Heb ik genoeg??

24-05-2016 17:40 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
De een verklaart me voor gek, de ander zegt je moet dit en dit nog kopen hoor!

Ik heb de volgende kleertjes voor de baby die zich in juli zal melden:

Longsleeve 50-56-62

Polo 56-62

Slaapzak 50-2x68

Vestje 2x62

Romper korte mouw 3x50-4x56-3x62-1x68

Romper lange mouw 56-3x62

Broek 50-56-2x62-4x68



Hormonen, hormonen, hormonen. Heb ik genoeg, te weinig...? Wat moet er nog bij?

Alvast bedankt voor jullie hulp
En dat is omdat ze zichzelf nog niet op temperatuur kunnen houden.
Ik zou ff naar de Hema voor zo'n pak rompers. Zitten er 5 in. Maatje 50/56. Bij de prenatal hebben ze broekjes met sokjes/voetjes eraan vast stuk of 2. Dan nog 3 leuke boxpakjes (zonder capuchon) en twee t-shirts.
Bij de zeeman verkopen ze super roepers en broekjes met voetjes (ook zonder voetjes). Leuke shirtjes, leuke setjes etc.



Mocht het een financiële kwestie zijn kun je daar prima slagen.
quote:SallySpectra schreef op 24 mei 2016 @ 20:00:

En dat is omdat ze zichzelf nog niet op temperatuur kunnen houden.En ik maar denken dat ze daar kleertjes voor hadden. Heb er serieus nog nooit van gehoord en ben bij beide bevallingen thuis gebracht in de rolstoel, kind op schoot. (woon 3x vallen van het ziekenhuis) Heb jongste de dag na de bevalling uitgebreid laten bewonderen door buren op een bankje in het zonnetje.
Mijn baby sliep zelfs met een muts, om temperatuur op peil te houden.
Ik vind het echt heel erg weinig. Je hoeft echt niet zoveel te kopen als ik deed maar drie setjes per maat zou ik toch wel het minimum vinden... Onze baby (jongste) spuugde zoveel in het begin dat we soms wel vier longsleeves op één dag nodig hadden.
Varieert enorm per kind, denk ik. Ik heb mijn zoon in de kraamweek alleen in een romper met korte mouwen gekleed, omdat hij anders niet wakker werd voor eten - het was enorm warm en zoon was altijd braaf 37 graden. Op dag 4 zaten we in de speeltuin en op dag 11 gingen we uitgebreid lunchen in de stad. Maar het ging ook buitengewoon voorspoedig allemaal.



Kledinggewijs: koop gewoon waar je blij van wordt. Ik denk dat ik zo'n 10 setjes in iedere maat had - een hoop van dochter nog, maar ook gewoon zelf wat gekocht als ik iets mooi vond. Als je niet genoeg hebt, heb je snel genoeg iets extra's, al bestel je het via internet. Ze groeien inderdaad overal snel uit, tenminste, die van mij, maar daar stond tegenover dat ze ook vaak spuugden, poepten of anderszins in hun kleding lekten, dus gemiddeld genomen hebben ze de kleine maatjes net zo vaak gedragen als de grote, denk ik. Alleen iets korter achter elkaar
quote:RegretteRien schreef op 24 mei 2016 @ 20:09:

[...]





En ik maar denken dat ze daar kleertjes voor hadden. Heb er serieus nog nooit van gehoord en ben bij beide bevallingen thuis gebracht in de rolstoel, kind op schoot. (woon 3x vallen van het ziekenhuis) Heb jongste de dag na de bevalling uitgebreid laten bewonderen door buren op een bankje in het zonnetje.Kleren zijn soms niet genoeg. Die van mij lagen met dubbele lagen, muts, twee kruiken en dekens. Maar goed was in de winter en het (vroege) voorjaar, dus dat zal wellicht schelen. Maar meteen met een pasgeboren baby buiten gaan zitten is echt niet zo gebruikelijk hoor.
Boxpakjes van de Zeeman zijn super en kost geen drol.
Koop idd vooral wat je leuk vind. Ea is zo bijgekocht, maar ook ik vind het wat weinig. .



Overigens paste zoon van 50cm en 4350gr nog best een tijdje in 50, ligt er aan het merk. En kijk wat je kinderen lekker vinden. Ik heb kinderen met lange lijven, waardoor pakjes met voetjes voor geen meter zaten. De een is ontzettend fan van omslagrompers, de ander vind het ondingen. Vind het dus lekker uit voor jezelf en met je kind straks!
Alle reacties Link kopieren
T is inderdaad nog niet veel wat je hebt. Had hier zelf een uitpuilende kast met kleertje aangezien we bijna de laatste zijn die een kindje kregen in de vriendengroep . Hebben jullie vrienden/ broers/ zussen/ neven/ nichten met kleine kinderen? Geef aan dat je nog wat kleine kleertjes kan gebruiken als t dan net als bij ons gaat is je kast zo gevuld.( en heb je een zolder vol babyspullen haha ) Een aantal wilden de spullen niet terug en daar heb ik een nichtje en een vriendin weer blij mee gemaakt.
quote:SallySpectra schreef op 24 mei 2016 @ 20:19:

[...]



Kleren zijn soms niet genoeg. Die van mij lagen met dubbele lagen, muts, twee kruiken en dekens. Maar goed was in de winter en het (vroege) voorjaar, dus dat zal wellicht schelen. Maar meteen met een pasgeboren baby buiten gaan zitten is echt niet zo gebruikelijk hoor.Het was oktober en 3 dagen daarvoor hadden we nog gebarbecued. Met die van februari ging ik pas een week nadat we uit het ziekenhuis waren wandelen, die dikke lagen ijs overal waren niet zo aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 mei 2016 @ 19:54:

[...]



Na een week of twee misschien, maar ik zie de meeste vrouwen niet op dag drie op expeditie gaan naar de Hema, al was het maar omdat de baby dan meestal nog helemaal niet naar buiten mag.Ik ging na 5 dagen iedere dag wandelen (stad is wel niet zo ver, 10 min ofzo). In BE zijn het meestal ziekenhuisbevallingen en verblijf je meestal 5d in het ziekenhuis en na 5d was ik blij dat ik buiten mocht. Waarom zouden ze niet naar buiten mogen?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt welte weinig maar ik zou toch niet te veel bijkopen voor de bevalling.



Zonde als de kleinste maat ongebruikt blijft als je een grote baby krijgt.

Als je een kleine baby krijgt blijven de grotere maatjes misschien ongebruikt omdat je dan in een ander seizoen zit.



Als je online besteld us het vaak de volgende dag al in huis en anders kun je snel genoeg man op pad sturen.



Na de bevalling kom je er ook pas achter wat echt handig is.



Sommigen zweren bij overslagrompers. Ik vond het ondi gen en kon er niet mee overweg. Een gewone romper kun je ook via de voeten aandoen.



onesies vond ik niets. Onhandig met verschonen en mijn kind paste ze ook niet. Had in verhouding een lange rug en korte benen,. Anderen vinden ze ideaal.



polo's zijn trouwens geen goed idee bij een hele jonge baby. Ze hebben hele korte nekjes en dan kriebelen die kraagjes in hun gezicht. Dat roept een speen zoek reflex op. Een polo is dan best edn beetje zielig.



Als je nog wat bijkoopt stugge stof en capuchons zijn ook niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat bijkopen in maat 50 en 56.

Mijn baby spuugde veel ik had gewoon de goedkoopste basic-shirtjes van Prenatal in verschillende kleurtjes.

Moet je nog rompers erbij, dan zou ik in de kleine maatjes voor overslagrompers gaan. Is voor baby veel prettiger.

Stel dat je in het ziekenhuis bevalt en een paar dagen moet blijven, dan wordt de vieze was mee naam huis genomen, uitgewassen en moet dan weer meegenomen worden naar het ziekenhuis. Duurt dus iets langer voordat je schone kleertjes ter beschikking hebt.

En net wat al eerder gezegd is: de kraamzorg thuis wil iedere dag wel wassen, maar als je het zelf weer moet doen en de kraamzorg is weg, dan ben je druk met alles behalve wassen. Ik zou dus wel wat op voorraad willen hebben, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet helemaal waarom je de vraag hier stelt ipv een uitzetlijst te zoeken.

Ik heb het je voor gedaan, tadaa:

Babyuitzet voor in de klerenkast

De meeste baby’s hebben maat 56 als ze worden geboren, maar het is handig om wat kleertjes in verschillende maten te hebben liggen voor het geval jouw exemplaar wat groter of kleiner uitvalt.

6 rompertjes maat 50 en/of 56

2 boxpakjes

2 broekjes

3 shirtjes

vestje

jasje

4 paar sokjes

2 mutsjes

Rompertjes met een overslag zijn voor het eerste begin ideaal. Zo’n rompertje gaat niet over het hoofd. Dat is vooral in het begin fijn, als je nog wat handigheid moet krijgen in het aan- en uitkleden. Babypakjes die je aan de onderkant kunt openmaken zijn handiger dan pakjes met de sluiting op de rug. Je kunt je baby dan namelijk laten liggen tijdens het aan- en uitkleden.
Mijn dochters hebben alle drie ruim een maand maat 50 gedragen, in maat 56 verzopen ze. Naar mijn mening heb je echt heel weinig in de kleine maatjes. Daarnaast droegen ze de eerste dagen rompers met lange mouwen, shirtjes met lange mouwen en broekjes of pakjes met lange mouwen.

Als ik naar jouw lijstje kijk heb je 1 broekje en 1 longsleeve shirt. Een doorlekkende luier of spuugsessie en je hebt geen kleding meer. Mijn oudste was een spugertje en spuugde na elke voeding wel wat, dat is dus 6 tot 7 keer per dag.

Heb je mutsjes? Twee mutsjes is ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had denk ik 10x zoveel. En ik vond al niet dat ik heel erg veel had. Nou had ik een kraamverzorgster die hield van wassen ook trouwens.

Dus ik denk dat bijkopen geen overbodige luxe is daarbij, het is zooo schattig allemaal, hoe kun je het laten liggen haha
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf maar 3 setjes 50 en 3 setjes 56, omdat ik eerst wilde weten hoe groot ze was bij de geboorte voor ik de hele kast vol zou hebben met kleding in de verkeerde maat. Dus na de geboorte online los gegaan met shoppen voor extra kleding maat 50. En ik heb gelukkig een schoon kind, dus 1 setje per dag volstaat hier prima. In 62 en 68 had ik overigens helemaal niets, gelukkig maar, nu met 4 maanden zit ze net in 62.



En wat ik heel fijn vond was ontdekken wat ik echt fijn vond en wat niet. Met dat in mn achterhoofd kon ik dan veel gerichter shoppen. Zo vind ik broekjes met voetjes, onesies en overslagrompers echt verschrikkelijk onhandig. Oh, en misschien krijg je wel net als mij een asymmetrisch kind ;) korte beentjes dus broekjes vaak maat kleiner dan bovenkleding.



Ik zou dus niet teveel meer bijkopen, maar eerst grootte en bouw afwachten en dan lekker (online) shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest zou er nog shirt broek boxpakjes bijkopen... Mijne hebben beide maat 50 overgeslagen dus die had ik niet. Hoeveel je bij moet kopen ligt ook nog aan of je het geslacht weet ik wist het bij beide niet dus had iets van 3-4 uniseks setjes en heb daarna meteen bijgekocht en gekregen (lang leve internet).
Alle reacties Link kopieren
quote:Ingenium schreef op 24 mei 2016 @ 19:21:

Ik vind het ook wel weinig. Vooral broekjes en shirts kun je niet genoeg hebben.

Ik had zelf ook te weinig en toen ik in nood zat heb ik een bekende babywinkel gebeld. Samen met die mevrouw 'gewinkeld' en vriend er naartoe gestuurd om het op te halen. Dus als het moet heb je met een uurtje ook wel een nieuwe voorraad.





Hier zijn dus alle losse broekjes die ik heb gekregen ongedragen de kast weer in gegaan. Ik heb helemaal niks met broekjes en shirtjes, ik hou van matchy-matchy baby's (ik kies zelfs de rompertjes bijpassend bij de bovenkleding) en ik vind het heel vervelend dat ik bij die broekjes dus geen bijpassende shirtjes heb.

Alleen de broekjes in maat 44 zijn gedragen, maar dat is omdat er in maat 44 eigenlijk nauwelijks setjes of boxpakjes te koop zijn en omdat ik bij al die broekjes ook bijpassende shirtjes had (is ook niet zo moeilijk, in die maat is alles wit, grijs, blauw of roze ). Maar vanaf maat 50 draagt mijn dochtertje alleen nog maar boxpakjes, jurkjes en complete setjes van broekjes met bovenstuk.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens in maat 44 12 rompertjes, 4 broekjes, 2 boxpakjes, 8 shirtjes en ik moest serieus elke dag wassen om genoeg kleding te hebben (ik doe babykleding niet in de droger, dus wat vandaag gewassen wordt kan morgen pas weer aan). Kortom, TO, ik vind het veel te weinig wat je hebt.
Am Yisrael Chai!
Ik heb iig 1 kind die je serieus van de tiet kon plukken en ondersteboven houden zonder onder gespuugd te worden dus mijn referentiekader is anders hoor... Maar een kind 6(?)x op een dag verschonen, werden ze daar niet woest giftig van? Zeker mijn oudste krijste heel de boel bij elkaar, dan vond ik 2x op een dag al heel zielig. Jongste kon dagen doen met kleren, die trok ik maar weer eens wat anders aan na een dag of 3 omdat ik het leuk vond.
quote:RegretteRien schreef op 24 mei 2016 @ 21:52:

Ik heb iig 1 kind die je serieus van de tiet kon plukken en ondersteboven houden zonder onder gespuugd te worden dus mijn referentiekader is anders hoor... Maar een kind 6(?)x op een dag verschonen, werden ze daar niet woest giftig van? Zeker mijn oudste krijste heel de boel bij elkaar, dan vond ik 2x op een dag al heel zielig. Jongste kon dagen doen met kleren, die trok ik maar weer eens wat anders aan na een dag of 3 omdat ik het leuk vond. Een zeiknat shirt in je nek is ook niet lekker.
quote:reisa1978 schreef op 24 mei 2016 @ 21:56:

[...]





Een zeiknat shirt in je nek is ook niet lekker.slabbetje om voor het voeden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven