Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Advies, :cheer:Wat goed joh! Hij staat erbij. Dat is een mooi resultaat van de 1e week. Ik geloof best dat jij niet minder kan eten. Je bent iets meer dan ik afgevallen met ca. 500 kcal inname meer. Goed dat we vergelijken. Zo zie je maar weer dat ieder lichaam anders is.



Nikki, groot gelijk.

Heb je ook nog verleidingen kunnen weerstaan? En nog belangrijker, heb je wel kunnen genieten, ondanks je voornemen om minder te eten?



Morfientje, je staat in de tabel. Wijzigingen kan ik nog aanbrengen.



He tsatsietsjie,

Bedankt voor je update. Jammer dat je nog niet gebeld hebt. Je zit echt extreem laag in de calorieen. En je eet ook niet echt ongezond zo te zien. Hopelijk biedt de dietist uitkomst! Ik snap dat je het niet snapt als je zo weinig eet en niet afvalt of zelfs aankomt. Hahaha, ben jij een sluimersnacker? Ik hou ook van een handje roven uit de chipsbus als niemand het ziet.

En nogmaals: vergeet niet te bellen. Je zit met zoveel vragen over wat wel en niet gezond is op een dag. En daarbij ook je medicijnen. Het geeft je misschien ook een stukje rust als je daar meer inzicht in hebt.



Goed dat je ze niet hebt gevraagd boodschappen te doen. Zo een kaasje is extra lekker in het weekend.



Graag gedaan Elske. Voornaamste kant en klaar wat ik nu gebruik is een bouillon blokje. Soms een kant en klaar sausje of soepje, maar dat is 1 a 2x per maand.



Fijne avond, ik ga mijn man gezelschap houden!
Ja het eten was lekker. En ik heb alleen genomen waar ik echt zin in.
Ja het eten was lekker. En ik heb alleen genomen waar ik echt zin in had.
Mooi gedaan Nikki! Vond je dat moeilijk? Dat geeft vast een goed gevoel. Fijne avond.
Goeiemorgen.



tsjatsjietsjie wat drink je zoals? Alleen een kopje thee en limonade?



@Nikkie wat goed!

@Queen-D opzich ziet jouw dagschema er best goed uit, maar zit in die magere kwark niet veel suiker?



Verder eten jullie allemaal minder dan ik, hahaha. Ik kom snel boven de 2.000. Maar wat ik eerder al zei, dat zit het vooral in dat ik in de avond veel eet vanwege moeheid of dat ik altijd werk dan.

Maar vanaf nu probeer ik niets meer te eten in die avond of alleen een stuk fruit.

Ik las laatst het boek van 'Op dieet, doe normaal' en daar las ik ook over angst voor honger. Dat herken ik eigenlijk wel. Daar was ik mij nooit zo van bewust. In de avond vind ik het ook eng, om weinig te eten. Ik hoop dat ik daar de komende tijd mee aan de slag kan.

Elke werkdag ga ik fietsen op mijn home-trainer. Meestal doe ik dat als mijn man aan het koken is.

Ik houd vanaf gisteren ook een blog bij. Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Hehe ik kan melden dat ik de huisarts eindelijk gebeld heb.

Donderdag middag moet ik terugbellen om te informeren of de doorverwijzing klaarligt.

Heb mijn verzekering gecheckt, vanuit de basis krijg ik 3 uur vergoed, en een extra uur erbij uit mijn aanvullend. Ik moet wel even goed opletten dat ik naar de juiste diëtist ga, indien geen contract met verzekering, krijg ik maar 80% vergoed.



Haha sluimersnacker wat een woord, nog nooit van gehoord.

Maar snap wat je bedoel hoor, maar heb daar eigenlijk geen last van.

Moet zeggen heb vrij weinig snoep in huis, meer hartig, zoals bv eens een kaasje ofzo, dat kan ik soms wel eens tussendoor pakken voor de trek.

En als we filmavond houden snack ik lekker popcorn of die lays crunchy.

Eens in de zoveel tijd ga ik los op m&m's daar pak ik dan wel steeds een paar van

Maar goed dit is niet wekelijks.



Fijn nikky dag je je hebt kunnen houden aan eten wat je echt lekker vind.



Ik denk dat ik mij toch eind vd week eens ga wegen, om te checken of mijn gewicht veranderd is.

Als ik weer bijgekomen ben schrik ik me te pletter.



Allemaal een fijne dag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
@Tsjatsjietsje wat goed dat je naar wat geregeld hebt. Je krijgt 3 uur vergoed, maar het gaat wel eerst van je eigen bijdrage af.

Het voordeel is wel dat de dietist eerst ongeveer een uur kost, maar daarna heb je meestal na 20 min of 30 minuten genoeg. En zoveel wordt ook gerekend.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Ah ok top, dacht echt ok ik kan maar vier keer, maar word dus echt geklokt. Beter!

Vanwege slecht dag qua pijn, heb ik maar niet gekookt.

Ik heb vandaag drie stukken pizza opgegeten, maar kan het aantal calorieën niet berekenen.

Iemand een idee?

1 stuk tonijn en 2 stuks margarita vd domino's.

Denk dat ik daar wel aan m'n calorieën kom



Morgen ga ik mijn best doen voor een verantwoord gerecht, ga ik witte vis maken.



Fijne avond!
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Hoi Tsjatsjietsjie, volgens de fat secret app:

Tonijn 202 per slice

Margaritha 140 per slice. Balen dat je een slechte dag had. Ik hoop dat je de pizza wel lekker vond.

Ps schrijf zo verder
quote:fientje1982 schreef op 24 mei 2016 @ 11:56:

Ik las laatst het boek van 'Op dieet, doe normaal' en daar las ik ook over angst voor honger. Dat herken ik eigenlijk wel. Daar was ik mij nooit zo van bewust. In de avond vind ik het ook eng, om weinig te eten. Ik hoop dat ik daar de komende tijd mee aan de slag kan.Ik had dat ook maar sinds ik 5:2 doe niet meer. Ik heb nu 5 dagen gevast in 3 weken (op een vastendag eet ik 500 calorieën). Ik weet nu dat ik zonder ontbijt en zonder lunch kan. Ook tussendoortjes en snacks kan ik overslaan. Er gebeurt niks als ik dat niet eet. Ik krijg misschien een hongergevoel soms, maar ik val niet flauw ofzo. Een glas water of een beker thee is ook prima als ik trek krijg. Ik vind dat echt een eye-opener. Even niets eten is gewoon helemaal niet erg.
quote:elske1975 schreef op 24 mei 2016 @ 21:10:

[...]





Ik had dat ook maar sinds ik 5:2 doe niet meer. Ik heb nu 5 dagen gevast in 3 weken (op een vastendag eet ik 500 calorieën). Ik weet nu dat ik zonder ontbijt en zonder lunch kan. Ook tussendoortjes en snacks kan ik overslaan. Er gebeurt niks als ik dat niet eet. Ik krijg misschien een hongergevoel soms, maar ik val niet flauw ofzo. Een glas water of een beker thee is ook prima als ik trek krijg. Ik vind dat echt een eye-opener. Even niets eten is gewoon helemaal niet erg.Ja gelijk heb je! Ik moet dat maar herhalen aan mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dat is iets waar ik nog wel een beetje aan moet wennen.



Ik vind het best knap. Ik vind het echt moeilijk om honger te negeren en gewoon door te gaan. Terwijl je gelijk hebt, het is niet alsof we verhongeren hier. Voor mij steekt het honger gevoel vooral de kop op eind van de middag. Ik heb dan gewoon een voedzame lunch gehad en eet een paar uur later gewoon weer. Het lijkt wel meer uit gewoonte dat mijn maag begint te rommelen dan dat ik dan echt iets nodig heb. Dat is ook het moment waarop ik vaak begon met snacken.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig dat jullie het over dat hongergevoel hebben.



Ik had er vandaag heel erg last van. Vreselijk! Heb er 1x aan toegegeven. Maar hield de hele tijd aan. Ik had vandaag een lange dag buitenshuis en daarom eten gister al voorbereid en meegenomen. Lunch en tussendoortjes (worteltjes en watermeloen)

Ging bij mijn schoonouders pasta eten dus alles zo berekend dat ik net niet teveel calorieen had.



Maar avondeten was vrij veel ondanks kleine portie, eigenlijk vind ik dat zonde.

Hoe doen jullie dat als je ergens anders eet. Zelf maak ik pasta anders en dat scheelt stuk in calorieen. Nu at ik mee en daardoor meer calorieen en ook nog minder lekker. Had ik dat liever aan iets anders besteed..



Verder minder ik dus met suikers. Dat merk ik nu echt. Net afkicken. Zoveel zin in zoetigheid. Dat is super lastig. De combi trouwens ook. Las dat als je echt afkickt van suiker je niet te streng moet zijn met bv calorieen of andere dingen. Dat doe ik dus wel. Ergens moet ik mss keuzes maken. Dus de suikers of de calorieen. Maar wat vind ik belangrijker of beter? Ik weet het niet..



Mijn ene boek wad vandaag binnen. Boek van Mieke probeer ik via bieb te reserveren. Al wel stuk doorgebladerd.



Trouwens over dat hongergevoel. Na een suikerrijke maaltijd heeft men vaak snel weer honger. Die suikers zorgen voor weer opnieuw honger. Herkent iemand dat? Mss daar opletten.



Verder mogen tussendoortjes als komkommer, worteltjes of radijsjes natuurlijk altijd wel. Zo laag in calorieen. Of bv glas water drinken.
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meedoen?

Ik worstel nog met wat overtollige kilo's (woog voor zwangerschappen 5kg teveel en erna zo'n 13 kg teveel, inmiddels 3 kg eraf) en ben ook met het boek bezig. Ik heb wel het gevoel dat dit bij me past...



Voor de tabel:

Mijn doel is een gezonder eetpatroon en minder jojo-en hierdoor. Mijn beeld daarbij (cf het boek iets visualiseren) is dat ik in december op een groot feest wat ik dan geef slank ben en een mooie jurk kan dragen!).

Weeg nu 75 kg, (1.63 m lang) uiteindelijke doel is ongeveer 65 kg, wat ook weer een gezond gewicht is voor mijn lengte.

Ik was post zwangerschap 77,5 begin mei dus het eerste begin is er! Ik mik op ongeveer 1400 kcal/dag.



Dit weekend was wel moeilijk: weekend weg met familie en heel veel regen: dus lekkere hapjes, taart, chips, croissants bij het ontbijt, uit eten enzovoort. Natuurlijk wel ook genoten van af en toe wat lekkers maar eigenlijk maar 1 keer iets teveel (toch 2e keer opgeschept). Ga zo de weegschaal op dus ben benieuwd...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Hi Tsatsjietsjie,



Goed dat je gebeld heb!

De meeste zorgverleners kunnen direct in hun systeem kijken of jouw verzekeraar een contract heeft. Meestal houdt hun systeem ook bij wat je nog aan rest vergoeding hebt.



Aankomen is niet leuk. Maar de zorgen die je erdoor hebt maakt het ook niet makkelijker. Maak het jezelf niet te moeilijk. Als je gisteren een slechte dat had, en daardoor andere keuzes hebt gemaakt, moet je je daarover niet schuldig voelen. Jij en je gezin moeten ook gewoon eten.



Elske, ik heb niet gevast, maar herken inderdaad wel dat mijn houding tav een maaltijd overslaan makkelijker is geworden. Ik probeer altijd wel een gezond tussendoortje bij me te hebben, om wel iets te kunnen eten.



Zwartvlekje, als je maag echt rommelt, dan is dat moeilijk te negeren. Ik heb nu de balans dat ik dat knorren niet heb. Vanmorgen werd ik wel met een knorrende maag wakker. En s avonds rond 0900 begin ik wat meer trek te krijgen. Maar dat is normaal omdat ik ook actiever wordt.



Hi Morfientje, ik vind het lastig om jou te anwoorden. Als ik jou lees, zie ik voornamelijk dat je je allemaal dingen ontzegt. Het boek van Mieke gaat juist om zelf te kiezen wat je wel wilt eten. Als je die knop om hebt, zal je zien dat het makkelijker vol te houden is!

Heb je je al ingeschreven voor 1 week gratis opdrachten via de fb site van Mieke.
Hi leuketas,

Welkom! Wat goed dat je al 3 kg kwijt bent.

Ik zal de tabel bijwerken. Die jurk is een goed idee. En 13 kg naar december toe, dat is een mooie ruime periode. Dat redt je makkelijk als je een pond per week plant om af te vallen.



Wat goed van afgelopen weekend. Als ik zie dat je maar 1x iets te veel hebt opgeschept, dan heb je je kranig gehouden.



Je lengte en doel komen ongeveer overheen met dat van mij. Ik merk dat ik met 1200 kcal echt wel genoeg heb. Mijn doel is 1500 kcal per dag, maar gisteren koos ik ervoor om op die 1200 te blijven. Afgelopen weekend heb ik die extra 300 kcal gebruikt voor snacks, en maandag voor spagethi carbonara met gesmolten kaas. Och wat smaakte dat goed.



Trouwens, ik probeer nu ook vaker de weegschaal voor voedingsmiddelen te gebruiken. 20 gr geraspte kaas is nog best een flinke berg.



Mijn man zag vanmorgen mijn app (gebruik je ook een app) en zei dat als ik idd 1000 kcal per dag minder at dan wat ik normaal nodig heb (2300) het logisch was dat ik 1 kg per week afval. Leuk dat ie meedenkt
Alle reacties Link kopieren
Lonelyryder: Is dat zo? Ontzeg ik mijzelf een heleboel?

Zo ervaar ik het niet. Ja ik minder met suikers en dat is nog best lastig, vooral omdat je dan ervaart wat je allemaal niet mag eten (hierin ontzeg ik mijzelf inderdaad) Maar, ik ben ook bezig met die zoektocht, wat ik allemaal wel mag. De alternatieven en dat zijn er echt een heleboel, maar omdat dat nog zoeken is, is dat lastig.



En uiteindelijk doe ik het natuurlijk allemaal voor mijzelf, juist om mijzelf wat beters te gunnen.

Van mijn vage kwalen af te komen en gezonder en fijner te voelen.

Dus als je het omdraait, geef ik mijzelf juist een heleboel



Vanochtend trouwens op de weegschaal gestaan en was t.o.v vrijdag al 1,5kilo kwijt.

Ik heb mij vrijdag ook gemeten (dijbenen/heup/taille/borst/nek) dit wil ik wekelijks bijhouden.



Heb afgelopen nacht heerlijk geslapen daar ben ik heel blij mee.

Zo een lekker lunch voor mijzelf maken en kijken of ik een zelfgemaakte kwarktaart kan maken.
Choose love in everything you do! ♥
Pfff... mijn gewicht is de laatste dagen iets gestegen. Ik was ook wat minder fanatiek met sporten en goed eten de laatste week en dan krijg je dit dus. Vanochtend heb ik weer eens foto's gemaakt en het verschil met januari, en ook met maart, is gelukkig nog goed te zien, dus ik ben nog steeds tevreden. Maar ik moet streng blijven!
Hoi morfientje,

Het spijt me als ik je verkeerd begrepen heb, maar zo komt het over als ik je lees. Hoe je dat zelf ervaart, weet je natuurlijk het best.

Wat mij helpt om goed te kiezen is bijv kies ik voor slank of kies ik voor dik. Dan draai je het eigenlijk om. Je vind dat je jezelf een heleboel geeft. Dat is al een mooie gedachte. Bewust kiezen wat je wilt eten helpt juist met die keuzes die je lastig vind. Lees het boek maar. Heb je al een app om je voeding bij te houden? Dat helpt ook bij het maken van keuzes, omdat je dan je inname kan plannen.

Mooi resultaat van je gewicht! ik zal de tabel later bijweken.



Hi Photonic, over visualiseren gesproken! Als dat geen stok achter de deur is!

Ik ga geen foto's van mijzelf online zetten hoor . Ik zie wel duidelijk dat de oppervlak van mijn buik minder wordt en mijn ribben weer zichtbaar worden. Maar, de bolling is er nog wel.



Goed idee dat meten morfientje, ms moet ik dat ook maar eens doen. Leuk voor later.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige drukte hier!



@lonelyryder, dankjewel dat je mee denkt. Ik weet mijn bloeddruk niet. Vorig jaar wel gemeten door de huisarts en hij was goed. Ik heb wel in mijn hoofd dat als het regelmatig terug blijft komen de duizelingen ik terug ga.

Ik wil namelijk voor mijn gezondheid echt afvallen en merk dat het soms best moeilijk is omdat ik dan echt een banaan of boterham nodig heb, terwijl ik echt tussen de 1900 en soms wel uitschieters naar 2200 eet.

Daardaar lukte afvallen eerst ook niet en heb ik gewacht tot nu, nu ik ook iets beter in mijn vel zit.

Is het bij jou van zelf over gegaan?



Ik heb gisteren appeltaart gegeten, mmm.

Maar iets lichter geluncht en geen avond snack. Ik ben trots

Anders had ik ook nog bitterballen met wijn gedaan. En nu niet. Happy mee.



Er zijn veel verschillende filosofieën lees ik hier. Ik geloof in de meer keren eten per dag. Omdat je dan de spijsvertering opgang houdt.

Maar ik heb er niet voor gestudeerd en denk ook dat dit misschien per persoon verschilt.



Succes iedereen!

En super voor de gene die er al wat af hebben. Belonen jullie jezelf ook? Met een tijdschrift of iets bij de zoveel kilo eraf?

Dat schijnt motiverend te helpen
Alle reacties Link kopieren
Lonelyryder: Geen probleem hoor! Juist goed dat je dat opmerkt, want dan kan ik er weer over nadenken of dat echt zo is. Ik ben iig blij met de keuzes die ik maak, al vind ik het soms lastig, maar ook dat is oké.

Ik hou ook echt rekening dat elke hap die ik neem lekker is, in plaats van zonder na te denken maar alles in mijn mond stop. En wat ik leuk vind is dat er dus blijkbaar heel veel lekkere gezonde alternatieven zijn.

Ja ik gebruik de MyFitnessPal app en vind dit erg handig! Maakt echt bewuster.



Gele_Suikerspin: Er zijn inderdaad allemaal verschillende theorieën en filosofien over eten en dieeten.

Soms is dat wel lastig, want je kunt van alles wel voor en tegens vinden.

Daarom vind ik het ook belangrijk dat iedereen kiest waar hij/zij zich prettig bij voelt.



Photonic: Ik denk dat foto's en meten uiteindelijk meer zegt dan daadwerkelijk de kilo's.

Dus volgens mij doe je het hartstikke goed!
Choose love in everything you do! ♥
Hoi Gele_Suikerspin,



Het is bij mij nog steeds niet over. Ik heb het nu onder controle. Hoe gezonder en regelmatiger mijn voedingspatroon, hoe minder last ik ervan heb. Nu dus eigenlijk bijna niet meer. Maar als ik voor mijn werk een paar dagen weg moet, neem ik dus een koeltas met eten mee, zodat ik zeker weet dat ik de juiste dingen eet en altijd genoeg heb. En dit kan bij mij nu ook met groente en fruit. Een drinkbouilon helpt ook goed tegen flauwte. Het probleem met een boterham vond ik dat je dan toch weer een excuus had om wat te pakken.



2e kerstdag had ik echt nog een nare dip. Licht ontbijt, 10:00 taart, lunch voor onzelf vergeten. Tegen 14:00 voelde ik me echt naar.



Mijn bloeddruk is 110/60. Iedereen is daar altijd vol lof over en het is ook goed. Een arts zegt standaard dat dat keurig is. Niemand zegt echter dat dat aan de lage kant is. En dat je je dus door een suikerdip gelijk heel naar/ draaierig kan voelen. Dat wil niet zeggen dat jij dat ook hebt, maar wat je schreef was herkenbaar. Vandaar dat ik nieuwsgierig was naar je bloeddruk.



Afgelopen herfst heb ik een paar weken helemaal geen brood gegeten. Toen was mijn bloeddruk 98/55 ofzo. En nog zei de arts dat het prima was, niet te laag want ik was nog wakker . Maar wel vaker en heftiger draaierig etc. Met 1 sneetje brood per dag ligt mijn bloeddruk nu wat hoger en zijn de klachten weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor je uitleg. Het klinkt herkenbaar.

Ik noem het bij mijzelf ook altijd suiker dips. (Soms heb ik de angst suikerziekte te hebben, maar dan heb ik het weer onder controle en dan denk ik wat overdreven dat ik dat dacht) Maar ik ga wel naar de huisarts als dat nodig is.



Het is ook voor en tijdens mijn menstruatie vaak, dus daarom let ik in die periode ook op mijn ijzer.



Ik neem idd ook altijd eten mee, appel, bananen, op t werk hebben wij gelukkig soepjes.



Ik hou er eigenlijk mijn hele leven al rekening mee. Ook als ik op vakantie ga, dan zeg ik echt tegen mijn omgeving, ik móet op tijd eten. En daarom eet ik soms ook stevig ontbijt of lunch als ik weet dat ik een aantal uur niet kan eten of het denk te vergeten, bv tijdens werk.



Mooi dat jij het nu meer onder controle hebt.

Ik vind het niet fijn om op die manier afhankelijk van eten te zijn. Dus hoop er ook nog meer balans in te vinden.
Graag gedaan.



Wat mij de 1e week van dit topic wel heeft geleerd is dat regelmaat belanrijker is dan hoeveelheid. De 1e week had ik als doel 900 kcal en heb daar geen dips gehad. De groentesoepjes met een bouilonblokje erin zullen daar zeker aan hebbrn bijgedragen.



Oh ja, voor noodgevallen heb ik altijd een cup a soup/bouilonnetje en een mueslireep bij me.
Alle reacties Link kopieren
Even nuanceren:

Die dips die jullie beschrijven hebben vaak eerder met flauwte te maken dan met suiker. Als je geen suikerziekte hebt waarbij je insuline spuit zal je suikergehalte in je bloed eigenlijk nooit te laag worden (alleen in geval van zeer zeldzame aandoeningen of echte ondervoeding kan dit gebeuren, niet als je gewoon gezond bent).

Wat enorm kan helpen is het eten van voldoende eiwitten en 'trage' (complexe) suikers zodat je spiegels niet zo schommelen en voldoende zout innemen als je van jezelf een lage bloeddruk hebt (inderdaad: een boullionetje).
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven