Jurdisch vraagje

23-07-2007 09:53 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie oh wie kan mij een antwoord op mijn vraag geven?



Stel je dient een aanvraag in 2006 bij een gemeente onder wetgeving X. Per 1-1-2007 wordt wetgeving X vervangen door wetgeving Y. De aanvraag loopt in 2007 nog en wordt onder wetgeving X afgehandeld. Met besluit wat daar op volgt ben je het niet eens en je tekent binnen de wettelijke termijn bezwaar aan. Zou dat bezwaar dan niet onder de wetgeving van X uitgevoerd moeten worden en een daarop volgend nieuw besluit dus ook volgens wetgeving X genomen moeten worden? Bedankt alvast!



(normaal stel ik de vraag wel aan de jurist die met deze zaak bezig is, maar ze is nu op vakantie en komt pas over een paar weken terug, terwijl ik mijn 2e bezwaar eind deze week ingediend moet hebben, wil ik de wettelijke termijn daarvoor gesteld halen)
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Hoi roosvrouw, ben zelf een aantal jaar werkzaam geweest als medewerker bezwaar en naar mijn bescheiden mening moet het primaire besluit waar je bezwaar tegen gemaakt hebt als dat op grond van wetgeving x genomen is, ook heroverwogen worden op grond van diezelfde wetgeving, evenals een eventueel daaruitvoortvloeiend gewijzigd besluit.



Vervelend dat je advocaat op vakantie is, maar je kunt in ieder geval alvast proforma bezwaar aantekenen om de termijn veilig te stellen. Je krijgt dan een termijn waarbinnen je je bezwaar alsnog moet motiveren, maar dat kan je advocaat dan wel weer doen neem ik aan.



Hoop dat je hier iets aan hebt, succes ermee....
Alle reacties Link kopieren
Rose Rouge, thnx. Van de prof forma optie weet ik af. Dat voeg ik sowieso toe, om mezelf optimaal in te dekken. Ik wil alleen alles waar mogelijk nu al zo dicht mogelijk getimmerd hebben. Dit is een situatie waarin te veel fouten gemaakt zijn en de wijze waarop ze nu overschakelen naar de nieuwe wetgeving is daarbij wellicht een ingang voor mij om er nu eens van meerdere kanten de betreffende personen en instanties verantwoordelijk te houden voor hun handelen.



Voor mij persoonlijk hangt er erg veel vanaf om dit binnen 40 dagen afgehandeld te hebben (haha droom verder ) en deze insteek zou wel eens een ingang kunnen betekenen. Vandaar ook dat ik niet op mijn juriste wil wachten tot zij terug is door gebruik te maken van alleen het aantekenen van een pro forma bezwaar, dan is het voor mijn vakantie en een operatie toch al te laat, hoe goed zij haar werk ook doet.
vandaag ga ik van alles kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven