Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik lig hier in mijn eentje een beetje dubbel.



Ik sta trouwens te popelen om overal op te reageren, maar ga spijt krijgen van met de hand typen, dus ik hou me nog maar even in. Voor een oplossing qua spraakbesturing ben ik een beetje afhankelijk van mijn man en die is momenteel nogal druk met andere dingen. Geduld is een schone zaak.
Rivka!





Hopelijk tot gauw!
Alle reacties Link kopieren




Ja, hopelijk tot gauw!
Alle reacties Link kopieren
Haha, Rivka! Was je de spot aan het drijven met google translate ofzo?



Tss, Daisy, jij houdt het klompenbeeld ook wel fijn in stand zo



Na een langere hurraypauze heb ik vandaag alweer 2 blije hurrays mogen ontvangen! De kaart naar Wit-Rusland had de kaarten naar de USA en Polen ingehaald en was al na 6 dagen op zijn bestemming. De ontvangster was helemaal blij met mijn wat saaie landschapskaart met sfeerbeschrijving, maar goed, daar vroeg ze ook om

Zojuist heeft ook de Beierse Biker zijn nieuwe motor met zijwieltjes ontvangen



Een nieuwe kaart gaat naar Tsjechië, een cityview.
Alle reacties Link kopieren
En de roemruchte waddenerotiek gaat naar China.

Hij wil o.a. erotic cards, unesco and natural scenery. Deze Chinees gaat zijn geluk niet op kunnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snorhaar schreef op 24 mei 2016 @ 20:50:

Haha, Rivka! Was je de spot aan het drijven met google translate ofzo?

Haha, nee, ik probeerde iets in te spreken in het Nederlands, maar mijn Engelstalige besturingssysteem maakte daar iets heel anders van. En plaatste dat vervolgens geheel zelfstandig. Ik zal wel iets gemurmeld hebben wat als opdracht werd opgevat.



En wat moet ik me voorstellen bij roemruchte waddenerotiek?
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ooit al iets over geschreven, maar ik gooi ze er nog maar even in



(Achtergrond: ik vind mijn omgeving best mooi, maar er zijn bijna geen mooie kaarten van te krijgen helaas. Alleen een serie best wel lelijke niet als toeristenkaartje geschikte foto's van een bepaalde fotograaf, beetje uit de klei getrokken enzo. Deze kaarten komen uit die serie)



"Deutschland sucht den Schlammstar":







of alternatief deze:



Alle reacties Link kopieren
Ik vind de waddenerotiek best wel mooi snorhaar, kunstzinnig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Haha Rivka, ik kan wel lachen om zulke 'ongelukjes'



Lijkt me inderdaad wel een prima plaatje voor de Chinees snorhaar!



Ik keek net bij mijn stats en zag dat er deze maand maar 11 kaartjes waren aangekomen. Dat had ik alleen in de eerste postcrossing maand, normaal heb ik er wel wat meer. Bij elke hurray ook netjes binnen een paar dagen een nieuw adres getrokken dus zou toch wel rond de 20 moeten zitten.....

Wat ik zat te denken, zou het wel eens aan die pmk zegels kunnen liggen? Ik heb het idee dat sinds ik 4 zegels plak de kaartjes er wel heel lang over doen soms zelfs expired raken. Dat laatste gebeurt natuurlijk altijd wel eens.... Maar ik zit de laatste maanden wel heel lang op hurrays te wachten en de kaartjes die ik vanuit Oostenrijk heb verstuurd gaan juist allemaal snel.

Ik wil ze wel blijven gebruiken want vind ze erg leuk, maar ga zo ook maar even de nieuwe postcrossingzegels gebruiken en de komende tijd kijken of het iets scheelt. Als mensen om mooie zegels vragen dan gebruik ik sowieso nog wel de pmk zegels want heb er echt leuke bij. Het hoeft ook niet allemaal heel snel te gaan maar nu zit ik er echt op te wachten steeds en mag toch 12 kaartjes tegelijk onderweg hebben. Als er dan na bijna een maand pas 11 kaartjes aangekomen zijn.... (En daarvan zijn de meeste ook nog in april verstuurd....)
Hey,



Ik plak de standaard zegels op de kaart. Nog niet de tijd genomen om voor andere te kijken.



Foutjes ook leuk zijn. Het wel minder is als je afhankelijk ben van andere.. hopelijk komt er snel verandering voor je rivka.



Die modderfoto s kan ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. Niet mijn smaak..



Vlak voordat ik gisteren naar werk ging lagen er 2 in de bus. Snel gekeken maar verder geen tijd voor gehad. Als ik thuis ben ff kijken en registeren.
Alle reacties Link kopieren
Yeah, mijn eerste 4 kaarten zijn aangekomen! Duitsland, Nederland, USA en Ierland. Ik heb nu 5 kaarten die allemaal naar Rusland gaan. Ik mag er 30 onderweg hebben, dus ik probeer een beetje af te wisselen, om de boel een beetje in balans te houden.



Die modderfoto's zijn niet echt mijn smaak. Aan de andere kant kan ik er de humor wel van inzien.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Aargh waarom blijf ik stempeltjes zetten op gladde kaarten??
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 25 mei 2016 @ 10:13:

Haha Rivka, ik kan wel lachen om zulke 'ongelukjes'



Lijkt me inderdaad wel een prima plaatje voor de Chinees snorhaar!



Ik keek net bij mijn stats en zag dat er deze maand maar 11 kaartjes waren aangekomen. Dat had ik alleen in de eerste postcrossing maand, normaal heb ik er wel wat meer. Bij elke hurray ook netjes binnen een paar dagen een nieuw adres getrokken dus zou toch wel rond de 20 moeten zitten.....

Wat ik zat te denken, zou het wel eens aan die pmk zegels kunnen liggen? Ik heb het idee dat sinds ik 4 zegels plak de kaartjes er wel heel lang over doen soms zelfs expired raken. Dat laatste gebeurt natuurlijk altijd wel eens.... Maar ik zit de laatste maanden wel heel lang op hurrays te wachten en de kaartjes die ik vanuit Oostenrijk heb verstuurd gaan juist allemaal snel.

Ik wil ze wel blijven gebruiken want vind ze erg leuk, maar ga zo ook maar even de nieuwe postcrossingzegels gebruiken en de komende tijd kijken of het iets scheelt. Als mensen om mooie zegels vragen dan gebruik ik sowieso nog wel de pmk zegels want heb er echt leuke bij. Het hoeft ook niet allemaal heel snel te gaan maar nu zit ik er echt op te wachten steeds en mag toch 12 kaartjes tegelijk onderweg hebben. Als er dan na bijna een maand pas 11 kaartjes aangekomen zijn.... (En daarvan zijn de meeste ook nog in april verstuurd....)Misschien toch een prioritysticker erbij plakken?
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kaartjes van de Schlammstars leuk! Weer eens wat anders dan anders. En voor de Chinees 3 vliegen in 1 klap. Ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden.



Ik heb dat ook, HappyOwl, dat het nu een stuk trager gaat dan een tijdje terug. Terwijl ik ook steeds vrijwel al mijn kaartjes (10 stuks nu) onderweg heb. En ik plak nog steeds overal prioritystickers op. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de andere postzegels de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Die modderfoto's zijn ook mijn eigen smaak niet hoor! Grappig dat Paulsje ze dan wel weer interessant vindt Ik had er een paar van aan mijn voorraad toegevoegd als grap voor de mannen die naakt/erotiek oid willen. Echte erotische foto's ga ik niet versturen, zou niet eens weten waar ik die zou moeten vinden Hoewel, mijn vriend heeft het kaarten laten drukken ontdekt en zei gisteren iets over mij in sportkleding op de motorkap van zijn Corsa
Alle reacties Link kopieren
Haha, niks mis met Snorhaar in zwem-ski-kleding op de motorkap van de Corsa toch?



Ik heb deze op voorraad voor mannen die naakt/erotiek willen. "Het gerucht" van Johannes Moesman. Vrij onschuldig vind ik. En ik vind hem zelf nog mooi ook. Laatst naar een Israëliër gestuurd en daar viel hij erg in de smaak.



Nog 6 berichtjes en dan kan ik eindelijk weer plaatjes plakken in plaats van die onhandige links. Maar die berichtjes moeten toch echt nog even wachten, want nu stop ik echt, echt, echt (probeerde zij zichzelf te overtuigen) weer even met posten.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is wel een bijzondere kaart Rivka, en zeker smaakvol bloot!
Net een kaartje uit Rusland Siberie gekregen...zo gaaf. Gewoon dat hij daar vandaan komt vind ik al super leuk...
Alle reacties Link kopieren
Ja de modderkaarten zijn ook niet zo aan mij besteed, maar je moet voor iedereen wat in huis hebben he.



Ik plak overigens ook de priority sticker erbij dus daar zit t em niet in. Moet even die andere zegels bestellen en dan ga ik die de komende tijd wat meer plakken. Hopelijk scheelt het. Moet ik natuurlijk wel eerst hurrays krijgen, het is nog veel te stil hier...



Ja leuk he zomerelfje, gewoon de gedachte dat een kaartje van waar dan ook ter wereld helemaal naar je toe is gereisd. Labellei kan de reistochten overigens altijd mooi omschrijven

Helaas was mijn brievenbus leeg, nou ja. Er lag een brief van de belastingdienst, daar werd ik niet vrolijk van. Heb hem laten liggen en mn busje gewoon weer op slot gedraaid
Hey hoi hier ben ik ook weer.



Ik had gisteren al 3 kaartjes ontvangen en vandaag ook weer 3. Komt dus toch weer neer op een tsunami.



Ik heb alle 6 kaartjes pas zojuist geregistreerd. Ik was gisteren zó moe dat ik de kaartjes niet eens goed had bekeken en ik had 0,0 puf om ze te registreren. Dus... ik ben nu ruim een half uur aan het registreren geweest. De kaartjes waren allemaal uitgebreid beschreven, dus dan zijn mijn Hurrays ook wat langer.



Ik had weer veel katten. De mooiste kwam uit Rusland, dat is een mooie kaart van een rode kat die bij zijn oudere-Russische-bazin-op-sloffen staat (te schooien).

Verder had ik ook weer een dubbele kaart. Maar de schrijfster (van de Filippijnen) had wel erg leuke anekdotes op het kaartje geschreven.



Verder heb ik geen Hurrays gehad vandaag. Maar mijn kaartje naar Rusland is expired dus ik heb wel een nieuw adres opgevraagd: Finland, ze wil o.a. graag honden dus ik denk dat ik voor een hond ga.



Vwb die postzegels: ik had ook even het idee dat de internationale Postcrossing zegels sneller gaan. Maar ik gebruik op dit moment alle zegels door elkaar en ik vergeet altijd welke zegels ik op welk kaartje plak, dus het is wat lastig te controleren.



Ik sta inmiddels weer 8 voor met ontvangen... dus.... ik hoop op veel Hurrays de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een Hurray en een kaart uit Rusland. Dat was even een verrassing twee dingen tegelijk. Prachtige natuurkaart van een bruine beer. Lijkt me super om in een land te wonen waar zulke grote wilde dieren zijn(maar Rusland lijkt me verder dramatisch om te wonen) Bij het aanvragen van een nieuw adres kwam ik erachter dat ik nu 6 tegelijk mag laten reizen. Dus..natuurlijk twee adressen aangevraagd: Duitsland en Zweden. Lijkt me dat die kaarten snel gaan aankomen?

Moest lachen om je belastingbrief actie HappyOwl. Maar wie weet staat er wel in dat je geld terug krijgt. Ze zeggen dat dat wel eens voorkomt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem wel gelezen Paulsje, moet betalen (krijg van mijn aangifte 2015 wel weer terug, maar dit was een ander bericht) voorlopig pas ik de struisvogeltechniek nog even toe. Misschien haal ik hem eruit als het weer echt zomer wordt, lijkt me een prima deal met het universum
Lijkt mij ook een goede deal HappyOwl.



Ik laat mijn gewone post (incl vervelende nota's) soms ook liggen in mijn brievenbus.



Omdat ik zó blij ("high") ben met mijn kaartjes en dan de andere post vergeet.

Of

Omdat ik zo teleurgesteld ben omdat ik geen kaartjes heb ontvangen en dan de andere post vergeet (of uit frustratie maar laat liggen).
Alle reacties Link kopieren
Vannacht nog een Hurray dit maal uit China is aangekomen. Heeft er 43 dagen over gedaan met het adres in het Engels erop, dus er is nog hoop voor alle kaarten die er laaaaannnggg over doen. Mijn nieuwe kaart mag naar Belarus.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een paar kaarten gepost. Ik merk dat ik er echt weer in begin te komen, de hele kaart volschrijven/plakken, gewoon leuk. Ook merk ik dat ik het leuk vind om een verhaaltje te schrijven.

Het enige is dat ik nieuwe postzegels moet bestellen, mijn bijplakzegels zijn bijna op. Leuk postzegels van PMK, maar dan wel even lastig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven