebben haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkStar schreef op 25 mei 2016 @ 22:10:

Ik vind 'racisme' nogal overdreven. Je geeft zelf aan op blanke Nederlanders te vallen. Mag best. Maar dan moet je je kunnen voorstellen dat sommige blanke Nederlandse mannen op 'heel donkere Afrikaanse' vrouwen vallen. Lijkt me gewoon een kwestie van smaak.



Hier verwonderde ik me ook al over....

Uiterlijke kenmerken zijn vaak toch de eerste dingen die men aantrekkelijk aan iemand vindt.

Mensen vallen op blond, secretaresse uiterlijk, lolita, kaaklijn, sprekende ogen, breedgeschouderd en/of andere uiterlijkheden.

Waarom is vallen op een donkere huidskleur dan opeens racisme en niet gewoon een "seksuele voorkeur"?
Alle reacties Link kopieren
quote:florint schreef op 27 mei 2016 @ 14:47:

[...]





Hier verwonderde ik me ook al over....

Uiterlijke kenmerken zijn vaak toch de eerste dingen die men aantrekkelijk aan iemand vindt.

Mensen vallen op blond, secretaresse uiterlijk, lolita, kaaklijn, sprekende ogen, breedgeschouderd en/of andere uiterlijkheden.

Waarom is vallen op een donkere huidskleur dan opeens racisme en niet gewoon een "seksuele voorkeur"?Volgens mij gaat het hier om gevallen waar je als een bepaald seksobject/project wordt gezien en de opmerkingen die daarbij gemaakt worden. En ook om gevallen waar je niet als een bepaald seksobject/project wordt gezien, maar wel stereotypische opmerkingen gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marjo83, wat vervelend voor je dat mannen dit soort opmerkingen naar je maken.

Ik heb zelf ook een donkere huidskleur en merk helaas dat er mensen zijn die alleen maar met je naar bed willen in verband met je huidskleur of een fantasie hebben om het een keer met een donkere vrouw te doen.

Ik ben hierdoor ook heel lang onzeker geweest over mijn huidskleur en ben lang bang geweest nooit een serieuze relatie te vinden. Ik val nu eenmaal op blanke mannen, stond wel open voor een leuke donkere man daar niet van. Gelukkig heb ik nu een hele leuke en lieve vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het als man niet helemaal eens dat huidskleur evengoed een seksuele voorkeur is als alle andere voorkeuren. Het kan wel, maar ik kan niet ontkennen dat een andere huidskleur altijd iets exotisch heeft en soms eerder tot een fantasie behoort. Ikzelf had wel eens seks met een Indisch meisje en dat was best opwindend, maar ik ging niet naar bed met haar omwille van...

Ik hoop dat ik niet respectloos klink als ik zeg dat het ook voor mij wel een fantasie was (en is gebleven), maar voor mij was het altijd zo dat ik in bed belandde met iemand die dat zelf ook wilde of waar de juiste gevoelens de basis waren... En daar was nooit iemand bij met een donkere huidskleur.

En dat wil niet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik iets gemist heb.

Jammer dat sommigen het als trofee zien, maar zulke mensen heb je nu eenmaal altijd...

Knap dat je dit durfde posten, besefte niet dat mensen ook zo erg expliciet kunnen zijn over hun vooroordelen. Foei.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met dames van veel verschillende huidskleuren het bed gedeeld. Ik kan uit ervaring vertellen dat het karakter van de dames en de chemie allesbepalend zijn. De kleur van de huid is in mijn ervaring overduidelijk ondergeschikt.
De reis is het doel
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard is het niet leuk als je op je huidskleur beoordeeld wordt, maar door het anders/exotischer zijn, kan het zijn dat het positief bedoeld is, dat een man/jongen je extra aantrekkelijk vindt.

Veel vrouwendoen ook aan sex discriminatie omdat ze denken dat iedere gekleurde man groot geschapen is, vaak loopt dat op een teleurstelling uit.

Mijn voorkeur is mn eigen vent. goed libido, normale pik. ik vind het al tientallen jaren de liefste, knapste, en leukste man op de hele wereld. En al mijn vriendinnen zijn het met mij eens, Ook mij gekleurde vriendin die al langer met haar gekleurde echtgenoot leeft, maar af en toe toch wordt bedrogen, maar dat is een hun cultuur zegt ze. Alhoewel zij het zelf niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Newsflash: het woord neger kan echt niet meer hoor....zelfs min kinderen weten dat al.....
--
Alle reacties Link kopieren
quote:tinnifin schreef op 23 juli 2016 @ 23:22:

Newsflash: het woord neger kan echt niet meer hoor....zelfs min kinderen weten dat al.....



Gelukkig dat jou kinderen het wel begrijpen. Helaas zijn er nog zovelen die daar anders over denken.



Vroeger (kom uit een dorp) werd toen ik kind was, gewoon door andere ouders gesproken van 'dat zwartje'. Gewoon waar ik zelf bij was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven