Gezondheid alle pijlers

Plotseling duizelig en misselijk

24-05-2016 20:32 16 berichten
Al sinds de puberteit heb ik af en toe last van plotselinge misselijkheid en duizeligheid. Gek genoeg altijd in situaties waar ik me tussen veel mensen bevind, drukke winkels of in de trein. Dat laatste komt heel slecht uit omdat ik tegenwoordig met de trein naar mijn werk ga. Vorige week was het dus weer eens raak Van het ene op het andere moment brak het zweet me uit, kreeg ik een droge mond, en een suizende toon in mijn oren. Gelukkig stopte de trein net zodat ik in de buitenlucht kon bijkomen. 10 minuten later voelde ik me weer goed genoeg om mijn reis te vervolgen, maar ik heb wel de hele dag hoofdpijn gehad.

Ik vermoed dat het toch wel een beetje een 'tussen de oren' probleem is, maar ik snap niet dat het dan alleen af en toe ineens opkomt? Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en hebben jullie misschien een methode gevonden om het te voorkomen?

Ik ben overigens jaren geleden, in de puberteit, er wel eens voor bij de huisarts geweest. Die vond het klinken als hyperventilatie (kan).
Alle reacties Link kopieren
eens met de huisarts, klinkt als hyperventilatie



ga je eens verdiepen in ademhalingsoefeningen of ontspanningsoefeningen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wagenziek ?

Mischien een zakje meenemen om in te ademen, en altijd iets te knabbelen bij je hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 24 mei 2016 @ 20:34:

eens met de huisarts, klinkt als hyperventilatie



ga je eens verdiepen in ademhalingsoefeningen of ontspanningsoefeningen.

Dit.

En dat het optreedt als je in drukke situaties bent is ook niet gek, vicieuze cirkel zeg maar: oh het is druk, hoop niet dat ik misselijk word, want dan kijken ze me allemaal aan, oh jee oh jee...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Zou het kunnen helpen als je je afsluit? Lekker muziekje op, ogen dicht?
Alle reacties Link kopieren
Tip: In die situatie moet je handen ontspannen houden, dan neemt de paniek /stress snel af!



Ik heb het bij vliegen (opstijgen en landen) en de tip van ontspannen handen werkt heel goed bij mij.



Ik denk dat veel mensen een drukke situatie niet prettig vinden (ik ook niet).



Hopelijk heb je er wat aan.
Een soort paniekreactie?
Jullie denken allemaal in dezelfde richting. Het gekke is dat het vorige week dus echt soort van uit het niets kwam. Hoewel, er kwam een sterk riekende vrouw naast me zitten en het was warm, en toen de deuren open gingen dacht ik 'ah, even frisse lucht'. Is dat dan al voldoende om zo'n 'aanval' uit te lokken?

Nou ja, het is knap irritant. Morgen heb ik cursus en moet ik zelfs een uur met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Als ik gespannen ben (tandarts, bloed prikken) ga ik Heel Rustig en Lekker Diep ademen. Niet slim, daarmee breng je het evenwicht tussen zuurstof en kooldioxide in je bloed om zeep. Dat is hyperventilatie. Inmiddels weet ik het en ga ik wat ondieper ademen.



Kan het zijn dat jij het gevoel had dat je naar frisse lucht moest happen en dus ook te diep ging ademen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 24 mei 2016 @ 21:40:

Als ik gespannen ben (tandarts, bloed prikken) ga ik Heel Rustig en Lekker Diep ademen. Niet slim, daarmee breng je het evenwicht tussen zuurstof en kooldioxide in je bloed om zeep. Dat is hyperventilatie. Inmiddels weet ik het en ga ik wat ondieper ademen.



Kan het zijn dat jij het gevoel had dat je naar frisse lucht moest happen en dus ook te diep ging ademen?Dat klinkt plausibel. Misschien moet ik voortaan maar ergens anders gaan zitten als er zo'n stinkerd naast me komt zitten. Waarom maken ze het dan ook zo warm in de trein?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er vooral op letten dat je niet te diep gaat ademen. Ergens anders gaan zitten vind ik een beetje ehh. .. onaardig. Sommige mensen kunnen er niks aan doen dat ze snel zweten (en sommige douchen te weinig )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 24 mei 2016 @ 21:40:

Als ik gespannen ben (tandarts, bloed prikken) ga ik Heel Rustig en Lekker Diep ademen. Niet slim, daarmee breng je het evenwicht tussen zuurstof en kooldioxide in je bloed om zeep. Dat is hyperventilatie. Inmiddels weet ik het en ga ik wat ondieper ademen.



Kan het zijn dat jij het gevoel had dat je naar frisse lucht moest happen en dus ook te diep ging ademen?



Dit. En vooral: niet in paniek raken, die fout heb ik helaas al vaker gemaakt.



Ogen dicht, slokje water en vooral 'normaal' blijven ademen.
Alle reacties Link kopieren
Een opvlieger misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat ook soms.

Bij mij is het drukte, fysieke inspanning, warmte en niet genoeg gedronken en misschien gegeten
Alle reacties Link kopieren
Hyperventilatie. Probeer iets anders te doen waar je je op kan concentreren. Lezen, muziek luisteren, appen.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt hyperventilatie is, is het belangrijk om kort in te ademen en lang uit.

Dus drie tellen in, zes tellen uit.

Dit werkt bij mij heel goed.

Heb er ook een tijd last van gehad, vooral in winkels als ik in de rij bij de kassa stond.

Ben weleens letterlijk gevlucht. Heel dom was dat, omdat ik vervolgens met geen tien paarden die winkel meer in was te krijgen.



Dus concentreer je op goed ademen.

En doe maar net of die stinkerd naast je naar viooltjes ruikt
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven