Mode & Beauty alle pijlers

Welk haarverzorgings product werkt nou écht goed?

24-05-2016 20:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is momenteel net een bos stro door highlights en veel gebruik van föhn en steiltang.



Bij kapsters ziet het haar er toch altijd gezond uit, welk product (masker of ander soort) werkt volgens jullie nou echt?



Momenteel gebruik ik een masker van Guhl maar behalve dat mijn haar makkelijk door kambaar is merk ik er bij droog haar niets van...
Alle reacties Link kopieren
Oh die van de Kruidvat ga ik proberen, als dat net zo fijn is scheelt me dat wel een rib uit m'n lijf. Moet er wel bijzeggen dat ik minder vaak mijn haar hoef te wassen en ik ook minder shampoo etc. hoef te gebruiken bij de Nashi lijn.
The time of my thought is my own to spend
Voor mensen die 's nachts olie in hun haar doen: dan word je hele kussen toch vies? Of leg je daar dan een handdoek op? Maar als je dan veel beweegt dan glijdt ie er misschien af en is alsnog je hele kussen vies door de olie. En gaat de olie niet door de handdoek heen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 24 mei 2016 @ 23:38:

Voor mensen die 's nachts olie in hun haar doen: dan word je hele kussen toch vies? Of leg je daar dan een handdoek op? Maar als je dan veel beweegt dan glijdt ie er misschien af en is alsnog je hele kussen vies door de olie. En gaat de olie niet door de handdoek heen?Olie in haar, douchemuts op (of een plastic zakje ombinden), handdoek in tulbandstijl (of een turby towel) en klaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 25 mei 2016 @ 00:13:

[...]





Olie in haar, douchemuts op (of een plastic zakje ombinden), handdoek in tulbandstijl (of een turby towel) en klaar.



Gaat dat niet af?

Volgens mij hebben jullie allemaal kroezend/krullend haar? Werkt kokosolie ook op dun , fijn en steil haar?

Ik zoek namelijk ook nog een supertip

Ik verf het met henna daar wordt het wel iets voller/ stugger van, maar tips zijn altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Kokosolie gaat er komen!
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 24 mei 2016 @ 22:09:

Aussie doet voor mijn haar niets, ik vind de geur ook niet lekker maar daar lijk ik de enige in te zijn

Ik zweer bij kokosolie. Als masker of een klein beetje als leave in. Ik heb nooit gespleten punten en was het bijna elke dag met een natuurlijke shampoo. Of ik maak het nat en gebruik alleen wat conditioner. Mijn haar is tot halverwege mijn rug.Nee hoor Ik vind zo'n kauwgomballengeur in m'n haar ook niet lekker. Kokosolie en Biosilk vind ik fijne producten. Mijn haar is van nature poreus en pluizig. Op advies van de kapper ben ik een leave-in cream van Wella aan het proberen en die bevalt me ook erg goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 24 mei 2016 @ 23:38:

Voor mensen die 's nachts olie in hun haar doen: dan word je hele kussen toch vies? Of leg je daar dan een handdoek op? Maar als je dan veel beweegt dan glijdt ie er misschien af en is alsnog je hele kussen vies door de olie. En gaat de olie niet door de handdoek heen?Als ik met olie in mijn haar slaap dan doe ik mijn haar in een knot bovenop mijn hoofd en om mijn kussen heb ik zo'n dikke beschermhoes/sloop van Ikea. Zo wordt mijn kussen niet vies. De volgende dag gaat die hoes op 60 graden de was in. Maar bedenk mij nu dat ik best een kussensloop van een paar oude handdoeken zou kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Beetje arganolie-based serum van de Action, na het wassen in m'n haar + extra in de puntjes. Kost niks, werkt prima! Niet te veelgebruiken, echt druppies! Anders wordt je haar meteen weer vet en moet je het weer wassen, en te vaak wassen is ook niet best.
quote:lemoos2 schreef op 25 mei 2016 @ 00:13:

[...]





Olie in haar, douchemuts op (of een plastic zakje ombinden), handdoek in tulbandstijl (of een turby towel) en klaar.Thanks. Dat ga ik proberen. Mijn haar is echt zo droog... En gewoon olijfolie hè?
Alle reacties Link kopieren
Nou kokosolie is gehaald, toch sta je raar te kijken als je t tussen de bakprodukten vind haha.

En shampoo van dr. Organic : moroccan Argan oil



Ben benieuwd!



Bedankt voor de tips!
Als ik olie in mijn haar doe dan doe ik het daarna in een vlecht. Hiermee ga ik dan slapen, gewoon op mijn kussen zonder extra bescherming o.i.d.

Ik doordrenk ook niet mijn hele haar in olie maar gewoon een laagje is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
L'anza producten. Wel prijzig maar is het waard.

Ik heb de trauma treatment en mijn haar is er helemaal van opgeknapt.

Ik had het verpest met blonderen en jaren verven,nu is het weer gezond.



Alle reacties Link kopieren
Mijn droge/beschadigde haar knapt duidelijk op van Pantene conditioner. Ik heb heel wat andere maskers/conditioners geprobeerd, en die van Pantene voor beschadigd haar is hier toch gewoon favoriet.



Vroeger was dat het Hennaplus HairWonder Repair masker, maar onlangs nog eens in huis gehaald en het lijkt wel of er iets veranderd is in de samenstelling want het deed niets meer voor men haar.



De Tigi Bed Head Urban-Antidotes nr 3 vond ik ook goed werken, maar ik ben niet zo een fan van de ietwat zoete geur.
Alle reacties Link kopieren
Veel goede tips maar stijltang is ZO schadelijk voor je haar daar kan bijna niets tegen op, heb je al eens geprobeerd het met zon ronde borstel uit te fohnen? Op de kop en pluk voor pluk. Eerst byna helemaal droogfohnen anders ben je te lang bezig, je hebt maar n klein beetje vocht nodig. Met stijltang doorgaan is dweilen met de kraan open
Alle reacties Link kopieren
nou zo'n ronde droogborstel is niet veel beter dan een steiltang hoor...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Steiltang werkt verslavend... Ik vind mijn haar inmiddels onbewerkt verschrikkelijk. Maar besef maar al te goed dat mijn haarproblemen grotendeels daar vandaan komen...
Alle reacties Link kopieren
John frida shampoo! Een keer gekocht toen hef in de aanbieding was en sindsdien wil ik niks anders meer. Het is wel prijzig maar vind het het geld absoluut waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 26 mei 2016 @ 14:02:

nou zo'n ronde droogborstel is niet veel beter dan een steiltang hoor...Het is veel minder heet en je werkt met warmte en vocht, stijltang moet het alleen van zijn warmte hebben dus is veel heter. Van een stijltang heb je letterlijk een brandwond met littekens binnen n halve seconde, bij een fohn niet.Mijn haar was ook altijd kapot en kreeg het nooit langer dan ietsjes over mijn schouder, omdat het onderaan sneller afbrak dan het bovenaan aangroeide. Sinds k gestopt ben met de stijltang maar wel meerdere keren per week het stijl fohn met een losse borstel, is het gezond glanzend en driedubbel zo snel heel lang geworden.
Alle reacties Link kopieren
John Frieda en dan de frizz ease lijn. Zelf heb ik die voor krullen, maar je hebt hem ook voor stijl (glad) haar. Kost ca 9 euro per product, maar bij Kruidvat hebben ze regelmatig de actie 1 + 1 gratis. Dan sla ik in...
Alle reacties Link kopieren
quote:-MN-99-MN- schreef op 24 mei 2016 @ 21:56:

Aussie 3 minute miracle is echt geweldig!



En hier doet het helemaal niks.



Ook alle mogelijke producten geprobeerd, ook kokosolie.

Maar mijn haar blijft pluizig en kurkdroog. Heeft bij mij te maken met een narcose en met 55 kilo afvallen in een jaar vrees ik.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 25 mei 2016 @ 06:51:

[...]





Gaat dat niet af?

Volgens mij hebben jullie allemaal kroezend/krullend haar? Werkt kokosolie ook op dun , fijn en steil haar?

Ik zoek namelijk ook nog een supertip

Ik verf het met henna daar wordt het wel iets voller/ stugger van, maar tips zijn altijd welkom!



Je bedoelt de 'constructie' met badmuts en handdoek? Nee, dat blijft goed zitten. Ik woel niet veel in mijn slaap. Mijn zus wel, die gebruikt daarom de turby towel (is eigenlijk ook gewoon een ordinaire handdoek met een elastiekje voorin). Een vriendin van mij gebruikt altijd zo'n reishanddoek (althans zo slijt Xenos ze) van microvezel. Die is zo dun dat ze hem als knotje op haar hoofd afknoopt.



Bij mijn weten werkt kokosolie op vrijwel ieder haartype. Bij Aziatisch haar (gebaseerd op 2 vriendinnen) werkt het echt als een tierelier qua glans en zachtheid.



Als ik een tip mag geven: gebruik het inderdaad als een pre-conditioner (overnight hairmask volgens pinterest) de eerste paar keer. Dan kun je niet zo snel de mist in gaan qua hoeveelheden en wat uitproberen. De een moet het niet vaker doen dan 1x per week, ik kan het iedere dag wel doen. En altijd een ei achter de hand de eerste paar keer, mocht je er teveel in hebben gedaan en de shampoo trekt het niet. Als je dan 3x achter elkaar met shampoo gaat wassen ben je terug bij af.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!

Ik ga het eens uitproberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven