Vaginisme

23-05-2016 21:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een paar jaar geleden ontdekt dat ik

Vaginisme heb. Ben naar de gynaecologe geweest en loop ander half jaar bij een Bekkentherapeut dit gaat nog niet echt goed vooruit. Ik kan nog steeds geen normale seks hebben. Ik kan nog steeds niet eens een normale tampon inhouden. Heeft iemand anders dit probleem ook? En weet iemand misschien een andere oplossing dan een Bekkentherapeut wat iets beter werkt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lenny,

Wat herken ik jouw verhaal! Ik heb zelf jarenlang laat gehad van vaginisme. De eerste jaren wist ik niet eens wat er aan de hand was. De jaren die daar op volgden durfde ik er niet mee naar mijn huisarts. Uiteindelijk over gestapt naar een andere huisarts, naar de gynaecoloog en vanuit dat naar een sexuologe en een bekkenbodem therapeut. Met die laatste had ik helaas geen klik. Ze stuurde me al snel naar huis met oefeningen die ik maar gewoon moest doen en dan kon zij mij niets meer leren. Dat was dus geen succes.



Bij mij is uiteindelijk het verschil ontstaan toen mijn kinderwens toenam. Ik had ineens extra motivatie want ik wilde het liefst een kindje op de natuurlijke manier. Ik ben nu zwanger dus dat is gelukt. Ik wil je over het hoe en wat graag meer vertellen als je dat wil, maar dan liever in PB. Mijn PB staat aan.
Jeetje 1,5 jaar? Daar zou ik dan mee stoppen.

Ik heb pelotte-therapie gevolgd bij de gynaecologe en was er toen met een paar maanden vanaf. Tot die tijd heb ik ook veel getobd met hulpverleners die me niet snapte en advies gaven wat averechts werkte. Gelukkig begreep de gynaecologe me direct en heeft me hele praktische concrete tips gegeven. Ze heeft me ook op het hart gedrukt dat het niet tussen m'n oren zat (in tegenstelling tot al die andere hulpverleners).

Heb je wel een klik met je therapeut en voel je je begrepen? Zo nee, dan zou ik echt stoppen en iemand anders zoeken. Vertrouwen is erg belangrijk. Succes!
Alle reacties Link kopieren
@sjors007 jaa al ander half jaar! Ik heb wel een goede band met haar opgebouwd, maar heb inderdaad vaak het idee dat ze niet helemaal begrijpt dat het echt niet mogelijk is. Er wordt inderdaad gezegd dat dit tussen m'n oren zit en het iets psychisch is. Is de gynaecologe hier zelf mee gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft mij heel goed geholpen:

https://www.lumc.nl/patientenzorg/patie ... levenslang



Heb nu geen tijd voor een uitgebreide reactie, maar heb wel eens eerder in soortgelijke topics gepost. Er is hoop in ieder geval, ik ben er helemaal van af!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2017 20:58
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven