Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo?

24-05-2016 20:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst bij de kapper geweest, die toch aanmerkte dat mijn haar heel raar voelt, waarschijnlijk door de shampoo (en siliconen daarin) die ik gebruik. Ik gebruik nu syoss, maar dat was volgens haar pure troep (best dure troep dan, maarja). Natuurlijk hadden ze, zoals bij iedere kapper, hun eigen merken, die véél gezonder zijn voor mijn haar dan wat ik nu gebruik. Onder andere van Sebastian. Nu kan ik dit online goedkoper krijgen, dus ik ga niks bij mijn kapper zelf kopen.

Nu een week verder, merk ik wel wat ze bedoelt met mijn haar. Het voelt altijd een beetje vettig of zoiets bij mijn hoofdhuid, zelfs meteen na het douchen. Dit zette me wel aan het denken. Ik was mijn haar overigens echt goed, en gebruik conditioner af en toe, maar alleen in de puntjes.



Dus nu vroeg ik me af, welke shampoo is nou écht goed voor je haar. Welke geeft de meeste verzorging, en heeft weinig siliconen. Ik zie door de bomen de shampoo niet meer, en ik wil graag mijn haar het beste geven
Ik heb de duurste shampoos gebruikt en jarenlang had ik last van droge punten en van sommige shampoos zelfs haaruitval.

Nu gebruik in de panthenolshampoo van de Aldi en ik heb in jaren niet zulk goed haar gehad.

Prijs zegt dus niks, nada.



Van conditioner valt mijn haar helemaal met bossen uit mijn hoofd en het wordt baggervet.
Ik ben tevreden over yestocarrots, zonder allerhande toevoegingen want ik ben allergisch.
Alle reacties Link kopieren
vooral niet te vaak je haar wassen. en dan ook maar 1 keer, met niet te warm water. Dat scheelt al heel veel. Eventueel koud na spoelen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Siliconen zitten in conditioner (en soms ook in shampoo) en wat jij noemt is 'build up'. Google maar eens.



Ik heb toen voor een laatste maal een gewone shampoo gebruikt, zonder siliconen, om alle restanten er goed uit te wassen. Daarna geen conditioner gebruikt. Flink stuk af laten knippen en vervolgens alle rommel mijn badkamer uitgeflikkerd.



Ik gebruik inmiddels al jaren alleen dr. Organics want daar zitten geen sulfaten en siliconen in. Om de week een nacht olijfolie laten trekken en wanneer ik zin heb een ei in mijn haar



Steiltang en föhn gebruik ik niet meer. Mijn haar is nog nooit zo mooi geweest. (heb het nu halverwege mijn rug)



Zie trouwens het andere topic van vandaag over dit onderwerp.
Ik herken je probleem. Ik heb ook wel eens bij bepaalde shampoo's van een bepaald merk dat achterop mijn hoofd mijn haar en hoofdhuid vettig blijven, dacht eerst dat het kwam door slecht uitspoelen maar toen ik overstapte nergens meer last van.



Hoe lang gebruik je al dezelfde shampoo? Ik switch zelf om de paar flessen omdat ik merk dat het na en tijdje niet meer zo goed werkt op de een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 24 mei 2016 @ 21:15:

Ik herken je probleem. Ik heb ook wel eens bij bepaalde shampoo's van een bepaald merk dat achterop mijn hoofd mijn haar en hoofdhuid vettig blijven, dacht eerst dat het kwam door slecht uitspoelen maar toen ik overstapte nergens meer last van.



Hoe lang gebruik je al dezelfde shampoo? Ik switch zelf om de paar flessen omdat ik merk dat het na en tijdje niet meer zo goed werkt op de een of andere manier.Ik gebruik deze nu zo'n half jaar, dus 3 tot 4 flessen denk ik. Ik gebruik best weinig shampoo, maar wel voldoende voor mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Zwitsal gebruik ik nu, na vreselijke irritatie van John Frieda.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens die build-up van sommige merken shampoo. Ik krijg dan met geen mogelijkheid mijn haar schoon en gebruik in dat soort noodgevallen een beetje afwasmiddel. Werkt superontvettend en je moet dat echt niet elke week doen, maar om het weer écht schoon te krijgen is het ideaal. Nu gebruik ik de fris-vitaal shampoo van Palmolive. Hartstikke goedkoop en mijn haar gaat er heel goed op! Hoef het maar eens per week te wassen en ik heb geen last meer van build-up. Aanrader!
Het klinkt een beetje alsof je last hebt van build up, dit gebeurt vaak als je producten gebruikt met siliconen erin. Probeer eens een appelazijn spoeling (Google acv rise of azijn spoeling), dit helpt echt!
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 24 mei 2016 @ 21:42:

Het klinkt een beetje alsof je last hebt van build up, dit gebeurt vaak als je producten gebruikt met siliconen erin. Probeer eens een appelazijn spoeling (Google acv rise of azijn spoeling), dit helpt echt!Heb vandaag tijdens het douchen een ACV rinse gedaan... Helaas ruikt mijn haar nu enorm naar azijn, hier tips voor?? Ik heb het gebruikt tussen de shampoo en de conditioner in.
Alle reacties Link kopieren
Natura siberica neutral shampoo is geweldig! Probeer dit! Mijn vriendin is crazy naar de ingrediënten van shampoo en heeft altijd dit shampoo aanbevolen. Ik gebruik het sind een halve jaar en kan zeggen dat mijn haar duidelijk beter wordt.
Always do what you're afraid to do.
Die geur zou je niet meer moeten ruiken zodra je haar droog is.
Het is dus build up? Ik kreeg er met name last van bij de pearl gloss (roze) en de citrus(groene) van palmolive maar kreeg het ook van een shampoo van Petal Fresh waar geen rotzooi in zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 25 mei 2016 @ 17:15:

Het is dus build up? Ik kreeg er met name last van bij de pearl gloss (roze) en de citrus(groene) van palmolive maar kreeg het ook van een shampoo van Petal Fresh waar geen rotzooi in zit.Ja, waarschijnlijk wel! Mijn haar voelt nu alweer een stukje beter, niet meer zo vettig, en alsof er een raar laagje omheen zit. Nu het droog is ruik je de azijn ook minder. Goede tip, die ook meteen werkt!
Fijn dat het heeft geholpen! Sommige mensen doen een acv rise in plaats van conditioner, je haar wordt er ook zacht van. Je kunt het rustig een paar keer per week doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een maand overgestapt naar Dr. Organic (te koop bij Tuinen). Deze is een heel stuk milder voor je haar. Ik heb de Vitamine E variant, maar je hebt meer varianten. Volgens de verpakking is deze o.a. vrij van parabenen, SLS, vrij van schadelijke chemicaliën.



Het is wel erg wennen op het begin met wassen. Er zitten minder schadelijke dingen in, maar daardoor schuimt hij ook minder en is het soms lastig om het te verdelen. Maar ik denk wel dat mijn huid wat minder geïrriteerd is nu. Had eerst best veel roos en volgens mij is dat minder geworden.



Verder probeer ik het ook niet te veel te wassen. Het wordt nog steeds wel vrij snel vet. Ik hoop dat dat nog verandert. Ik was nu 2 keer per week en dan maak ik een staart als het vet is zodat het niet zo opvalt.
Dr. Organic vind ik ook fijn. Ik gebruik nu Petal Fresh, ook een natuurlijke shampoo van de Tuinen maar die is beter te verdelen vind ik. En goedkoper dan dr. Organic, ook leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:tantejo schreef op 24 mei 2016 @ 21:12:

Siliconen zitten in conditioner (en soms ook in shampoo) en wat jij noemt is 'build up'. Google maar eens.



Ik heb toen voor een laatste maal een gewone shampoo gebruikt, zonder siliconen, om alle restanten er goed uit te wassen. Daarna geen conditioner gebruikt. Flink stuk af laten knippen en vervolgens alle rommel mijn badkamer uitgeflikkerd.



Ik gebruik inmiddels al jaren alleen dr. Organics want daar zitten geen sulfaten en siliconen in. Om de week een nacht olijfolie laten trekken en wanneer ik zin heb een ei in mijn haar



Steiltang en föhn gebruik ik niet meer. Mijn haar is nog nooit zo mooi geweest. (heb het nu halverwege mijn rug)



Zie trouwens het andere topic van vandaag over dit onderwerp.

Hoi, ik gebruik nu al zo'n 2 weken Urtekram. Is die net zo goed als Dr Organics? Ik wilde dus ook stoppen met silliconen-shampoos, vandaar.



Mijn haar wordt wel snel vet (nog steeds). Maar ziet er ook stroi-ig uit door het uitdunnen van eind november 2016.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mepi.



Mijn advies gaat puur gebaseerd zijn op mijn eigen ervaring. Ik heb door de jaren heen echt duizend shampoos geprobeerd. Shampoo's met veel zeep en siliconen, natuurlijke shampoo's van de tuinen, huismerken enz. Wat ik nu uiteindelijk echt een fijne combinatie vond was dit:





Guhl Stevigheid Shampoo





Guhl Vochtherstel Masker



En dan ook echt specifiek die 2. De shampoo droogt nauwelijks uit maar laat het haar mooi luchtig vallen en het masker gebruik ik in de lengtes en punten. Regelmatig zijn er 1+1 gratis acties in de drogist en dan koop ik ze. Het is niet het goedkoopste merk, maar in ieder geval minder duur dan kappersmerken
Alle reacties Link kopieren
Wat je trouwens beschreef in je openingspost leek mij ook build-up van producten met echt veel siliconen. Dat ervaarde ik ook na het regelmatig gebruiken van bijvoorbeeld Gliss Kurr en een aantal andere shampoo's. Bij de combinatie hierboven ^ heb ik daar in ieder geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 26 mei 2016 @ 23:16:

Dr. Organic vind ik ook fijn. Ik gebruik nu Petal Fresh, ook een natuurlijke shampoo van de Tuinen maar die is beter te verdelen vind ik. En goedkoper dan dr. Organic, ook leuk Ik gebruik Urtekram parfumvrij. In het begin leek m'n haar net stro maar het lijkt toch beter te worden.
Ik heb sinds 2 jaar de shampoo van The Body Shop: Kut. Ik wil die shampoo hier neerzetten, zie ik op de website dat ze sale hebben





https://www.thebodyshop.c ... balance-shampoo/p/p000152



En ik was mijn haar 2/3x per week. Ik heb ook conditioner, maar dat gebruik ik heel weinig. Want ik heb daar nooit zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven