Dilemma?

16-05-2016 10:36 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:09
99.75% gewijzigd
Ik zou eerst eens uitzoeken waarom jouw man hier niet tegen optreedt. Hij is het eens met de dingen die zijn ouders tegen jou durven zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Man met kind naar schoonouders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:10
99.38% gewijzigd
Indien band tussen zoon en deze mensen, dan via je man.



Laat hem met zoon op visite gaan. Jij hoeft niet mee he.



Respect moet iemand verdienen. Deze mensen verdienen jouw respect niet, wanneer ze niet normaal kunnen communiceren met de moeder van hun kleinkind. Zonder jou hadden ze geen kleinkind, dus enige vorm van blijdschap en interesse en respect zou echt aan de orde moeten zijn.
Dan man met kind laten gaan, zoals Nouschi zegt. Ik zou me niet meer vrijwillig laten schofferen door die mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yogonaise schreef op 16 mei 2016 @ 10:44:

Man heeft altijd geaccepteerd. Was bang om tegen ouders in te gaan ivm hoop geschreeuw editie wat hij dan kreeg. De laatste tijd neemt hij het wel voor me op. Hij is voor me opgekomen op een aantal punten. Is erg kwaad geworden. Toen wilden ze even geen contact meer met mijn man. Maar daar zijn ze toen op terug gekomen.

Klinkt alsof jij bijzonder nare schoonouders hebt.

Ik zou kinderen niet teveel beperken in het contact met hun grootouders, maar het lijkt mij ook dat dat dan maar vooral via je man moet gaan........
Oh dear, how sad, never mind.
Hier ligt een taak voor je man om achter je te gaan staan.
Alhoewel ik meestal vind dat de band tussen schoonkind/schoonouder niet bepalend moet zijn voor het contact tussen grootouders en kleinkinderen, maak ik hier een uitzondering. Mensen die respectloos met hun eigen kinderen (want man was bang voor ze) en schoonkinderen (niet eens fatsoenlijk feliciteren, WTF?) omgaan, gaan meestal ook niet respectvol met hun kleinkinderen om. Om die reden zou ik mijn kinderen daar toch echt niet teveel aan blootstellen, en zou ik (schoon)ouders laten weten dat er weer plek voor hen is in jullie gezinsleven zodra ze jullie wel respectvol kunnen bejegenen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:10
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eens met nummer zoveel. Ik ben helemaal voor het goede contact tussen grootouders en kleinkinderen, echter pas op dat met name als je kindje ouder is en meer begrijpt, zij op een bepaalde manier over je praten tegen hem/haar of in zijn/haar aanwezigheid. Aan jullie de keuze of je dit acceptabel vindt en je kind hier aan bloot wil stellen.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk! Hoe doen ze als kind er bij is tegen jou? Als ze zich dan ook zo gedragen zou dat voor mij genoeg reden zijn om ze niet meer uit te nodigen. Kind pakt negativiteit op een gegeven moment ook op.
Ik zou mijn kind niet mee (laten) nemen naar mensen die schreeuwen tegen een ander, dat lijkt mij geen gezonde situatie
Waarom zou je moeite moeten doen om het contact met de kleinkinderen goed te houden. Ze nemen geen contact op en schreeuwen tegen je.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:10
99.28% gewijzigd
quote:yogonaise schreef op 16 mei 2016 @ 11:44:

Zo denkt ik er ook over niceday. Ik vraag me we weleens af of dit de juiste keuze is. Omdat je vaak hoort dat mensen vinden dat er wel contact moet zijn tussen kleinkind en opa/oma.

Ik vind het wel fijn te zien dat hier ook mensen zijn die er hetzelfde over denken als ons.Dat is tegenwoordig idd een nieuwe trend. Alles los van elkaar zien en contact in stand houden ten koste van alles.Maar jij hoeft je echt niet uit te laten schelden en je kinderen er wel naar toe te schuiven. Jij bent niet de enige die verantwoordelijk is voor goed contact. Sterker nog lijkt me raar dat je je kinderen moet gaan leren dat het normaal is om hun moeder uit te schelden.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:10
99.45% gewijzigd
quote:yogonaise schreef op 18 mei 2016 @ 13:58:

ach nog even een update. Schoonouders wilde iets hebben van zoontje. Man gaf aan dat ze me eerst zullen moeten accepteren. Toen zij ze weer boos geworden. Hebben blijkbaar tegen hem gezegd (geschreeuw) dat hij een slappeling is en harder tegen mij moet op treden.

Om verder gezeik te voorkomen heeft hij ze wel hun zin gegeven.



Wat vinden jullie hier nu van?Je weet best wat de mensen hier daarvan vinden. Maar wat vind jij en wat ga je doen om het te veranderen?
Alle reacties Link kopieren
I.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:11
99.28% gewijzigd
Ik snap niet dat je man hun dan toch weer hun zin geeft. Daarmee geeft hij aan dat als ze maar lang genoeg mekkeren, hij wel weer toegeeft. Dat is geen constructieve manier om voor jou of voor jullie gezin op te komen.
Ik vind je man een zak hooi.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:11
99.19% gewijzigd
Niet, daar ben ik te dom voor
Alle reacties Link kopieren
quote:yogonaise schreef op 24 mei 2016 @ 21:00:

Update: nog even een stukje over de verjaardag van zoontje waarbij ik werd genegeerd en niet gefeliciteerd. Schoonouders vonden het Veel erger dat ze niet op tijd koffie kregen. Ze werden niet op tijd bediend. Hoe zouden jullie hier op reageren?Wat vind jij hier zelf van? Zo wil je niet behandeld worden lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 01:11
99.48% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven