Geld & Recht alle pijlers

paypal veilig

24-05-2016 22:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dit af aangezien iemand van marktplaats alleen via paypal wil verkopen.

Ik denk dat het saldo van die persoon dan onzichtbaar blijft voor uitkeringsinstantie?

Of hoe moet ik dat zien?
dat geld komt gewoon op zijn bank terecht

maar het is een veilige betaalmethode voor beiden
Ja hoor, is veilig.
Ik betaal regelmatig met PayPal, nooit problemen mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Echt veilig !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Misschien wel de veiligste manier van betalen via internet. Zit echt goed
Zeker veilig. Paypal verkies ik tegenwoordig ook boven iDeal. Je bent met Paypal goed beschermd.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop online heel veel en allemaal via Paypal. Het is superveilig en gemakkelijk en voor iedereen toegankelijk.

Mijn bankrekening is er aan vastgekoppeld dus wanneer ik een groter bedrag heb staan bij Paypal, maak ik het over naar mijn normale bankrekening.

Koop ik iets, kan het of van dat tegoed of het wordt via mijn paypal van mijn bankrekening gehaald. Ik heb er een credit card aanhangen voor het geval mijn bankrekening leeg zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
waarom is het veiliger dan "gewoon" overmaken aan de ander?

Zie je elkaar rek.nr niet dan?

en je betaalt vast een percentage transactiekosten want zo'n website zal t niet voor niets doen toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik denk dat het saldo van die persoon dan onzichtbaar blijft voor uitkeringsinstantie?En wat heb jij daarmee te maken C.q. wat weet jij van de verkoper en zijn/haar financiële positie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 24 mei 2016 @ 23:05:quote:Ik denk dat het saldo van die persoon dan onzichtbaar blijft voor uitkeringsinstantie?En wat heb jij daarmee te maken C.q. wat weet jij van de verkoper en zijn/haar financiële positie?niks, maar ik vraag me af waarom ik het geld niet gewoon naar haar bankrekening kan/mag overmaken.Dat roept bij mij wat vraagtekens op en dan ga ik naar de reden gissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 24 mei 2016 @ 23:05:

waarom is het veiliger dan "gewoon" overmaken aan de ander?

Zie je elkaar rek.nr niet dan?

en je betaalt vast een percentage transactiekosten want zo'n website zal t niet voor niets doen toch?



Ik weet niet of het veiliger is dan "gewoon" overmaken. Ik woon niet meer in Nederland en hier zullen ze nooit hun bankrekeningnummer aan een ander geven om geld te laten overmaken. Ik heb nog nooit begrepen waarom, maar ze zien dat hier als fraudegevoelig. Met Paypal zie je het bankrekening nummer niet, gaat via email adres.

Het voordeel voor mij van Paypal is, is dat het internationaal is en ik in principe geld kan overmaken aan iedereen met een paypal account door de hele wereld en net andersom.



En ja, er zijn kosten aan verbonden dus zolang je in Nederland geld kunt overmaken is het misschien handiger om het op die manier te doen.

Ik zou graag zien dat meer Nederlanders Paypal hebben, op die manier kan ik tenminste meer dingen online kopen via marktplaats bijvoorbeeld, maar veel verkopers willen me nu niets meer verkopen. Ook zou ik graag een online tijdschriften abonnement willen hebben voor het lezen van Nederlandse tijdschriften op mijn iPad, maar ook daar kun je alleen maar betalen met een automatische incasso van je Nederlandse rekening.
Ik gebruik het al ruim een jaar of 10 en er is nog nooit wat mis gegaan. Een keer heb ik de klantenservice moeten bellen omdat ze mijn account geblokkeerd hadden door mijn eigen fout. Men vroeg naast mijn wachtwoord als extra check een keer mijn extra vragen waarbij ik de antwoorden niet meer wist
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een half jaar gehad en is helaas fraude mee gepleegd. Kreeg mail dat mijn betaling aan .... Van ruim 400 euro was gelukt. Meteen gebeld, had ook mail van Paypal dat het nep leek en dat ze de betaling vasthielden. Man aan de telefoon vertelde mij ook dat als ik geen goedkeuring had gegeven ze dit niet van mijn rekening konden schrijven. Enigszins gerustgesteld hing ik op, maar je voelt hem al aankomen, s middags was het geld van mijn rekening. Meteen met de bank gebeld en als het fraude was kon ik het terug krijgen. Dit duurde wel 5 werkdagen.



Al met al heb ik het geld teruggekregen en is er dus niet veel aan de hand. Maar de schrik zat er wel even goed in bij mij als student en een week wachten en 400 euro minder was best flinke stress. Heb mijn account toen ook gesloten.

Het is jaren geleden, de details weet ik niet meer precies hoor. En omdat ik mijn geld terug heb gekregen zou ik dus niet zeggen dat het onveilig is. Maar door mijn ervaring, vooral de schrik die ik had zou ik er zelf niet meer zo snel aan beginnen. Een ander heeft een soortgelijke ervaring misschien weer op een andere betaalmanier en heb verder een soortgelijk verhaal niet gehoord terwijl ik best veel mensen ken die Paypal gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 24 mei 2016 @ 23:05:

waarom is het veiliger dan "gewoon" overmaken aan de ander?

Zie je elkaar rek.nr niet dan?

en je betaalt vast een percentage transactiekosten want zo'n website zal t niet voor niets doen toch?Als koper betaal je niks extra's. De verkoper zal wel betalen voor de dienst.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 24 mei 2016 @ 23:05:

waarom is het veiliger dan "gewoon" overmaken aan de ander?

Zie je elkaar rek.nr niet dan?

en je betaalt vast een percentage transactiekosten want zo'n website zal t niet voor niets doen toch?

Het is veiliger omdat paypal (net als bijvoorbeeld betalen via creditcard) extra service biedt: als er niet geleverd is, kun je je geld terugkrijgen, en dan verhalen zij dat op de ontvanger. Daar heb je niet altijd wat aan, maar bij gewoon overmaken heb je die service nooit.



En ja, daarvoor betaal je inderdaad extra kosten, die meestal verstopt zitten in de verkoopprijs.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven