Gezondheid alle pijlers

Ogen verbeteren op natuurlijke wijze

17-11-2008 19:57 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben momenteel bezig om mijn ogen te verbeteren op natuurlijke wijze. Dit houdt dat je door middel van jezelf goede zichtgewoontes aanleren je zicht kan verbeteren waardoor je steeds een lagere sterkte bril nodig hebt. Heeft iemand anders hiervan gehoord en heeft iemand hier ervaringen mee?



Ik heb een boek van Thomas Quackenbush "Relearning to See" gelezen en een cursus bij hem gevolgd. Op internet zijn nog vele ervaringen te vinden waarbij veel mensen hun zicht hebben verbeterd. Het is niet zo bekend, want omstreden, en een van mijn opticiens was zeer sceptisch, maar toch denk ik wel verbetering te merken. Draag momenteel brillen met lagere sterkte, en ik merk dat ik met een zo'n bril soms toch steeds scherper begin te zien. Het kan wel heel lang duren voordat je verbetering merkt, maar er zijn verhalen van mensen die al na een paar weken verbetering zagen.
Alle reacties Link kopieren
Moppetoet, het is een pinhole bril. Het gaat ervanuit dat je beter kan zien als je door kleine gaatjes kijkt waardoor het licht voor een groot deel afgebroken word. Ik weet niet of je zelf slechte ogen hebt, maar maak anders een heel klein gaatje met je vingers en kijk hierdoorheen, dan zul je zien dat je door dat kleine gaatje veel scherper kan zien.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Luiaard schreef op 17 november 2008 @ 21:05:

[...]





Phew! Bedankt voor je verhaal Giselle. Ik dacht mensen te wijzen op iets wat echt kan helpen en vervolgens word ik als een of andere achterlijke uitvreter op de schandpaal genageld!



Ja en waarom? ach deze mensen hebben zeker niets beters te doen, ik zie wel vaker van dit soort negatieve reacties hier op het forum, jammer...
Alle reacties Link kopieren
quote:matamata schreef op 17 november 2008 @ 20:51:

Hey Luiaard,

Grappig ik ben hier zelf ook mee bezig, door gewoon minder vaak de bril of lenzen in / op te doen. Langzaam afbouwen qua sterkte zou denk ik beter zijn zoals je in je OP al aangeeft.



Ik heb nooit begrepen waarom de opticiens mij steeds sterkere lenzen wouden geven, terwijl ik dit niet wou. Soms wouden ze mij geeneens meer lenzen geven, omdat het volgens hun niet de bedoeling was dat ik ging bepalen welke sterkte lenzen ik nodig had (ik wou altijd lager dan dat zij aangaven). Echt bullshit, sommige opticiens.Ja natuurlijk geven ze je gewoon die lenzen, daarvoor ga je toch naar een opticien? Als je de verkeerde lenzen draagt kunnen je ogen ook achteruit gaan. Als je alles al beter weet waarom ga je uberhaupt dan nog naar een opticien?





Jarenlang kon ik niet zonder bril autorijden en deze zomer was de eerste keer sinds tijden dat ik het vaak wel deed. Mijn ogen zijn dus neem ik aan verbeterd. 's Winters lukt het me niet om zonder bril te rijden, dan is het ook wat donkerder.



Je ogen zijn niet verbeterd hoor denk ik. Het lijkt misschien zo omdat je je aan je zicht aanpast als je geen bril draagt...





Maar goed, ik ga binnenkort eens de berichten hierboven lezen, want vind dit wel interessant.

Sorry maar dit gaat echt nergens over..



Ohja en ik hoop dat ik jou nooit tegen kom op de snelweg.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 november 2008 @ 21:06:

. Bates' theorie dat het oog niet focust door werking van de lens van het oog, maar door het verlengen van de oogbol, d.m.v. de extra-oculaire en obliquus oogspieren, is en blijft weerlegd door de reguliere oogheelkunde.[6]





Luiaard , wil je hier eens op reageren ?Bates was een man die begin vorige eeuw was doodgegaan. Op sommige delen had hij ongelijk. Hij beweerde bijvoorbeeld dat accomodatie kan plaatsvinden zonder lens, of zo, en nu weten we dat dat niet zo is. Accomoderen komt natuurlijk ook door de stand van de lens, maar ook mede door de oogspieren. Dit is wat ik ervan begrepen heb. Kijk, ik ben natuurlijk zelf geen oogarts, dus kan ik niet zelf diep in detail de werking hiervan uitleggen. Ik kan ook niet met keiharde bewijzen komen dat zijn methode waterdicht is of niet. Maar het is wel zo dat veel mensen toch verbetering hebben geboekt met deze methode. En hoe dat nu precies komt, ik weet het ook niet. Maar volgens de reguliere oogheelkunde zou verbetering dus helemaal niet mogelijk moeten zijn, terwijl ik toch van sommige mensen zelf gehoord heb dat zij verbetering geboekt hadden en hun opticien versteld hadden doen staan. Ik heb zelf overigens geen illusie dat ik ooit zonder bril scherp kan zien, maar een paar punten omlaag, dat zou al mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeggen dat ik verbetering had geboekt als ik 250 euro zou hebben betaald ; gedeelde smart is halve smart tenslotte
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, 250 euro is niks vergeleken bij wat ik in mijn hele leven voor brillen heb betaald..
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je dat het je kost om nu steeds een minder zware bril te nemen , dan ? Of blijf je met je steeds betere ogen door een bril kijken die voor veel slechtere ogen bedoeld is tot je geen bril meer nodig hebt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een stuk minder in ieder geval. Ik kocht altijd de duurste, dunste glazen uit Verweggistan, en minder sterk is ook goedkoper, en je hoeft ook niet per se de dunste te hebben. En ik ben inderdaad van plan om een lagere bril op te houden (niet met autorijden hoor) tot mijn ogen omlaag gaan naar die sterkte. Het gaat me vooral om de gezondheid van mijn ogen. Als ze maar steeds achteruitgaan wordt de kans op complicaties ook steeds groter.
quote:Luiaard schreef op 17 november 2008 @ 21:31:

Een stuk minder in ieder geval. Ik kocht altijd de duurste, dunste glazen uit Verweggistan, en minder sterk is ook goedkoper, en je hoeft ook niet per se de dunste te hebben. En ik ben inderdaad van plan om een lagere bril op te houden (niet met autorijden hoor) tot mijn ogen omlaag gaan naar die sterkte. Het gaat me vooral om de gezondheid van mijn ogen. Als ze maar steeds achteruitgaan wordt de kans op complicaties ook steeds groter.



B*llsh*t. Hans Anders, volledige bril, meest platte glazen die er zijn, 150 euro.



Maakt niet uit welke sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Luiaard, de kans dat jij op -20 eindigt is minimaal, hoor. En wat voor compicaties bedoel je eigenlijk?



Ik heb zelf ook zeer slechte ogen gehad. Beide ogen -10, heel fijn. Nu sinds 2 jaar zit ik op de - 0.5 . Helemaal zonder oogtraining gedaan, kostte me alleen 2000,- euro. Duur , maar voor mij dubbel en dwars waard geweest.



Omdat ik altijd lenzen droeg, moest ik 6 weken voor de operatie mijn bril gaan dragen omdat je ogen dan uit zichzelf bij kunnen corrigeren. Dit om de definitieve sterkte te kunnen vaststellen. Ik begon met -10 en eindigde op -9,5.

Het klopt dus wel dat je ogen uit zichzelf kunnen bij corrigeren maar ik denk met jouw sterkte dat het niet veel uit zal maken.

Of je nu -10 hebt of -9, slecht blijf je toch zien!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 november 2008 @ 21:26:

Wat denk je dat het je kost om nu steeds een minder zware bril te nemen , dan ? Of blijf je met je steeds betere ogen door een bril kijken die voor veel slechtere ogen bedoeld is tot je geen bril meer nodig hebt ?XZe heeft al haar oude brillen nog, dus over een paar punten verschil kan ze haar jaren 80 bril weer op.
quote:Luiaard schreef op 17 november 2008 @ 21:14:

[...]





Bates was een man die begin vorige eeuw was doodgegaan. Op sommige delen had hij ongelijk. Hij beweerde bijvoorbeeld dat accomodatie kan plaatsvinden zonder lens, of zo, en nu weten we dat dat niet zo is. Accomoderen komt natuurlijk ook door de stand van de lens, maar ook mede door de oogspieren. Dit is wat ik ervan begrepen heb. Kijk, ik ben natuurlijk zelf geen oogarts, dus kan ik niet zelf diep in detail de werking hiervan uitleggen. Ik kan ook niet met keiharde bewijzen komen dat zijn methode waterdicht is of niet. Maar het is wel zo dat veel mensen toch verbetering hebben geboekt met deze methode. En hoe dat nu precies komt, ik weet het ook niet. Maar volgens de reguliere oogheelkunde zou verbetering dus helemaal niet mogelijk moeten zijn, terwijl ik toch van sommige mensen zelf gehoord heb dat zij verbetering geboekt hadden en hun opticien versteld hadden doen staan. Ik heb zelf overigens geen illusie dat ik ooit zonder bril scherp kan zien, maar een paar punten omlaag, dat zou al mooi zijn.



hetleuke is dat oogartsen zelf dat ook niet kunnen uitleggen, omdat het namelijk niet kàn.



Luister, ik vind het fijn voor je dat je er zo blij mee bent,maar heel eerlijk: spendeer de rest van je poen aan leuke brillen en niet aan zulke kwakzalvers, en mocht je wel naar de kwakzalvers willen, ga dan alsjeblieft ook nog naar een oogarts om je ogen te laten controleren. Je wilniet weten wat er allemaal kan gebeuren als je met een verkeerde bril in het verkeer stapt, rijdt, of treint.
Alle reacties Link kopieren
Tilalia: ook index 1.9 minerale glazen? Want als dat zo is ga ik wel even bij Hans langs.



jellybean, er bestaan toch echt mensen met -20 en zelfs hoger. Maar goed, -10 of -9, ja er zit weinig verschil in. Maar ik hoop natuurlijk op iets meer. Of het ook gaat werken weet ik niet, maar er zijn mensen die 5 punten zijn verbeterd. Ach ja, hoop doet leven. Sommige mensen mogen me achterlijk vinden, maar ik blijf het toch proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 17 november 2008 @ 21:45:

[...]





XZe heeft al haar oude brillen nog, dus over een paar punten verschil kan ze haar jaren 80 bril weer op. Ach ja, retro is in he? Ik ben overigens ook naar de oogarts geweest en nogmaals, alleen thuis loop ik rond zonder bril, buiten draag ik er echt wel een, zeker met autorijden. En of het echt kwakzalvers zijn, ja, de tijd zal het leren.
Alle reacties Link kopieren
4.25 en 4 punten ook. Zonder oefeningen. Met lenzen.
Alle reacties Link kopieren
Maarre, ik heb vergelijkbaar slechte ogen en ik kan me prima redden zonder bril in huis (net als mensen met goede ogen in het donker) , maar dan zie je toch geen drol? Kom op, ik kan dan niet lezen, geen tv kijken, geen pc gebruiken enz. kortom waarom zou je dat doen?
quote:Luiaard schreef op 17 november 2008 @ 21:49:

Tilalia: ook index 1.9 minerale glazen? Want als dat zo is ga ik wel even bij Hans langs.



jellybean, er bestaan toch echt mensen met -20 en zelfs hoger. Maar goed, -10 of -9, ja er zit weinig verschil in. Maar ik hoop natuurlijk op iets meer. Of het ook gaat werken weet ik niet, maar er zijn mensen die 5 punten zijn verbeterd. Ach ja, hoop doet leven. Sommige mensen mogen me achterlijk vinden, maar ik blijf het toch proberen.Informeer eens bij Hans. Ik onthou niet wat voor plat het is, als het maar platst is.
quote:Mevrouwdekees schreef op 17 november 2008 @ 21:58:

Maarre, ik heb vergelijkbaar slechte ogen en ik kan me prima redden zonder bril in huis (net als mensen met goede ogen in het donker) , maar dan zie je toch geen drol? Kom op, ik kan dan niet lezen, geen tv kijken, geen pc gebruiken enz. kortom waarom zou je dat doen?





Zelfkwelling.



Of negeermodus omdat je je haar nog niet gedaan hebt. Ofzo. Ik kijk ook wel eens in de spiegel, s ochtends, en dan vraag ik me af waarom ik uberhaupt naar mezelf kijk
Alle reacties Link kopieren
MdK, bedoel je dat je met lenzen beter bent gaan zien? Ik heb nu ook tussen -8 en -9 met een sterke cilinder en de opticien zegt dat ik maar moet accepteren dat mijn zicht nooít 100% kan zijn. Laat ik daar nou net geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helaas geen lenzen meer dragen Mevrouwdekees, maar wel leuk voor je dat jij zo vooruit bent gegaan. Was mij overigens helaas niet gebeurd in die vijf jaar dat ik ze droeg.



En over je vraag, de theorie gaat ervanuit dat vooruitgang sneller gaat als je helemaal geen bril meer zou dragen. Onmogelijk in mijn geval natuurlijk, want buiten MOET ik er wel een op. Maar thuis, ja, er is wel meer te doen thuis dan tv kijken, op de pc zitten of lezen. Vooral als ik praatprogramma's kijk doe ik gewoon geen bril op. Helemaal niet als Giel Beelen met zijn kop bij de Wereld draait door zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook al jaren geen lenzen meer, ogen zijn gelijk gebleven. Ik vind tv kijken zonder bril irritant, ga ik lopen knijpen, krijg je rete koppijn van. Lijkt me een bijzondere vorm van zelfkwelling.



/ Tila, in de badkamer doe ik mijn bril pas op na het douchen en een lik dagcreme, scheelt een slok op een borrel C-D
Alle reacties Link kopieren
Mja huishouden kan ik écht niet zonder bril dus dat heb ik al niet eens genoemd...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat knijpen, dat moet je juist niet doen. Dan ben je aan het forceren. Je moet vooral ontspannen met je ogen omgaan. Wat voor sterkte heb jij nu dan Mevrouwdekees?
Alle reacties Link kopieren
Ook al knijp ik met mijn ogen, als ik op een meter afstand van de tv ga zitten kan ik zonder bril vrijwel geen gezichten op het scherm onderscheiden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pas een keer of drie vermeld.. maar ik heb -8 en -6,75 met een cylinder (die kun je er qua zichtvermogen bij optellen) van 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven