Zwanger worden vanaf maart 2016

01-03-2016 07:44 455 berichten
LET OP!



[edit: dit topic is "gesloten" voor nieuwe meiden die mee willen schrijven. We houden het clubje meiden graag overzichtelijk 🙂]



Hoi dames,



Ik ben Nova, 28 jaar.



Mijn eerste zwangerschap eindigde helaas in februari in een miskraam. We zijn erg verdrietig, maar proberen moedig te zijn en hoop te houden op een nieuw wondertje.



Daarom pakken we de draad weer op, en proberen we opnieuw in verwachting te raken.



Het lijkt me leuk hier met meiden te schrijven die ook vanaf maart proberen in verwachting te raken! Wie schrijft er mee?



Liefs, Nova



NaamLeeftijdN.O.D. / U.D Zwanger 🍼Wanneer uitgerekend?NovaEve28/2825/4 ❌❌Elastigirl32/2523/4 ❌❌Deesje8431/3517/4 ❌❌Modji23/29geen idee ❌❌Karzou33/53geen idee ❌❌Shirles28/?5/4 ❌❌Ukkie1630/28? ?NiekjeElastiekje28/3017/4 ❌❌
Alle reacties Link kopieren
Even kort:



@modji: whaaaaaa gefeliciteerd meid!!! Wanneer is je uitgerekende datum?



@ukkie: wanneer moet je dat aangeven over de combinatietest? En waarom kiezen jullie er wel voor? Als ik vragen mag? Ik twijfel.



Hier maandag al echo gehad omdat ik bang was voor BBZ. Alles goed. Alleen op haar telling moest ik al aantal dagen verder zijn. Ik weet zeker dat ze fout telt.

Donderdag was tegen de avond mijn eisprong dus dan zou ik morgen 6 weken 6 dagen zijn hooguit 7 weken

Zei zei maandag moet je bijna 7 weken zijn en echo gaf aan 6 weken 3 dagen.



Ze zegt even afwachten maar dat is toch juist goed ik snap echt niet hoe zij telt



Ps hartje klopten
Alle reacties Link kopieren
@ deesje, wat gek dat het niet klopt. Misschien heeft ze het inderdaad mis. Fijn dat je het hartje hebt kunnen horen ! hele geruststelling kan ik me voorstellen.

ik zou ook wel graag de combinatietest willen, dan weten we tenminste hoe het er precies voorstaat.



even een vraag. Ik zou nu volgens mijn eigen berekening 4+4 zijn. Ik heb niet echt veel symptomen moet ik zeggen. Soms opgezette buik en een Beetje hoofdpijn. Verder nog niks eigenlijk. Vorige keer waren mijn borsten enorm pijnlijk, maar nu helemaal niks. Met hoeveel weken kregen jullie symptomen? Ga me nu gelijk zorgen maken dat het niet klopt. Urgh maak mezelf helemaal gek soms.
Alle reacties Link kopieren
@Deesje84: over twee weken hebben we weer een echo dan moeten we aangeven of we de combinatie test willen. Mijn vriend zou het wel moeilijk vinden een gehandicapt kindje te krijgen. Ik ben daar zelf wat rustiger in maar vind het wel heel belangrijk dat we er ons allebei helemaal goed bij voelen. Dus doen we het wel!

Raar dat zij op een andere datum uitkomt. Ging ze van de laatste menstruatie uit?

Bij ons was het qua menstruatie telling gister 8w 3dg Onze telling qua ovulatie was precies 9 weken. Ze kwam uit met het meten van de kleine op 8w 6 dan. Dus de groei klopte bij wat wij zelf dachten!!

Maar wat fijn dat alles goed was! Bij ons ook! Mooi he!!! Het moest inwendig maar dat was prima. Mooi kloppend hartje. Was zo opgelucht!!



@modji; de eerste twee weken had ik ook geen symptomen toen was ik vooral energiek en kon ik heel veel eten hahahal. Mijn misselijkheid begon vanaf 5 weken en de vermoeidheid met 8 weken. Last van mm borsten heb ik nagenoeg niet. In de forum groep met meiden die in dec uitgerekend zijn zitten er ook een aantal zonder symptomen dus geen zorgen maken!!!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Hoe is het met jullie allemaal? En de zwangere dames onder ons, hoe voelen jullie je? En hoe is het gesteld met de misselijkheid? En het grote nieuws al aan verteld? En zo ja, hoe waren de reacties??



Ik ga weer richting eisprong, een heel licht streepje op de ovulatietest dus ws halverwege deze week eisprong. 3e ronde, 3 maal scheepsrecht?? Heb iig weer frisse moed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Tjee hoop gebeurd in mijn weekje vakantie. Allereerst natuurlijk @modji: GEFELICITEERD!!! Wat een heerlijk nieuws! Heel blij voor je! Hoe voel je je?



Dan nova... goed van je om voor jezelf te kiezen. Ik weet niet of je dit nog leest maar ik hoop dat het lukt voor jou om wat rust te vinden in dit hele proces en je weer positief te voelen!



Hoe is het met de anderen? Hoe voelen de zwangeren onder ons zich?

Deesje lees ik nou goed dat je een kloppend hartje hebt gezien? Wat speciaal!! Zo fijn!

En ukkie ging jij het mooie nieuws nu delen met je omgeving? Hoe zijn de reacties?



Shirtjes, Elastgirl en Niekje (schrijf je nog mee Niekje?) wij blijven er ook gewoon lekker voor gaan!!!

Mijn vakantie was trouwens erg fijn! En hoewel ik twijfelde omdat het mijn vruchtbare periode was, is het een goede zet geweest even weg te gaan. M'n lichte obsessie - die toch niet meer zo licht was - is nu weer wat op de achtergrond. Dat geeft weer wat meer rust. Ik ben thuis ook weer wat gezelliger geloof ik



Mijn nodig is eind volgende week, maar zal dus niet echt spannend zijn want ik ga gewoon ongesteld worden en dan zien we de maand erop weer verder!



Moeten we nu nova zich terugtrekt misschien een nieuw draadje openen zodat we de tabel kunnen blijven bijwerken? Wat vinden jullie?



Fijne tweede pinksterdag ladies, ik ga nu even lekker zweten in de sportschool! Xxx
Gefeliciteerd dames!

Ik zal binnenkort even bijlezen.



Wel een nieuwtje: ik had afgelopen week ook een positieve test!

Vanmorgen nog een gedaan want geloof het nog steeds niet maar het is een knaltest!

Ben wel beetje geschrokken want het is wel HEEL snel, bij de eerste duurde het 5 mnd..dus daar was ik beetje vanuit gegaan maar nu eigenlijk in 1x raak (eerste ronde tellen we niet meer mee want hebben toen niet gevreeen rond de eisprong)

Het moet hier nog even landen hoor...als alles goed gaat zit er straks 19/20 mnd tussen...
Alle reacties Link kopieren


Gefeliciteerd!!!

Gaat de goeie kant op in deze groep
Alle reacties Link kopieren
Neeeee joh! Gefeliciteerd meid!! Toch grappig dat ondanks je weet dat de kans aanwezig is dat je zwanger wordt je toch schrikt! Hahah!



Hier even een vraagje, ik ben dag 11 van m'n cyclus begonnen met ovulatietesten. Toen dacht ik dat ie richting positief ging maar heb er gister en vandaag nog een gedaan en hij lijkt lichter te worden. Zal ik dan zo vroeg al eisprong hebben gehad??

De bovenste is van 15/5, 2e 16/5 en onderste vandaag..



http://i66.tinypic.com/30djjp1.jpg
Alle reacties Link kopieren
@niekjeelastiekje; aah wat gaaf!! Gefeliciteerd meid!!



@shirles; te zien aan de testen denk ik van wel. Ik had de hele tijd de eisprong rond de 14 dagen na ongesteldheid maar de laatste keer ook met 11 dagen... Daarom kwam de uitgerekende datum wat eerder uit dan de telling vanaf laatste menstruatie...



@Karzou, wat fijn dat je een lekkere week hebt gehad. Zal vast ook meewerken als je er je er nu weer relax instaat! Duimen dat je snel een postieve test in handen hebt!

Iedereen vond het super leuk! Wel fijn ook dat iedereen het weet dan wordt er ook rekening mee gehouden zoals op mn werk!

Drukke tijd, per 1 juli nieuwe baan, eind jullie huisje en dan die uk in de buik.



Misschien inderdaad leuk een nieuwe topic te maken zodat we de tabel kunnen bijhouden. Dan kan novaeve altijd weer mee gaan schrijven als ze wil.
Alle reacties Link kopieren
Niekje wat super voor jullie. Snap dat je schrikt inderdaad, het is ook wel kort op elkaar. Maarrr ze kunnen wel leuk met elkaar spelen als ze zo dicht op elkaar zotten qua leeftijd.



Nieuwe tabel lijkt me goed, dan weten we hoe het ervoor staat.

Ik heb 13 juni mijn eerste echo, met 9 weken. Loop nu 's avonds met een buik die wel 20 weken lijkt ipv 5..

Ben eigenlijk ondanks de miskraam heel positief. Dat zal vast een goed teken zijn
Alle reacties Link kopieren
trouwens Shirles de test lijkt wel positief. Zeker vergeleken de andere testen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog hopen op mijn nod 23 mei....
Alle reacties Link kopieren
En toch twijfel ik, aan de testen te zien lijkt het idd wel maar dan heb ik het vruchtbare slijm, zere tepels en obstipatie totaal gemist. Want dat had ik afgelopen 2 maanden heel duidelijk.



Maargoed, de afgelopen 2 maanden was ik natuurlijk ook helemaal gebrand op die symptomen en nu natuurlijk niet. Naja, hopen op t beste dan maar. Als ik nu t gemiddelde neem van afgelopen 2 cycli dan is m'n NOD op 3 juni. (Duurt nog zoooooo lang... )
Ik heb gisteren contact gehad met de vk. Ik heb ook 13 juni mijn eerste echo. Dan 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
Spannend al die echo's in t vooruitzicht!



Elastigirl, bijna nod! Spannend! Al iets wat kan wijzen op een eventuele zwangerschap of (nog) niks?



Ik heb gisteren m'n diploma in ontvangst genomen, nu ben ik er echt helemaal klaar voor. Hopelijk vind mijn lichaam dat ook..
Alle reacties Link kopieren
Helaas toch weer ongesteld geworden donderdag... Op naar de volgende ronde!

Gefeliciteerd met je diploma Shirles!
Alle reacties Link kopieren
Balen elastigirl! Hopelijk meer geluk de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Elastigirl: neeee shit zeg :(

Sterkte meid



Shirles: hoe is het met jou?



@ukkie: hebben jullie het al algemeen bekend gemaakt ?





Even kort

Ben erg weinig online

Maak me veel te veel zorgen

Zit al ruim 1 week thuis door spugen.

Gisteren naar het Z-H urine was niet goed maar mocht kiezen of blijven of thuis nog eens proberen.

Ben naar huis gegaan. Maar vanaf vandaag bijna geen kwaaltjes meer :(



Maakte me veel zorgen de vk die ik sowieso vandaag moest terug bellen zei kom maar ff langs.

Uitwendige echo en alles was goed!! Zelfs nu iets verder dus groeit iig goed.

Snapte beiden niet hoe het zo ineens beter kon gaan. Maar was iig goed
Alle reacties Link kopieren
Shirles, gefeliciteerd met je diploma. Valt vast een last van je af zo. Ik ben ook aan het afstuderen nu, wat een gedoe!



Elastigirl, Balen dat het niet raak is. Hoe sta je erin? Je klinkt vrij positief, op naar de volgende ronde inderdaad.



Deesje, Wat vervelend dit allemaal. Wat was er precies met je urine? En balen dat je zoveel moest overgeven.. Lijkt me echt heel naar.

Fijn dat je verloskundige je serieus neemt en je even langs kon komen. Zo zie je maar dat het top gaat met de kleine en dat het wegblijven van kwaaltjes niks hoeft te betekenen. Hoef je je er nu in ieder geval geen zorgen over te maken. Hopelijk blijft het overgeven ook weg! Zo gek hoe het menselijke lichaam in elkaar zit soms. Hoe de ene zwangerschap ook weer kan verschillen met de ander..



Hier weinig kwaaltjes nog.. Voelde me een week geleden echt zwanger, door mijn buik 's avonds. Laatste paar dagen vergeet ik het soms zelfs een beetje haha. Hopelijk betekent het niks..
Alle reacties Link kopieren
@niekjeelastiekje; Spannend 13 Juni eerste echo, duurt een eeuwigheid he! Ik vond het zolang duren en spannend! Hoe voel je je?



@Shirles; GEFELICEERD met je diploma, heerlijk! Ook voor jou lang wachten tot 3 juni, blegh! Ik duim!!



@elastigirl; wat balen meid... niet leuk :(. Duim ook voor jou, dat de volgende ronde heel veel geluk gaat brengen!



@Deesje84; wat lastig allemaal! Fijn dat je langs mocht komen en dat de echo goed was. Ik lees meer meiden waarbij rond deze periode de klachten alweer afnemen of weg zijn! Alles was goed, hou dat vooral in je achterhoofd! Al blijft iedere echo natuurlijk super spannend.

Wij hebben het algemeen bekend gemaakt ja, super leuk al die reacties!! We hebben ook al best wat leuke en liever kleertjes gekregen .



@Modji, wanneer verwacht je klaar te zijn met je afstuderen? Geniet maar even van het feit dat je geen klachten hebt! Ik kreeg vanaf de 5 weken klachten. Daarvoor had ik bijna nergens last van. Hopelijk blijven de klachten gewoon lekker weg haha.



@Karzou; voor jou nu even rustig dus, maar wel lekker mentaal uitgerust op naar de volgende ronde.

Zal ik een nieuwe topic openen van dit groepje, heb voor een ander topic ook een tabel gemaakt dus dan kan ik knippen en plakken, dan is dat zo gedaan.



Zo, nu nog hoe het hier is

Euh... redelijk! Afgelopen week was niet mijn beste week. Ik ben nog steeds veel misselijk en de vermoeidheid die erbij gekomen is maakt het niet echt makkelijker. Ow, ik haat het ook te zeuren. Maar deze week zat ik er af en toe wel een beetje doorheen. Sinds de 5e zwangerschapsweek heb ik me denk ik 3 dagen goed gevoeld. Ik voel me niet mega ziek, maar gewoon niet lekker de hele dag. Dat slurpt veel energie naast 36 uur werken. Af en toe even uithuilen bij m'n vriend, en knuffelen met de kleine (2wkn) van mijn vriendin werkt gelukkig wel! Ik ben aankomende week 11 weken zwanger dus hoop dat de symptomen dan af gaan nemen.

Wat zou het heerlijk zijn als die misselijkheid weg gaat!! Soms ben ik een beetje bang dat ik toch die % vrouwen behoor die hun hele zwangerschap misselijk zijn. Maar ik probeer er niet aan te denken en vertrouwen te hebben in mijn lichaam!

Nu 3 kilo afgevallen, maar ach dat komt er straks wel weer bij haha.

Zo genoeg gezeurd, woensdag weer kijken naar ukkie!! Hopelijk is alles goed, dan weet je weer waarvoor je het doet!!



Hopelijk in deze snel steeds meer goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
deesje wat schrikken! Maar gelukkig was alles goed. Hoe is het nu?



Ukkie, is de misselijkheid inmiddels wat afgenomen?



En Modji, hoe is het met jou? Al kwaaltjes??



Hier alles rustig, heb een heel relaxed weekend gehad. Merk nu dat ik weer wat onrustig begin te worden. Geen idee wanneer eisprong nou is geweest en ook geen idee wat k moet verwachten qua cycluslengte. Als k daadwerkelijk dag 9 ofzo al mn eisprong heb gehad en ik ongeveer 14 dagen later ongesteld zou moeten worden zou dat al op 27 mei zijn, maar dat betekend een cyclus van 23 dagen. Lijkt me niet..



K was ineens zo relaxed en had zoiets van: don't worry t komt vanzelf. Maar begin nu toch weer te denken en te malen. En merk dat ik wat onzeker wordt van mijn eigen lichaam doordat er hier veel snel zwanger zijn en omdat ik niet weet hoe en wat qua cyclus..
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens, een nieuwe groep met een up to date tabel lijkt me een goed plan! Dat geeft weer wat meer overzicht!
Alle reacties Link kopieren
Hey hey, t is even rustig geweest hier! Hoe is t nu inderdaad deesje, kan me voorstellen dat je geschrokken was. En ukkie hoop dat je je snel iets beter voelt. Hier mag je ook gewoon lekker klagen hoor!!



Elastgirl ook weer ongesteld. Zo balen he. Ik vind 't steeds zo frustrerend dat je dan meteen weer een hele maand verder bent.



Shirles heel herkenbaar, het ene moment een gevoel van neem de tijd het komt wel goed. En tot andere moment toch zo'n knagende gevoel van..... maar 't komt toch wel echt goed??? En onzekerheid over te eigen lichaam.

Ik moet vandaag weer starten met m'n clomid (ben dus ook weer ongesteld geworden maar dat was geen verassing) en merk dat ik 't soms toch confronterend vind om zo met die hormonen bezig te zijn.

Mijn zus heeft net weer ivf kuur ondergaan en terugplaatsing gehad van een van de eitjes die ik heb gedoneerd. Ze heeft besloten dat dit haar allerlaatste poging is. Maakt t ook allemaal weer extra spannend deze periode..



Ik ga aan het werk. Heb inmiddels op m'n werk voorzichtig aangegeven dat ik er weg wil/ ga. Viel niet zo goed. Dus heb niet zoveel zin. Maar ja moet toch gebeuren he?!



Fijne dag xx
Alle reacties Link kopieren
Oja en nieuw topic openen wil ik dus best doen hoor maar ik snap geloof ik geen snars van hoe die tabel werkt... Iemand anders daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Pff hier sinds vanavond erg vervelende buikpijn in mn onderbuik. Ook al paar dagen bij plotselinge bewegingen of wanneer ik van liggen/zitten naar staan ga fikse steken in mn liezen, vooral rechts. Buikpijn voelt een beetje als menstruatiepijn maar dan milder. T voelt beetje vaag aan, t triggert m'n kwaaltjesradar behoorlijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven