Onderburen gestamp door slecht laminaat?

18-05-2016 18:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik heel gevoelig ben voor omgevingslawaai, daarbij uit mijn vorige huis verhuisd ben dankzij een schreeuwende idiote w.s alcoholische onderbuurman (tot 3 uur 'nachts ) wilde ik nu weleens rustig wonen. duh

Dus ik dacht ik ga ver weg in het uiterste puntje van een noordelijke buitenwijk van een kleine stad wonen, uit 1982.In een bovenwoning, geen bovenburen.

Maar nu hoor ik dus mijn onderburen op de begane grond lopen...en als ik ze alleen hoorde lopen was het zo'n ramp nog niet.Maar het is een gebonk en een gestamp alsof een stel olifanten onder mij huizen..

Komt dit grotendeels door verkeerd gelegd laminaat bij de onderburen of moet dit als normaal worden gezien?
quote:manguepina schreef op 18 mei 2016 @ 20:34:

Safrat heeft gelijk met het gehele verhaal, echter denk ik dat in dit geval de sensitiviteit het probleem is. Eerlijk gezegd, maar dat is lastig te beoordelen op afstand, denk ik dat je erg gevoelig bent voor geluid. Zeker als je je er op focust hoor je echt alles.

Misschien kun je wat met de volgende tips:

- zet een zacht achtergrondmuziekje op, dan focus je je minder op geluid van de buren.

- betrap je je zelf erop dat je je stoort aan geluid van de buren, ga iets anders doen

- kijk of je je eigen woning beter kan isoleren. Kijk ook bv of de schacht goed geisoleerd is.

- ga in gesprek met je buren waarbij je uitlegt dat jij gevoelig bent voor geluid en of ze hier rekening mee willen houden door bv sloffen in huis en dergelijke.

- de ggd biedt vaak ondersteuning bij het omgaan met leefgeluiden.

- zijn oordopjes een mogelijkheid of een koptelefoon

- probeer de oorzaak te achterhalen voor je gevoeligheid voor geluid, dan kun je dit ook aanpakken.



Het is altijd heel naar als je hier als persoon last van hebt, en ook voor je buren. De meeste buren willen wel helpen / aanpassen maar weten vaak niet hoe.



Overigens woon ik in een appartementencomplex met dikke betonnen muren, en echt ik hoor mijn boven en onderburen ook meerdere malen per week. Dat is helaas de makke van een appartement. Je hoort altijd veel / alles. T grappige is dat juist hier overlastgezinnen worden geplaatst omdat het zo geluidsdicht is vanwege de superdikke tussenmuren. Maar dan nog Een andere buurman in dit gebouw heeft omdat hij zo geluidsgevoelig is overal extra voorzetwanden in gemaakt en geisoleerd. Helpt enorm (we hebben t uitgetest met muziekinstallaties

+1



Aangezien TO zelf aangeeft heel gevoelig te zijn voor geluid, ligt de oplossing voor een groot deel bij haarzelf. Ze is net verhuist omdat ze in die woning ook last van geluidsoverlast had. Uit eigen ervaring: als je uit zo'n overlastsituatie komt ben je heel snel geprikkeld door geluid. Ook normale geluiden ervaar je dan als overlast omdat ze je triggeren.



Probeer dus de oplossing eerst bij jezelf te zoeken in plaats van ervan uit te gaan dat deze buren ook "rondstampen". De tip om een ander te laten luisteren is een goede. Als die zegt dat het lawaai extreem is kun je eens naar de buren toegaan maar als je er net woont al beginnen te zeuren omdat ze in hun huis rondlopen zou ik echt niet doen.



De woningbouw ziet je alweer aankomen met weer klachten over geluidsoverlast.
quote:manguepina schreef op 18 mei 2016 @ 20:34:

Safrat heeft gelijk met het gehele verhaal, echter denk ik dat in dit geval de sensitiviteit het probleem is. Eerlijk gezegd, maar dat is lastig te beoordelen op afstand, denk ik dat je erg gevoelig bent voor geluid. Zeker als je je er op focust hoor je echt alles.

Ja, ik neem de stampende olifanten ook veel te letterlijk. Als je al geluidsgevoelig bent, heb je natuurlijk sowieso al meer last. Jouw tips helpen vast de last te beperken. De weg die ik noemde is echt wel lange termijn planning.
Alle reacties Link kopieren
nou ik blijf het abnormaal vinden dat je onderburen zo hard hoort stampen.Dat je elke stap hoort.Maar hij wil er nog wel nieuw laminaat in leggen dus misschien heb ik geluk.En idd als ik vrijstaand huis kon betalen , dan zou ik dat heus wel doen.Ik ben niet voor niks in een verre afgelegen buitenwijk gaan wonen voor meer rust, en ik voel me nu echt afgesneden van de buitenwereld doordat ik nu in soort dorp woon.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 24 mei 2016 @ 11:09:

nou ik blijf het abnormaal vinden dat je onderburen zo hard hoort stampen.Dat je elke stap hoort.Maar hij wil er nog wel nieuw laminaat in leggen dus misschien heb ik geluk.En idd als ik vrijstaand huis kon betalen , dan zou ik dat heus wel doen.Ik ben niet voor niks in een verre afgelegen buitenwijk gaan wonen voor meer rust, en ik voel me nu echt afgesneden van de buitenwereld doordat ik nu in soort dorp woon.Daar heb je echt zelf voor gekozen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
TO houdt wel van een beetje drama.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 mei 2016 @ 12:23:

TO houdt wel van een beetje drama.Ik wens jou nog veel drama toe, je hebt het duidelijk nodig.Misschien hou je dan op over een ander te oordelen.
Alle reacties Link kopieren
Je zit wel erg in de slachtofferrol. Het is toch ook niet heel handig om in een buitenwijk te gaan wonen terwijl je dat blijkbaar niet wil en terwijl je blijkbaar totaal niet wist of je daar geen overlast zou hebben. Dat heb je echt zelf gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hadewijch_ schreef op 24 mei 2016 @ 16:00:

Je zit wel erg in de slachtofferrol. Het is toch ook niet heel handig om in een buitenwijk te gaan wonen terwijl je dat blijkbaar niet wil en terwijl je blijkbaar totaal niet wist of je daar geen overlast zou hebben. Dat heb je echt zelf gedaan.



Allemaal aannames van jou die niet kloppen.

Ik wil wel in een buitenwijk wonen, maar dan wil ik geen olifanten onder mij horen met elke stap.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 24 mei 2016 @ 11:09:

ik voel me nu echt afgesneden van de buitenwereld doordat ik nu in soort dorp woon.Ik heb dit niet geschreven hoor, dat was je toch echt zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hadewijch_ schreef op 24 mei 2016 @ 16:05:

[...]



Ik heb dit niet geschreven hoor, dat was je toch echt zelf.Beter lezen.Maar ik begrijp dat je daar geen zin in hebt, anders had je het wel gdaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 24 mei 2016 @ 16:12:

[...]





Beter lezen.Maar ik begrijp dat je daar geen zin in hebt, anders had je het wel gdaan.Ik heb het goed gelezen. Jij benoemt een aantal keren al dat je het niet prettig vindt om zo ver weg van alles te wonen. Heb je inmiddels al iemand gevraagd om te komen luisteren naar de overlast?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven